Eikö tämä ole ihan loogista? Konkarit ovat ymmärtäneet alan pelisäännöt ja työstä on tullut enemmän puurtamista kuin idealistisia pyrkimyksiä ajavilla nuorilla. Äkkiä ne silmät avautuvat Pihtiputaan Sanomissa, kun tekisi mieli tehdä juttu paikallisesta OnlyFans-muijasta, mutta muistaakin seurakuntasivun olevan vielä vaiheessa. Sitä sivua 45 vuotta lukeneet katkaisevat herkästi tilauksensa, jos moista moraalittomuutta liputettaisiin.
Sama käy luonnollisesti toiseen suuntaan, on jotenkin vaikea uskoa oikeistoliberaalin (tai kaupunkilaisliberaalin) HS Vision antavan esim. kolumnipaikkaa Elokapinan tai SAK:n johtohahmoille. Voin olla väärässäkin, mutta aika selkeä kohderyhmä Visiolla on tuntunut olevan eikä siinä sinänsä mitään.
HS on tietenkin yksityisenä mediana hieman eri asia kuin YLE. Mutta kyllä tuo loogista on, aivan kuten kirjoitat.
YLE:n osalta olen vuosikaudet toistanut samaa. Luotan 80 prosenttisesti. Suunnilleen samaa luokkaa kuin uudet tutkimukset YLE:n luotettavuudesta keskimäärin. Mutta olen sen verran liberaalikonservatiivi, että allekirjoitan YLE:n ajankohtaisohjelmien olevan tehty parhaiten vihervasemmiston näkemyksiin. Kuten tutkimustulokset ainakin aiemmin kertoivat.
Puoluetaustan mukaan vahvinta luottamus Ylen uutisointiin on vihreiden, SDP:n ja vasemmistoliiton kannattajien keskuudessa. Kantar 2018.
Itse olisin kaivannut YLE:ltä Suomen pitkän sotilasliittoutumattomuuden ajan enemmän ohjelmia, joissa NATO olisi tuotu Suomen kannalta positiivisesti esille ja jäsenyyshakuisesti. Tämä ei ollut mahdollista. Monta muutakin asiaa löytyy, joissa YLE:n olisi tullut olla aktiivinen.