Oletko suorittanut asepalveluksen?

  • 71 709
  • 437

Oletko suorittanut asepalveluksen?

  • Kyllä

    Ääniä: 559 80,8%
  • En

    Ääniä: 16 2,3%
  • Siviilipalvelus

    Ääniä: 37 5,3%
  • Istuin vankilassa

    Ääniä: 5 0,7%
  • Olen vapautettu asepalveluksesta

    Ääniä: 75 10,8%

  • Äänestäjiä
    692

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
En löytänyt haulla vastaavaa ketjua/äänestystä, joten päätinpä sellaisen sitten tehdä. Mikäli vastaava ketju jo löytyy, niin pahoittelut. Viime aikoina minua on alkanut tämä asepalvelus juttu kiinnostamaan. Siis kysynkin nyt palstan miespuolisilta käyttäjiltä, että oletko suorittanut asepalveluksen?

Minä en ole asepalvelusta suorittanut. Minut on luokiteltu C-miehiksi fyysisistä syistä. Ns. hullun papereita en siis ole saanut. Mites teillä muilla?
 
Viimeksi muokattu:

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos äänetyksen meinasit tehdä, niin enää puuttuu se äänestys.

Itse aiheeseen, niin itse olen myös C-paperin omaava. Mielenterveydellisistä syistä napsahti vapautus, mutta en ole omasta mielestä ns. hullu :)

Edit. No niin, nyt on se äänestyskin, hyvä hyvä :)
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
No niin, kuka äänesti vaihtoehtoa "olen istunut vankilassa"?

C-paperit iskettiin aikanaan kouraan lääketieteellisistä syistä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tietenkin olen suorittanut asevelvollisuuden. Tosin jokaisen oma asia eli turha täällä alkaa asiasta kinaamaan.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
edit. Modeille toivomus, että poistavat vaihtoehdon "en" sillä se on aika turha tässä nyt. Kävi pieni kämmi.

Pitää ottaa huomioon, että täällä pyörii ihmisiä, jotka eivät ole vielä palvelusikäisiä joten ainoa vaihtoehto heille on "en".

Itse äänesti kyllää.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Aika kova on tällä hetkellä tuo vapautettujen osuus. Vai vastaako yleistä lukua?

Joo, olen käynyt. Vuonna -95 ja kovasti ihmetellyt kun eivät ole kertaakaan sen jälkeen enää sinne minua kaivanneet.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aika kova on tällä hetkellä tuo vapautettujen osuus. Vai vastaako yleistä lukua?

Taitaa vaan olla niin, että jostain syystä juuri nämä vapautetut ovat tällä hetkellä netin ääressä. Parin päivän päästä tilanne normalisoitunee.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Itse näen sen velvollisuutena joten tottakai on suoritettu. 2/06 Riihimäellä 9kk spollena tuli pyörittyä. Hyvät muistot jäi ja loppujen lopuksi itse viihdyin hyvinkin siellä.

Kertauskutsua edelleen odottaen
 

Nick Neim

Jäsen
Kyllä, perjantaina pääsin reserviin. Puolen vuoden tykkimies Parolassa, eli kauaa ei tarvinnut lusia ja helpoilla hommilla päästiin.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Lapinjärven tykistörykmentti 1kk ja eräs Vantaan kaupungin ylläpitämä ala-aste 12kk.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Pitää ottaa huomioon, että täällä pyörii ihmisiä, jotka eivät ole vielä palvelusikäisiä joten ainoa vaihtoehto heille on "en".

Hyvä huomio! Editoinpa siis avausviestiäni. Ihan aiheellinen vaihtoehto, kun on kyseessä.

Aika kova on tällä hetkellä tuo vapautettujen osuus. Vai vastaako yleistä lukua?

Minäkin yllätyin tuosta. Olisi mukava lukea tarinoita, että miksi jotkut ovat vapautuksen saaneet, mikäli oikeasti näin on. Minä olen joskus täällä kertonutkin tästä minun fyysisestä sairaudesta, joka on ns. toispuolihalvaus. Rankkaa fyysistä suoritustahan tuo lähinnä haittaa, mutta eipä tavalliseen arkielämääni vaikuta juuri yhtään.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuinkahan monta naista on osallistunut tähän äänestykseen? Hehän voivat vastata vai kyllä tai ei. Vapautus asepalveluksesta tai vankila-vaihtoehto ovat heiltä poissuljetut. Sivariksi nainenkin voi tietääkseni "joutua" jos jättää palveluksen kesken, tästä en kyllä ole ihan varma.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Siviilipalveluskeskusessa ehdin olla ensimmäisen illan, mutta lähdin yötämyöten bussilla kotiin. Sen jälkeen kävin keskustelemassa lääkärin luona itselleni vapautuksen.

Se Lapinlahden sivarikeskus on muuten todella paska paikka. Aivan syvältä.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
1977-78 Niinisalossa Tykistörykmentissä ja vänrikkinä pihalle. Nykyinen 6 kk palvelus on itseasiassa aivan nössöä puuhaa, sorry vaan nykynuoret.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siviilipalveluskeskusessa ehdin olla ensimmäisen illan, mutta lähdin yötämyöten bussilla kotiin. Sen jälkeen kävin keskustelemassa lääkärin luona itselleni vapautuksen.

Se Lapinlahden sivarikeskus on muuten todella paska paikka. Aivan syvältä.

Näin on! Kaksi kertaa kävin siellä (molemmilla kerroilla 1 yö riitti) ja paikka on näin alustavasti sanottuna täysin perseestä. Yhden yön olin muuten intissäkin, joten 3pvää yhteensä palvelusta :D
 

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
Kaksi vuotta sitten pääsin Ilmavoimien palveluksesta pois. Vaikka olinkin ihan löpihommissa (polttoainekuski) niin ei harmittanut yhtään että loppui. Kertaamaankaan eivät ole vielä kutsuneet ja toivottavasti säästävät niin paljon, ettei vähään aikaan tarvitse mennäkään. Rekkakortti taskuun ja hyvät kesätyötienestit.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin on! Kaksi kertaa kävin siellä (molemmilla kerroilla 1 yö riitti) ja paikka on näin alustavasti sanottuna täysin perseestä. Yhden yön olin muuten intissäkin, joten 3pvää yhteensä palvelusta :D

Mielestäni tuo paikka pitäisi jonkun tutkia, mikäli noin paha on. Onneksi varuskuntien kasarmit ovat aivan toista luokkaa.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Näin on! Kaksi kertaa kävin siellä (molemmilla kerroilla 1 yö riitti) ja paikka on näin alustavasti sanottuna täysin perseestä. Yhden yön olin muuten intissäkin, joten 3pvää yhteensä palvelusta :D

En todellakaan ymmärrä miksi siviilipalveluskeskus ylipäätään sijaitsee jossain Lapinlahdella kaukana kaikesta. Kaikki tilat on joko vanhoja navettoja tai purkukunnossa olevia vankiloita muistuttavia asuintiloja. Muutenkaan siellä Lapinlahdella ei taida olla yhtään mitään. Ja paskaa ruokaa, mitä ehdin parissa ruokailussa käydä. No kokkeina sielä taisivatkin olla jotkin sivarit.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kuinkahan monta naista on osallistunut tähän äänestykseen? Hehän voivat vastata vai kyllä tai ei. Vapautus asepalveluksesta tai vankila-vaihtoehto ovat heiltä poissuljetut. Sivariksi nainenkin voi tietääkseni "joutua" jos jättää palveluksen kesken, tästä en kyllä ole ihan varma.

"Vuosittain siviilipalveluksen valitsee noin 2500 asevelvollista, joista 4-5 on naisia. Tämä vastaa ikäluokan koosta riippuen noin 7 % koko miesikäluokasta." (lähde: wikipedia).

ja

"Myös vapaaehtoista asepalvelusta suorittava nainen voi hakea siviilipalvelukseen varusmiehen tavoin. Naisilla on kuitenkin erityisoikeus keskeyttää ase- tai siviilipalveluksensa ensimmäisen 45 päivän kuluessa ilman seuraamuksia. Tämän jälkeen ase- tai siviilipalvelusta suorittavat naiset rinnastetaan täysin asevelvollisiin miehiin." (lähde: wikipedia).

vlad.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
En todellakaan ymmärrä miksi siviilipalveluskeskus ylipäätään sijaitsee jossain Lapinlahdella kaukana kaikesta. Kaikki tilat on joko vanhoja navettoja tai purkukunnossa olevia vankiloita muistuttavia asuintiloja. Muutenkaan siellä Lapinlahdella ei taida olla yhtään mitään. Ja paskaa ruokaa, mitä ehdin parissa ruokailussa käydä. No kokkeina sielä taisivatkin olla jotkin sivarit.

Ehkä se paskuus johtuu siitä, että olette olleet väärässä paikassa? Taitaapi se sivaripaikka olla nääs Lapinjärvellä.

Intti käyty, 330 aamua aikanaan ja päälle puoli vuotta ylikessuna tupakoimassa.

Boldaus oma.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En todellakaan ymmärrä miksi siviilipalveluskeskus ylipäätään sijaitsee jossain Lapinlahdella kaukana kaikesta. Kaikki tilat on joko vanhoja navettoja tai purkukunnossa olevia vankiloita muistuttavia asuintiloja. Muutenkaan siellä Lapinlahdella ei taida olla yhtään mitään. Ja paskaa ruokaa, mitä ehdin parissa ruokailussa käydä. No kokkeina sielä taisivatkin olla jotkin sivarit.

Tarkoittanet Lapinjärveä. Kuitenkin, sinne on aika hankala mennä julkisilla. Itse piti mennä junalla, bussilla ja lopuksi kävellen, että sinne helvetin alimpaan kerrokseen pääsi. Koko kylä kaikkine paskoineen vaikutti niin vittumaiselta, että ei siellä pystynyt olemaan kukaan täysijärkinen. No itsehän en olekaan täysijärkinen, mutta pointti lieneen selvä. On siellä vissiin joku baari jossa kaikki sivarit käy iltalomilla/viikonloppuisin dokaamassa kaikki tulonsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös