Oletko kalju/koittanut kalju-lookia?

  • 27 043
  • 148

Haluisitko koittaa kaljua itselläsi?


  • Äänestäjiä
    422
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No totta munassa. Nyt on päässy sänki vähän kasvaan, pitänee huamena taas pistää puimuri laulaan ennen aamusuihkua.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tukka pois vaan, säästää shampookuluissa.

Ei tämä maailmankaikkeus kyllä ole oikeudenmukainen. Minä voisin ottaa kaljuuntumisen vastaan milloin vaan ja iloisena, kun kuitenkin tykkään kekkosmallista. Ne, jotka sen saa, eivät halua ja kampaa haiveniaan pälven yli. Ikään kuin se ketään hämäisi.

Poikani oli ehkä kolmevuotias, kun bongasi tällaisen lainapeitemiehen lähikaupan kassalla. Kato iskä, tuo setä on oikeasti kalju noitten hiusten alla! Ja kovalla äänellä, tietysti.
Tämä on muuten aika jännä kulttuurinen ilmiö. Kaljuuntuvat miehet, jotka kampaavat sivuhaivenet kaljun yli. Kaikki huomaavat sen heti, mutta teeskentelevät etteivät huomaa. Kaljut tietävät, että kaikki huomaavat sen, mutta teeskentelevät että kukaan ei huomannut. Molemminpuolinen teeskentely jatkuu, eikä kukaan ota asiaa puheeksi. Säälittävää.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä on muuten aika jännä kulttuurinen ilmiö. Kaljuuntuvat miehet, jotka kampaavat sivuhaivenet kaljun yli. Kaikki huomaavat sen heti, mutta teeskentelevät etteivät huomaa. Kaljut tietävät, että kaikki huomaavat sen, mutta teeskentelevät että kukaan ei huomannut. Molemminpuolinen teeskentely jatkuu, eikä kukaan ota asiaa puheeksi. Säälittävää.

Puhutko sä useinkin ittes kaa muuten?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vastasin olevani "kalju luonnostaan", vaikka tarkemmin ottaen kyse on siitä, että kaljuunnun hiljalleen, josta syystä johtuen muutaman viikon välein ajan kaiken pois. Näin on menty jo reilu vuosikymmen, enkä oikein muuta voi enää kuvitellakaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Olen hätkähtänyt, mitä vauhtia hiukset lähtee päästä. Ihan tässä 2-3 vuodessa hiusraja on paennut useamman sentin ja päälaella näkyy koko ajan harvemmassa hiuksia.

Jossain vaiheessa se pitää varmaan asian kanssa tehdä sovinto, ja vetää koneella kaikki veks. Ei sovi minun pirtaani ollenkaan sellainen Halla-Ahomainen takapuska.
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole kalju enkä ole koskaan uskaltanut ajaa kaljuksi. Armeijassakin mentiin pisimmällä mitä saa olla periaatteella.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En vuodesta ole ihan varma, mutta muistini mukaan se oli 2006, kun ajoin pään millisiiliksi ja sillä tukkatyylillä menen edelleen. Myös joskus ysärin loppuvuosina rokkasin kaljua jonkun kesän, silloin tuli pää kerran tai kaksi höylättyäkin, mutta nykyään en jaksa vaivautua, riittää kun koneella parin viikon välein ajelen letin pois.

Kyllä mä joskus 2010 kasvatin hetkeksi tukan päähän, kun eräs neitokainen naureskeli siilipäätäni ja epäili mun peittelevän ko. hiustyylillä (hiuksettomuustyylillä) luonnollista kaljuuntumista. Piti näyttää että letti kyllä kasvaisi, jos sen antaisi kasvaa. Tiedä sitten mikä olisi nykypäivänä tilanne. Hiusraja on kyllä tuosta noussut ja jonkinmoiset leskenlovet päässä on, mutta tällä hiustyylillä se on melko yhdentekevää.

Muistaakseni on niin, että "kaljuusgeeni" tulee äidinisältä, jos siis on tullakseen. Mikäli näin on, niin eiköhän mulle vielä tukka kasvaisi, äidinisällä ainakin oli vielä lusikan nurkkaan heittäessäänkin hiukset päässä ja mittarissa hänellä oli silloin vähän päälle 70 vuotta.

Mulle hiukset eivät ole koskaan olleet mikään "kruunu", mutta kaveripiirissäni on äijiä, joille tukan ojennuksessa oleminen on vielä näin nelikymppisenäkin hyvin tärkeä asia. On jokseenkin huvittavaa, että näistä monella se tukka näyttää ohentuvan nopeaan tahtiin, vaikka ihan varmasti tekevät kaikkensa (eli maksavat pitkän pennin jostain hiusvesistä ja erikoissamppooista) sen estääkseen tai ainakin sitä hidastaakseen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllä kai se on kohta kokeiltava kun keskeltä harvenee ja reunoilta leviää.
Hämmentää kyllä ihmistä. Keskellä häpykumpua alkaa olla kaljua mutta karvoitus alkaa levitä jostain syystä reisille (olisiko vanhuus kyseessä?). Jota se ei ole siis koskaan tehnyt ennen. Pitää varmaan ajaa lopullisesti kaikki pois. Ja pojat tykkää...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Armeijassa kokeilin. Siellä se meni käytännöllisyytensä takia, muuten en tykännyt. Minä en ole niitä ihmisiä, joita on siunattu täydellisellä kallonmuodolla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mulla on nyt koronatukka. Olen antanut kasvaa koko kriisin ajan, näytän kohta jo Robert Plantilta. Yleensä pidän hiukset lyhyinä, jopa kaljuna. Minulla on äärimmäisen kuiva hiuspohja, helpointa on rasvata päänahkaa jos hiuksia ei ole. Nyt en ole välittänyt. Mulla on oma playoff-parta, tämä leijonanharja päässäni. Vaimo siitä vittuilee.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kalju en ole, mutta kalju-look minulla on. Hiukset on hyvinkin vaaleat ja tuuheat, mutta kesäisin pidän muutaman millin sänkenä ja vähänkin kauempaa näyttää kaljulta. Tuossa keväällä hiukset pääsi kasvamaan vähän enemmän, samoin parta, mutta pari viikkoa sitten ajoin ne pois. Tällä tyylillä mennään syksyyn asti taas.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Viimeksi olin kalju viime joulukuussa. Siitä asti olen antanut kasvaa ja nyt alkaa olla melko asiallinen takapiiska jo kasassa. Ehkä taas jossain välissä vetäisen kaljun kehiin. Huonoin hetki äkkikaljuuntua on loppukesästä, kun päälaki on maidonvalkea ja naama/niska ruskea.

Nyt on aika nauttia taaksekammatusta slickback-tukasta ja risuparrasta. Koronan piikkiin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ensimmäinen kosketus tuli lyhyeeseen tukka malliin ysärin lopussa, kun kevät juhlaan halusin tonyhalme-tukkamallin. Sen jälkeen tulikin vedettyä kaljuja omalla koneella aika helevetin pitkään sen helppohoitoisuuden takia. Nyt on sitten ollut sellaista on/off hius- ja partamalli. Välillä kasvattaa partaa sen 20cm ja hetken mielijohteesta saatan vetää kaikki muutaman vuoden jälkeen sileäksi. Nyt on sitten tilanne, ettei ole partaa, mutta hiukset kasvaa.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen joskus lapsena ollut kalju, mutta en koulun alkamisen jälkeen. Kuukauden päästä olen. Ajattelin vetästä vaan suoraan kaljuksi armeijan ajaksi, vaikkei nykyään ole mitenkään pakko.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Olen joskus lapsena ollut kalju, mutta en koulun alkamisen jälkeen. Kuukauden päästä olen. Ajattelin vetästä vaan suoraan kaljuksi armeijan ajaksi, vaikkei nykyään ole mitenkään pakko.

Itsekin pidin intissä kaljua ja siiliä. Helpottaa elämää yllättävän paljon.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kalju tässä on tullut oltua jo vuosia. Kun nyt palattiin etäopetuksesta lähiopetukseen ja oltiin oppilaiden kanssa säiden suosiessa päivät lähinnä pihalla, niin juuri nyt mulla on jo vuodenaikaan nähden aika helvetin ruskea ja kiiltävä kalju.

Oppilaat usein huomauttelivatkin mulle, että kaljusi kiiltää. Yhtä usein muistin vastata takaisin, että tulen joka aamu koululle keilahallin kautta, jossa kuupan saa kiiltämään komeasti koko päiväksi puolen minuutin hoidolla sillä keilapallojen vahausmasiinalla.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Niin pienestä kun muistan, olen aina leikannut kaljuksi kesäloman alkaessa. Suoraan todistuksen noudosta leikkaamaan. Muuten sitten vaihteleva hiustyyli pitkin vuotta. Yhdesti ollut vuoden leikkaamatta partaa ja hiuksia...

Nyt aikuisena about huhtikuusta syyskuuhun asti kaljuna ja aina välillä kuokan kanssa ihan kiiltäväks. Viimeksi eilen kuokin kaikki pois.
Pari vuotta vanhempi (35v) velipoika alkoi kaljuuntua parikymppisenä, se on ollu siitä lähtien kaljulookilla.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaikki on mahdollista myöhemmässä elämässä, mutta nykyajatuksella tulen kaljuksi vain luonnollisen kaljuuntumisen kautta. En ole leikkauttamassa tätä pitkää lettiä pois näillä näkymin koskaan. Ei ole tarvetta. Julkikuva on tämän ansiosta juuri sellainen mistä haaveilin vielä keväällä 2019.

Pahoittelut jos kommentoin Jatkoajan ulkopuolisten tietojen perusteella, mutta uskaltaisin veikata, ettei äijä tule kaljuksi ainakaan sitä luonnollista tietä. Varmimmin jätkältä vie tukan armeija, jos sinne menet.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Luonnollisen kaljuuntumisen mahdollisuudet ovat lukion lyhyellä matikalla päntättynä 50/50. Toivon syvästi ettei osu jälkimmäiseen viiskymppiseen.

Äidiltä se geeni tulee, mutta se voi myös hypätä sukupolven yli. Katsele äidin puolen miehiä viimeisimmältä parilta sukupolvelta, miltä siellä näyttää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos kerran on näin, numerot taitavat kääntyä muotoon 40/60. Kiitos vaan hei. Nyt pelottaa.

Olit nopea kommentoimaan. Vähän parantelin vastaustani. Tämä riesa tulee siis äidin puolelta, mutta voi hypätä sukupolven yli. Jotain vihjettä saa, jos katselee äidin puolen miehiä viimeisimmältä parilta sukupolvelta. Mutta ei tämä mikään lopullinen totuus silti ole.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jatketaan vielä kaljuista. Katsellaan ihan noita Englannin prinssejä. Näistä William on luultavasti saanut jonkun todella rajun tukanhävittämisgeenin Spencerien puolelta, koska ennen niin paksu tukka lähti päästä kuin joulukuusi tuvasta. Sen sijaan Harry näyttää menettävän tukkaansa samassa tahdissa kuin isä Charles ja isoisä Philip. Päälaelle tulee helikopterikenttä, mutta edessä pysyy sentään jonkinlainen tukka. Eli ei tämä aina mene niin kuin luullaan. Harryn geenit selvästi isän puolelta, ja silti jaksetaan vinoilla, kuinka se joku tallijanari olisi Harryn isä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös