Haba pakkikaupoilla:
H. Aho: "Perskele, pitäisi kai pakki hankkia. Ei kyllä ole ehtinyt kauheasti katselemaan, tullut niin yllätyksinä kaikki lähtijät. Mitähän sitä tekisi? Hahaa, soitan muut liigaseurat läpi sarjataulukon mukaisessa järjestyksessä, loistava idea!"
Puhelurinki alkaa:
Mikki Leinonen: "Kuule Harri hei, nyt ei irtoo ketään. Mulla olis täsä maalivahtikaupoille meno, nii ei ehtis jaarittelee turhii sun kaa. Moro!"
Janne Laukkanen: "Moi äijä! Nyt on kaikki pakit kortilla, ostin just ton teille tutun Jaakolan Topin mailapalkalla kokeilee vieläks luistin liikkuu. Ota riski ja tee yllärihankinta! Tsemii!"
Antero Niittymäki: "Tere tere! Ei meil kuul kettään oo, täsä ois ny vähän omiaki bisneksii ku pitäs tuhlata taas miljoonat johonki keskinkertasee joukkueesee, joka hyytyy vimestää pleijareis."
Mika Toivola: "Haba hei, älä tänne soita! Mulla on koko joukkue aivan levällään ja Ladaa en kyllä myy, en mistään hinnasta! Heippa! Tuut tuut..."
Tobias Salmelainen: "Hejdå min kärä vänner! Alkkisfaijan hommat skulaa ny sen verran hyvin, et Stadin rödat alkaa olla jo valmiin uuteen kauteen, kukaan ei kyl edes haluis tulla sinne böndelle, jumpataan mieluummin tääl Helsingis ja katsellaan Stadin tsubui! Adjöö!"
Kalle Sahlstedt: "No moi Harri! Mähän oon tavallaan vähän velkaa sulle Kärppä-vuosien kunniaksi, niin katotaas miten voisin sua auttaa. Joo... täällä olis tällainen tsekkiläinen Jakub Krejcik sopimuksettomassa tilassa. Saatte Jakubin, jos haluaa tulla. Soittele hänelle, eikös teillä aina joku kiintiötsekki ole, niin pyydä suosittelemaan! Hyvää kauden alkua Ouluun ja tutuille terkkuja!"
H. Aho: "Kobli, soittelehan Jakubille ja pyydä Kärppiin. Ei tarvii mailapalkalla operoida, irrotetaan joku lantti pelaajabudjetista. Kerro kaikki hyvät puolet Oulusta ja ole positiivinen! Ei sanaakaan mahdollisista puutteista pelaajistossamme."
*Haba allekirjoittaa sopimuksen Jakub Krejcikin kanssa*
Seuraavan päivänä... rauhallinen iltapäiväkahvihetki H. Ahon toimistohuoneessa. Lukee Iltalehteä. "Veinille 2v sopimus Columbukseen." - - - "Voi PIIIIIIIIIP, se on lähdettävä maalivahtikaupoille, voi saamarin yllättävät lähdöt... Mitähän sitä keksisi, lomakin alkaa parin viikon päästä. Helkkari! "