Nyt just vituttaa!

  • 2 499 596
  • 11 668

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Tää matami tais telkkarissakin vilahtaa. Kaulatatskakin näytti olevan

Sama tapaus. Pari kertaa istunu b3:ssa lähellä tätä henkilöä ja nykyään pidän huolen että en pilaa enää matsiani kuunnellen ala-arvosta vittuperkelettä. Valitsen paikkani muualta. Tää siis ei välttämättä liity tohon taksi tapaukseen.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No et voi tietää oliko syytä vai ei. Itse kun alalla olen niin kyllä koko ala kärsiii tietyistä kuljettajista. Mun taksit on Suomi takseja ja tulee aina oleen mutta on yrittäjiä jotka pienellä palkalla ottaa timoja kuskeiksi ilman kielitaitoa tai ilman aluetuntemista.
Jos joku haukkuu toista ilman syytä niin se on eriasia. Vaikka täälläkin mua sanotaan rasistiksi niin pidän kaikkia ihmisiä saman arvoisina. Se mitä ne sitten tekevät elämässä on eri asia. Joiltakin asiat sujuu ja aika usein tietyiltä ei.

Mitä vitun syytä tai ei? Vaikka kuinka olisi toinen ollut kusipää, niin rasistiseen käytökseen ei ole olemassa syytä - hyvää tai huonoa. Nyt valoja tauluun ihan oikeasti.
 

444

Jäsen
Sama tapaus. Pari kertaa istunu b3:ssa lähellä tätä henkilöä ja nykyään pidän huolen että en pilaa enää matsiani kuunnellen ala-arvosta vittuperkelettä. Valitsen paikkani muualta. Tää siis ei välttämättä liity tohon taksi tapaukseen.
Seisomakatsomossa tuo mielestäni nykyään ”vaikuttaa”. Tai en mä tiedä, jossain siinä lähistöllä kuitenkin aina näkyy.
Koomista kuitenkin, kun puhuttiin naisesta Lankisen pelipaidassa, oli ensimmäinen ajatukseni juuri tämä henkilö. Muutkin ovat siis kiinnittäneet huomiota näihin ko. henkilön elämäm_koulussa opittuihin käytöstapoihin.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Seisomakatsomossa tuo mielestäni nykyään ”vaikuttaa”. Tai en mä tiedä, jossain siinä lähistöllä kuitenkin aina näkyy.
Koomista kuitenkin, kun puhuttiin naisesta Lankisen pelipaidassa, oli ensimmäinen ajatukseni juuri tämä henkilö. Muutkin ovat siis kiinnittäneet huomiota näihin ko. henkilön elämäm_koulussa opittuihin käytöstapoihin.

Aika jännä, itsekin tiedän heti kenestä puhutaan. Tasan kerran olen ollut matsissa lähellä häntä ja muistan ikuisesti.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa joidenkin fanikatsomoissa lymyyvien aneemisuus, jonka takia tuo rumpu alkaa vituttaa.

Minua lähinnä vituttaa tuo rumpu sen takia, että sitä ei ainakaan ole ennen tarvittu. IFK:n fanilaumasta on aina lähtenyt mainiosti ääntä pelkästään omilla avuilla eli huulien välistä kuuluvalla äänellä ja yhteen lyötävillä käsillä. Tämä on mielestäni tuonut faniryhmälle vähän omaa soundia, tunnistettavuutta ja tehnyt siitä omalla tavallaan uniikin näiden narriteinien ja böndejunttien ölinän ohessa.

Tuo rumpu kun on tuonne kannettu, niin tulee mieleen jonkun lentopallojoukkueen finninaamainen teiniryhmä, joka yrittää pitää keinotekoisesti mökää pystyssä.

Itse rumpua vastaan minulla ei ole mitään. Se ei ole minulle mitään ikävää tietääkseni tehnyt, muutenkin rumpuna varmaan ihan mukava kundi/mimmi.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aika jännä, itsekin tiedän heti kenestä puhutaan. Tasan kerran olen ollut matsissa lähellä häntä ja muistan ikuisesti.

Yhtä jännää on, että ennen eilistä lähetystä en ollut ikinä nähnyt enkä kuullut. Silti heti tuli mieleen tuosta taksi-jutusta, että mahtoiko kyseessä olla tämä sama daami. Olihan se sitten.

Hieman pelottavaa miten helposti sitä arvioi ihmistä ulkoisen olemuksen perusteella.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Musan Salama, Ulvilan Pesä-veikot, Arsenal
Harvoin teen tällaista, mutta nyt todellakin ottaa kupoliin. Poistuessani äsken hallilta, Nordiksen edessä punatukkainen Lankinen-paitainen keski-ikäinen nainen huusi suoraa kurkkua paikan päällä toista kyytiä odotelleelle tummalla kuskille rasistisesti ja täysin alatyylisesti ilman mitään syytä apinaviittauksin ja tentaten syntymäpaikkaa. Täysin tyylitön ja aivan promilleista riippumatonta. Jos noin julkisesti tekee, saa minun puolesta kantaa seurauksetkin. Ei mun HIFK.

Tiien tarkalleen kenestä puhutaan, ihmekkös tuo kun huutelee noita kommentteja....valitettavasti en tiennyt tätä puolta tyypistä.

Mutta en ihmettele miksi huutelee, taitaa nimittäin tässäkin asiassa "oma koira purra"..."työskentelee yrityksessä taxi"...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Musan Salama, Ulvilan Pesä-veikot, Arsenal
No et voi tietää oliko syytä vai ei. Itse kun alalla olen niin kyllä koko ala kärsiii tietyistä kuljettajista. Mun taksit on Suomi takseja ja tulee aina oleen mutta on yrittäjiä jotka pienellä palkalla ottaa timoja kuskeiksi ilman kielitaitoa tai ilman aluetuntemista.
Jos joku haukkuu toista ilman syytä niin se on eriasia. Vaikka täälläkin mua sanotaan rasistiksi niin pidän kaikkia ihmisiä saman arvoisina. Se mitä ne sitten tekevät elämässä on eri asia. Joiltakin asiat sujuu ja aika usein tietyiltä ei.

Sinulle tuskin tulee yllätyksenä, että nainen kenestä puhutaan, saattaa asian tietää kaikkeista parhaiten...
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tiien tarkalleen kenestä puhutaan, ihmekkös tuo kun huutelee noita kommentteja....valitettavasti en tiennyt tätä puolta tyypistä.

Mutta en ihmettele miksi huutelee, taitaa nimittäin tässäkin asiassa "oma koira purra"..."työskentelee yrityksessä taxi"...
Vaikea kuvitella että tuo olisi ikinä ajokunnossa. On kyllä jotain taxi sitä taxi tätä ja muut ei osaa paskaakaan kailottanut joskus siinä hallin pihalla. Silloinkin ihmettelin että a) missä vaiheessa tuo on niin selvinpäin että voi autoa ajaa? sekä b) voiko käytökseltään tuollainen ihminen tehdä asiakaspalvelutyötä?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Niin en tunne tyyppiä, mutta kumpi nyt sitten onkaan -Apulannan sanojen mukaan- "pahempi toistaan": Se että joku mölisee ihmisjoukossa rasistisesti taxikuskille, tai se, että solvataan tunnistettavilla tuntomerkeillä jotain hallilla käyvää henkilöä nettipalstalla alas, ja teksti jää tänne. Varmaan aika 50-50 taitaa mennä tuon moraalin kanssa sitten lopulta...
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Se että joku mölisee ihmisjoukossa rasistisesti taxikuskille, tai se, että solvataan tunnistettavilla tuntomerkeillä jotain hallilla käyvää henkilöä nettipalstalla alas.

Ai nytkö me sitten ollaan täällä palstalla yhtäkkiä huolissamme toisen ihmisen solvaamisesta?
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Vituttaa että julkisella foorumilla puhutaan ihmisestä joka on helposti tunnistettavissa näistä puheista IFKn hallilla. Ja en, en tunne kyseistä henkilöä.

Olen samaa mieltä. Kyseiset viestit jäisivät taatusti kirjoittamatta, jos palstalle kirjoitettaisiin omalla nimellä eikä piiloteltaisi nimimerkin takana.

Mutta tämä on nyt jo toinen viesti peräkkäin, joka pitää sisällään ristiriidan. Mun mieltä on jo jonkin aikaa häirinnyt se, miten täällä kirjoitetaan pelaajista. Eikös ne pelaajat sitten ole "helposti tunnistettavissa", ihan samalla tavoin kuin yllä olevan tarinan päähenkilö. Ihan yhtä lailla kun tässä nyt mietitään, miten ulkopuolisesta ihmisestä saa/pitää anonyymillä palstalla kirjoittaa, voisi porukka miettiä samaa myös pelaajien suhteen. Enkä nyt Tinke sano, että juuri sinä olisit tähän syypää. Mielipiteessäsi oli mainitsemani ristiriita, ja siksi lainasin sitä.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen samaa mieltä. Kyseiset viestit jäisivät taatusti kirjoittamatta, jos palstalle kirjoitettaisiin omalla nimellä eikä piiloteltaisi nimimerkin takana.

Mutta tämä on nyt jo toinen viesti peräkkäin, joka pitää sisällään ristiriidan. Mun mieltä on jo jonkin aikaa häirinnyt se, miten täällä kirjoitetaan pelaajista. Eikös ne pelaajat sitten ole "helposti tunnistettavissa", ihan samalla tavoin kuin yllä olevan tarinan päähenkilö. Ihan yhtä lailla kun tässä nyt mietitään, miten ulkopuolisesta ihmisestä saa/pitää anonyymillä palstalla kirjoittaa, voisi porukka miettiä samaa myös pelaajien suhteen. Enkä nyt Tinke sano, että juuri sinä olisit tähän syypää. Mielipiteessäsi oli mainitsemani ristiriita, ja siksi lainasin sitä.
Pelaajien kohdalla pitää toki huomioida, kuten muiden urheilijoiden ja vaikkapa poliitikkojen kohdalla, että ovat ns. julkisessa ammatissa ja siksi heidän pitää kestää tietty määrä kritiikkiä yleisöltä. Tästä asiasta taitaa olla jopa ihan oikeusistuimen päätös / päätöksiä, kun on tullut kyse kunnianloukkauskeisseistä tms. Toki joku roti asiassa pitää olla ja luonnollisesti jokainen voi ennen "Vastaa"-napin painamista miettiä, jos kritiikin kohteena on esim. nuori pelaaja, että tämä ei välttämättä osaa suhtautua anonyymiin kritiikkiin sen vaatimalla vakavuudella. Ts. ottaa asian henkilökohtaisesti, vaikka pitäisi ohittaa olankohautuksella.

Yksityishenkilöihin kohdistuva teurastus some- ja keskustelupalstoilla on aikaan kuuluva, varsin vastenmielinen ilmiö. Oli kuka hyvänsä syyllistynyt kuinka urpoon käytökseen hyvänsä, niin mielestäni nämä nyt nähdyt kuvaukset ulkonäöstä ym. kommentit menevät jo asiattomuuden puolelle.
 

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Minua lähinnä vituttaa tuo rumpu sen takia, että sitä ei ainakaan ole ennen tarvittu. IFK:n fanilaumasta on aina lähtenyt mainiosti ääntä pelkästään omilla avuilla eli huulien välistä kuuluvalla äänellä ja yhteen lyötävillä käsillä. Tämä on mielestäni tuonut faniryhmälle vähän omaa soundia, tunnistettavuutta ja tehnyt siitä omalla tavallaan uniikin näiden narriteinien ja böndejunttien ölinän ohessa.
En itse jaksa lähtemään perustelemaan miksi rumpu on enemmän hyödyksi kuin haitaksi, mutta Joku syy siihenon, että seura on itse tämän ostanut fan clubin käyttöön.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Yleensä metsä vastaa jos sinne huudetaan ja ehkä seuraavan kerran kannattaisi mielummin olla hiljaa kuin harjoittaa rasistista mölinää julkisella paikalla. Toki ulkonäköön kohdistuva pilkka on aivan samaa ala-arvoista paskaa tuon rasistisen mölinän kanssa, mutta sinänsä hyvä vain jos henkilö itsensä tunnistaa ja tuntisi edes pienen piston sydämessään.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En itse jaksa lähtemään perustelemaan miksi rumpu on enemmän hyödyksi kuin haitaksi, mutta Joku syy siihenon, että seura on itse tämän ostanut fan clubin käyttöön.

Älä musta välitä. Mua vaan vituttaa joka kerta, kun omasta mielestäni toimivia asioita tai ”perinteitä” muutetaan edes hitusen, vaikka se olisikin hyvä asia. Kaikkihan sitä varmaan haluaisi, että asiat olis osaltaan niin kuin silloin kun itse oli skidi, mutta nykymaailma ei vaan toimi niin.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ei mua rumpu sinällään vituta yhtään (et meneeköhän offtocipiksi?), mutta vaikka se siellä jo pari vuotta on ollut, niin jotenkin en oo vieläkään ilmeisesti ole täysin tottunut siihen. Meinaa eilen ennen peliä joku sitä paukutteli ja muistan ihan ekaksi ajatelleeni, että onko kouvolalaiset tuoneet jonkun rummun väärään päätyyn. Sitten tajusinki et se onki se faniryhmän rumpu.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kun tästä vitun ja huoran huutelija naisesta on keskusteltu niin eihän häntä kukaan täällä ole solvannut vaan hänen törkeästä ja seuraa häpäisevästä käytöksestä on keskusteltu. Jos mä huutaisin pelipaita päällä hallin pihalla rasistisia solvauksia ja hallilla huutaisin huoraa ja homoa ja vittua niin en voisi kritisoida sitä että mun toiminnasta keskusteltaisiin.

Mutta, täytyy uudelleen jutella asiasta järkkäreiden kanssa kun joudun joskus vielä tuota perseilyä seuraamaan. Joskus aiemmin mun mielestä järkkärit puuttuivat tuollaiseen toimintaan. En ole vuosiin nähnyt että noita törkeyksiä huutavia ohjataan katsomosta pois ja en nyt tarkoita mitään parin vitun kylvämistä..
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Vituttaa rasismi mutta vituttaa yhtälailla myös julkinen lynkkaus.

Kun tästä vitun ja huoran huutelija naisesta on keskusteltu niin eihän häntä kukaan täällä ole solvannut....

Hetkinen, eikö tosiaan ole kukaan häntä solvannut? Itsekin solvasit. Vai mitäs nämä kommentit ovat:

Oliko tämä se ”kohtalaisen kookas” tapaus?

semmoin elämää nähnyt bodypositiivinen

Nämä kaksi nyt ehkä vielä menettelee, hieman asiatonta muttei törkeää.

Oli varmaan kyse siitä lyhyt tukkaisesta lihavasta naisesta.
...
On monesti niin jurrissa että haastaa riitaa vähän kaikkien kanssa. No, oli sama henkilö tai ei niin moni varmaan tunnistaa ko. idiootin.

Tässä ylläolevassa et pelkästään hauku lihavaksi, vaan lisäksi idiootiksi sekä monesti jurrissa olevaksi riidanhaastajaksi, ja kehotat vielä tunnistamaan hänet julkisesti. Huomattavasti törkeämpi.

Tiien tarkalleen kenestä puhutaan, ihmekkös tuo kun huutelee noita kommentteja....valitettavasti en tiennyt tätä puolta tyypistä.

Mutta en ihmettele miksi huutelee, taitaa nimittäin tässäkin asiassa "oma koira purra"..."työskentelee yrityksessä taxi"...

Tässä ylläolevassa jo kerrotaan missä töissä kyseinen henkilö työskentelee, joka menee jo aivan överiksi.

Vaikea kuvitella että tuo olisi ikinä ajokunnossa. On kyllä jotain taxi sitä taxi tätä ja muut ei osaa paskaakaan kailottanut joskus siinä hallin pihalla. Silloinkin ihmettelin että a) missä vaiheessa tuo on niin selvinpäin että voi autoa ajaa? sekä b) voiko käytökseltään tuollainen ihminen tehdä asiakaspalvelutyötä?

Julkisesti "kohtalaisen kookkaaksi" haukkuminen oli jo hieman asiatonta, mutta että sama nimimerkki lisää pökköä pesään kyseenalaistamalla miten kyseinen henkilö voi ikinä olla selvinpäin, menee vainoamisen puolelle.

Oli kuka hyvänsä syyllistynyt kuinka urpoon käytökseen hyvänsä, niin mielestäni nämä nyt nähdyt kuvaukset ulkonäöstä ym. kommentit menevät jo asiattomuuden puolelle.

Kyllä, jos ei nyt solvauksen, niin aivan vähintään asiattomuuden puolelle menevät. Ja nyt ei ole kyseessä julkisuuden henkilö, eikä myöskään urheilija, jonka tulisi olla tietynlaisessa fyysisessä kunnossa. Toisaalta ymmärrän (joskaan en hyväksy) kostomentaliteetin että kun yksi haukkuu ulkonäköä (ihonväriä) niin monet haluavat kostaa haukkumalla takaisin ulkonäköä (lihavuus). Mutta kyllä kummatkin ovat yhtälailla tuomittavia.

Ja onhan tämäkin kommentti jokseenkin rasistista näkemystä täynnä (boldaukset omat):

Itse kun alalla olen niin kyllä koko ala kärsiii tietyistä kuljettajista. Mun taksit on Suomi takseja ja tulee aina oleen mutta on yrittäjiä jotka pienellä palkalla ottaa timoja kuskeiksi ilman kielitaitoa tai ilman aluetuntemista.
Jos joku haukkuu toista ilman syytä niin se on eriasia. Vaikka täälläkin mua sanotaan rasistiksi niin pidän kaikkia ihmisiä saman arvoisina. Se mitä ne sitten tekevät elämässä on eri asia. Joiltakin asiat sujuu ja aika usein tietyiltä ei.

Miten mixu toi muuten toimii, että voi muka palkata kuskeiksi ihmisiä ilman kielitaitoa tai etenkään aluetuntemusta, kun taksikortin saadakseen täytyy läpäistä aika vaativa aluetuntemusta suomeksi mittaava koe? Vai meinaatko, että jotkut "palkkaa" kuskeiksi ihmisiä joilla ei ole taksikuljettajan lupaa? Jotenkin hieman vaikea uskoa, täysin laittomasti/sopimuksettomastihan se pitäisi tehdä, ei siis voi virallisesti henkilöä palkata jolla ei ole kuljettajan lupaa, täytyy väärentää työvuorolistat jne. ja jos jää kiinni niin siinä vissiin menisi taksilupa eli koko firma nurin.

Joo, en mäkään nykyisin käytä taksia siitä syystä enää että taso laskenut ja paljon hupiukkotasoisia kuskeja

Taso on laskenut, koska kaikenmaailman ay-liikkeen saavutuksia ja työehtosopimuksia perseellään pyyhkivät paskayritykset kuten uber on päästetty markkinoille puskemaan palkat aivan pohjamutiin. Eikä vain palkkoja, vaan aivan kaikki työttömyysturvat, sairaspäivärahat, erokorvaukset, vakuutukset jne. Laissez-faire liberalismia kannattavat säätelynpurkajat ovat vastuussa siitä, että moni hyvin toimiva ala tuhotaan täysin ja lukuisten työssäkäyvien elämät siinä samalla ankeutetaan ja prekarisoidaan.

Ja se vasta vituttaa.
 
J

Just-Ice-Hockey

Miten mixu toi muuten toimii, että voi muka palkata kuskeiksi ihmisiä ilman kielitaitoa tai etenkään aluetuntemusta, kun taksikortin saadakseen täytyy läpäistä aika vaativa aluetuntemusta suomeksi mittaava koe? Vai meinaatko, että jotkut "palkkaa" kuskeiksi ihmisiä joilla ei ole taksikuljettajan lupaa? Jotenkin hieman vaikea uskoa, täysin laittomasti/sopimuksettomastihan se pitäisi tehdä, ei siis voi virallisesti henkilöä palkata jolla ei ole kuljettajan lupaa, täytyy väärentää työvuorolistat jne. ja jos jää kiinni niin siinä vissiin menisi taksilupa eli koko firma nurin.

Eipä siellä kaiketi enää mitään lupia kysellä, senkus lähdet kuskaamaan ihmisiä ympäriinsä. Mitä taas tulee siihen kokeeseen, niin eipä tuo ainakaan Helsingin Taksi-Datalla aikanaan kovin vaikea ollut. Kielellinen vaikeus tietysti voi sitten nostaa kokeen haastavuutta potenssiin tai pariin.

Mitä tulee työvuorolistoihin, niin eipä niiden kanssa mitään ongelmaa ollut. Aikoinaan kun itsekin tolpilla kurvailin oli siellä useampiakin luvattomia kuljettajia ajamassa toisen kuskin kortilla. Ja tämä toiminta ei katsonut ikää, sukupuolta, etnistä alkuperää tai uskontoa.

Mitä tulee nykyiseen taksimaalimaan, niin vituttaa sinne pesiytynyt rasismi. Vielä vuosituhannen alussa todistin usein tilannetta, jossa asiakas möyhösi ulkomaalaisella kuljettajalle kaikki mahdolliset kohteliaisuudet neekeristä rättupäähän, vain todetakseen jääneensä kokonaan ilman kyytiä moisen käytöksen vuoksi. Enää en ole pitkään aikaan saanut moista kollegiaalisuutta saanut taksikuskien keskuudessa todistaa. Onko syynä muuttunut ilmapiiri vai oman kosketuspinnan katoaminen taksimaalimaan. Tiedä häntä, vituttaa silti tuo rasismi ja vielä se, että sitä tarvitsee mennä toteuttamaan toisen työpaikalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös