Mainos

Oliko Juti väärässä ?

• 2 617
  • 21

PJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siis sunnuntaina 30.9.2001 Hockey Night-ottelun Ässät-Blues erätauolla Timo Jutila vastasi katsoja-kysymykseen; "Voiko maalivahti olla joukkueen kapteeni ?", kyllä.

Itse muistan joskus lukeneeni, että kapteenistoon voi kuulua kuka tahansa kenttä-pelaaja, mutta ei maalivahti.
Syy tähän on ilmeisesti se, ettei maalivahti ravaisi jatkuvasti (kuten esim. Peter Ahola) tuomarin juttusilla.

Tietääkö joku kumpi on oikeassa ?

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla on semmoinen kuva asiasta että maalivahti ei voi olla kapteeni. Syytä tähän en tiedä.

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin minäkin muistelisin kuulleeni/lukeneeni ettei maalivahti voi olla kapteeni. Ei edes varakapteeni.

Jos voisi, niin eiköhän näitä maalivahtikapteeneitakin silloin löytyisi, ihan niin kuin löytyy jalkapallostakin. Melkeinpä väittäisin, että esim. Kari Takko olisi aikoinaan ollut Ässien kapteeni, mikäli se olisi ollut mahdollista.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Näin muistelen kyllä minäkin, että maalivahti ei voi olla kapteeni. Eiköhän herra nimeltä Tammi myös olisi ollut aika vahva ehdokas kapteeniksi 90-luvun alussa. NHL:n käytännöstä en tiedä.

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sorry, olen niin tylsä että tapan spekuloinnin faktalla. Eli siis kopioituna SM-liigan sivujen sääntöluettelosta:

"Maalivahtia, pelaajavalmentajaa tai pelaavaa joukkueenjohtajaa ei voi nimetä kapteeniksi tai varakapteeniksi, eikä hänelle voida sallia kapteenin tai varakapteenin oikeuksia."

axe

Jäsen
Eihän Juti niin väittänyt, vaan hän pyrki vain herättämään periaatteellista keskustelua tästä aiheesta, josta kaikki muut jostain syystä vaikenevat.

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Juti sanoi:

"Totta kai molari voi olla kapteeni..."

JanJ

Jäsen
Samoin Juti sanoo siinä lätkäguru-mainoksessa että Jortsulla on 6 mestaruutta. Mutta sillä on 7. yksi pelaajana.
Se tosin ei ole Jutin vika.

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Ka, samaan asiaan kiinnitin minäkin huomioni. Mielenkiintoisin juttu koko jääkiekkoillassa, oikeastaan... En minä mitään periaatteellista provosointia siinä Jutilan vastauksessa nähnyt, ehkä joku Tapparan miäs niin teki. Juti toisti "ihan selkeesti" vieläpä monta kertaa että kyllä se "mokke" voi olla kapteeni. Eli puhui läpiä päähänsä.
Ja mitä siihen periaatteellisuuteen tulee, sille, että maalivahti ei voi olla kapteeni on ihan fiksut perusteet. Ja minä kannatan niitä.

axe

Jäsen
Niin no kerrottakoon, että mun edellinen kommenttini oli vain piikki Keski-Suomeen päin. Noin niin kuin huumoriyritelmänä.

Rocco

Jäsen
Maalivahti ei voi olla kapteeni koska säännöt kieltävät maalivahdilta punaviivan ylittämisen. Tällöinhän maalivahti ei voisi kommunikoida tuomarin kanssa jos pelitilanne on toisessa päässä kaukaloa.

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähetti Rocco
Maalivahti ei voi olla kapteeni koska säännöt kieltävät maalivahdilta punaviivan ylittämisen. Tällöinhän maalivahti ei voisi kommunikoida tuomarin kanssa jos pelitilanne on toisessa päässä kaukaloa.

Mutta eikös Maalivahti voi ylittää punaviivan toisessa erässä, jos luistelee vaihtoon, eli siis jos vastapuoli saa esimerkiksi jäähyn?

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Rocco
Maalivahti ei voi olla kapteeni koska säännöt kieltävät maalivahdilta punaviivan ylittämisen.

Itse asiassa säännöt kieltävät maalivahdilta peliin osallistumisen punaviivan toisella puolella. Ei kai katkon aikana tuomarille jutustelu olisi tuossa mielessä peliin osallistumista?

Rocco

Jäsen
Toki siis jäähyn tullessa veskari saa mennä punaviivan yli mennessään vaihtoon eikä siitä tule jäähyä.

Tuo on se selitys miksi kapteeniksi ei voi nimetä maalivahtia. Varmistan asian tänään matsissa toimitsijoilta.

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Veskari kapteenina

Epäilen liigatason maalivahdin halukkuutta joukkueensa kapteeniksi, vaikka sääntökirja sen kunnian soisi. Veskarin homma on käsittääkseni jatkuvaa, täydellistä keskittymistä vaativa sarka, johon ei pakolliset juttutuokiot oikeudenjakajien kanssa oikein sovi.

sniper2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juti oikaisi väitteensä hienosti! Loistavaa Juti!
Juti valittiin vuoden jääkiekko toimittajaksi(?) vai kommentaattoriksi, eikä suotta. Erittäin hyvää käytöstä Jutilta.

Kuinka moni oli ottelun jälkeen siellä chatissa? Kysyin Jutilta että kenellä on kovin laukaus liigassa ja vastaus oli:
Punainen #3, HIFK.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Eilisessä HN:ssä yksi junnu kysyi Jutilta: ketkä olivat silloin Tapparassa maalissa kun Juti pelasi? Juti vastasi: Hannu Kamppuri, Jari Halme, Tim Thomas ja Ilpo Kauhanen. Taisi siinä Jutilta mennä Timit ja Tomit sekaisi. Oikea vastaus lienee Tom Draper.

axe

Jäsen
Sikäli Jutilla meni eilen oikein, että 1986-87 kaudella Tapparassa pelasi myös Tim Thomas. Mies oli tosin pakki eikä maalivahti.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jotenkin näytti siltä kuin Juti olisi hetken empinyt sen Tim Thomasin sanomisen jälkeen ikään kuin joku kello olisi samaan aikaan kilissyt, että mitähän mä nyt mahdoin itse asiassa sanoa (Tiedätte varmaan tuon tunteen.). Saattoi olla ihan omaa kuvitelmaanikin, kun samaan aikaan itse mietin, että mitä se Juti nyt oikein puhuu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy