Eipähän tämä mitään riemunkiljahduksia aiheuta. Kovempaa nimeä odottelin ja toisesta suunnasta. Lukossa oikein kovin hyviä kokemuksia näistä slaavipelaajista ole. Ja eikös Santala & Laiho joskus todennutkin että yhtään Tsekkiä ei Lukossa enää koskaan pelaa.
Jotenkin vain tuntuu että tämä mies on varmasti nähnyt parhaat päivänsä ja jatkoa ei viiden pelin jälkeen ole luvassa. Ihmeelliseltä vaan tuntuu että HPK on vuonna todennut 2000 Steinerin riittämättömäksi liigaan, niin yritämme edelleen samaa kaveria sateentekijäksi. Tietenkin liiga saattoi olla silloin kovempi ja mistäs minä tiedän mitä tuolloin Steinerin ulostamisessa oli takana, oliko syyt pelkästään pelilliset. Aivan varmasti miehen 31 vuoden ikä ja runsaat ajetut kilometrit eivät ole ainakaan parantaneet miestä verrattuna tuohon aikaan.
Noh, ei mitään Ondrejilla on 5 peliä aikaa vakuuttaa joukkue ja osoittaa minulle ja monelle muulle olleemme väärässä. Eikä niin paljon huonoa ettei hyvääkin. Try-out, annetaan molempien osapuolten näyttää toisilleen mitä on odotettavissa ja vasta sen jälkeen tehdään rauhassa päätökset. Tässä ei kuitenkaan ole mitään hävittävissä joten tilanne on Tamin sanoin low risk-high reward. Toinen juttu positiivinen juttu on että miehellä on pelituntuma kunnossa, viimeksi eilen mies on painanut Vsetinin paidassa Tsekin liigaa. Veikkaisin että monille pohjois-amerikan tuliaisille tilanne olisi ollut toinen, kuten esimerkiksi Peter Whitelle.
En tiedä muista, minulle ainakin haiskahtaa tilanne että tässä odotellaan lähdeverorajaa. Kuten Laihokin 3-4 viikkoa sitten totesi että tähän aikaan ei kovinkaan järkevää ole pelaajaa ottaa.
Eli onko Steiner otettu juuri pienen riskin vuoksi try-outille ja tuuraamaa kovempaa miestä joka tulee lähdeveron turvin. Ainakin päivämäärien mukaan näin voisi olla. Steinerin sopparin loppuessa, lähdeveroaika on astunut jo voimaan. Jos taas Ondrej onnistuu, mitään rapakon takaista sentteriä emme tarvitse, kaiketi.