Nyt just vituttaa!

  • 2 499 529
  • 11 666

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Rasismia suurempi ongelma taksissa on että tietyt kuskit eivät osaa kieltä eivätkä tunne osoitteita. Joku sanoo että gps ratkaisee asian mutta kun ei osaa kirjoittaa osoitetta niin ei se paljon auta. Kela-kyydeissä on paljon ongelmia vanhuksien kanssa jotka osaa vain Suomea mutta kuski ei juurikaan. Isot taksi-firmat ei tästä välitä. Pääasia on että rahat pois. Onneksi vielä toistakseksi on alasta ylpeitä taksareita jotka hoitaa vanhukset ja vammaiset kotiin ja hoitoon ja osaa asiansa. Pitkässä juoksussa tämä menee niin että tuontitavara ajaa takseja kuten Tukholmassa. Taksien turvallisuus heikkee samoin kuin palvelun laatu.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@Lemieaux joo ostan osan. En tosin kyllä ajatellut et tuo lihavuus juttu oli haukkumista. Ehkä olisi pitänyt käyttää sana ylipainoinen. En nyt tiedä onko tuossa niin paljon tuntomerkkejä että ko henkilö asiasta kärsisi tai olisi lynkattu. Vai onko hän omalla käytöksellään tehnyt itse jo itsensä valmiiksi tunnetuksi. Ja joo, ei ehkä pitäisi sanoa idiootiksi, voisi todeta että idioottimaista käytöstä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Eipä siellä kaiketi enää mitään lupia kysellä, senkus lähdet kuskaamaan ihmisiä ympäriinsä. Mitä taas tulee siihen kokeeseen, niin eipä tuo ainakaan Helsingin Taksi-Datalla aikanaan kovin vaikea ollut. Kielellinen vaikeus tietysti voi sitten nostaa kokeen haastavuutta potenssiin tai pariin.

@Lemieaux Eipä tarvitse enää taksiuudistuksen jälkeen mitään vaativa kokeita tai aluetuntemusta. Taksiluvan saa hakemalla keneltä sattuu auto löytymään, näin karkeasti ilmaistuna.

Sittenhän tuo on mennyt vielä enemmän vituiksi kuin luulin. Ja varmasti kokeet poistanut uudistuskin on nimenomaan ubereiden ja säätelynpurkajien syytä, kuinkas muutenkaan.

Vituttaa ay-liikkeen saavuttamien voittojen tuhoaminen.
Vituttaa työssäkäyvien tallominen, keskiluokan tuhoaminen, ankeutuspolitiikka ja prekarisaatio.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Vituttaa että julkisella foorumilla puhutaan ihmisestä joka on helposti tunnistettavissa näistä puheista IFKn hallilla.

Täysin samaa mieltä. Tässä tulee ihan omakohtainen kokemus "hänestä". Tutustuin puoli vahingossa yhdellä fanimatkalla ja sen reissun jälkeen on oma ajatusmaailma tehnyt täyskäännöksen hänen suhteensa. Räväkkä persoona totta tosiaan, mutta osaa myös olla todella ystävällinen ja avulias, jos vain itse antaa siihen mahdollisuuden. Hän esimerkiksi järjesti skideille hienon yllätyksen. Myös duunikaverini skidi on saanut osakseen jotain erikoista häneltä.

Nykyään aina hallilla nähdessään moikataan ja usein myös muutama sana vaihdetaan ohi mennen.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Täysin samaa mieltä. Tässä tulee ihan omakohtainen kokemus "hänestä". Tutustuin puoli vahingossa yhdellä fanimatkalla ja sen reissun jälkeen on oma ajatusmaailma tehnyt täyskäännöksen hänen suhteensa. Räväkkä persoona totta tosiaan, mutta osaa myös olla todella ystävällinen ja avulias, jos vain itse antaa siihen mahdollisuuden. Hän esimerkiksi järjesti skideille hienon yllätyksen. Myös duunikaverini skidi on saanut osakseen jotain erikoista häneltä.

Nykyään aina hallilla nähdessään moikataan ja usein myös muutama sana vaihdetaan ohi mennen.

No, ehkä tämä keskustelu on nyt mahdollista lopettaa ja siirtyä uusiin vitutuksen aiheisiin. Ehdotan kuitenkin että sinä tai joku muu ottaa asian (käytöksen) ko. henkilön kanssa puheeksi. Minä olen ottanut (tai asiasta maininnut) ja se ei ainakaan johtanut mihinkään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mua vituttaa Kurrin länkytykset jostain Suomi-kiekon edusta, paskaa suoltaa suustaan minkä kerkiää, mutta meneehän se toki niin, että sen lauluja laulat kenenkä leipää syöt. KHL:n lonkerot ovat jo liian syvällä suomalaisessa jääkiekossa ja toivottavasti eivät yhtään pidemmälle enää ulotu.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mua vituttaa Kurrin länkytykset jostain Suomi-kiekon edusta, paskaa suoltaa suustaan minkä kerkiää, mutta meneehän se toki niin, että sen lauluja laulat kenenkä leipää syöt. KHL:n lonkerot ovat jo liian syvällä suomalaisessa jääkiekossa ja toivottavasti eivät yhtään pidemmälle enää ulotu.

Pelaauraltaan Jari Kurri on eittämättä sinivalkoinen legenda sekä yksi aikansa suurimpia suomalaisia kiekkolähettiläitä tarunhohtoisessa NHL:ssä. Vastaavasti tälle nykyaikaiselle Jari Kurrille on sinivalkoinen sydän muuttunut verenpunaiseksi ja sirpin muotoiseksi. Kaveri istuu KHL:än hallituksessa, eikä piittaa suomalaisesta jääkiekkoilusta sekä sen tulevaisuudesta paskan vertaakaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Pelaauraltaan Jari Kurri on eittämättä sinivalkoinen legenda sekä yksi aikansa suurimpia suomalaisia kiekkolähettiläitä tarunhohtoisessa NHL:ssä. Vastaavasti tälle nykyaikaiselle Jari Kurrille on sinivalkoinen sydän muuttunut verenpunaiseksi ja sirpin muotoiseksi. Kaveri istuu KHL:än hallituksessa, eikä piittaa suomalaisesta jääkiekkoilusta sekä sen tulevaisuudesta paskan vertaakaan.
Ei kauhean hyvää kuvaa tosiaan antanut itsestään. Valehtelut rahoituksesta ja muutenkin ihan nukkevirassa. Eikä pelkästään venäläisten takia, ei itsekään halua/uskalla johtaa edestä. Hyvä esimerkki nämä viimepäivien uutiset. Ikävämmän uutisen kohdalla Kurria "ei tavoitettu" kommentoimaan, mutta eilen löysi piilostaan viisastelemaan. On se kova.

Noh, onhan tuo minunkin suosikkeja pelivuosiltaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse asiassa nämä kaksi kovinta narrilegendaa, Kurri ja Selänne, ovat molemmat kunnostautuneet kyseenalaisessa valossa uransa jälkeen, ihan nyt viime vuosina lähinnä. Tuntuu vähän siltä, ettei kummankaan kannattaisi lausua julkisuudessa yhtään mitään. Pätee toki moneen muuhunkin ex-kiekkoilijaan...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse asiassa nämä kaksi kovinta narrilegendaa, Kurri ja Selänne, ovat molemmat kunnostautuneet kyseenalaisessa valossa uransa jälkeen, ihan nyt viime vuosina lähinnä. Tuntuu vähän siltä, ettei kummankaan kannattaisi lausua julkisuudessa yhtään mitään. Pätee toki moneen muuhunkin ex-kiekkoilijaan...
Ei liity IFK:n vitutusketjuun mutta olen kyllä samaa mieltä. Kurri ja Selänne ovat pelaajauriensa jälkeen kyllä muuttuneet kyllä erittäin vastenmielisiksi henkilöiksi. Kurri tuon KHL-perseilyn vuoksi ja onhan tuo Selänteen julkisuusperseily kanssa melkoista, toki Selänteen luonne on aina ollut vähän räiskyvä ja mies on tykännyt olla esillä, joten nyt kun kiekkoura on takana niin jäljellä on sitten enää julkisuus. Onneksi Selänne nyt ei ainakaan toistaiseksi ole tuonne Neuvostoliiton pääsarjaan pahemmin sotkeutunut.

Pelaajauran jälkeisen ajan voi hoitaa huomattavasti tyylikkäämminkin. Hieman erilainen arvostus on itsellä esim. Saku Koivua, Ville Peltosta, Jere Lehtistä tai Kimmo Timosta kohtaan näin peliuran jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Musan Salama, Ulvilan Pesä-veikot, Arsenal
En muista siteerasinko edellistä viestiäni, sori Tinke80, Tinkenkin olen täällä Porissa bongannut ja sen verran että tarkoitukseni oli lähinnä herättää asiasta keskustelua ja siinä onnistuin.

Tinke80 on siinä oikeassa, että nyt kyseinen henkilö tiedetään ja pahoittelen Lemieuaxille...MUTTA.

Sen verran sanon Lemieaux...jos toisella on nähtävillä facessa julkisesti työpaikka ja täällä otettiin kantaa nimenomaan siihen episodiin, mistä tää keskustelu (joka on nyt jo ns. laukalla) lähti, niin puolustan kyllä edelleen sitä, että läpinäkyvästi tämä henkilö ns. "paljastettiin" jo ennen omaa kirjoitustani aiheesta.

Lisään vielä sen, että minullakin OLI tätä ennen täysin positiivinen vaikutelma muuten hänestä (paitsi ne huudot fanikatsomossa, minkä on huomannut moni muukin esim. täällä), JA on toki edelleen, jos oikeasti siinä tilanteessa oli jotain provosointia kuskin puolelta...

Itselläni on juuri erään toisen fanin kautta hyvät välit tähän naiseen ja haluaisin kyllä kuulla hänenkin versionsa vaikka Lemieaux sen täällä jo osittain monen viestin lainauksella puolustautuikin asiassa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Musan Salama, Ulvilan Pesä-veikot, Arsenal
No, ehkä tämä keskustelu on nyt mahdollista lopettaa ja siirtyä uusiin vitutuksen aiheisiin. Ehdotan kuitenkin että sinä tai joku muu ottaa asian (käytöksen) ko. henkilön kanssa puheeksi. Minä olen ottanut (tai asiasta maininnut) ja se ei ainakaan johtanut mihinkään.

Pahoittelen, en huomannut tätä viestiä, mutta toiselle fanille lupasin, että kysyn häneltä sitä tapahtunutta episodia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Itselläni on juuri erään toisen fanin kautta hyvät välit tähän naiseen ja haluaisin kyllä kuulla hänenkin versionsa vaikka Lemieaux sen täällä jo osittain monen viestin lainauksella puolustautuikin asiassa.

En voi puolustautua toisen puolesta, enkä minä ole yhtään mitään hänen versiotaan "osittain monen viestin lainauksella puolustautunut" (tietämättä täysin mitä tuo edes tarkoittaa). En tunne henkilöä enkä varmaan ole koskaan nähnytkään. En vain pitänyt julkisesta lynkkauksesta.

Edit: Enkä ikinä puolustaisi rasistisia tekoja tai huuteluita. Aivan sama kuinka paljon provosoi tai mitä keskenäistä kaunaa on taustalla.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itseäni vituttaa tuollainen julkisella foorumilla ihmisistä keskustelu pilkkaavaan sävyyn. Ehkä sen takia että itse jouduin eräällä foorumilla kusipäiden "käsittelyyn" mm tänne Jatkoaikaan kirjoittamanien tekstien takia. Jos joku ei ole vielä huomannut niin kirjoitan todella huonoa äidinkieltä, toki siihen omat minusta riippumattomat syyt mutta siitä huolimatta oli ikävä huomata joutuneensa tiettyjen kusipäiden hampaisiin juurikin tästä syystä.

Tuon takia minusta on säälittävää että IFK-yhteisö alkaa mollaamaan omiaan sillä kyllähän nyt s**tana jokainen tajuaa kuinka pienet nämä aktiivisten IFK-henkisten ihmisten piirit ovat? En ala mitään esimerkkiä tähän laittamaan koska nämä piirit ovat niin pienet ja turha loukata ihmisten tunteita mutta miettikää nyt oikeasti mitä kirjoitatte foorumin osiolle jonne kirjoittaa aktiivisesti ehkä noin 100(?) nimimerkkiä mutta jota seuraa tuhansia ihmisiä.

Kaikkea hyvää kuitenkin kaikille, jopa niille kusipäille siellä internetin paskalammikolla.
 

Päähaku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harvoin teen tällaista, mutta nyt todellakin ottaa kupoliin. Poistuessani äsken hallilta, Nordiksen edessä punatukkainen Lankinen-paitainen keski-ikäinen nainen huusi suoraa kurkkua paikan päällä toista kyytiä odotelleelle tummalla kuskille rasistisesti ja täysin alatyylisesti ilman mitään syytä apinaviittauksin ja tentaten syntymäpaikkaa. Täysin tyylitön ja aivan promilleista riippumatonta. Jos noin julkisesti tekee, saa minun puolesta kantaa seurauksetkin. Ei mun HIFK.

Hyvät palstasiskot ja -veljet,

Ehkä on parasta sulkea kirjankannet näin kirjoittajana, joka ensimmäisenä nosti kyseisen käyttäytymisen moittimisen esille tällä ketjussa. Olen yhtä mieltä siitä, että ruotiminen on mennyt liikaa henkilöön ja hänen taustojensa, jopa ulkonäön kommentointiin ja sille vedän itsekin tiukat rajat (vielä selvennyksen vuoksi: en tunne kyseistä henkilöä). Toverituomioistuin voi ja sen pitääkin tältä osin hiljentyä.

Mutta se mitä alkuperäisellä viestilläni halusin korostaa, oli että todistin julkisesti täysin ala-arvoista, provosoimatonta (en tosin tiedä, miten ”provosointikaan” olisi tätä perustellut, kuten jotkut ovat esittäneet) ja rasistista huutelua tilanteeseen odottamaan tulleelle ns. tummaihoiselle taksikuskille henkilöltä rakastamani seuran paidassa. Kyllä, olisin voinut jättää mainitsematta tuntomerkit edes pelipaidan nimen, sukupuolen ja hiustenvärin osalta, mutta mielestäni jossain menee myös rajat toiminnalle, jota voi julkisella paikalla harjoittaa ilman minkäänlaista moraalista pistoa sydämessä tai riskiä siitä, että asettaa itsensä jollain asteella tunnistetuksi.

Toivon, kuten edellä joku totesikin, että henkilön paremmin tuntevat/tietävät antavat rakentavaa palautetta face-to-face ja tästäkin voitaisiin ottaa onkeen. Hienoa myös olisi laajemmin, jos katsomoissa osattaisiin ja rohjettaisiin puuttua - niin fanien kuin järjestyksenvalvojien puolelta - mm. rasistiseen, uhkaavaan käytökseen tai kieleen – meidän seura, jos mikä sen ansaitsee.

En gång, alltid ja eteenpäin!
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itseäni vituttaa tuollainen julkisella foorumilla ihmisistä keskustelu pilkkaavaan sävyyn. Ehkä sen takia että itse jouduin eräällä foorumilla kusipäiden "käsittelyyn" mm tänne Jatkoaikaan kirjoittamanien tekstien takia. Jos joku ei ole vielä huomannut niin kirjoitan todella huonoa äidinkieltä, toki siihen omat minusta riippumattomat syyt mutta siitä huolimatta oli ikävä huomata joutuneensa tiettyjen kusipäiden hampaisiin juurikin tästä syystä.

Tuon takia minusta on säälittävää että IFK-yhteisö alkaa mollaamaan omiaan sillä kyllähän nyt s**tana jokainen tajuaa kuinka pienet nämä aktiivisten IFK-henkisten ihmisten piirit ovat? En ala mitään esimerkkiä tähän laittamaan koska nämä piirit ovat niin pienet ja turha loukata ihmisten tunteita mutta miettikää nyt oikeasti mitä kirjoitatte foorumin osiolle jonne kirjoittaa aktiivisesti ehkä noin 100(?) nimimerkkiä mutta jota seuraa tuhansia ihmisiä.

Kaikkea hyvää kuitenkin kaikille, jopa niille kusipäille siellä internetin paskalammikolla.

@Lemieaux toi hyvin ja rakentavasti tuota näkökantaa esille. Olisi ehkä riittänyt se että tykkää hänen viestistä jne. sen sijaan että mennään näihin kusipää juttuihin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@Lemieaux toi hyvin ja rakentavasti tuota näkökantaa esille. Olisi ehkä riittänyt se että tykkää hänen viestistä jne. sen sijaan että mennään näihin kusipää juttuihin.

Joo tuo juttu meni minulla tunteisiin, pahoitteluni siitä. Ja en tarkoittanut sanalla kusipää tässä ketjussa kirjoittaneita nimimerkkejä. Pahoitteluni jos sellaisen käsityksen joku sai.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lueskelin juuri tuon Jatkoajan artikkelin IFK:n kurssin kääntymisestä parempaan suuntaan lokakuussa. Ihan hyvä juttu.

Kuitenkin, en tiedä miten toimittajia nykypäivänä ohjeistetaan kielenhallinnan ja varsinkin suomen kielen kontekstiin sovittamisen suhteen. Käsitykseni mukaan kaikki Jatkoajan toimittajat eivät mitään täysammattilaisia ole, mutta siitä minä en aio tätä loistavaa yhteisöä tai näitä niska limassa töitä tekeviä kynäniekkoja moittia. Itsekin tykkään käyttää paljon sivistyssanoja ja saada kirjoitukseni näyttämään ”siistiltä”.

On se nyt kuitenkin niin, että rajansa kaikella. Ei globalisaatio, englannin kielen seksikkyys ja sen lainasanat voi noin ohjaava tekijä olla aina kun se mäkbuukki aukeaa. Ei aina tarvitse kuulostaa tai näyttää itseään fiksummalta.

Vai että ”offensiiviseen produktiivisuuteen”. Voi jumalauta Lajunen. Ukko ylijumala nauraa partaansa ja Agricola kääntyy haudassaan.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Harvoin vituttaa, mutta nyt vituttaa. Vaikka 4 kärkiukko + Tallberg puuttui, niin vituttaa ettei tullut suoraa 3 pisteen voittoa. Kalpa oli aivan paska. Toki kyllähän toi Saarisen, Kangasniemen sekä Sallisen ja Jääskän puuttuminen näkyi. Ja niin näkyi kyllä Tallbergin puuttuminen myös. Sen 5 min jäähyn jälkeen peli ja kentälliset meni ihan sekaisin. 2 puuttujaa askiin niin olisi väännetty voitto 2-3 maalin erolla.

Eniten vituttaa:

- Tallbergin jäähy. Mun silmään näytti siltä että Kalpan pelaaja olisi ansainnut 2 min sukeltamisesta ja toisen 2 min mailasta kiinnipitämisestä. Tallberg yrittää ottaa mailaansa takaisin ja pellehyppääjä syöksyy päin laitaa.

- Vituttaa Kalpan potkutmaali ja räkämaali ylivoimalla.

- Favorin ei jäänyt vieläkään eläkkeelle. Kyllä antaa mennä läpi niin selviä jäähyjä, että jotain vikaa on ajatuksen juoksussa. Sitten toinen dumari viheltää meille seuraavasta tilanteesta jäähyn.

- Vituttaa Telian selostaja, eikö Jani Alkio voi selostaa näitä vierasmatseja. Vapaa-ajallakin saa noita saatanan juntteja kuunnella ja tuntuu että edelleen valitaan noita fanipoikia selostamaan.

- Vituttaa kun Kousa ei tuulettanut maalia. Kai sitäkin vitutti toi turha jatkoaika.

- Vituttaa toi otteluohjelma. Ensi matkustetaan Kuopioon levännyttä Kalpaa vastaan ja sitten Ouluun seuraavaksi päiväksi levännyt ja astetta ärsyttävämpää junttijengiä vastaan.

- Eilisen vitutuskeskustelun jälkeen vituttaa taksi uudistus ja se että ei tee edes mieli tilata taksia vaikka välillä tarvitsisi.

- Pyykitkin on vielä koneessa ja ei ole mitään hyvää syötävää himassa ja täytyy pitää helvetin päivystyspuhelinta koko viikonloppu ja stressata soiko se yöllä vaikka muutakin tekemistä olisi.

- Vituttaa itseasiassa että vituttaa näin paljon. Saatiin silti 2 pistettä ja tältä viikolta jo 5/6, huomenna on 5-8/9 ja sehän on yli 50% ja ihan hyvä kun näin paljon puuttuu ukkoja ja on hankala viikko.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Eniten vituttaa:

- Tallbergin jäähy. Mun silmään näytti siltä että Kalpan pelaaja olisi ansainnut 2 min sukeltamisesta ja toisen 2 min mailasta kiinnipitämisestä. Tallberg yrittää ottaa mailaansa takaisin ja pellehyppääjä syöksyy päin laitaa.
IFK on kärsinyt kohtuuttoman paljon tällä kaudella tuomaripelistä. Tuokin oli kyllä kunnon housuun paskaus tuomareilta. Toisaalta, kyllähän se varmaan dumarille näytti pahalta. Mut silti, noin sen OLISI pitänyt mennä kuten kuvailit!
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Jalo kertoi Cityllä matsin selostuksen lomassa, että HIFK:n joukkue pääsee nukkumaan ensi yönä n. klo 02.00. Tästä voisi päätellä, että jengi matkustaa bussilla Kuopiosta Ouluun. Joukkue tosin lensi Stadista Kuopioon.

Siis nyt vittu oikeasti Liiga. Ja varmaan kundit saa heti unta? Roudataan jengi muutaman tunnin nukkuneena levännyttä jengiä vastaan vieraisiin?

Vittu, että tälläinen vituttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös