Oletko valmis tukemaan jääkiekkoa/urheilua korkeammalla maksulla televisiopelistä/etäpelistä korona-aikana/korona-kaudella?

  • 9 138
  • 66

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tiedän, että meillä on monta keskustelua päällekkäin asiasta. Keskusteluja on myös sivuttu jokaisessa koronaan liittyvässä ketjussa. En halua tehdä tästä uutta koronaketjua, koska jokainen varmasti tiedostaa ja ymmärtää, että tilanteen ollessa tällainen rajoitukset esimerkiksi yleisömääriin eivät välttämättä ainakaan parane - itse asiassa voi tulla pelejä, joissa enemmänkin harkitaan, lasketaanko yleisöä halliin lainkaan.

Urheilu on minulle tärkeä asia. Ymmärrän ne kaikki realiteetit, jotka tähän asiaan liittyvät ja ei tähän ole olemassa mitään helppoa ratkaisua. Toivoisin, että tästä muodostuisi eräänlainen ajatushautomo, mihin me asiakkaat olemme valmiita tukiessamme sitä, että jääkiekkopelejä voidaan pelata. Tiedän, että ei peli ole sama asia ilman yleisöä, mutta turvallisuuden kannalta sellaiset pelit olisivat kuitenkin mahdollisia. Monet meistä ovat valmiita muiden ihmisten takia jäämään katsomaan peliä kotisohvalle hallin sijaan.

Millaisen tuotteen sinä haluat kotisohvalle Liigasta ja paljonko olet valmis maksamaan siitä? Mitä esimerkiksi suosikkijoukkueesi voisi tuoda pöytään, joka perustelisi sen, että maksaisit esimerkiksi "halvan lipun" verran (10 €) lisää peliä kohti? Onko tällaista ratkaisua olemassa? Tiedän, että sopimukset telkkarissa eivät jousta, mutta tässä tilanteessa me tarvitsemme ideoita ja ratkaisuja - emme kaipaa sitä "meillä on vain yksi vaihtoehto." Kehitellään vaihtoehto. Ei vaihtoehto ole ikuinen - mutta autetaan - miten joukkueet voivat tuoda LISÄARVOA maksullisesti peli-iltaasi kotona?

Se on turvallista.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen ostanut jo kausikortin sekä fanikrääsää tavallista enemmän, jolla olen tukenut omaa rakasta seuraani. Jääkiekko ja Rauman Lukko on minulle erittäin merkittävä sekä rakas asia elämässäni, mutta enempää en ole kolikoita lyömässä pöytään. Korona on koskettanut/koskettaa kaikkia, eikä voida olettaa, että Matti Meikäläisilläkään on pohjaton kukkaro. Itseltäni on jo lähtenyt työt alta, joten ainakin oman maksukyvyn katto on tullut vastaan. Koen kuitenkin tukeneeni seuraa jo aivan tarpeeksi.

Vastaus siis kysymykseen, en tue enää enempää.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastaus siis kysymykseen, en tue enää enempää.

Se on täysin validi ja rehellinen vastaus. Osalla asiakkaista (kuten minulla) onneksi vielä on työ tallella - mitenkään sinun tilannettasi väheksymättä. Minulla on maksukykyä ja olisin valmis maksamaan esimerkiksi joukkueeni tuottamasta etäkatsomokokemuksesta ihan pelikohtaisesti vaihtoehtona hallille.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Ei pysty tukemaan kuin sen että käyn Tampereella satunnaisesti hallilla, joko Tapparan tai Ilveksen peleissä. Ei ole varaa heittää kymppiä haamulippuun vain tukemisen ilosta. Hieno homma jos joillakin on.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei pysty tukemaan kuin sen että käyn Tampereella satunnaisesti hallilla, joko Tapparan tai Ilveksen peleissä. Ei ole varaa heittää kymppiä haamulippuun vain tukemisen ilosta. Hieno homma jos joillakin on.

Toivoin, että keskustelu ei etenisi näin, mutta näköjään välittömästi se etenee näin. Tämä ei siis ole syytös sinua kohtaan.

Kysymys ei ole haamulipusta. Kysyin, MITÄ siellä pitää olla, että siitä olisi valmis maksamaan? Ei ole kyse mistään haamupalvelusta. Jos asiakkaalle myydään palvelua niin totta kai hänen pitää saada jotain. Mitä JOUKKUEEN/oman joukkueesi pitää sinne tuoda, ettei se ole haamulippu?

Haamulippu on se, kun et mene kausarilla peliin. Silloin valitset itse, ettet vastaanota tuotetta rahaa vastaan. Se on jokaisen asiakkaan oikeus. Eräänlainen tuki sekin. Tarkoitus on se, että ONKO tällaista sisältöä olemassa, josta VOISIT maksaa? :)
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen valmis tukemaan omaa seuraa ja maksamaan tarvittaessa enemmänkin. Aion myös käydä enemmän matseissa kun parilla edellisellä kaudella ja ostan liput kalliimmilta paikoilta kuin normaalisti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänä vuonna yksikään joukkue ei putoa pelistä pois - Mestis PLAYON mestiksellä oli tämä kampanja ennen kauden alkua, miksei liigalla yhteistyönnä telian ja muiden sponsoreiden kanssa jotain vastaavaa, tai seurat kehitellä jotain itse. Nyt tuntuu että välillä kyllä seurapomot käy voivottelemassa nykytilannetta mutta juurikaan mikään seura ei ole tehnyt mitään toiminpiteitä jolla lisätuloja voisi saada, vähän kädet puskissa tuntuu olevan ja vain seurataan tilannetta. Tietenkin jos rahaa on liikaa ja on varaa olla tekemättä mitään niin ei sitten hätää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä. Omakaan taloudellinen tilanne ei ole erityisen hyvä, joten mitään satasia kuussa en ole valmis maksamaan enemmän, mutta esimerkiksi kympin tai pari voisin maksaa joka kuukausi lisää, jos olisi varmuus siitä, että tuo summa menee oikeaan tarkoitukseen.

Mitään lisäarvoa en tarvitse sille rahalle, vaan jonkinlaisen varmuuden siitä, että raha päätyy seuroille asti lyhentämättömänä.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Fanikamaa olen ostanut normaalia enemmän. Etäkannattajana en ole ostanut lippuja sellaisiin peleihin mihin en ole menossa, mutta koitan kyllä käydä peleissä niin usein kun mahdollista, tietysti oma ja muiden terveys etusijalla.

HPK'n osakeantiin voisin harkita osallistuvani jos hakevat pääomaa sitä kautta.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Olen etäkannattattaja viidettä vuotta putkeen, mutta kausarin silti olen taas ostanut ja tällä kertaa myös fanikamaa normaalia enemmän. Pyrin joka kuukausi x-määrän fanitavaraa lisää ostamaan ja näin tukemaan seuraa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Pystyn tukemaan kausikortin muodossa. Kausikortin hinta on 41.5% netto eläkkeestä. Jos mukaan lasketaan kausikortti ja Playoffs kortti. Yhdessä nämä tekevät 70% netto eläkkeestä. Mukaan tulee lisäksi kaudessa 100-200 € erätauko evästä.
Eli pystyn sponssaamaan kuukauden eläkkeen, se on todellakin kipurajoilla.

Ensi kaudella, jos luoja suo vaimoni on jäämässä eläkkeelle. Tarkoittaa käytettävissä olevien varojen tippuvan, joten joudun luopumaan kausikortista tai hakemaan halvemman paikan. Koville ottaa , kun on vuosikymmeniä ollut sama paikka.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä minä voisin hyväksyä Telialta/Cmorelta sellaisenkin että pelit näkyisi vain pay per view- tapaan. Todennäköisesti katsoisin kaikki mitkä muutenkin katsoisin vaikka yksittäisen pelin hinta olisi esim 12€. Eli näissä oloissa olisin valmis maksamaan tv näkyvyydestä enemmän. Ihme kun eivät ole nostaneet pakettien hintoja isosti.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kausikortti ostettu, vaikka peleihin tuskin menen vähään aikaan. Jos SaiPa järjestää osakeannin niin tulisin ostamaan osakkeita.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Oma ”tukeminen” ei keskity pelkästään aikuisten kilpasarjoihin joten kahden HIFK-kausarin, yhden Mestis-kausarin ja ison tuntimäärään pikkujunnujen kanssa touhuamisen lisäksi vastaan ei. En ole valmis tukemaan euroakaan tai tuntiakaan enempää.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Ostin Kärppä-olutta viime talvena muutamaan otteeseen, ehkä voisin osallistua tällä tavoin tänä talvena vähän enemmän.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joudun vähän toivomaan ehkä liikoja - kaikki kommentit siis on tässä keskustelussa sallittuja ja relevantteja - en ole rajannut sitä pois.

Se mitä toivoin olisi se, että porukka antaisi konkreettisia ideoita siihen, millaista palvelua/etälippua oma jengi voisi tarjota, JOLLA olisi sinulle arvoa. Onko kaikki, mitä joukkue tekee C Moren jälkeen epäolennaista, tarpeetonta, en halua, ei voi?

Olen konkretisoinut itse, että voisiko esimerkiksi yhteinen etäyhteys ja jaettu pelikokemus etänä toimia ? Hurrataan yhdessä kotisohvilla. Ei tässä ole sääntöjä vaan enemmänkin se, että miten tällaisen palvelun voi tehdä? Kysymys ei siis ole mistään suorasta tukemisesta vaan siitä, että voidaanko esimerkiksi tähän tilanteeseen luoda uutta bisnesmallia, joka toisi etänä peliä seuraaville lisäarvoa, josta toimija x voi ottaa lisää rahaa?

Pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan, mutta tässä tilanteessa se pyörä pitäs keksiä uudestaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joudun vähän toivomaan ehkä liikoja - kaikki kommentit siis on tässä keskustelussa sallittuja ja relevantteja - en ole rajannut sitä pois.

Se mitä toivoin olisi se, että porukka antaisi konkreettisia ideoita siihen, millaista palvelua/etälippua oma jengi voisi tarjota, JOLLA olisi sinulle arvoa. Onko kaikki, mitä joukkue tekee C Moren jälkeen epäolennaista, tarpeetonta, en halua, ei voi?

Olen konkretisoinut itse, että voisiko esimerkiksi yhteinen etäyhteys ja jaettu pelikokemus etänä toimia ? Hurrataan yhdessä kotisohvilla. Ei tässä ole sääntöjä vaan enemmänkin se, että miten tällaisen palvelun voi tehdä? Kysymys ei siis ole mistään suorasta tukemisesta vaan siitä, että voidaanko esimerkiksi tähän tilanteeseen luoda uutta bisnesmallia, joka toisi etänä peliä seuraaville lisäarvoa, josta toimija x voi ottaa lisää rahaa?

Pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan, mutta tässä tilanteessa se pyörä pitäs keksiä uudestaan.
Jos ensisijaisesti toivoit konkreettisia ideoita, joilla lähetyksille saataisiin lisäarvoa, niin siinä tapauksessa ketjun otsikko on muotoiltu varsin heikosti. Siinä kun kysytään vain maksuhalukkuutta, eikä ideoita lisäarvon tuottamiselle.

Tämä haastava asia ideoinnin kannalta, mutta olen ihan varma, että jotain on tehtävissä, jos oikea idea ja toteuttajat sille löydetään. Parhaassa tapauksessa tämän poikkeustilanteen myötä syntyy jotain, joka turvaa jääkiekkoa ja muita urheilulajeja pitkälle tulevaisuuteen.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos ensisijaisesti toivoit konkreettisia ideoita, joilla lähetyksille saataisiin lisäarvoa, niin siinä tapauksessa ketjun otsikko on muotoiltu varsin heikosti. Siinä kun kysytään vain maksuhalukkuutta, eikä ideoita lisäarvon tuottamiselle.

Otetaan palaute vastaan. Otsikointi ja lyhyesti selittäminen eivät kuulu vahvuuksiin, valitettavasti!
 

motamoro

Jäsen
Olen konkretisoinut itse, että voisiko esimerkiksi yhteinen etäyhteys ja jaettu pelikokemus etänä toimia ? Hurrataan yhdessä kotisohvilla. Ei tässä ole sääntöjä vaan enemmänkin se, että miten tällaisen palvelun voi tehdä? Kysymys ei siis ole mistään suorasta tukemisesta vaan siitä, että voidaanko esimerkiksi tähän tilanteeseen luoda uutta bisnesmallia, joka toisi etänä peliä seuraaville lisäarvoa, josta toimija x voi ottaa lisää rahaa?

Pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan, mutta tässä tilanteessa se pyörä pitäs keksiä uudestaan.

En nyt ole varma tiesitkö tuon viimeisen lauseen osalta, liittyen edeltävään kappaleeseen, että tuollainen olisi todellakin pyörän keksimistä uudelleen. Eikös tuollainen yritelmä (Sportacam) mennyt parissa vuodessa konkurssiin tässä lähiaikoina?

Tämä nyt oli vain tällainen huomio, valitettavasti en keksi tähän hätään mitään hyvää ideaa perinteisten fanituotteiden lisäksi.

Ässiltä kyllä sai muistaakseni viime kaudella ostettua pelaajien yksilöityjä videotervehdyksiä äitienpäivänä, ehkä joulumarkkinoille tai isänpäiväksi jotain samantyylistä on tuloillaan.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En nyt ole varma tiesitkö tuon viimeisen lauseen osalta, liittyen edeltävään kappaleeseen, että tuollainen olisi todellakin pyörän keksimistä uudelleen. Eikös tuollainen yritelmä (Sportacam) mennyt parissa vuodessa konkurssiin tässä lähiaikoina?

Niin markkinoilla on kysynnän ja tarjonnan laki. Kysyntä jääkiekolle ja yhteisökokemukselle on vakio ja minä en henkilökohtaisesti usko, että jaetulle kokemukselle ei ole kysyntää. Nyt tilanne on se, että kysyntää on enemmän kuin koskaan ennen, koska iso kuluttajasegmentti, joka haluaa mennä halliin ei nykytilanteessa sinne tule. Eli silloin kysytään niitä erilaisia ratkaisuja asiaan. Ilmeisesti kuitenkin asian suhteen kannattaa luovuttaa heti, koska ei ole kysyntää eikä tarvetta. Lappu luukulle ja hommat seis.
 
Viimeksi muokattu:

krk607

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Malaga CF, Uusi Refla
Fanikrääsää olen ostanut jo enemmän kuin koskaan aiemmin. Jos tulevana viikonloppuna pelataan, tuen perjantaina Tepsiä ostamalla 3 tölkkiä Seurajuomaa Turkuhallissa ja lauantaina tuen Lukkoa samaan tyyliin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
En halua tukea minulle rakasta seuraani korkeammilla maksuilla tv-peleistä. Sen sijaan aion silloin tällöin ostella lippuja peleihin, vaikka en ole peliin menossakaan. Näin tein jo avauskierroksella.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä minä voisin hyväksyä Telialta/Cmorelta sellaisenkin että pelit näkyisi vain pay per view- tapaan. Todennäköisesti katsoisin kaikki mitkä muutenkin katsoisin vaikka yksittäisen pelin hinta olisi esim 12€. Eli näissä oloissa olisin valmis maksamaan tv näkyvyydestä enemmän. Ihme kun eivät ole nostaneet pakettien hintoja isosti.
Itse taas olisin valmis maksamaan enemmän, mutta raha pitäisi mennä sitten suoraan suosikkiseuralle ja jos pienikin osa menee Telialle, niin se on ehdoton no-no. Cmorea kohtaan ei ole valittamista, mutta Telian puolelta tuo Liiga-hommeli hoidettiin mielestäni niin paskasti että suurin osa tuotteista on ikuisessa boikotissa.
 

Frölunda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Boston
Tv-sopparit, joista seuroille enemmän fyrkkaa, ovat kyllä hyvin pian ainoa keino pitää liiga hengissä.

E. Ja mun mielestä ihan turha kritisoida firmoja, jos ne tämän jotenkin mahdollistavat.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Luulisi olevan aika lähellä tilanne että liigan kannattaisi ihan itse hoitaa tämä pelien jakelu solidsportin kaltaisia palveluja hyödyntäen. Itse kiehtoisi kovin tämä, seurat pystyisivät paremmin säätelemään hinnoittelua ja luulen että saisivat myös parempaa dataa ostokäyttäytymisestä. Joku käryhän seuroilla on nyt viimeistään tältä vuodelta näistä solidsport-harkkapeleistä että paljonko porukkaa on hallilla vs. kotona. En tiedä on Telialta nyt tällaista tietoa tullut?

Itse ketjun otsakkeeseen liittyen tuin seuraa hommaamalla kausarin kesällä epävarmuudesta huolimatta. En käynyt kesällä hallilla, enkä ole suunnitellut menevänikään läheisteni takia. Katsotaan kotona. Pikkupojalle hommataan joululahjaksi varmaankin pelipaita kun on sitä kinunut. Kyllä tässä koitetaan parhaan mukaan tukea rakasta seuraa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös