Onko muita kuivasta sisäilmasta kärsineitä?

• 1 893
  • 6
Kävin äskettäin lekurilla kun kurkku on ollut jo pidemmän aikaa kipeänä ja niihän tuo totesi että limakalvot ärtyneet johtuen todennäköisimmin kuivasta sisäilmasta. Kotona pitäis tarkistella millainen on ilmankosteus ja miten vaihtuu. Ehdotti myös hankittavaksi höyrystävää ilmankostutinta. Kenelläkään kokemusta moisesta? Paljollako lähtee ja auttaako?

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Ässät, KPL, Kiovan Dynamo
Bionaire ilmankostutin

Tuollainen tuli hankittua vuosi sitten. Ainakin erillisen kosteusmittarin mukaan selvää vaikutusta on. Eipä muistaakseni karstaakaan kertynyt nenään. On mielestäni melko tehokas ja kohtalaisen helppo pitää puhtaana ja täyttää.

Hinta (64,90) mielestäni edullinen tehoonsa nähden.

Tuollainen tuli hankittua vuosi sitten. Ainakin erillisen kosteusmittarin mukaan selvää vaikutusta on. Eipä muistaakseni karstaakaan kertynyt nenään. On mielestäni melko tehokas ja kohtalaisen helppo pitää puhtaana ja täyttää.

Hinta (64,90) mielestäni edullinen tehoonsa nähden.

Pitäis vissiin sitten hankkia kosteusmittarikin jos jonkun tuollaisen ostaa.

Töissä yks kolleega sanoi että pitäis ensin koittaa laskea huoneen lämpötilaa ja tarkistaa onko ilmansuodattimet vaihdon tarpeessa. Ilmankostuttajista voi kuulemma olla haittaakin.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni on myös Bionairen ilmankostutin, joskin eri mallia, kuin tuo finnjewelin linkittämä. Markantalo näyttää myyvän tätä omaa merkkiäni 54€:lla, joskin malli näyttää olevan tällä hetkellä tilapäisesti loppunut. Linkki tähän kuitenkin ohessa:

http://www.markantalo.fi/product/pi...ys/ilmastointi/BU1300W/bionaire-ilmankostutin

Kyllä tuo ainakin viime talven pakkasilla auttoi. Kosteusprosentti nousi liian alhaisesta normitasolle ja olo parani. Toinen investoinnin kohde kohdallasi voisi olla nenähuuhtelukannu, joka tunnetaan sarvikuonon nimellä. Tuo vimpain auttaa säännöllisesti käytettynä ja pitää lisäksi röörit puhtaina kaikesta paskasta.

Lisää nenähuuhtelusta korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärin kertomana alla:

http://www.kimmosaloranta.com/artikkelit/nenahuuhtelu.html

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toinen investoinnin kohde kohdallasi voisi olla nenähuuhtelukannu, joka tunnetaan sarvikuonon nimellä. Tuo vimpain auttaa säännöllisesti käytettynä ja pitää lisäksi röörit puhtaina kaikesta paskasta.
Kyseistä vimpainta voin kanssa suositella lämpimästi. Olen itse vähän kroonisesti tukkoisesta nenästä kärsivä ja tuo auttaa. Lisäksi ehkäisee hyvin esim. poskiontelotulehduksen kehittymistä, joka myös on ollut aika toistuva vaiva minulla.

Rahansa arvoinen keksintö ja käytännössä ikuinen.

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Kyseistä vimpainta voin kanssa suositella lämpimästi. Olen itse vähän kroonisesti tukkoisesta nenästä kärsivä ja tuo auttaa. Lisäksi ehkäisee hyvin esim. poskiontelotulehduksen kehittymistä, joka myös on ollut aika toistuva vaiva minulla.

Rahansa arvoinen keksintö ja käytännössä ikuinen.

Pitkään on pitäny hommata tuo värkki ja eilen kävin lopulta ostaan tuon. Hulhautin illalla sieraimet läpi ja aamulla uudestaan, mutta ei tuo tunnu vielä kunnolla auttavan?

Kuinkahan monta kertaa tuo vaatii, ennenku tukkoisuus poistuu? Kyllä tuo jonki verran helpotti tukkoisuutta, mutta toinen sierain on nyt ihan tukossa. Oli kyllä jo eilen illalla ja siitä johtuen, se ei meinannut päästää liuosta "läpi" ollenkaan, vaan valutti litkun kurkkuun. Aamulla toimi paremmin, mutta tukkoisuus pysyy silti?

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuinkahan monta kertaa tuo vaatii, ennenku tukkoisuus poistuu? Kyllä tuo jonki verran helpotti tukkoisuutta, mutta toinen sierain on nyt ihan tukossa. Oli kyllä jo eilen illalla ja siitä johtuen, se ei meinannut päästää liuosta "läpi" ollenkaan, vaan valutti litkun kurkkuun. Aamulla toimi paremmin, mutta tukkoisuus pysyy silti?

Joskus nokka on yksinkertaisesti niin tukossa, ettei vesi pääse läpi. Allekirjoittanut käyttää silloin seuraavia metodeja: 1. Laitan kannuun lämmintä vettä, koska se liuottaa mielestäni tukkoisen rään paremmin, kuin ohjeiden mukainen ruumiinlämpöinen, 2. Kaadan litkua vuoronperään molempiin sieraimiin, enkä edes yritä saada sitä "läpi", vaan niistän nenää tyhjäksi. Tuolloin kuuma vesi muuttaa osan tukkoisesta räästä juoksevammaksi, jolloin sen saa helpommin niistettyä pihalle.

Jos nokka on osittain tukossa, eli vesi menee "läpi", mutta tukkoinen olo säilyy, voi huuhtelun toistaa putkeen useammankin kerran. Ei se kannu tukkoisuutta kokonaan poista, mutta nopeuttaa sen paranemista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy