Onko kotona lemmikkejä??

  • 8 741
  • 66

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Niin, yritin söörzillä etsiä, mutta en löytänyt niin päätin avata tämän ketjun.

Eli ihan vaan minkälaisia lemmikkejä kenelläkin on??

Itselläni ja avovaimolla on vuoden ikäinen sekarotuinen narttukoira ja tarkoituksena olisi ottaa tossa keväällä sille leikkikaveriksi saksanpaimenkoiran pentu. Olemme myös kissa ihmisiä, mutta molemmilla on allergia, joten emme voi kotiin kissaa ottaa. Koirista on todella paljon seuraa ja iloa, saa myös liikuntaa kun säännöllisesti käy koiran kanssa pihalla. Uskon että koira on meille paras vaihtoehto lemmikin suhteen.

Mutta entäpä te muut??

-Cactus-
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Yks Collie. Keväällä täyttäis 14 vuotta jos täyttää. Nyt on ihan kohtuullisessa kunnossa, mitä nyt ei enää juurikaan näe mitään. Takajalat hiukan pragas välillä, mutta lekurin määräämät tulehduskipulääkkeet vetreytti koiraa ihan kiitettävästi eikä ole ollut mitään ongelmia.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
2 espanjanvesikoiraa (4 ja 5 vee), joissa on tekemistä tarpeeksi. Huipun -veljessarjaan kuuluvia vesseleitä ehdottomasti. Jos lisää elukoita tulisi niin luultavasti sellaisia, joiden hoitaminen olisi suhteelisen helpohkoa. Ei nyt kuitenkaan ole suunnitelmissa lisätä eläintarhan asukaslukua.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Neljä kissaa tällä hetkellä, yksi venäjänsininen emo ja sen kolme poikapentua (venäjänsinisiä tietenkin). Yksi pennuista on jo menossa luovutusikäisenä uuteen kotiin.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
4 koiraa, joista 3 saksanpaimenkoiraa ja yksi leonberginkoira. Vanhin koirista täyttää kuukauden päästä 8 vuotta, toinen täyttää 5 vuotta ja kolmas sakemanni on reilun vuoden. Leonbergi täyttää joulukuussa 2 vuotta. Vanhimmat ovat nyt olleet enemmän kotikoirina, leonbergin kanssa kierretään jonkin verran näyttelyitä ja nuorimman sakemannin kanssa on harrastettu tottista ja opetellaan nyt jälkeä.

Lisäksi tallissa on hevosia tällä hetkellä 15, vaikkei ne lemmikkejä olekaan =) tosin niiden määrä vaihtelee melkeen jatkuvasti.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten varmasti kissa-ketjusta on käynyt ilmi minun perheesi kuuluu allekirjoittaneen lisäksi kaksi komeaa mustavalkoista kollia; 13kk-vanha Nero ja 3kk-vanha Julius.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Pari mäyräkoiravanhusta. Aika vetreitä vielä, mitä nyt näkö toisella ja kuulo toisella vähän reistailee.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
AnaKonda kirjoitti:
leonbergin kanssa kierretään jonkin verran näyttelyitä


Mulla kans ollu ajatuksena et kun nyt sitten keväällä se sakemanni hankitaan niin vois harkita näyttelyissä käymistä.

Onko koirille määritetty jotain näyttelyikää tjsp??

-Cactus-
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Villakoiria sängyn alla ja ujo käärme kalsareissa. Vaimoni on apina ja lapseni paviaani. Itse olen norsu posliinikaupassa.

Muita elukoita ei ole, ellei satiaisia lasketa.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Cactus kirjoitti:
Mulla kans ollu ajatuksena et kun nyt sitten keväällä se sakemanni hankitaan niin vois harkita näyttelyissä käymistä.

Onko koirille määritetty jotain näyttelyikää tjsp??

-Cactus-

Match Show:ssa voitte alkaa kiertämään, kun koiralla on kaikki rokotukset kunnossa eli 16 viikon ikäisenä. Sieltä kannattaa aloittaa, siellä oppii hieman tuota näyttelyiden periaatetta. Virallisissa Suomen Kennelliiton näyttelyissä voi alkaa kiertämään 7kk:n ikäisestä alkaen. Lisäksi Kennelliitto järjestää pentunäyttelyitä, joihin voi ilmoittaa 5-9 kk:n ikäisen koiran. Lisätietoja kennelliiton sivuilta: http://www.kennelliitto.fi/FI/Nayttelyt/
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Perheeseen, mihin edelleen itseni lasken, vaikka asunkin muualla, kuuluu yksi kissa, sellainen hellyyttävä valkoinen karvakasa. Itselläni ei ole minkäänlaista lemmikkiä, ellei pölypunkkeja ja nurkissa viihtyviä villakoiria lasketa. Melko varmasti tulevaisuudessa tulee kissa tai kaksi vielä löytymään. Tällä hetkellä vaan ei ole kunnon resursseja pitää sellaisia, joten toistaiseksi on jäänyt.

Ehdottomasti kissaihminen olen kuitenkin ja pidän niistä kissoista eläiminä ja lemmikkeinä ihan yli kaiken muun.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Minun lisäksi perheeseeni kuuluu tällä hetkellä 6-vuotias karkeakarvainen mäyräkoira. Herra on asustellut kanssani parisen vuotta, sitä ennen vietti aikaansa äidilläni - olen tuntenut Toivon, koirani nimi siis, pennusta saakka joten tuttuja ollaan toisillemme jo vuosituhannen vaihteesta saakka. Kaikkiaan mielenkiintoinen pakkaus!

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kotona kotona, eli siis äidillä on ööh.. 8 kissaa. Tyttöystävän ja minun kämpässä asustelee vajaan vuoden vanha dobermanni, marsu ja akvaario. Tai ei se akvaario siellä asu kun ne kalat.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Minulla on yksi kissa, ikää on 1½ vuotta. Tuossa on 1/4 tai ½ burmaa, muuten ihan tavallinen maatiaiskissa.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taloudesta löytyy kaksi nelijalkaista. Eli 13v cockerspanieli (hyvässä voinnissa) ja 6v kooikerhondje. Aiemmin minulla oli kolme saksanpaimenkoiraa, silloin kun vielä tein vartiahommia. Kissojankin on aikanaan ollut, mutta ei tällä hetkellä.
 

Glove

Jäsen
Olohuoneen nurkassa on 0,72 kuutiometrin akvaario. Oikeastaan se on vaimon harrastus, mutta ei tuota oikein voi olla näkemättä. Ja onhan noita kalojen puuhia ihan kiva seurailla. Itseä kiinnostaisi hommata vaikkapa iso hämähäkki, joku käärme tai lisko. Aikoinaan meillä olikin iguaani, joka sitten otti ja kuoli.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Löytyy arka Matti-kissa, pyöreänaamainen maatiaiskatti. Iästä ei tarkkaa tietoa kun on löytökatti, 2-3 vuotta valistunut arvaus. Ensimmäinen viikko meni asuessa sohvan alla, sieltä siirryttiin rohkeasti nojatuolin alle, yöllä käytiin syömässä ja vessassa. Piakkoin alkoi leikit kiinnostamaan ja pallon perässä juostiin väliä keittiö - nojatuoli, kauemmas ei uskallettu. Omaa ajoittain etunimikaimansa Nykäsen tavat, välillä puree ja lyö, muuten ihan mukava. Yhäkin arka vieraita kohtaan, katsoa saa kun herra on sängyn alla ja mulkoilee.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kotona on 3-vuotias Miuku-niminen sisäkissa. Isukin luona asustelee lisäksi kaksi kisua.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Onhan mulla tuollainen hassu ranskanbuldoggi.

6 vuotias tuhisija, enempää ei viitsi elukoita hankkia kun poden pahaa allergiaa ja astmaa niin liika olisi liikaa. Ihmeellinen asia kuitenkin tässä koirassa on se, että allergiani eivät yhtään reagoi hänen olemassa oloonsa.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Lorvi kirjoitti:
poden pahaa allergiaa ja astmaa niin liika olisi liikaa. Ihmeellinen asia kuitenkin tässä koirassa on se, että allergiani eivät yhtään reagoi hänen olemassa oloonsa.


Ööh, itsekin olen vähän allerginen koirille, mutta ei ole mitään ongelmia koskaan ollut. Toivottavasti ei tulekaan.

Nämä allergiat ovat asioita jotka ihmiset kieltävät etteivät vain menettäisi lemmikkiään. Tai sitten joillain pelkästään se ilo minkä saa uskollisesta ystävästään pystyy pitämään allergiat poissa. Itselläni on asia uskoakseni näin.

-Cactus-
 

Jäsen Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Kuhmon Kiva HT
14-vuotias Tiibetinspanieli neito jolta on viimeisen vuoden aikana alkanut kuulo pikkuisen heikkenemään.
Muuten meno jatkuu kuin nuorempanakin eli vauhtia löytyy kunhan itse jaksaisi vaan antaa virikkeitä.
Meno meinas hiipua muutama vuosi sitten syövän takia mutta se saatiin leikattua pois ja taas mennään, saa nähdä miten kauan.
 

Aurora

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täältäkin löytyy Jesse, 16-vuotias vetreä kissanuorukainen, joka toivottavasti porskuttaa vielä todella monta vuotta eteenpäin. Koko elämäni olen kissojen kanssa elellyt, ensimmäinen tuli perheeseen jo ennen minun syntymääni lumisateeseen hylättynä pentuna ja sillekin kertyi ikää 15 vuotta. Nykyisen harmaan karvapallon kanssa olenkin sitten viettänyt suurimman osan sen elämästä, enkä kaikista sen älyvapaista tempauksista huolimatta vaihtaisi päivääkään pois. Voisin ottaa jonain päivänä myös koiran, mutta kissa tai mieluummin pari, on oltava joka tapauksessa. Undulaattejakin haluaisin, kun niitäkin on joskus lapsena perheessä ollut, mutta kissa ja linnut on useimmiten liian vaikea yhtälö.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kotiamme koristaa ja hiekkaa sen lattioille metsästä toimittaa 3-vuotias partacollie-uros salanimeltään Räikkönen.

Erittäin omaperäisluonteinen ja mukava turrikka. Suosittelen rotua kaikille, yvärillä koiraa voi vuokrata (vittu pääsis lumen tuloon asti helpommalla...).

;)
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaksi luonnevikaista kissaa joista toinen ei osaa miukua ollenkaan vaan pitää sellasta kummallista urinaa jotain halutessaan. Tytöllö ikää 2v pojalla 1v. Molemmat leikattuja. Luonnollisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös