Nojoo, tuo on kyllä totta, että jos yleisömäärät vähenisivät huomattavasti siitä syystä, että myytäisiin/lainattaisiin pelaajia, niin en silloin itsekään sitä kannattaisi. Tietty pitäisi arvioida pelaajakulujen vähenemisen positiivisuus vs. yleisömäärän vähenemisen negatiivisuus taloudellisesti. Mutta tähän skenaarioon en kyllä itse usko, että yleisömäärä huomattavasti vähenisi, jos jo valmiiksi säälipaikka on käytännössä mahdoton. Silloin yleisömäärät vähenevät muutenkin ja muusta syystä. Itse en pidä säälipaikkaa kuitenkaan vielä mahdottomana, jos tämän viikon pelit menevät hyvin. Mutta jos eivät, niin sitten se on kyllä aika mahdoton. Pitää kuitenkin muistaa, että suuri osa näistä pelaajista ei ole Kerhon kasvatteja, joita voisi saada myytyä/lainattua. Niin muutkin joukkueet tekevät, kun ei ole enää jatkomahdollisuuksia ja jos pelaajat siihen itse suostuvat. Enemmänhän se kehittää sitä pelaajaakin, että pääsee pelaamaan playoffeja. Toisaalta, kun esim. Viitaluoma ja Sallinen myytiin, niin se oli mielestäni ainakin hyvä ratkaisu. Siinä säästettiin rahaa eikä yleisömäärät siitä pudonneet, vaikka playoffeihin pääsy oli epätodennäköistä. Myös junnut saavat enemmän mahdollisuuksia, jos runkopelaajia myydään/lainataan. Itse seuraan ainakin mielummin omien junnujen pelaamista siinä vaiheessa, jos ei ole mahdollisuuksia sääleihin enää, se nyt on sitten ihan sama itselle, että onko sijoitus 11. vai 15. sarjataulukossa, jos ei päästä playoffeihin.
Itse ajattelisin vain, että jos tuolla saisi enemmän rahaa ensi kauden joukkueen muodostamiseen/Kerhon talouden parantamiseen, niin siinä tapauksessa tekisin sen, jos tämän viikon pelit menevät huonosti.