Mainos

Onko hyödyllisiä WAP-palveluita olemassa?

• 3 164
  • 18

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nykyaan nettiinpaasyni on hieman rajallista, mutta uudessa luurissani on wappi ja GPRS. Olisikohan niille jotain kayttoa? Omistan myos laptopin.

Asustelen alivuokralaisena ja kaytannossa en nettia pysty kotiini jarjestamaan, olen tosin selvitellyt langattomia yhteyksia, mutta halvemmaksi taitaisi tulla muuttaa pois.

Ehdottomasti tarkein asia on toki kiekkotulokset, ettei aina tarvitse hairita tekstiviesteilla ihmisia. Paasen kylla sen verran nettiin, etta elamanlaatuni ei halyttavasti karsi, mutta jos tuota kannykkaa pystyisi johonkin kayttamaan, niin mikas siina.

Lyhyesti: mista saan kiekkotilanteet? Kaikki muu on ylimaaraista...

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No ainakin tämä SM-liigan tulospalveluhan on jonkinlainen viritys, joka toimii wapin kautta ja eiköhän se ole ihan kehujakin saanut. Mutta täytyy sanoa, ettei nämä wap-palvelut hirveän hyviä kyllä ole.

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
On!

ainakin joskus oli pystyssä wap.webtender.org tai jotain.. jos et keksinyt baarissa mitä joisit, tuolta sai arvotun drinkin ja teko-ohjeet jos baarimikko ei ollut kuullutkaan moisesta paukusta.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Niin tuo Soneran (palkittu?) SM-liiga tilanneseuranta lämmittää ainakin allekirjoittaneen mieltä. Tuo finnjewelin mainitsema on käsittääkseni tekstiviestipalvelu jossa tulokset saa kännykkään otteluiden päättymisen jälkeen. Mutta GPRS:n kautta toimii vielä parempi juttu osoitteessa wap.sonera.fi, sieltä alavalikko Urheilu ja sieltä SM-liiga. Eli sieltä näkee ihan samat jutu kuin tekstitv:stä syöttäjiä lukuunottamatta. Maalintekijät, kokoonpanot, jäähyt jne. Ja mielestäni yhtä reaali-ajassa kuin teksti-tvllä. Lisäksi ilahduin ainakin itse iloisesti siitä että SM-liigan Uutiset osiossa on yleensä (ainakin Bluesin kohdalla) ollut kommentteja jota en muista lehdistä ole löytänyt. Nämä taitavat tosin toimia vain Soneran asiakkaille kuten St. Pat totesi mutta jos mahdollisuus on suosittelen kokeilemaan.

Ollius

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti pernaveikko
Nykyaan nettiinpaasyni on hieman rajallista, mutta uudessa luurissani on wappi ja GPRS. Olisikohan niille jotain kayttoa? Omistan myos laptopin.

Asustelen alivuokralaisena ja kaytannossa en nettia pysty kotiini jarjestamaan, olen tosin selvitellyt langattomia yhteyksia, mutta halvemmaksi taitaisi tulla muuttaa pois.

Hieman OT, mutta menköön.

Itse hoidan kaiken nettikäytön gprs:n kautta. Syynä tähän on hinta, ei ole ainakaan vielä varaa maksaa 40 euroa kuukaudessa, kun nykyään pystyn surffailemaan rajattomasti klo 18-06 Radiolinjan Primetimellä. Ja kustannukset hurjat 10 euroa kuussa. Nopeushan nyt on mitä on, mutta kyllä sillä pärjää jos ei halua imutella mahdottomuuksia.

Suosikkijoukkue
HIFK
Komppaan edellisiä ja totean että Soneran SM-liigan tulospalvelu on erinomainen jos sattuu olemaan esim. ulkomailla. Samaten Yahoon (wap.yahoo.com) NHL-tulokset.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Jos vaikka suunnittelee vaellusta tai lyhyempää retkeä pöpelikköön, niin Ilmatieteen wap-palvelun (jonka osoitetta en muista enkä laiskana jaksa etsiä tähän hätään, kyllä te sen itsekin etsitte jos se kiinnostaa) avulla saa mukavasti tietää, kastuuko huomenna vai onko pelkästään ****etin kylmä.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Vanhan liiton miehet

Niin, nyt pitäisi enään tietää, mitä ovat WAP ja GPRS?

Itse asian tiimoilta sanottakoon, että itselläni olisi tarvetta ko. palveluille noin kerran vuodessa, josta johtuen olen pärjännyt ihan hyvin ilmankin.

Itse olen sitä mieltä, että säät ja etenkin säätiedotukset nyt ovat mitä ovat ja jos johonkin pitää mennä ilman osoitetietoa, niin sitten kannattaa mennä taksilla. Ja paukun voi arpoa vaikka köksänkirjasta tai sitten pitäytyä siinä perus-keppanassa.

Täältä tähän

Viimeksi muokattu:

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Re: Vanhan liiton miehet

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, nyt pitäisi enään tietää, mitä ovat WAP ja GPRS?

WAP on kännykässä toimiva köyhän miehen netti, jossa on jonkun verran online palveluja. Lähinna uutisia, säätietoja, taloushommia ja jo yllä mainittu mainio SM-liigan tulospalvelu. Nämä vaihtelevat operaatorikohtaisesti... WAP toimii normaalissa GSM-verkossa (hidas ja kallis) sekä GPRS-tekniikalla (halpa ja nopea).

GPRS (ei hajuakaan mistä lyhenne tulee) on uudemmissa kännyköissä toimiva nopeampi datasiirtomuoto (vanhempi on GSM-data). Eli ensin pitää varmistaa, että kännykkä on GPRS-tomiva. GPRS toimii GSM-verkossa ja siinä laskutetaan vain siirretystä datasta. WAPissa datan määrä on todella pieni, pääasiassa tekstiä. Näin selailu on nopeaa ja erittäin huokeata. GPRS-yhteyttä voi käyttää myös kännykän ja tietokoneen kanssa modeemin ja faksin tyyliin, jolloin laskutusperuste on myös tuo data- eikä aikapohjainen (kuten GSM-datassa on).

Operaattoreiden sivuilla aiheesta perusteellisempaa dataa...

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Lähes päivittäin käytössä mm.

• SM-Liiga (tökkii pelien aikana)
    Liigapörssi
    Veikkaus
    Nordean Solo
    Uutiset ja sää(Sonera)
    Teksti-TV
    Finder

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milloinkas Jatkoaikaa pääsee lukemaan WAP:n kautta? Tuota ominaisuutta kaipasin nimenomaan ulkomailla kun halusin päästä lukemaan lätkäuutisia, en kuitenkaan keskusteluja... Ei sitä aina nettikahvilaankaan viitsi raahautua.

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
wap.4mobile.net

Tuon takaa löytyvät kaikki mahdolliset hyödylliset wap-paikat! Ainakin melkein.

wap.google.com on myös mainio osoite. Sen avulla pystyy helposti lukemaan juuri esim. Jatkoajan uutiset ja monet muutkin www-pohjaiset sivut. Hakusanaksi vain Jatkoaika, niin päivä on pelastettu!

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Re: Re: Vanhan liiton miehet

Viestin lähetti 03
GPRS (ei hajuakaan mistä lyhenne tulee) on uudemmissa kännyköissä toimiva nopeampi datasiirtomuoto (vanhempi on GSM-data).

GPRS= General Packet Radio Service. Laskutus toimii siis siirretyn datan mukaan.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Re: Vanhan liiton miehet

Viestin lähetti 03
WAP on kännykässä toimiva köyhän miehen netti, jossa on jonkun verran online palveluja.

WAP toimii normaalissa GSM-verkossa (hidas ja kallis) sekä GPRS-tekniikalla (halpa ja nopea).

GPRS (ei hajuakaan mistä lyhenne tulee) on uudemmissa kännyköissä toimiva nopeampi datasiirtomuoto (vanhempi on GSM-data).

Operaattoreiden sivuilla aiheesta perusteellisempaa dataa...

WAP on se protokolla, millä nuo "sivut" on tehty ja laitteet juttelee.

Perus GSM-dataliikenteen ja GPRSn ero on siinä, että tuo GPRS varaa enemmän kaistaa (voi vaikka sanoa aikavälejä) liikennöiltävältä kanavalta, tuo GSM nappaa vain yhden. Siksi GPRS laskutetaan liikennemäärän mukaan. Tiedä sitten tuosta hinnan erosta, viksummat tietää...

Että silleen...

Veikko

Jäsen
Viestin lähetti jounster
Milloinkas Jatkoaikaa pääsee lukemaan WAP:n kautta? Tuota ominaisuutta kaipasin nimenomaan ulkomailla kun halusin päästä lukemaan lätkäuutisia, en kuitenkaan keskusteluja... Ei sitä aina nettikahvilaankaan viitsi raahautua.

Nyt.

Itse olen mennyt googleen (hakupalvelut--->muut hakupalvelut--->google), hakusanaksi jatkoaika.com "klik"
Ja linkistä sisään (aina ei pääse sisään).

Etusivun uutiset ainakin pystyy lukeen.

Veikko

Jäsen
Viestin lähetti Veikko
Nyt.

Itse olen mennyt googleen (hakupalvelut--->muut hakupalvelut--->google), hakusanaksi jatkoaika.com "klik"
Ja linkistä sisään (aina ei pääse sisään).

Etusivun uutiset ainakin pystyy lukeen.

Edit: ÄÄÄÄÄH! ICEhan sen jo tuossa ylempänä sanoikin.

Edit2: Pistin sitten toisenkin viestin näköjään kun piti vain editoida...

Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kauan se kestikin, mutta loytyihan ne latkatilanteet ja -tulokset GPRS-systeemeilla.

Asiaa sen enempaa ihmettelematta tuli mieleen, etta teksti-teevestahan on myos tekstiversio olemassa. Googleen hakusanaksi "tv tekstiversio" ja johan se pomppasi listan karkeen.

Mahtavaa! Ja parin tunnin paasta on viela pelikin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy