Mielenkiintoinen ketjunavaus sinänsä.
Itseäni lentokentät kiinnostavat. En ole mikään suuri ilmailufani, mutta bisneksenä se on jotenkin kuitenkin kiehtovaa. Olen harrastanut sitä työskentelymielessä aiemmin ja nykyään vain harrastus- ja tutkimusmielessä. Aikoinaan olen ollut mm. tilanteessa, missä olen asunut pitkiäkin aikoja mm. Frankfurtin lentokentässä hotellissa ja lentänyt hyvin paljon niin sitä ikäänkuin alkaa pitää noita paikkoja jonkinlaisina kaupunkeina, joihin voi jopa kotiutua. Kun viettää aikaa oikeastaan pelkästään lentokentällä ja ilmassa mukaan lukien kuntoilun, safkaamisen ja shoppailun niin muutaman viikon päästä kaikki alkaa olla aika tuttua.
Mielenkiintoista kuinka paljon erilaisiakin työtehtäviä lentokentillä on ja sitä on aina kiva seurata. Moni vihaa välilaskuja, mutta itse otan sellaisetkin lennot aina välillä vastaan ihan ilolla, kun tulee sitten seurattua vähän erilailla kentän ja lentoyhtiöiden toimintaa.
Itse olen ollut lentokentällä lentoyhtiöillä duunissa. Siis ihan konsulttina, mutta toimistot ovat olleet lentokentän yhteydessä. Sekä Arlandassa että Frankussa. Sen lisäksi on tullut tehtyä duunia mm. Malmön, Köpiksen, Göteborgin, Helsingin, Johannesburgin, Wienin, Milano Linaten, Amsterdamin, Brysselin, Kölnin, Barcelonan, Pariisin CDG:n jne. kentillä. Varmasti joku nyt jäi pois. Lähinnä toimintojen integrointiprojekteja, mutta myös muitakin.
Arlandan aikoina kymmenisen vuotta sitten hengailin myös vapaa-aikoja usein kentällä. Kaverilla oli ne kaikki kulkuluvat etc. kun teki spot checkejä omassa projektissaan ja diilasi mut sitten visitoriksi. Käytiin B747 freighterissä, B737 QC:ssä ja sitten käytiin katsomassa, kun jotain ABB:n tai vastaavan isoa osaa haettiin Antonovilla. Ja kaikkea mahdollista, mitä viikonloppuisin voi tehdä. Ja aina kun oli joku tietty päivä niin että on uusi lehti ilmestynyt niin gatelle vastaan Lufthansan konetta niin lentoemäntä antoi uuden Wirtschaftswochen, der Spiegelin, Sternin tai Economistin.