Obama vai McCain?

  • 3 003
  • 25

Äänestäisitkö Obamaa vai McCainia

  • Barack Obama

    Ääniä: 169 90,4%
  • John McCain

    Ääniä: 18 9,6%

  • Äänestäjiä
    187

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Jos asuisitte USA:ssa, niin kumpaa äänestäisitte USA:n presidentiksi?
Aloitusviestin ei kai Gallupissa tarvi juuri pidempi olla.
 

TML

Jäsen
Late Night With Conan O´Brienin perusteella McCainille ääni.

Nähnyt hänet muutaman kerran Conanissa aikoinaan ja vaikutti leppoiselta kaverilta. Vaaleja tältä vuodelta en ole seurannut.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Late Night With Conan O´Brienin perusteella McCainille ääni.

Vois kompata tätä. 2-3kk sitten McCain oli Conanin vieraana ja vaikutti ihan oikeasti järkevältä kaverilta. Ääneni menee siis McCainille.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tästä taisi olla jo ketju, jossa äänestin McCainia. Siis en siksi, että olisin toivonut hänen voittavan, vaan ketjussa oli ilmeisesti tarkoitus veikata voittajaa. Todennäköisesti voin huomenaamuna todeta olleeni väärässä. Onneksi.
 

Cube

Jäsen
Nelikko on vahvassa kasvussa...
Niin no, kolmikossa/nelikossa oli kyse niistä, jotka itse tiesin. Kuten totesin, McCainin kokonaiskannatus Suomessa on varmaan 5-10 % luokkaa. Ehkä hieman enemmänkin. Luonnollisesti punaniskaisessa Jatkoajassa tämä luku on kuitenkin jonkin verran korkeampi, eli todnäk lähempänä 20 prosenttia.

Eipä sikäli, että McCainissakaan mitään aivan valtavasti vikana olisi, näin presidenttiehdokkaaksi.

Näillä muiden maiden "äänillä" ei tietenkään mitään todellista painoarvoa pitäisi olla, eikä olekaan, mutta ihan mielenkiintoista niitäkin on miettiä välillä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ääni Obamalle.

Vaikuttaa kokonaisuudessaan paremmalta vaihtoehdolta, taustallakin tuntuu olevan fiksua porukkaa, joten siihenkään homma ei kaatuisi - vaikka ikävään paikkaan hän taustajoukkoineen joutuu mikäli valtiolaivan johtoon pääsee, niin surkeassa kunnossa talous Yhdysvalloissa on.

McCain ei aivan huono ehdokkaana ole mutta taustajoukoissa juuri eniten arvelluttaa varapresidentti Palin, jos McCain kuukahtaa niin Yhdysvaltojen johtoon nousee (minusta) äärimmäisen eitoivottava henkilö. Henkilö jonka kyvykkyyteen luotsata valtiolaivaa en luota hetkeäkään, henkilöön jonka yleistietämys vaikuttaa varsin heppoiselta ja joka tuntuu ratsastavan eteenpäin hivenen arvelluttavin keinoin tai minusta sellaisin teemoin joita en esille nostaisi.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jos itse saisin äänestää, niin Obama olisi valintani hetkeäkään miettimättä. Aivan sama, mikä puoluekantani olisi täällä kotimaassa. Mutta ei McCainkaan itsessään mikään absoluuttisen huono vaihtoehto muuten olisi (jotakin sympaattista hänessäkin on), mutta valitettavasti hänen myötään Bushin suvun miljoonat pystyisivät edelleen vaikuttamaan aivan liikaa USA:n politiikkaan.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Eipä tarvinnut kovin kauaa miettiä. Jos jenkki olisin niin en ikinä republikaania äänestäisi, ellei demokraattien ehdokkaana olisi joku täysi pelle. Onneksi nämä pellet ovat kuitenkin yleensä republikaaneja (Iso-Arska, Palin, Bush) joten ei tod.näk. tätäkään ongelmaa olisi. Ääneni menisi siis Obamalle. Huomenna on vapaa päivä itselläni, joten menee tuo yö varmaan aika pitkälti valvoessa. Kingsin peli pitää katsoa, mutta muuten kyllä tuossa taustalla tuo CNN koko ajan on päällä. Erittäin pettynyt olen jos McCain voittaa, mutta sekin on ihan mahdollista kun kyse on USA:sta. Pelätään pahinta ja toivotaan parasta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Niin itse äänestin Obamaa. Toivotaan, että nyt Amerikkaan saataisiin "fiksu" presidentti. Vaikka moni ajattelee, että mitä väliä sillä on, kuka on Yhdysvaltain presidentti. Itse olen miettinyt minkälainen paikka maailma olisi jos 2000 olisi voittanut Gore joka sai eniten ääniä, mutta kun Floridan kuvernöörinä oli Georgen veli ja "tummat" eivät pääseet äänestämään ( lue. olisivat äänestäneet Al Gorea ) niin valtaan pääsikin George.
New Yorkin iskut ja pentagonin isku olisi varmaankin toteutunut myös silloin, mutta itse en pitäisi sitä kovinkaan suurena ihmeenä että yhdysvaltojen hallitus olisi mukana iskuissa...

Oli miten oli, olisihan se ihme jos musta mies pääsisi valtaan Ameriikassa. Ei taida mennä montaakaan vuotta kun Yhdysvalloisssa väkiluvultaan enemmistö on mustia. Obama ei taida olla yhtä sotahullu kuin McCain olisi. Tuli vähän vilkaistua ylen dokumenttia ( musta mies valkoiseentaloon ? ), enemistö McCainia tukevista haastateltavista puolusti miestä tyyliin, se on sotaa tukeva tjsp. Just joo ja jetsulleen.

Toivottavasti kaikki halukkaat pääsevät äänestämään ja ennen kaikkea oikeus tapahtuisi. Eletään maailman tulevaisuuden kannalta tärkeä yö.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
täysi pelle - - Iso-Arska,

Eikös Schwarzenegger ole toteuttanut melkoisen uudistuksellista ja järkevää -skandinaavin näkökulmasta - politiikkaa Kaliforniassa?

Vastaan toki Obama. Demari en ole, republikaaniksi en tahdo. Olen siis obamalainen. Tosin äijän habitus ja ulkoasu muistuttaa ikävällä tavalla Lewis Hamiltonia. Noh, antaa politiikan - etenkin Palinin - politiikan puhua puolestaan.

Aamukuudelta tiedämme tuloksen. Nyt kysytäänkin: kuka JA:laisista on pystyssä vielä silloin!
 

Cube

Jäsen
Onneksi nämä pellet ovat kuitenkin yleensä republikaaneja (Iso-Arska, Palin, Bush) joten ei tod.näk. tätäkään ongelmaa olisi.
Ihan mielenkiinnosta: Mitä vikaa Schwarzeneggerissä on (poliittisesti)? Itsekin olin muistaakseni häntä aika paljon vastaan, kun hommat aloitti, mutta olinkin silloin niin nuori vielä, etten tajunnut politiikasta edes sitä vähää mitä nyt. Kyllä Arska on vuosien aikana jo osoittanut olevansa mies paikallaan. Republikaaneista löytyy toki muitakin ihan asiallisia tyyppejä ja vastaavasti Demokraateista ei-niin-hyviä. Turha mielestäni asiasta on niin mustavalkoista tehdä.

E: viilausta
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aamukuudelta tiedämme tuloksen. Nyt kysytäänkin: kuka JA:laisista on pystyssä vielä silloin!
Mä ainakin. Tarkoituksena katsoa Toronto-Carolina ja seurata vaaleja samalla.

Obamaa äänestin, vaikuttaa paremmalta vaihtoehdolta ja toivon/uskon että saa jenkkien talouden paremmin kuntoon kuin McCain. Siinä onkin tekemistä, kiitokset vaan Bushille kahdeksasta vuodesta. Melkein yhtä suurena syynä on Sarah Palin, joka on niin oksettava hahmo, etten voi kuvitella häntä lähelläkään minkään maan johtoa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Obamaa äänestäisin ehdottomasti. Toivottavasti aamulla saa herätä hyvin mielin ja kuulla sen, että Obama on USA:n seuraava presidentti.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen siis obamalainen. Tosin äijän habitus ja ulkoasu muistuttaa ikävällä tavalla Lewis Hamiltonia.

En ole varsinainen obamalainen, mutta JOS olisin (onneksi en) jenkki, niin äänestäisin häntä. Vaikuttaa ihan fiksulta kaverilta, eikä miltään fossiililta. Ja Palin, voi isäkissa sentään millainen torspo. Ja kyllä siitä Obamasta Hamiltoni tulee mieleen melko vahvasti.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Ihan mielenkiinnosta: Mitä vikaa Schwarzeneggerissä on (poliittisesti)? Itsekin olin muistaakseni häntä aika paljon vastaan, kun hommat aloitti, mutta olinkin silloin niin nuori vielä, etten tajunnut politiikasta edes sitä vähää mitä nyt. Kyllä Arska on vuosien aikana jo osoittanut olevansa mies paikallaan. Republikaaneista löytyy toki muitakin ihan asiallisia tyyppejä ja vastaavasti Demokraateista ei-niin-hyviä. Turha mielestäni asiasta on niin mustavalkoista tehdä.

E: viilausta
En Schwarzeneggerin politiikasta paljoakaan tiedä joten sinänsä ihan hyvä vastakuitti. Enkä häntä niin pellenä pidäkään kuin Bushia tai Palinia. Mutta en häntä kyllä ikinä äänestäisikään. Ja ei tietenkään voi yleistää, että kaikki demokraatit ovat hyviä ja kaikki republikaanit pahoja, mutta kyllähän kuitenkin tuo puoluejako on siellä paljon selkeämpi kuin mitä vaikka Suomessa on. Sitten kun siihen republikaaniuteen yhdistää vielä vanhuuden niin saadaan ainakin itselleni se kaikkein "pahin" yhdistelmä.

Mutta siis mitä tulee tuohon Iso-Arskaan niin en hänen poliittisista saavutuksistaan ole kovinkaan tietoinen, joten saatoin ehkä sitten turhaan leimata hänetkin. Mielikuvista on vaikea päästä eroon.

EDIT
Uleåborgir kirjoitti:
Aamukuudelta tiedämme tuloksen. Nyt kysytäänkin: kuka JA:laisista on pystyssä vielä silloin!
Joo meikä ainakin yrittää tuolloin vielä heilua, josko ton NHL-kierroksen ja vaikka jonkun tv-sarjan avulla yrittäisi pysyä hereillä.
 
Viimeksi muokattu:

julle-jr

Jäsen
Mutta siis mitä tulee tuohon Iso-Arskaan niin en hänen poliittisista saavutuksistaan ole kovinkaan tietoinen, joten saatoin ehkä sitten turhaan leimata hänetkin. Mielikuvista on vaikea päästä eroon.
Kyllähän mielikuvista varmasti vaikea on eroon päästä, mutta voin nyt kertoa, että se Arska vain esitti Terminatoria eikä oikeasti ole sellainen. Hän teki vain työtään kun oli kyseisen roolin saanut. Ehkäpä tämä tieto auttaa pääsemään eroon edes joistakin mielikuvista.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ai eikö? No se on kiva tietää, aina oppii näköjään uutta.

Mäkin oon aina pelännyt, että se ottaa silmänsä irti tai muuta vastaavaa. Helpottava tieto.

Obama vs. McCain on aika yhdentekevä valinta, sen sijaan Palin saa kupit kallistumaan Obama/Biden kaksikon suuntaan. McCain on kuitenkin paljon parempi ehdokas kuin Kerry viime vaaleista, jonka ainoa ansio viime kädessä taisi olla se, että hän ei ollu George W. Bush.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Jos asuisitte USA:ssa, niin kumpaa äänestäisitte USA:n presidentiksi?
Aloitusviestin ei kai Gallupissa tarvi juuri pidempi olla.
Asunkin USA:ssa mutta en silti voi äänestää. Eikö muita saisi äänestää? Vaikka Naderia? Sitten olisi mielenkiintoista nähdä mitä rupeaisi tapahtumaan...

Ei Iso-Arska täällä Californicationissa kovin kovassa huudossa ole. Viimeksihän äijä uhkasi jättää osavaltion työntekijät osavaltioyliopistojen proffista alkaen palkatta kun budgettia ei oltu hyväksytty. Pomoni muuten näki aamulla Arskan kun tuli äänestyspaikalta pois, Arska oli menossa sisään äänestämään. Pomoni nappasi pikakuvan kännykällä.

Jos nyt Hussein Osaman ja Mäkkeinin välillä täytyy valita niin kai sitten se Osama olisi. Luulen kyllä että kohta rahdataan valkoiset keskitysleireille Amerikassa, mustien koston aika!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös