Oletko synkkä ihminen?

• 4 565
  • 14
Vaikka mitä yrittäis olet luonteeltasi synkkyyteen taipuvainen, pimeys vallitsee sisälläsi ja varsinkin tämä vuorokauden aika lisää ahdistusta ja synkkkää tunnetta?

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olen synkkä. Kärsin MD:stä ja yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä. Siinä kaikki.

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Ilo. Mitä se on? Synkkyys on aina ystäväni. Ja kuolemakin korjaa talteen pian!

julle-jr

Jäsen
Sopivasti synkillä ihmisillä on helppoa, ei tarvitse miettiä, että pitäisiköhän tehdä jotain hauskaa, kun mikään ei kuitenkaan ole hauskaa. Niinpä voi keskittyä kaikella tarmolla opiskeluun ja muuhun itsensä kehittämiseen sekä työntekoon ja siten omaa paremmat mahdollisuudet päästä uralla ja elämässä pitkälle.

Jos taas sattuu olemaan luonteeltaan ilolintu, niin ei oikein välttämättä malta keskittyä mihinkään vakavaan, vaan kuluttaa aikaa enemmän hauskanpitoon.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olen suomalainen, varhaiskeski-ikäinen, lievästi ylipainoinen, keskivakavasti alkoholisoitunut, pienituloinen, velkaantunut perheellinen mies. Kuulostaako siltä, että olisi syytä iloita? Totta munassa olen helevetin synkkä.

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Periaattessa enemmän maanisdepressiivinen, psykologian opettajan sanoin "karnevaalitunnelmasta syvimpään alhoon". Eniten ärsyttää, kun hengailee vaan normaalisti, niin saatetaan tulla kysymään että "miksi olet noin masentunut". Tasajalkaako pitäisi hyppiä?

Eihän sitä ihminen perusolemukselleen mitään voi.

Tifu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, HSV
Eniten ärsyttää, kun hengailee vaan normaalisti, niin saatetaan tulla kysymään että "miksi olet noin masentunut". Tasajalkaako pitäisi hyppiä?

Eihän sitä ihminen perusolemukselleen mitään voi.

Tuo on kyllä totta. Monesti itsekin vaan ollut omissa ajatuksissa ja isossa porukassa en oo pahemmin mitään jaksanut puhella, niin tullaan kyseleen, että "mikäs sulla nyt on? onko huono päivä vai ootko sä masentunut?"

Itsellä kyllä tuntuu, että tämä vuodenaika tekee sen, että tuntuu joka asia vituttavan ja pohtii kaikkea turhaa ja synkistelee. Tälläiseksi on vaan syntynyt, ei auta itkeä, kun kyllä se siitä iloksi muuttuu. Jos muuttuu.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Enemmän melankoliaan, luonnon suuruuden, ihmisen pienuuden, syksyn pimeyden, Lapin, Pohjolan taivaan, kuolevaisuuden, kylmän tuulen ja vastaavien asioiden suhteen runolliseen synkkyyteen taipuvainen. Suomalaisuutta, perinteitä!

Synkkyys ei ole mielestäni todellakaan sama asia kuin negatiivisuus, "perusnegatiivisuus", masentuminen sairauden muotona, luovuttaminen, vaan synkkyyden hyväksyminen ja sen kanssa eläminen jossain määrässä voivat olla suurikin voimavara ja asennetta. Eino Leino-synkkyyttä!

"Mihin päättyvi tie?
Ei tiedä sitä ihmisistä kenkään.
Meri, taivas ja maa
kaikki, kaikk' katoaa -
kuinka säilyisi sielu ihmisenkään?
Mut unessa niin armas on ajatella noin:
Viel' kerran kevät saapuu ja koittaa uusi koi
ja huomentuulet tuntureilta henkää.

Vaiko valhetta lie?

Mut noinpa mietin mie:
Katso, kerran koko maailma herää.
Susi lammast' ei syö,
veli ei veljeä lyö
eikä miesi tahko tapparan terää.
Mut kaikki kauniit aatteet, joit' täällä aatellaan,
ne silloin täyttyy töiksi ja peittävät maan.
Siis ihanteita, ihminen, kerää!

Vaiko valhetta lie?"

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuskin tietäisin millainen on valoisa jos en olisi joskus synkkä. Eli olen kyllä, toisinaan on meinannut nielaista miesparan kokonaan. Olen kuitenkin tietynlaisen optimismin yrittänyt pitää mukana taskussa pahan päivän varalta. Ilman tiettyä uskoa ja kykyä ihmetellä maailman kauneutta olisin todennäköisesti vajonnut pahaan masennukseen aikapäiviä sitten ja varmasti viettäisin aikaa sairaalassakin.

Nyt onneksi näin.

Tietynlaisessa synkkyydessä ei ole mitään vikaa, se voi olla jopa voimavara ja luovuuden elinehto. Ehkä se kuitenkin on enemmän sitten Golden AWen mainitsemaa melankoliaa. Vaan monet hienot taideteokset ovat syntyneet synkkyyden valtamerestä. Siistiä.

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Elämä on synkkää, joten miksi uida vastavirtaan? Vuodenajalla ei ole merkitystä, sillä olen tasaisen synkkä ja melankolinen ympäri vuoden.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen suomalainen, varhaiskeski-ikäinen, lievästi ylipainoinen, keskivakavasti alkoholisoitunut, pienituloinen, velkaantunut perheellinen mies. Kuulostaako siltä, että olisi syytä iloita? Totta munassa olen helevetin synkkä.
Muuten sama, mutta en ole ylipainoinen, perheetön kylläkin. Olen myös todella iloton ja varsin synkkä tapaus. Onneksi Jatkoajan Vapaassa keskustelussa löytyy vertaistukea.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy