Omistatko takatukan? Haluaisitko omistaa?

  • 15 470
  • 46

Takatukka vai ei?

  • Minulla on takatukka

    Ääniä: 34 18,3%
  • Olen aina haaveillut pelimiehen kuontalosta

    Ääniä: 25 13,4%
  • Minulla on ollut takatukka

    Ääniä: 71 38,2%
  • Hyi saasta (minulla ei kasva?)!

    Ääniä: 56 30,1%

  • Äänestäjiä
    186

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Takatukka, tuo jokaisen naisen unelma ja todellisen pelimiehen merkki. Omistatko jo sellaisen, oletko aina haaveillut sellaisesta vai etkö ymmärrä hyvän päälle mitään?

Itse olen hyvää vauhtia kasvattamassa lettiä vähän pidempään tsekkikuosiin. Jotain on kai tehtävä, kun kannattamani joukkueen liuhulettien edustus on uhkaavasti pienentymään päin (Jaakola ja Aarnio olivat leikanneet mullettinsa, Pota ja tsekit häipyivät yöhön...). Kärpissä kunniakasta hiuskruunua kantaa enää Mika Pyörälä, joten pointsit sinne, Lotvosen tukka ei kasva, vaikka yritys on kova.

Alla muutamia kuuluisia liuhulettejä.

David Moravec:
http://www.infox.cz/fotonoviny/osob/moravec/mini_3.jpg
Ron Jeremy:
http://www.bigstick.ca/photos/rj.jpg
Tuomo Ruutu:
http://www.tuomoruutu.com/img/galleria/g200.jpg
Jaromir Jagr:
http://www.angelfire.com/pa3/jaromirjagr/images/jagrpond.jpg
Bobby Orr:
http://www.hockeysandwich.com/orr2.jpg

Ps. Sir Penan letistä ei löytynyt netistä millään kuvaa. Kuuluisi ehdottomasta hall of famereiden joukkoon. ÄTPPOMKinkin sivuilla olevassa kuvassakaan tyylikäs takatukka ei oikein pääse oikeuksiinsa.
 
Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Black Adder
Takatukka, tuo jokaisen naisen unelma ja todellisen pelimiehen merkki. Omistatko jo sellaisen, oletko aina haaveillut sellaisesta vai etkö ymmärrä hyvän päälle mitään?

Totta hitossa omistan! Vaihtoehdot ovat joko alan letti tai sitten kaikki pois. Kunnon luolamies ei harrasta mitään puolinaisuuksia. Karvarissa on viimeksi käyty 12 vuotta sitten ja silloinkin vain ostamassa shampoota.

Kele!
 

merzyk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja Edmonton Oilers
Hyi saasta (minulla ei kasva?)!

Eli vastasin oman viestin otsikon mukaan. Tietty olis mahdollisuus kasvattaa tukka a´la Juice Leskinen 80-luvulla, mutta tämä kuulapää-muoti on mukavampi. Takatukka menettelee ja sopii tsekeille, no joo, meneehän se Ron Jeremyllekin.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Ei perkele !

On ollut yritystä joskus 17 vuotta sitten, mutta onneks ei kasvanu.

Kalju on paras ja halvin.

K
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe

Voi sua onneton, kuuluisin liuhuletti löytyy tietenkin täältä http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?pelaaja=70
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Total Mulletude

Tämä saitti on useimmille jo tuttu, mutta "alaa" vasta opiskeleville Mulletsgalore on ehdoton must. Linkki tästä, dude!
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Black Adder
Ps. Sir Penan letistä ei löytynyt netistä millään kuvaa. Kuuluisi ehdottomasta hall of famereiden joukkoon. ÄTPPOMKinkin sivuilla olevassa kuvassakaan tyylikäs takatukka ei oikein pääse oikeuksiinsa.

The Pena Sir:in (TPS) seuraajien (ÄTPPOMK) joukossa takatukasta on tehtävä ehdoton vaatimus. Alle puoleen selkään yltävä letti kelvatkoon vain, mikäli mahdollisesti kihartuva hiussuortuva voidaan tarvittaessa venyttää suoraksi yli määrämitan.

Itse asiassa moni haluaisi mokoman kasvattaa, mutta ympäristön paineiden takia se harvemmalta onnistuu. Siisteyskäsitykset kun ovat eri ihmisillä kovin erilaiset. Hauskin kommentti, jonka olen pitkätukkaisena saanut on, että "määkin tahtoisin tommosen, mut mulla ei ole varaa olla ton näkönen." Oikeastaan kohdallani on turha puhua mistään takatukasta. Letti kun on yhtä pitkä edestäkin. ;)

Puuttukohan yhteiskunnassamme rohkeutta olla yksilöllinen? Vai onko hinta sittenkin useimmille liian kova?
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Takatukka joskus 11-12-vuotiaana, eli vuosina 91-92. Silloinhan se oli IN. Kaikilla meidän luokalla oli sellainen. Aika karmaisevaa se kyllä oli, mutta aika aikaa kutakin.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Re: Total Mulletude

Ou yeah.

Takatukassa löytyy.

Hassua, sillä homma ajankohtaistui täsä lomilla. Leikkautin oikein tsekkikaavan mukaan ja vot, muijahan oli jäykkänä järkytyksestä eli toimii!

Aijemmin oli ollut vuosia ponnari mutta päätin aikuistua, heh...

baitövei, Jagerin letti on mielestäni takatukkien aatelia.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Itse olen vähän muodikkaammalla linjalla liikkeellä ja takatukka + koko letti on vähän pidemmässä kuosissa, vähän tyyliin Bobby Orr. Ei tässä mitään 80-luvun kauhistusta olla hakemassa :)
 

Doctor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida, Newcastle
Omistan sellaisen hieman italialais- tyyppisen pitkän hiusmallin, joka on musta( ei todellakaan sellainen heavy letti, joka on ponnarilla).

Sen pitäisi kasvaa vielä hieman, jotta siitä saisi muotoiltua itseni mielestä lähes täydellisen. Lähes jokaiselta tuntemaltani henkilöltä on tullut positiivista palautetta.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Total Mulletude

Viestin lähetti OikeaPakki
Aijemmin oli ollut vuosia ponnari mutta päätin aikuistua, heh...

Mahtavaa, olet sisäistänyt mulletologian perusoppimäärän errrrrrrinomaisin arvosanoin: "... business on the side, party on the back!". Jatkakaa! :)
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
On ollut joskus 90-luvun alussa ja löytyypä tuosta ihan kuvallista todistusaineistoakin, sillä lompakosta löytyvässä henkkarissa komeilee noilta ajoilta peräisin oleva valokuva.

Mutta korjataanpas nyt hieman harhakäsityksiä. Takatukka ei todellakaan ole sama asia kuin pitkä tukka, esim. Tuomo Ruudun tukkalaitetta ei voi mitenkään kutsua aidoksi takatukaksi, koska hiukset ovat tasaisen pitkät niin edestä kuin takaakin. Oikeaoppisessa mulletissa hiukset on kynitty edeltä ja sivuilta varsin lyhyiksi.

Tunnettuja aidon takatukan kantajia:

Pentti Matikainen (eritoten 80-luvun puolella)
Frank Moberg
Keke Rosberg
Barry Melrose
Pat Burns

Edit: Lisätään listaan vielä tuo MacGyver, joka takatukka on aitoakin aidompi, ehkä jopa kaikista paras.
 
Viimeksi muokattu:

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Junnuna on ollut. Nytkin on ollut harkinnassa, mutta vaimo on minun parturini ja häneltä aina lipsahtaa hyvin alkanut letti poikki.

Alussa esitellyissä kuvissa esiintyy selkeästi muitakin kuin aitoja takatukkia. Monilla kuten Rautee ja Tuomo, hiukset ovat liian pitkät päältä ja sivuilta. He eivät ole todellisia takatukkia.

Edit. OTH ehtikin mainita asiasta ensin.
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Meikäläisellä on vieläkin 15-vuotiaana otettu takatukkakuva ajokortissa. Päältä lyhyt, takaa pitkä. Aivan uskomattoman tyylikäs, pitäisiköhän taas laittaa sellainen...?
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miltä se takatukka näyttäisikään naisihmisen päässä... MInulla on puoleen selkään yltävät, tasapitkät hiukset, enkä raaski ihan hetkessä leikata niitä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Apuva.. Eihän tälläistä kehtaa myöntää, mutta itselläni on ollut pieni takatukka joskus vuonna 1984-1985 paikkeilla.

Okei, siihen on yksi pieni syy. Ikää oli tuolloin 3-4 vuotta ja minun iki-ihana äitini halusi vaan peilleillä ja teki jopa pienet kiharat päähäni. Valitettavasti tästä on ikuistettu kuvakin. Itse asiassa suupielet vetää väkisinkin ylöspäin, kun ajattelen kuvaa, heh...

Sen jälkeen ei ole ikinä ollut mikään pitkä tukka, eikä sellaista tule.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Mulla oli myös ala-asteella vähän takatukan tynkää. Ja silloin se tuntui itsestä vieläpä perhanan tyylikkäältä.

Ennen kuin kävin parturissa viimeksi - reilut kolme kuukautta sitten - annoin pehkon kasvaa villinä ja vapaana melkein vuoden verran. Kyllä sitä ihan kiva takatukka silloinkin kasvoi, mutta toki muukin pehko oli pitkä. Nyt en varmaan jaksa käydä haituviani leikkauttamassa ennen inttiä...

Kyllä muuten piristi mieltä, kun bongasin Ankkarockissa ensimmäistä kertaa pitkään aikaa piilokaljun. Ja vieläpä noin kolmikymppisellä miehellä. Komiaa, niin komiaa...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pientä takatukan poikasta on tälläkin hetkellä. Ei suurempaa mutta projekti on vasta aluillaan. Kyllä kohta on pakko käydä leikkauttamassa alkaa olemaan niin karsea näköinen että huh!
 

Rogue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Chip
Miltä se takatukka näyttäisikään naisihmisen päässä... MInulla on puoleen selkään yltävät, tasapitkät hiukset, enkä raaski ihan hetkessä leikata niitä.

Omistinpa joskus sellaisen... Tukkaa minulla oli takapuolen alle asti, mutta kun 80-luvulla jokaisella itseään kunnioittavalla teinitytöllä piti olla permanentti, minäkin sellaisen halusin.

Kampaaja ilmoitti, ettei minun tukassani kihara kestä, mutta halu oli hirveä. Niinpä leikattiin tukka päältä lyhyeksi ja takaa sitä riitti tuonne lapaluiden alapuolelle. Pretty...not. Äitikin itki nähdessään! Varjokuva näytti ilmakon panokselta...
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Takatukka? No varsinaista takatukkaa ei minulta löydy, mutta sellainen olkapäihin ylettyvä Ian Gillan -tukka kyllä on. Eihän ilman pitkää tukkaa voi muusikkoa leikkiä. Olen käynyt kahden vuoden aikana kerran parturissa ja silloinkin vain tasoittelemassa latvoja ja värjäyttämässä. Tarkoitus olisi kasvattaa sellaiseen Vince Neil -malliin.
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
On ollut

80-luvun loppupuolella löytyi erilaisia variaatioita, joista ehkä parhaat naurut saa kuvasta, jossa esiintyy junnufutaaja aidossa futistukassa eli siili-takatukka -yhdistelmässä. Myös ns. perustakatukka löytyi.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
On takatukkaa kuten etutukkaakin, joten virallisen takatukkatyylin luominen vaatii turauksen prylkreemi-tuubista. Tämän jälkeen asianomaista voidaan kutsua esimerkiksi aika vetävän näköiseksi jannuksi.

Viimeksi minulla oli takatukka 29 vuotta sitten, kyseisiä kiehkuroita on vielä tallellakin. Ne eivät haise pahalle saati tupakalle. Pitäisiköhän niistä ottaa dna-testi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös