Oletko koskaan nähnyt oikein viisasta miestä?

  • 1 679
  • 4

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Näin kyseli Aapeli eli Simo Puupponen Ana Rummukaisen suulla veljeltään Vilippukselta kun kolmatta veljeä hullujenhuoneelle kuskasivat. Oletko sinä nähnyt oikein viisasta miestä eli keitä sinä kutsuisit suomalaiseksi intelligentsiaksi vai onko tässä maassa ketään jota voisi älymystöön kuuluvaksi kutsua? Jo manan majoilla vaikuttavista ainakin Paavo Haavikko ja Erno Paasilinna olivat mielestäni älymystöä mutta keitä vielä elossa olevia voisi tai pitäisi tuolla tittelillä kutsuman?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kyllä kehtaan Valtaojan Eskon intelligentsijan jalustalle nostaa ja itseni lähes intelligentsijaksi kun olen livenä nähnyt. On muuten varmaan aika moni muukin palstalainen samassa tilassa kyseisen viisaan miehen ollut.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
HS Sunnuntai 27.1.2002 - Viimeinen intellektuelli

Tässä on mielestäni hyvää pohdintaa ja vaikka juttu onkin neljäntoista vuoden takaa niin asiain tila ei ole kauheasti muuttunut. Kaiken maailman ekonomistit ja finanssinerot ovat jatkuvasti esillä mediassa mutta älymystö on vaiettu kuoliaaksi. Vai ovatko nämä ekonomistit uusi älymystö, minusta ei. Esko Valtaoja on hyvä nosto ja täyttää varmasti kriteerit.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä kehtaan Valtaojan Eskon intelligentsijan jalustalle nostaa ja itseni lähes intelligentsijaksi kun olen livenä nähnyt. On muuten varmaan aika moni muukin palstalainen samassa tilassa kyseisen viisaan miehen ollut.

Tänne oli jo Valtaoja ehtinyt?
Menee sitten peesilinjalle. Valtaojan älykkyyttä ei tahraa itsensä, ajatustensa, tieteen tai tieteen haaran tarpeeton korostaminen. Hän pystyy suhtautumaan humoristisesti, sarkastisesti itseensä, väittämiinsä ja otaksumiinsa, mikä on tämän tason persoonalle jo melkoinen meriitti.

Huikea persoona kaiken kaikkiaan! Jos jollakin jatkislaisella on tilaisuus, niin käy luennolla tai esitelmässä – takuuvarmasti kannattaa.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä kehtaan Valtaojan Eskon intelligentsijan jalustalle nostaa ja itseni lähes intelligentsijaksi kun olen livenä nähnyt. On muuten varmaan aika moni muukin palstalainen samassa tilassa kyseisen viisaan miehen ollut.

Hyvin sanottu, Esko on pysynyt viisaana miehenä ilman partaakin, josta hatunnosto. Olen tavannut Valtaojan parralla ja ilman partaa. Ähäkutti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös