Nyt just vituttaa!

  • 2 501 258
  • 11 683

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Meniköhän mielensäpahoittelu hieman yli?
Lentoyhtiön leimaaminen kansanmurha diktatuuriksi on mun mielestäni aikamoinen ylilyönti.
Pitäskö samalla repiä viinamainokset paidasta, sillä satavarmasti alkoholi on tappanu maailmassa ihmisiä paljon enemmän kuin lentoyhtiöt yhteensä. Turkin valtion toiminta on ihan omassa sarjassaan, ja siihen kohdistuva kritiikki kannattaa esittää vaikka lähetystöön Kulosaareen, eikä sotkea täällä vellejä puuroihin.

Absurdi väite, en tietenkään leimannut itse lentoyhtiötä diktatuuriksi. Turkish Airlines on kuitenkin tuon sotaisan ja autoritäärisen kansanmurhavaltion ns. "national flag carrier", se on monelta osin (esim. uusi lentokenttä, josta on kovaa vauhtia tulossa maailman suurin kapasiteetiltaan) valtion tukema ja yhä myös suurelta osin valtion omistuksessa.

Vastaus kysymykseen "menikö yli" on tiukka ei. Efrinin ja Rojavan tuhoamiset ovat surullisia, karmaisevia rikoksia ihmisyyttä vastaan, eikä niistä puhumista tule rajoittaa johonkin suoraan palautteeseen lähetystölle.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Absurdi väite, en tietenkään leimannut itse lentoyhtiötä diktatuuriksi. Turkish Airlines on kuitenkin tuon sotaisan ja autoritäärisen kansanmurhavaltion ns. "national flag carrier", se on monelta osin (esim. uusi lentokenttä, josta on kovaa vauhtia tulossa maailman suurin kapasiteetiltaan) valtion tukema ja yhä myös suurelta osin valtion omistuksessa.

Vastaus kysymykseen "menikö yli" on tiukka ei. Efrinin ja Rojavan tuhoaminen on surullisia, karmaisevia rikoksia ihmisyyttä vastaan, eikä niistä puhumista tule rajoittaa johonkin suoraan palautteeseen lähetystölle.
Toisilla syksyn harmaat ja sateiset ilmat aiheuttava selkeästi patoutuvaa vihaa. Tämä ei välttämättä ole hyvä merkki, sinuna pitäytyisin esimerkiksi Suomen politiikassa ja osoittaisin pahaa oloa Vihreiden suuntaan. Toisaalta tämä on helpotus itselleni, luulin jo vajoavani kaamokseen, mutta tämän aiheen luettuani tajusin olevani kyllä ihan täysissä voimissani.

Muutenkin mitä tulee postauksiisi useissa threadeissa, en voi kuin ihmetelellä miten olet välttynyt suuremmilta konflikteiltä.
Toisaalta, sehän suola täällä netissä kirjoitellussa onkin, herättää mielipiteillä ajatuksia joihin muut tulevat kommentoimaan.

Busted, sait minut kiinni.

Nyt muuten vituttaa, politiikka & jääkiekko = aina yhtä paska puheenaihe.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Efrinin ja Rojavan tuhoamiset ovat surullisia, karmaisevia rikoksia ihmisyyttä vastaan, eikä niistä puhumista tule rajoittaa johonkin suoraan palautteeseen lähetystölle.

Sun peruspointti oli, että tietyn yhden firman mainos IFK:n pelipaidassa ottaa sua päähän.
Haluan nyt vielä kerran kysyä, että mikä helvetin diktatuuri tämä kyseinen yhtiö on?
Entä millä tapaa juuri tämä kyseinen yhtiö on tuhonnut yhtään mitään?

Jos sulla on jotain Turkin hallituksen tekemisiä vastaan, niin kehottaisin silloin lopettamaan vihapuheesi yhtä yhtiötä kohtaan, ja keskustelemaan asiasta Turkin valtion tekemisinä mieluummin jollain siihen paremmin soveltuvalla foorumilla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tämä Turkish-yhteistyöhän on ollut voimassa jo pitkään, ja on ilmeisen rahakas, mikä selittänee, että HIFK ei sitä ole karistanut jaloistaan. Alkoi jo ennen Turkin lipsumista yhä enemmän diktatuurin suuntaan, vaikka eihän nuo pulmusia ennenkään olleet. Turkissa matkustelu ym. oli kuitenkin aiemmin yleisen mielipiteen mukaan ihan OK, joten en yhteistyön aloittamusta jeesustele sinänsä.

Nyt tilanne on se, että hommalle pitäisi laittaa stoppi ja kaivaa ne rahat muualta. Me olemme nyt mukana Turkin propagandassa, ja uloshan sieltä olisi päästävä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Toisilla syksyn harmaat ja sateiset ilmat aiheuttava selkeästi patoutuvaa vihaa. Tämä ei välttämättä ole hyvä merkki, sinuna pitäytyisin esimerkiksi Suomen politiikassa ja osoittaisin pahaa oloa Vihreiden suuntaan. Toisaalta tämä on helpotus itselleni, luulin jo vajoavani kaamokseen, mutta tämän aiheen luettuani tajusin olevani kyllä ihan täysissä voimissani.

Muutenkin mitä tulee postauksiisi useissa threadeissa, en voi kuin ihmetelellä miten olet välttynyt suuremmilta konflikteiltä.
Toisaalta, sehän suola täällä netissä kirjoitellussa onkin, herättää mielipiteillä ajatuksia joihin muut tulevat kommentoimaan.

Busted, sait minut kiinni.

Nyt muuten vituttaa, politiikka & jääkiekko = aina yhtä paska puheenaihe.

Noniin, nyt vituttaa myös tämä keskustelu. Viestisi sisältää noin seitsemän oletusta, joista kuusi on vääriä oletuksia.

Patoutunutta pahaa oloa toki toisinaan esiintyy, muttei lainkaan oletetuista syistä. En voi 'pitäytyä' jossain, josta olen vuosia sitten irtautunut. Minulla on viime vuosina ollut esim. huomattavasti enemmän kosketuspintaa Syyrian, Turkin ja Kurdien, kuin Suomen politiikkaan, eikä syksyisiä tai sateisia päiviä ole onneksi joutunut pitkään aikaan kokemaan, mutta monenmoista muunlaista - betonirakennusten, menetysten, pienhiukkasten ja smogin aiheuttamaa - harmautta kyllä.

Konflikteihin liittyviä väärinoletuksia voin hieman avata yksityisviestissä.

Sun peruspointti oli, että tietyn yhden firman mainos IFK:n pelipaidassa ottaa sua päähän.
Haluan nyt vielä kerran kysyä, että mikä helvetin diktatuuri tämä kyseinen yhtiö on?
Entä millä tapaa juuri tämä kyseinen yhtiö on tuhonnut yhtään mitään?

En ole sanonut että tuo yhtiö on diktatuuri, vaan että tuo valtion yhä (2-3 julkisen osakeannin jälkeenkin) pitkälti omistama yritys on sen diktatuurin edustaja. Ei vain omistusrakenteeseen pohjautuen, vaan myös lippua ja valtion nimeä ylpeänä kantaen. Turkish Airlines on ihan faktuaalisesti Turkin valtion edustaja ja suuresti tuon valtion tukema, eikä sitä voi kieltää.

Tämä Turkish-yhteistyöhän on ollut voimassa jo pitkään, ja on ilmeisen rahakas, mikä selittänee, että HIFK ei sitä ole karistanut jaloistaan. Alkoi jo ennen Turkin lipsumista yhä enemmän diktatuurin suuntaan, vaikka eihän nuo pulmusia ennenkään olleet. Turkissa matkustelu ym. oli kuitenkin aiemmin yleisen mielipiteen mukaan ihan OK, joten en yhteistyön aloittamusta jeesustele sinänsä.

Nyt tilanne on se, että hommalle pitäisi laittaa stoppi ja kaivaa ne rahat muualta. Me olemme nyt mukana Turkin propagandassa, ja uloshan sieltä olisi päästävä.

Asia on juuri näin. En ollut tyytyväinen yhteistyön alkaessakaan, mutta yhä enemmän ja enemmän on alkanut vituttamaan tuo muistutus käsivarressa. Ei ole tuo valtionyritys täysin sama asia kuin valtio, mutta ei niitä täysin voi erottaakaan, enkä todellakaan haluaisi että kenellekään syntyy assosiaatioita ja mielikuvia IFK:n ja kansanmurhia turhan usein ennenkin toteuttaneen Turkin välillä, tai että IFK näitä toimia hyväksyisi.

Hommalle täytyy tosiaan laittaa stoppi ja kaivaa ne rahat muualta.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Turkin valtion toiminta on ihan omassa sarjassaan, ja siihen kohdistuva kritiikki kannattaa esittää vaikka lähetystöön Kulosaareen, eikä sotkea täällä vellejä puuroihin.
Lähetystö on Helsingin Kaivopuistossa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
En ole sanonut että tuo yhtiö on diktatuuri,

No pikkuisen jouduit editoimaan alkuperäistä postaustasi, niin nyt se ei ole luotisuora hyökkäys tuota yhtiötä kohtaan.
Klangi on edelleen kumminkin se, että juuri tämä kyseinen yhtiö on kaikesta pahasta vastuussa.

Lähi-idän ongelmat on sen kokoluokat ristiriitoja, ettei tältä palstalta kenenkään kompetenssi riitä ohjeistamaan/tuomitsemaan osapuolia millään tapaa.
Mutta se voidaan jokainen tehdä, että pidetään omissa postailuissa joku tolkku. Lumipallot lähtevät joskus vierinään aika pienistäkin tönäisyistä, ja lopputulos voi olla valtaisa tuho. Se kannattaa pitää aina mielessä tölviipä mitä tahansa, vituttaapa kuinka paljon tahansa.

over and out
ennenku rupee vituttaan
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Koskaan ei aamulla herätessään tiedä, minkälaisen kiekkovitutuksen sitä voi päivän aikana saavuttaa.

Tähän mennessä saldona Sallisen kuukauden saikku ja Turusen EHTpaska-komennus. Onko seuraavaksi sitten vuorossa Järvisen 5 ottelun pelikielto siitä kevyestä tuuppasusta?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Koskaan ei aamulla herätessään tiedä, minkälaisen kiekkovitutuksen sitä voi päivän aikana saavuttaa.

Tähän mennessä saldona Sallisen kuukauden saikku ja Turusen EHTpaska-komennus. Onko seuraavaksi sitten vuorossa Järvisen 5 ottelun pelikielto siitä kevyestä tuuppasusta?

Mutta luojan kiitos joukkueessa on nyt leveyttä ennen näkemättömällä tavalla! Monena vuotena noin tasokkaiden pelaajien kuin Sallisen, Saarisen ja Kangasniemen poissaolo olisivat tuntuneet todella pahasti, mutta nyt tuonne jää kuitenkin vielä nimiä kuten Turunen, Paajanen, M.Keränen, Jääskä, Lundell, Dyk.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tehkääs nyt sadomaso-1üga jo jotain tuolle tuomareiden puolueellisuudelle.
 

Päähaku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harvoin teen tällaista, mutta nyt todellakin ottaa kupoliin. Poistuessani äsken hallilta, Nordiksen edessä punatukkainen Lankinen-paitainen keski-ikäinen nainen huusi suoraa kurkkua paikan päällä toista kyytiä odotelleelle tummalla kuskille rasistisesti ja täysin alatyylisesti ilman mitään syytä apinaviittauksin ja tentaten syntymäpaikkaa. Täysin tyylitön ja aivan promilleista riippumatonta. Jos noin julkisesti tekee, saa minun puolesta kantaa seurauksetkin. Ei mun HIFK.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harvoin teen tällaista, mutta nyt todellakin ottaa kupoliin. Poistuessani äsken hallilta, Nordiksen edessä punatukkainen Lankinen-paitainen keski-ikäinen nainen huusi suoraa kurkkua paikan päällä toista kyytiä odotelleelle tummalla kuskille rasistisesti ja täysin alatyylisesti ilman mitään syytä apinaviittauksin ja tentaten syntymäpaikkaa. Täysin tyylitön ja aivan promilleista riippumatonta. Jos noin julkisesti tekee, saa minun puolesta kantaa seurauksetkin. Ei mun HIFK.

Hyi helvetti. Itse jos olisin ollut tilanteessa paikalla niin olisin sanonut kyllä tälle neidolle pari valittua sanaa ja postittanut rikosilmoituksen seuraavana aamuna. Oksettavaa.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Harvoin teen tällaista, mutta nyt todellakin ottaa kupoliin. Poistuessani äsken hallilta, Nordiksen edessä punatukkainen Lankinen-paitainen keski-ikäinen nainen huusi suoraa kurkkua paikan päällä toista kyytiä odotelleelle tummalla kuskille rasistisesti ja täysin alatyylisesti ilman mitään syytä apinaviittauksin ja tentaten syntymäpaikkaa. Täysin tyylitön ja aivan promilleista riippumatonta. Jos noin julkisesti tekee, saa minun puolesta kantaa seurauksetkin. Ei mun HIFK.

En hyväksy ikinä, mutta varsinkaan pelipaita päällä. Rödan paita on pyhä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Harvoin teen tällaista, mutta nyt todellakin ottaa kupoliin. Poistuessani äsken hallilta, Nordiksen edessä punatukkainen Lankinen-paitainen keski-ikäinen nainen huusi suoraa kurkkua paikan päällä toista kyytiä odotelleelle tummalla kuskille rasistisesti ja täysin alatyylisesti ilman mitään syytä apinaviittauksin ja tentaten syntymäpaikkaa. Täysin tyylitön ja aivan promilleista riippumatonta. Jos noin julkisesti tekee, saa minun puolesta kantaa seurauksetkin. Ei mun HIFK.
Oliko tämä se ”kohtalaisen kookas” tapaus?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Harvoin teen tällaista, mutta nyt todellakin ottaa kupoliin. Poistuessani äsken hallilta, Nordiksen edessä punatukkainen Lankinen-paitainen keski-ikäinen nainen huusi suoraa kurkkua paikan päällä toista kyytiä odotelleelle tummalla kuskille rasistisesti ja täysin alatyylisesti ilman mitään syytä apinaviittauksin ja tentaten syntymäpaikkaa. Täysin tyylitön ja aivan promilleista riippumatonta. Jos noin julkisesti tekee, saa minun puolesta kantaa seurauksetkin. Ei mun HIFK.
No et voi tietää oliko syytä vai ei. Itse kun alalla olen niin kyllä koko ala kärsiii tietyistä kuljettajista. Mun taksit on Suomi takseja ja tulee aina oleen mutta on yrittäjiä jotka pienellä palkalla ottaa timoja kuskeiksi ilman kielitaitoa tai ilman aluetuntemista.
Jos joku haukkuu toista ilman syytä niin se on eriasia. Vaikka täälläkin mua sanotaan rasistiksi niin pidän kaikkia ihmisiä saman arvoisina. Se mitä ne sitten tekevät elämässä on eri asia. Joiltakin asiat sujuu ja aika usein tietyiltä ei.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Harvoin teen tällaista, mutta nyt todellakin ottaa kupoliin. Poistuessani äsken hallilta, Nordiksen edessä punatukkainen Lankinen-paitainen keski-ikäinen nainen huusi suoraa kurkkua paikan päällä toista kyytiä odotelleelle tummalla kuskille rasistisesti ja täysin alatyylisesti ilman mitään syytä apinaviittauksin ja tentaten syntymäpaikkaa. Täysin tyylitön ja aivan promilleista riippumatonta. Jos noin julkisesti tekee, saa minun puolesta kantaa seurauksetkin. Ei mun HIFK.

Tuollainen käytös on niin helvetin noloa. Oli varmaan kyse siitä lyhyt tukkaisesta lihavasta naisesta. Jos sama tyyppi, niin huutaa (aina kun mä olen hallilla) vittua ja huoraa. Olen hänelle maininnut asiasta ja kehoittanut jäämään himaan kun ei osaa käyttäytyä ja nolaa muutkin IFK:n kannattajat samalla. Silmät lautasena tuijotti ja kääntyi ympäri.

Ihmettelen kun matseissa ei järjestyksen valvojat puutu juuri hänen rasistisiin ja muihin huora kommentteihin. Oksettavaa käytöstä. On monesti niin jurrissa että haastaa riitaa vähän kaikkien kanssa. No, oli sama henkilö tai ei niin moni varmaan tunnistaa ko. idiootin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No et voi tietää oliko syytä vai ei. Itse kun alalla olen niin kyllä koko ala kärsiii tietyistä kuljettajista. Mun taksit on Suomi takseja ja tulee aina oleen mutta on yrittäjiä jotka pienellä palkalla ottaa timoja kuskeiksi ilman kielitaitoa tai ilman aluetuntemista.
Jos joku haukkuu toista ilman syytä niin se on eriasia. Vaikka täälläkin mua sanotaan rasistiksi niin pidän kaikkia ihmisiä saman arvoisina. Se mitä ne sitten tekevät elämässä on eri asia. Joiltakin asiat sujuu ja aika usein tietyiltä ei.

Hurraa. Kuulostaa juuri teemalta, josta voisi todeta, että ehkä oli joku syy huudella rasistisia kommentteja. Jos joku asia vituttaa tai joku hölmöilee, niin ethän sä ala rasistisia solvauksia huutamaan. Vai hetkinen.. miten sellaisissa tilanteissa pitikään toimia..?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Hurraa. Kuulostaa juuri teemalta, josta voisi todeta, että ehkä oli joku syy huudella rasistisia kommentteja. Jos joku asia vituttaa tai joku hölmöilee, niin ethän sä ala rasistisia solvauksia huutamaan. Vai hetkinen.. miten sellaisissa tilanteissa pitikään toimia..?
Niin tai sitten oli kokemusta kyseisestä kuskista. Kuka tietää? Sanoin juuri että jos ihonvärin takia jotain haukutaan niin se on väärin. En tiedä mitä on tapahtunut eikä muutkaan kuin nämä kaksi henkilöä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@mixu "No et voi tietää oliko syytä vai ei"

Oli syytä tai ei niin lapsetkin tietää että noin ei käyttäydytä, asiat voi hoitaa muullakin tavalla.

Joo, en mäkään nykyisin käytä taksia siitä syystä enää että taso laskenut ja paljon hupiukkotasoisia kuskeja, mutta Nordiksella ja punainen paita päällä ei tarvitse perseillä.
 
J

Just-Ice-Hockey

No et voi tietää oliko syytä vai ei. Itse kun alalla olen niin kyllä koko ala kärsiii tietyistä kuljettajista. Mun taksit on Suomi takseja ja tulee aina oleen mutta on yrittäjiä jotka pienellä palkalla ottaa timoja kuskeiksi ilman kielitaitoa tai ilman aluetuntemista.
Jos joku haukkuu toista ilman syytä niin se on eriasia. Vaikka täälläkin mua sanotaan rasistiksi niin pidän kaikkia ihmisiä saman arvoisina. Se mitä ne sitten tekevät elämässä on eri asia. Joiltakin asiat sujuu ja aika usein tietyiltä ei.

Mitä helvetin timoja? Onko Timot jotenkin huonompia kuljettajia kuin Pasit vai mihin viittaat tällä? Ettei vaan olisi tullut ihan avoimen rasistinen nimitys meidän ei rasistilta?
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@mixu tekee itsestään mielellään vastarannan kiisken, aina ei vain kannattaisi.
Jos esimerkiksi minä kokisinkin huonoa käytöstä joltakin henkilöltä ollessani seuran pelipaita päällä, en ehkä vastaisi siihen itse kuvauksen mukaisella tavalla ja tekisi itsestäni täyttä idioottia. Siinä leimautuu yllättävän nopeasti isompikin porukka, varsinkin vierasreissuilla. Lisätiedot lahtelaisilta reissuihmisiltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös