En tiedä löytyisikö tälle avautumiselle parempi ketju? Ehkä, tai sitten ei. Mutta hymyilyttää ja ja itse asiassa jo pari päivää on ollut "Hangon keksi" naamalla. Löysin vanhan lätkäkuvakirjan 70-71 ja tulvahti mieleen kevät 50 vuotta sitten. Broidin kanssa saatiin kirja paria kuvaa vaille täyteen ja alettiin miettimään lätkäjengejä, että täytyis varmaan alkaa jotain kannattaa. Asuttiin silloin Jäkessä ja tsekattiin ekas Stadin jengit. Jokerien logo tuntui niin vastenmieliseltä, että dumasin sen heti. HIFK:n kilpi ja upea punainen paita sekä huikeet kundit Murtsi ja Hexi yms. alkoi polttelemaan. Tsiigattiin kirjaa eteenpäin ja vähän sit mietittiin Ässiä kun Veli-Pekka Ketola pelasi siellä. VPK oli meidän yks suuri idoli kans, mut Ässien muu jengi oli jotenkin tuntematonta. Mä selasin sit kirjaa takasin HIFK:n sivuille ja kun kattelin sitä uudestaan, niin se vaan jotenkin vei mukanaan ja päätin: HIFK on mun jengi. Siitä alkoi mun elinkautinen. Ikinä en oo sitä katunut, vaikka välillä on ollu vaikeeta. Niin monta kertaa oon saanu huomata että kuin huikeee tää meidän perhe on.
50 vuotta - 50 år... mun IFK. En gång IFK alltid IFK.
P.S Broidi valkkas TPS:n ja käänsi rotsinsa myöhemmin Jokereihin... mut pojasta polvi paranee, sen skidi on HIFK-fani.