Odotukset kaudelle 2013–2014

  • 10 799
  • 18
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Viime vuonnakin tähän aikaan avattiin vastaavanlainen ketju joten katsotaas onko jengin odotukset miten muuttuneet tuosta.

Viime kausihan oli monessakin suhteessa kahtalainen. Eteenpäin mentiin varsinkin viestinnässä ja kannattajatoiminnassa. Pelillisesti kausi oli suuri pettymys, tottakai. Vaikka kilpailu on kovaa ja liiga tasainen ollaan Espoossa totuttu näkemään pudotuspelejä ja niistä ulosjääminen oli iso vitutuksen aihe.

Minua harmitti suuresti myös se, että kauden lopussa Bluesissa nähtiin myös kahdet potkut: päävalmentajan ja toimitusjohtajan. Varsinkin jälkimmäinen, koska uusi organisaatio oli ladannut odotuksia ammattimaisen ja pitkäjänteisen toiminnan saapumisesta viimein Espooseen. Ottamatta nyt sinänsä kantaa siihen oliko noille potkuille pätevät perusteet vai ei.

Eli noista aasinsiltaa tulevaan. Pidetään ne mitkä toimi:

- Tehokas ja ammattimainen viestintä
- Yleisö löytää tiensä hallille ja viihtyy siellä
- Bluesin fanit kuuluvat liigan äänekkäimpiin ja joukko kasvaa.

Ja otetaan viime kaudesta opiksi:

- Pysyvyyttä ja pitkäjänteistä tekemistä niin joukkueeseen ja kuin toimistollekin
- Aho & co. juurruttavat joukkueeseen pelitavan joka kestää läpi kauden. Varsinkaan Baronalta vastustaja ei saa pisteitä helpolla. Blues on välivuoden jälkeen taas parhaimmillaan keväällä.
- Vähintään yksi omista junnuista lyö itsensä läpi. Lisäksi Aaltonen ja Ikonen vakiinnuttavat tasonsa liigan kärkipelaajina. Uusista hankinnoista odotan Malmivaaralta tehokasta vihollisen hyökkäysten tappamista (mallia Korpikari muutama vuosi sitten), Hirsolta ja Widingiltä tehoja ja Liivikiltä röyhkeyttä ja sopivassa määrin ylilyöntejä Baronan katsojien viihdyttämiseksi.

Tässä muutamia mieleentulevia. Varaan oikeuden täydentää.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mun mielestä tää kausi on poikkeuksellisen haastava jo sen takia, että Jokerit toimivat jo osittain venäläisellä rahalla ja tulevat satavarmasti ostamaan todella kovia vahvistuksia ennen siirtoajan umpeutumista. Sellaista kiveä ei olekaan jota ei jätettäisi Moskova-Pietari-Ilmala-akselilla kääntämättä viimeisen mestaruuden saamiseksi.

Itse odotan suoraa pudotuspelipaikkaa, joka on tuolla miehistöllä mahdollista jos Aho onnistuu. Lisäksi toivon seurajohdolta pelisilmää ja harkintaa, etenkin jos kilpailevilta seuroilta vapautuu pelaajia kauden aikana.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Itse odotan suoraa pudotuspelipaikkaa, joka on tuolla miehistöllä mahdollista jos Aho onnistuu.

On se ja oli mahdollista viime kaudellakin. Joukkueessa on kuitenkin muutamakin avainpelaaja joka "liian hyvin" pelatessaan saatetaan kaupata kesken kauden. Kuten niin monta kertaa on huomattu, kesken kauden on saatavilla lähes yksinomaan paskassa kunnossa olevia tai muutoin heikkoa kautta vetäviä "paikkaajia".

Itse uskon kuitenkin että tuossa suhteessa Aho on parempi valmentaja kuin Marjamäki. JYP:in malli on toiminut niin, että pelitapa on niin juurrutettu miehiin ettei yksittäisten pelaajien poistuminen rivistä ole niin kohtalokasta.

Mainitsemasi Jokerien lähtö liigasta on Bluesille myös mahdollisuus. Uskon että pk-seudulla on jonkin verran porukkaa, jotka jatkavat mielummin SM-liigan seuraamista kuin seuraavat Hjallista Igorien ja Dimitrien sarjaan ja joille HIFK ei ole vaihtoehto.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pavlovin Koirahan latasi avausviestiin ulkopelillisiä asioita jo niin kattavasti, ettei niistä oikeastaan enempää tarvitse ihmetelläkään.

Lähdetään siitä, että odotan tai oikeastaan hiljakseen tässä jo toivoskelen pääsyä kuuden sakkiin, vittumaisempaa peli-ilmettä ja hyvää fiilistä Barona-Areenalla. Lisäksi toivon että jos homma menee jostain syystä taas talvella päin prinkkalaa, niin annetaan sitten omille junnuille sitä vastuuta eikä helvetistä haeta taas kaikenlaisia bobbynyholmeja tänne heilumaan ja anneta kaikille kenkää jos homma ei toimikaan.

Mutta muuten täytyy olla ihan optimistinen, koska uskon uuden valmennuksen saavan uutta puhtia touhuun. Kaikki kunnia Marjamäelle ajastaan täällä, mutta menihän tuo viime kausi kuitenkin ihan perseelleen.

Rostereita kun on vertaillut niin sijoittaisin tällä hetkellä Bluesin paperilla sijoille 7-9. Mutta todellisuudessa tuo arvio on helvetin venyvä koska monissa jengeissä on hieman arvoituksellisia pelaajia eikä voi tietää oikein mitä tapahtuu.

Bluesissakin on toki kyllä kysymysmerkkejä. Hyökkäysosastoon olen kylläkin aika luottavainen. Hirsosta on jo toki puhuttu, mutta uskon sen homman toimivan kun vieressä on aika nälkäisiä hyökkääjiä. Joku liigaa hieman sivusilmällä seurannut ei varmaan edes tiedä kuka on joku Miro Aaltonen, mutta uskonpa että ensi kauden aikana tietää. Huhtalat ja muut osaavat kyllä tehdä myös maaleja ja Juuso Ikosella olisi nyt se todellinen henkinen näytön paikka kun viime kaudella tuli nuorelle miehelle pettymyksiä toisensa jälkeen. Ja rottailuosasto on Märkä-Simon myötä jo ihan kunnossa. Ja mistä sen tietää vaikka esim. Teemu Rinkinenkin löytäisi uudestaan itsensä. Pari kysymysmerkkiä silti, vaikka potentiaalia kyllä on vaikka mihin.

Mutta pakistossa Lada olisi syytä saada takaisin liigakelpoiseksi pelimieheksi, mitä mies ei viime kaudella aina ollut. Jalvanti oli itse asiassa se kaveri viime kaudella joka otti sen pelillisen roolin. Malmiin luotan kyllä. Kaijomaa on minulle sitten kuitenkin tuntemattomampi kaveri, mutta ehkä siitä saadaan vanhan ajan hazardimies, jossa riittää yleisölle nähtävää. Niklas Tikkiselle olisi kuitenkin nyt luvassa kiekollisena pakkina vähän helvetin iso rooli. Toivottavasti tekee Ville Lajuset ja pystyy vastaamaan huutoon. Joonas Valkonen niittailee siinä taustalla sääntöjen rajamailla miestä laidalle kuten pitääkin.

Maalivahtipuolella olen iloinen siitä että oma poika on kotona. Kunhan ei ota Huhtalan kanssa harjoituksissa matsia, niin eiköhän se siitä. Paineidensietokyky on ehkä KKK:lla rajallinen, mutta se on opittavissa. Ja ehkäpä Voldenistakin tulee vielä maalivahti. Kyllä sekin jossain vaiheessa oppii.

Helvetinmoinen määrä tekstiä tuli hetkessä. Odotan kuitenkin siis hyvää kautta.

Ja niin lisäyksenä, että odotan itsekin ehdottomasti parinkin oman junnun ottavan paikkansa kokoonpanosta tänä vuonna.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Vähimmäisodotukset tulevalle kaudelle

-Suora pudotuspelipaikka
-Kerrankin koko organisaatiolta kokonaisvaltaisesti onnistunut kausi m.l toimiston väki


Toinen kokonainen kausi Jääkiekko Espoo Oy:ltä on jo pikkuhiljaa onnistuttava, muuten uhkaa mennä puuhastelun puolelle...
 
Viimeksi muokattu:

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-espoo/Blues
-Suora välieräpaikka

Kerro ihmeessä muiden joukkueiden kannattajille ja varsinkin organisaatioille, miten tämä voidaan saavuttaa!

Minuakin kiinnostaa.

Itse odotan ja toivon paikkaa pudotuspeleihin ilman säälejä. Se on jo todella hyvä saavutus.
Organisaation juttuihin luotan täysin koskien pelitapahtumia, median hyväksikäyttöä ym.
Toivottavasti pari/muutama junnu (Nyberg ja Rutanen etunenässä) saa kokeilla oikeasti ja lyövät itsensä läpi.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Kerro ihmeessä muiden joukkueiden kannattajille ja varsinkin organisaatioille, miten tämä voidaan saavuttaa!

Minuakin kiinnostaa.

No ihan pieni ajatusvirhe... :D Ei taida oikeasti olla mahdollista...
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Lisäksi toivon seurajohdolta pelisilmää ja harkintaa, etenkin jos kilpailevilta seuroilta vapautuu pelaajia kauden aikana.

Mun silmin joukkueelta puuttuu yksi kiekollinen yyvee-viivapakki sen jälkeen kun Laurila siirtyi pelsuihin. Markus Nordlundin soppari narreihin on kuulemma purettu nyt kun Karalahti saapui sinne. Oli pettymys siellä mutta kaudet tepsissä osoittivat että potentiaalia on paljon. Voisi ainakin yrittää hankkia meille.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mun silmin joukkueelta puuttuu yksi kiekollinen yyvee-viivapakki sen jälkeen kun Laurila siirtyi pelsuihin. Markus Nordlundin soppari narreihin on kuulemma purettu nyt kun Karalahti saapui sinne. Oli pettymys siellä mutta kaudet tepsissä osoittivat että potentiaalia on paljon. Voisi ainakin yrittää hankkia meille.

Tästä samaa mieltä. Ihan jo loukkaantumistenkin takia ja nuorten pelaajien väsymisen takia leveyttä pitäisi olla. Ladan tasostakaan ei ole mitään takeita.

Nordlund tänne vaan niin joukkue on valmis.
 

Koneisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Täältä myös peukku Nordlundille. Olisi muuten pakistossa mukavasti kokoa. Nordlund 195cm, Malmivaara 198cm, Kuukka 190cm, Valkonen 188cm, Kajomaa 187cm.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Pelillisiin asioihin en vielä ota kantaa mutta nyt odotan selkeää eteenpäin menoa taustaorganisaatiolta. Nyt ei ole tekosyitä. Otteluohjelmaan on saatu vaikuttaa, aikaa on ollut hankkia uusia sponsoreita ja yhteistyökumppaneita sekä hoitaa firma- ja kausikorttimyynti kuntoon. Omat odotukset kohdistuvat juuri siihen miten tässä on onnistuttu. Hieman tässä edelleen ihmetyttää miten viime kaudelta voi tulla tappiota kun Ramstedtin myynnistä saatiin iso läjä rahaa. En voi vetää muuta johtopäätöstä kuin että tuo tulopuoli on ollut todella heikossa jamassa Jussin viimeisillä kausilla. No, joka tapauksessa toivon että tähän on pystytty tälle kaudelle reagoimaan.
 

hoffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse odotan tulevasta kaudesta niin taloudellisesti kuin pelillisesti menestystä. Pelillisesti uskon playoffs kiekkoon paluun tapahtuvan - taloutta pelkään! Itselle ei mene jokavuotinen miljoonatappio oikein jakeluun.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sanotaan vaikka, että näin Tukholman reissun jälkeen odotan paljon enemmän kuin ennen reissua. HUH-HUH!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse odotan tulevasta kaudesta niin taloudellisesti kuin pelillisesti menestystä. Pelillisesti uskon playoffs kiekkoon paluun tapahtuvan - taloutta pelkään! Itselle ei mene jokavuotinen miljoonatappio oikein jakeluun.

Sen verta pilkunviilausta, että eikö Blues ole jo (Saarikankaan suulla?) ilmoittanut, että tavoitellaan nollatulosta tai lievää tappiota?

Tai tietysti voi nähdä "taloudellisena menestyksenä" sen, jos tosiaan päästään vain lieviin tappioihin..

Itse toivon Bluesille hyvää kautta urheilullisessa mielessä, sillä nyt Jokerien lähtiessä kauden jälkeen polttelemaan mahorkkaa, on espoolaisilla hyvä paikka markkinoida itseään pääkaupunkiseudun toisena kotimaisena vaihtoehtona. Siis Hifkin lisäksi.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt pistää harmittamaan tosissaan kun en päässyt mukaan. Avaas nyt edes piukkuisen, pliis.

Peliä oli vapautunutta ja pelaajista hehkui hyvä fiilis niin kaukalossa kuin sen ulkopuolella. Uusi "ei niin tuttu" valmentaja on erilainen auktoriteeti kuin vanha jonka kaikki tunsi jo ehkä liiankin hyvin (enkä väitä että Marjamäen kanssa olisi mitään varsinaista ongelmaa ollut, vaihtelu vain virkistää). Seuran ja kannattajien välinen vuorovaikutus näyttää toimivan erittäin hyvin. Olen varma, että tällainen risteily tullaan järjestämään jatkossakin. Myyntijohtaja Olli Aro tuli jokaiselle paikalla olevalle tutuksi. Myynti on kuulemma ollut huomattavasti parempaa kuin viime vuonna. Peliasuihin ei ole tulossa enempää mainoksia, vaan sen sijaan ne muutamat mainospaikat ovat asiankuuluvasti hinnoiteltuja. Hirso ymmärsi hyvin kannattajien antipatiat ja keskusteli asiasta avoimesti. Itse annoin viimeistään nyt anteeksi ja niin tuntui tekevän moni muukin. Hirsoon liittyen: ymmärsin, että kapteeni valitaan urheilullisin perustein. Siinä asioita jotka tulivat ensimmäisenä mieleen. Näen asiat ehkä turhankin positiivisessa valossa, mutta enpä mitään negatiivistakaan keksi. Kaijomaa tosin on pitkällä sairaslomalla ja Jalvantikaan ei pelannut lauantaina terveydellisten syiden johdosta.

Odotukset ovat siis itseasiassa aika samanlaisia kuin vuosi sitten: mitään ei saada ilmaiseksi, mutta mahdollisuudet on vaikka mihin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kiitokset valaisevasta tekstistä. Olis kyllä ollut mukava olla mukana.

Pakkitilanne vähän huolestuttaa jos sillä osastolla on sairaslomia. Rinki kun ei kovin suuri ole ja siellä on miehiä joilla on joko hyvin vähän tai ei lainkaan liigakokemusta. Odotusketjussa kun ollaan, niin sanotaan nyt että odotan joukkueen pakiston vahvistamista ennen siirtorajaa.

Mitä antipatioihin tulee, niin vanhoista viesteistä voi lukea etten minäkään kovin ilahtunut ollut tiettyjen pelaajien tulosta joukkueeseen. Minulle raja menee kuitenkin siinä kun joukkue on kasattu ja sininen paita päälle puettu. Seura tukee faneja mm. mittavalla kausarialennuksella ja vähintä mitä siitä voi vastineeksi odottaa on, että omaa joukkuetta tuetaan ja mahdolliset negat kohdistetaan vastustajiin. Varsinkin kun pelaajamateriaalimme ei ole liigan leveimpiä on tärkeää että me kannattajina tuemme kaikkia joukkueen pelaajia yltämään parhaimpaansa.

Mitä päävalmentajaamme tulee, niin jos jostain saatte käsiinne päivän Keski-Suomalaisen niin siinä on varsin laaja ja koskettava juttu siitä mitä Aho on käynyt läpi kuluneen vuoden aikana (linkki jutun tiivistelmään tässä).
 
Viimeksi muokattu:
Myynti on kuulemma ollut huomattavasti parempaa kuin viime vuonna. Peliasuihin ei ole tulossa enempää mainoksia, vaan sen sijaan ne muutamat mainospaikat ovat asiankuuluvasti hinnoiteltuja.
Loistavaa! Kiitos tiedonannosta.

Kaijomaa tosin on pitkällä sairaslomalla ja Jalvantikaan ei pelannut lauantaina terveydellisten syiden johdosta.
Mitäh? Ihan uutta oli tämä. Vemppaketjussakaan ei ole kuin waldon tilanne. Päivittäisitkö sinne vemppaketjuun näitä tietojasi? Kitoos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös