Onko Patu Laine jo pelannut parhaan kautensa NHL:ssä?

  • 11 637
  • 60

No onko?

  • Kyllä

  • Ei


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin tuntuu, että Laine aina tee uran kannalta parhaita ratkaisuja. Surkeaan Columbukseen siirtyminen oli outo, luulisi muitakin vaihtoehtoja olleen. Eikä tämä sentteritouhu nyt kovin fiksulta vedolta tunnu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jotenkin tuntuu, että Laine aina tee uran kannalta parhaita ratkaisuja. Surkeaan Columbukseen siirtyminen oli outo, luulisi muitakin vaihtoehtoja olleen. Eikä tämä sentteritouhu nyt kovin fiksulta vedolta tunnu.
Niin meinaat että Laine on itse päättänyt treidistään Winnipegistä Columbukseen?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eikö Laine tehnyt itse jatkosopimuksen Columbukseen? Vai muistanko nyt väärin?
Niin nyt puhut jatkosopimuksesta, alunperin puhuit siirtymisestä. Ja eikös se Laineen sopimus ole sellainen ns. siltasopimus että voi sitten 28-vuotiaana tarkistaa UFA-markkinoita, aiemmin RFA-pelaajana ei tällaista tilannetta ollut.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin nyt puhut jatkosopimuksesta, alunperin puhuit siirtymisestä. Ja eikös se Laineen sopimus ole sellainen ns. siltasopimus että voi sitten 28-vuotiaana tarkistaa UFA-markkinoita, aiemmin RFA-pelaajana ei tällaista tilannetta ollut.

Mä en ole sopimusasiantuntija, mutta olen ollut siinä käsityksessä, että Laine olisi ehtinyt jo siirtyä muuallekin, niin halutessaan. Eli se alkuperäinen diili, jolla hänet treidattiin Columbukseen on päättynyt ja sen jälkeen hän on itse tehnyt jatkodiilin. Enkä tässä ota kantaa sopimusten rahalliseen arvoon, voi hyvin olla että Columbus tarjosi rahallisesti parasta sopimusta.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä en ole sopimusasiantuntija, mutta olen ollut siinä käsityksessä, että Laine olisi ehtinyt jo siirtyä muuallekin, niin halutessaan. Eli se alkuperäinen diili, jolla hänet treidattiin Columbukseen on päättynyt ja sen jälkeen hän on itse tehnyt jatkodiilin. Enkä tässä ota kantaa sopimusten rahalliseen arvoon, voi hyvin olla että Columbus tarjosi rahallisesti parasta sopimusta.
No kyllähän tuo sopimus on rahallisesti erittäin hyvä, kun 8,7 miljoonan palkalla tehdään pelipaikkakokeiluja joita änärissä onko kukaan tehnyt aikaisemmin ja Paten pisteprojektio tälle kaudelle on 40 pistettä, ja sekin jos pysyy ehjänä.

Tuolla sopimuksella odotus on laitahyökkääjältä jotakin 30 maalia
 

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Mä en ole sopimusasiantuntija, mutta olen ollut siinä käsityksessä, että Laine olisi ehtinyt jo siirtyä muuallekin, niin halutessaan. Eli se alkuperäinen diili, jolla hänet treidattiin Columbukseen on päättynyt ja sen jälkeen hän on itse tehnyt jatkodiilin. Enkä tässä ota kantaa sopimusten rahalliseen arvoon, voi hyvin olla että Columbus tarjosi rahallisesti parasta sopimusta.
Laine oli tuota nykyistä sopimusta tehdessään vielä RFA, eli oikeudet olivat seuralla. Eipä siinä pahemmin siis ollut varaa valita. Ellei nyt olisi saanut joltain toiselta seuralta offer sheetiä, mutta siinäkin tapauksessa Columbuksella olisi ollut viimeinen sana.

Muutaman vuoden hyvähintainen siltasoppari oli siis varmasti Laineen kannalta parhaalta tuntuva ratkaisu, koska 28-vuotiaana on halutessaan vielä mahdollisuus rahastaa kunnolla pitkällä sopparilla, jos niin haluaa tehdä ja Columbuksen mahalasku jatkuu. Vaikuttaa tosin siltä, että se tuleva ykkössentterikin on nyt Fantillin muodossa löytynyt ja tulevaisuus näyttää taas paremmalta.
 

stars

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oikean keskushyökkääjän&hyökkäävän puolustajan kanssa Laine voisi paukuttaa sen 70 maalia kaudessa. Selänteelläkin oli Phil Housley takalinjoilla antamassa läpisyöttöjä. Kun saisi riittävän hyvän ketjun/joukkueen, jossa voisi pelata puhtaasti omilla vahvuuksilla, niin tulos voisi olla huikea. Nyt joutuu tekemään vähän kaikkea, kun joukkueen leveys ei riitä. Toisaalta, nykykiekko on täysin erilaista kuin Selänteen aikana taktisesti. Pitäisi kesäkauden aikana hakea leukaa kasvattavat tropit ja Turun miesten ringissä vähän fysiikkaa kehittää, niin nousisi tasoa ylemmäs.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Mä en ole sopimusasiantuntija, mutta olen ollut siinä käsityksessä, että Laine olisi ehtinyt jo siirtyä muuallekin, niin halutessaan. Eli se alkuperäinen diili, jolla hänet treidattiin Columbukseen on päättynyt ja sen jälkeen hän on itse tehnyt jatkodiilin.
Meinaat että liigasta olisi löytynyt joukkue joka olisi laittanut käden vielä syvemmälle taskuun palkan suhteen ja maksanut Columbukselle kompensaationa draftiin varauksia?

Laine oli sopimuksen tehdessään alle 27v eikä alla tainnut olla riittävästi pelattuja täysiä kausia joten jos tälle olisi jätetty vaikka 9M lappu (jota Columbus ei olisi itse valmis maksamaan) niin Laineen kiinnittävä joukkue olisi luovuttanut Columbukselle kaksi ensimmäisen kierroksen pickiään, yhden toisen kierroksen sekä yhden kolmannen kierroksen varauksen.

Columbuksen qualifying offer oli 7,5M joten tämän alle ei voinut kukaan muu tarjota.
Tietty voi aina heittäytyä Duboissiksi ja sanella itse missä haluaa jatkossa pelata mutta silloinkin on riski joutua pelaamaan Winnipegissä.

Muita samassa tilanteessa Laineen kanssa olleita pelaajia samana vuonna olivat Robertsson, Oettinger, M Tkachuk, Dubois, Fiala ja Mangiapane mutta kellekään näistä ei offer sheettejä lähdetty antamaan muiden toimesta.
Ylipäätään offer sheettien antaminen on älyttömän harvinaista ja edellisen kymmenen vuoden aikana ainoastaan kolme pelaajaa ovat nämä allekirjoittaneet.
O’Reilly Calgaryyn, Aho Montrealiin ja Kotkaniemi Carolinaan. Näistäkin lopulta O’Reillyn ja Ahon sopimukset jäivät toteutumatta kun Colorado sekä Carolina halusivat pitää pelaajansa.
Kotkaniemi matkasi Hurricanes-paitaan ja tämän sopimuksen arvon myötä (1 vuosi, 6,1M) Hurricanes maksoi Montrealille kompensaationa vuoden 2022 draftiin 1. (Filip Bystedt,vuoro päätyi kaupassa Sharkseille ) ja 3. kierroksen (Adam Engström) varausoikeutensa.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meinaat että liigasta olisi löytynyt joukkue joka olisi laittanut käden vielä syvemmälle taskuun palkan suhteen ja maksanut Columbukselle kompensaationa draftiin varauksia?

Laine oli sopimuksen tehdessään alle 27v eikä alla tainnut olla riittävästi pelattuja täysiä kausia joten jos tälle olisi jätetty vaikka 9M lappu (jota Columbus ei olisi itse valmis maksamaan) niin Laineen kiinnittävä joukkue olisi luovuttanut Columbukselle kaksi ensimmäisen kierroksen pickiään, yhden toisen kierroksen sekä yhden kolmannen kierroksen varauksen.

Columbuksen qualifying offer oli 7,5M joten tämän alle ei voinut kukaan muu tarjota.
Tietty voi aina heittäytyä Duboissiksi ja sanella itse missä haluaa jatkossa pelata mutta silloinkin on riski joutua pelaamaan Winnipegissä.

Muita samassa tilanteessa Laineen kanssa olleita pelaajia samana vuonna olivat Robertsson, Oettinger, M Tkachuk, Dubois, Fiala ja Mangiapane mutta kellekään näistä ei offer sheettejä lähdetty antamaan muiden toimesta.
Ylipäätään offer sheettien antaminen on älyttömän harvinaista ja edellisen kymmenen vuoden aikana ainoastaan kolme pelaajaa ovat nämä allekirjoittaneet.
O’Reilly Calgaryyn, Aho Montrealiin ja Kotkaniemi Carolinaan. Näistäkin lopulta O’Reillyn ja Ahon sopimukset jäivät toteutumatta kun Colorado sekä Carolina halusivat pitää pelaajansa.
Kotkaniemi matkasi Hurricanes-paitaan ja tämän sopimuksen arvon myötä (1 vuosi, 6,1M) Hurricanes maksoi Montrealille kompensaationa vuoden 2022 draftiin 1. (Filip Bystedt,vuoro päätyi kaupassa Sharkseille ) ja 3. kierroksen (Adam Engström) varausoikeutensa.

No itse asiassa en meinannut mitään muuta, kun että luulin pelaajalla edelleen olevan jonkunlainen päätösvalta siihen missä pelaa. Ja sitä, että Columbus ei ehkä ole Laineelle urakehityksen kannalta se paras vaihtoehto.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No itse asiassa en meinannut mitään muuta, kun että luulin pelaajalla edelleen olevan jonkunlainen päätösvalta siihen missä pelaa. Ja sitä, että Columbus ei ehkä ole Laineelle urakehityksen kannalta se paras vaihtoehto.
No jos mä nyt pelaisin NHL-kiekkoa, vaikka sitten Columbuksessa ja tienaisin tuollaisia summia kaudessa ja olisin aika tuoreeltaan sinne siirtynytkin kaiken lisäksi, niin en nyt näe että minäkään kehityshakuisenakaan kiekkoilijana olisin verkot jatkuvasti vesillä miettimässä, että missä on paras kehittyä pelaajana ja nyt kyllä haen muualle hommiin, vaikka nyt sitten Seattleen kun hei siellä on se äijä koutsina jne.

Muutenhan tuolla kauhea määrä pelaajia pyrkisi ja jahkailisi koko ajan jonnekin muualle kun se ja se asia olisi paremmin ja mitä jos siellä kehittyisi sittenkin enemmän kuin täällä, onhan se nyt ainakin mun nähdäkseni niinkin, että siellä pelataan ja monesti ihan vaan tyydytään ja hyväksytään työpaikka siellä mihin se miljoonia tuottava soppari on olemassa eikä ehkä niinkään koko ajan analysoida, missä sitä nyt mieluiten kuitenkin pelaisi kuin täällä.

Tämä vaan nyt minun mielipiteeni tähän, että syyllistää tai kyseenalaistaa Lainetta siitä että miksi ei lähtenyt ja valinnut päätyä muualle kuin just Columbukseen kun on parempiakin seuroja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös