Omaisuudestani menee henkilölle X... - testamenttiketju

  • 1 211
  • 8

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Velat voi ottaa vastaan kuka tahansa haluaa. Vinyylit, kirjat ja CD:t voi hakea kuka tahansa haluaa tai jättää jonnekin varastoon.
 

teppana

Jäsen
Ei sen isompia testamentteja. Vakuutuksissa ja sijoituksissa edunsaajana on avovaimo. Muu maallinen omaisuus menee isälle ellei lapsia joskus siunaannu.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lapset kai perii ilman testamenttiakin, niin turhaa tuon laatiminen kai olisi. Riidelköön keskenään kumpi saa mitäkin. Täytyykin muuten alkaa perehtymään asiaan, että miten se oikeasti menee.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Täytyisi varmaan tehdä asialle jotain. Mielessä tuo on pyörinyt.
Kun ei virallista jälkikasvua ole (lapsi siis on, muttei virallisesti ja lain edessä), niin hänelle ja veljen lapsille tuon mammonan pitäisi mennä.
Tällä hetkellä suurimmalta osiltaan muualle ihan pykälien mukaan. Niillä on jo tarpeeksi.

Täytynee alkaa lahjoittaa jälkikasvulle lain sallimissa rajoissa, muuten suurehkoa perintöveroa hänen kohdallaan voine välttää.
 

Glove

Jäsen
Eipä tässä kovin paljoa testamentattavaa ole. Saa lapset sitten jotenkin jakaa ne vähät mitä on.

Pieni varoittava esimerkki, jos haluatte testamentata esim. lapsenlapsille tai muille alaikäisille. Äitini kuoli tammikuussa ja testamentin saajina on minun lisäksi kolme lastani, joista nuorin on vielä alaikäinen. Vanhemmathan ovat luonnollisesti lastensa edunvalvojia. Luonnollisestikaan minä en nyt kelvannut edunvalvojaksi, koska olen saman kuolinpesän osakas ja tästä aiheutuisi jonkinlainen eturistiriita. Lasten äitikään siis exäni, ei kelpaa edunvalvojaksi, koska muutkin lapset ovat pesässä osakkaina. Täytyi siis hommata edunvalvojan sijainen, jonka hyväksyy maistraatti. Maistraatissa, kuten muissakin valtion laitosissa, käsittelyajat ovat pitkiä. Päätöksen edunvalvojan sijaisesta saimme reilun kolmen kuukauden odottelun jälkeen. Eikä tässä vielä kaikki. Perinnönjako katsotaan niin merkittäväksi toimenpiteeksi, että edunvalvojan sijaisen pitää vielä hakea siihen erikseen lupa maistraatilta. Tätä päätöstä odottelemme edelleen, on nyt ollut sisässä puolitoista kuukautta. Käsittelyajaksi sanottiin kaksi kuukautta, Äidin kuolemasta on siis nyt 7,5 kk ja perintö edelleen jakamatta. Jos siis haluatte, että jälkeläisenne saavat hoidettua asiat nopeasti ja sujuvasti, älkää testamentatko alaikäisille. Ainakaan semmoisille, joille joutuu hakemaan edunvalvojan sijaisen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jos jotain aikanaan jaettavaa jää, niin eiköhän niille ottajat löydy ilman mitään testamenttejakin. Mulle on aivan sama muutenkin mitä universumissa tapahtuu sen jälkeen kun en ite ole enää paikalla. Juu, oon ikävä ihminen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jos jotain aikanaan jaettavaa jää, niin eiköhän niille ottajat löydy ilman mitään testamenttejakin. Mulle on aivan sama muutenkin mitä universumissa tapahtuu sen jälkeen kun en ite ole enää paikalla. Juu, oon ikävä ihminen.
Eihän tuossa mitään ikävää ole, et sinä, enkä minä sitä ole enää näkemässä mitä sitten tapahtuu. Eipä sillä loppupeleissä minullekaan merkitystä ole.

Lähinnä siksi mietin, ettei valtio saa liikaa. Ja se mun poika sais myös "omansa". Nykytilanteessa hän ei saa mitään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lapsille levyt ja kirjat, vaimo saa velat. Auton voi myydä velanmaksuksi tai ajella sillä, mulle sama. Olenhan raato.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös