Oletko viisaampi kuin kumpikaan vanhemmistasi?

  • 1 787
  • 11

Oletko viisaampi kuin kumpikaan vanhemmistasi?

  • Kyllä

    Ääniä: 97 63,8%
  • en

    Ääniä: 55 36,2%

  • Äänestäjiä
    152

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alustus on lyhyt mutta sitkäkin ytimekkäämpi. Pidätkö itseäsi viisaampana kuin vanhempiasi?
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viisaus on suhteelinen käsite. Ns.faktatietoa on monista asioista varmasti enemmän. Mutta yleisellä tasolla en todellakaan pidä itseäni viisaampana.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Vaikea kysymys. Joissain asioissa en ole mielestäni viisaampi, toisissa taas kyllä. Silti vastasin kyllä, koska olen mielestäni pystynyt oppimaan vanhempieni virheistä. Teen kyllä omiakin ihan riittävästi.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Yleistiedossa ja urheilussa olen, mutta aika monessa elämän tärkeässä asiassa aika pahasti perässä.

Eli siis ei, en ole vanhempiani viisaampi, vaikka tiedänkin enemmän Ranskan suuresta vallankumouksesta ja Tepsin pelaajarosterista keväältä 2001.
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monasti ollan Broidin kanssa ihmetelty että miten niin tyhmistä vanhemmista on voinut tulla näin fiksuja kakaroita... eli äänestin kyllä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Olen taatusti älykkäämpi kuin kumpikaan vanhemmistani, mutta sitähän tässä ei toki kysytty.

Viisautta on niin paha mennä millään mittarilla mittaamaan, kuten toki älykkyyskin menee samaan kategoriaan. Uskoisin, että tavallaan jossakin asiassa olen viisaampi kuin vanhempani, koska heidän yleissivistyksensä taso on aika suomalaista perustasoa ja omani on kyllä sen yläpuolella. Sitten toki elämänkokemusta ja tämän tyyppistä viisautta heillä toki on varmasti roppakaupalla enemmän kuin minulla, koska olenhan kuitenkin vasta 26-vuotias.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mitä tämä "viisaus" pitää sisällään?

Jos tarkastelen asiaa pelkän kirjatiedon suhteen niin olen taatusti älykkäämpi kuin kumpikaan vanhempani mutta viisaus on mielestäni täysin eri asia kuin älykkyys - tai ainakin itse vetäisin näiden välille jonkin sortin häilyvän raja-aidan.

Toisaalta jos tarkastelen asiaa laajemmalta kantilta niin olen omaan ikääni mennessä ehtinyt kokea varsin paljon mikä tuo minulle suhteellisen vankan elämänkokemuksen, mikä sitten osaltaan kasvattaa tätä muuta kuin kirjaviisautta.

Vanhempani ovat varmasti joillain elämänaloilla minua viisaampia mutta kokonaisuudessa voisin sanoa kerryttäneeni kuitenkin viisautta ja älykkyyttä enemmin mitä heillä on. Pahoitteluni tästä itsekehusta...

vlad.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Tuohan on sanomattakin selvää.

Vitut mä oo.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Älykkäämpi ehkä. Viisaampi en. Viisaus kasvaa iän kanssa samaa tahtia ja edelleenkin ikäeroa vanhempiin se runsas 20 vuotta.
 

scholl

Jäsen
Ohmi kirjoitti:
Alustus on lyhyt mutta sitkäkin ytimekkäämpi. Pidätkö itseäsi viisaampana kuin vanhempiasi?

En tiedä olenko viisaampi vai en. En jaksa kommentoida sitä, mutta olen varmasti ainakin älykkäämpi kuin vanhempani.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Metalwarrior kirjoitti:
Viisaus on suhteelinen käsite. Ns.faktatietoa on monista asioista varmasti enemmän. Mutta yleisellä tasolla en todellakaan pidä itseäni viisaampana.
Täysin sama vastaus täältäkin. Faktaa löytyy varmaan jotenkin enemmän. Elämää enemmän nähneinä vanhemmat varmaankin paljon paljon viisaampia.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
vlad kirjoitti:
Jos tarkastelen asiaa pelkän kirjatiedon suhteen niin olen taatusti älykkäämpi kuin kumpikaan vanhempani mutta viisaus on mielestäni täysin eri asia kuin älykkyys - tai ainakin itse vetäisin näiden välille jonkin sortin häilyvän raja-aidan.

Tämänhän luulisi olevan aika selviö, että viisaus ja älykkyyshän ovat täysin eri asioita. Jos joku kuuluu mensaan niin eihän se tarkoita sitä, että hän osaisi edes elää fiksusti tai sanoisiko jopa viisaasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös