Nyt just hymyilyttää!

  • 2 056 264
  • 10 266

StadiForEver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen nyt vajaa 5-kymppinen ja Tölikassa syntyneenä ja kasvaneena voin sanoa että IFK oli parempien asuinalueiden jengi. Itä-Helsinkiläiset kannattivat narreja. Narrit aloittivat pyörittää kortteliliigaa ympäri Itä-Helsinkiä.
Karkeasti voi sanoa että narrien vaikutusalue alkoi Pitkänsillan jälkeen kun itään päin mennään.
Kantakaupunki, Munkka, Laru ja Espoo olivat IFK:n
Vantaalla Myyrmäki on ollut enemmän IFK:n ja Tiksin seutu narrien.
Tästä johtuen IFK on mielletty paremmin tienaavien ja varakkaampien seuraksi. Ja tämähän pitää pääosin paikkansa.
Nykyään jako ei ole yhtä vahva.
Leuattoman siirtyminen narrien omistajaksi on saanut siihen leiriin glory huntereita ja juntteja jotka ovat muuttaneet pk-seudulle.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Töölön vuokrakaksiosta Itä-Vantaan lähiöön kävi vanhempieni tie, halvemman vuokra-asunnon perässä. Vahvimmanlain ja pärjäämisen opin. Sossun rahoilla eläminen tai narkkailu ei kiinnostanut. monet aikalaiset seuraavat "Itä-Helsingin kiekko ylpeyttä" sekakäyttönsä ohessa, itse hankin kaksi eri lääketieteen tutkintoa ja kiinteistösijoitusyhtiön. No huvinsa kullakin, sinne *****lähiöön en enää palaa. Bättrefolkkia en ole, yrittäjä kylläkin.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Hyviä kommentteja, joita ilo lukea. Faija on 70-vuotias starbu duunariperheestä ja sen kaveriporukka niin Kalliosta kuin Hersikastakin oli vahvasti Hifk! Saattaa tietysti johtua siitä, että Jokereita ei ollut olemassa, kun faija ja sen frendit rupes tsiigaa lätkää :D
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Myllypurosta lähdettiin IFK veressä. Meidän pihapiirissä puntit oli about tasan eikä puhuttu ruotsia silloin eikä nyt. Bättre folkkia ei niillä kulmilla pyörinyt. Vaikka HIFKi fanit parempia kaikessa olikin..
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Tämä kannattajien jakautuminen alueittain on aina kiinnostanut mua suuresti niin täällä Suomessa,kuin ulkomaillakin. Eikös se ole karkeasti mennyt niin, että Länsi-Helsinki on aina ollut vahvaa IFK:n kannattajien aluetta. Itselläni on ainakin sellainen kutina, että esimerkiksi Kantsu ja Maltsu ovat todella vahvasti IFK:n kannattajakunnan asuttamaa. Tuosta syystä varmaan myös Myyrmäki on vahvasti IFK:n aluetta.

Tänä päivänä musta tuntuu että IFK:n kannattajia on huomattavasti enemmän kuin Jokereiden, tai ainakin katukuvassa niitä näkyy enemmän ympäri Helsinkiä. Siirtyminen Koheloon on tehnyt Jokerien kannattajapohjalle ainakin jonkun asteista hallaa, tästä olen lähes varma. Itselläkin on kipinä seuraa kohtaan jos ei nyt sammunut, niin ainakin todella vahvasti taantunut. Itä-Helsinkikään ei omien kokemusteni mukaan ole ihan niin täysin punakeltainen kuin kuvitellaan, vaikkakin Jokerien kannattajia siellä asuu varmasti jonkin verran enemmän. Pohjois-Helsingistä en oikein osaa sanoa... Olisikohan se aikalailla tasan? Se on muuten selkeästi huomattavissa, että oma ikäluokkani eli 80-luvun loppupuolella syntyneet, ovat selkeästi enemmän Jokerien miehiä, kun taas siinä 82-85 syntyneet tuntuvat olevan lähes järjestäen IFK:n puolella.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
"Tuosta syystä varmaan myös Myyrmäki on vahvasti IFK:n aluetta.

Tänä päivänä musta tuntuu että IFK:n kannattajia on huomattavasti enemmän kuin Jokereiden, tai ainakin katukuvassa niitä näkyy enemmän ympäri Helsinkiä. Siirtyminen Koheloon on tehnyt Jokerien kannattajapohjalle ainakin jonkun asteista hallaa, tästä olen lähes varma. Itselläkin on kipinä seuraa kohtaan jos ei nyt sammunut, niin ainakin todella vahvasti taantunut. Itä-Helsinkikään ei omien kokemusteni mukaan ole ihan niin täysin punakeltainen kuin kuvitellaan, vaikkakin Jokerien kannattajia siellä asuu varmasti jonkin verran enemmän. Pohjois-Helsingistä en oikein osaa sanoa... Olisikohan se aikalailla tasan? Se on muuten selkeästi huomattavissa, että oma ikäluokkani eli 80-luvun loppupuolella syntyneet, ovat selkeästi enemmän Jokerien miehiä, kun taas siinä 82-85 syntyneet tuntuvat olevan lähes järjestäen IFK:n puolella.

Lainasin viestiäsi vähän hassusti pilkkoen. Itse olen kasvanut Myyrmäkeäkin lännempänä Vantaalla. Ainakin ala-asteella 90-luvun alussa tuntui, että suurin osa kannatti Jokereita. Varmasti mestaruus -92 vaikutti asiaan paljon. Alue on vieläkin sellaista kohtalaisen porvarillista vantalaiseksi, muttei se kyllä suosikkijoukkuevalintaan tuntunut vaikuttavan.

Siitä olen samaa mieltä, että IFK:n kannattaminen näkyy nykyään enemmän. Mihin taas ainakin 2011-vuoden mestaruus lienee vaikuttanut. Tiedän myös joitakin jokereiden kannattajia joille KHL-kuviot ovat olleet liikaa, enkä kyllä ihmettele. Harmittaa heidän puolestaan.

Editoitu typo pois.
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Uskon, että tuohon nykyajan näkyvyyteen vaikuttaa myös suuresti se, että fanituotteista on tehty sellaisia, että niitä voi pitää ihan muutenki vaikka et olisi matsia menossakaan katsomaan. Itselläni on ainaki vahva kuva 90- ja 2000-luvulta, että se oli joko pelipaita tai ei mitään.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäinen stadion matsi näytti kyllä parhaiten kannattajajakauman Ifk vs Jokerit. Poistetaan kausareilla yms päässeet, niin 2/3 osaa oli punaista, 1/3 osa 'keltaista'. Mulle siitä matsista jäi isot muistot, esikoinen syntyi saman päivän aamuna, sen eno(keltainen) oli mukana matsissa, mun vieressä istui yksi Suomen tunnetuimmista räp artisteista niin naamoissa, että ei tiennyt missä maassa oli ...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolmanteen sijaan on nyt sitten eroa 8 pistettä. Lisäksi Jypillä on ottelu enemmän pelattuna. Illan matsissa jäi Liigaa viime aikoina dominoinut Jyp kyllä aika aseettomaksi.

Alkaa hymyillyttää runkkarissa sen tärkeimmän (TOP-2) lisäksi Törmäsen aivan hillitön vittuilu toimittajille. Ovatko nämä mediajääsköt todella niin tyhmiä miltä he vaikuttavat? Ei kai kukaan voi noin tyhmä olla?
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Kolmanteen sijaan on nyt sitten eroa 8 pistettä. Lisäksi Jypillä on ottelu enemmän pelattuna. Illan matsissa jäi Liigaa viime aikoina dominoinut Jyp kyllä aika aseettomaksi.

Alkaa hymyillyttää runkkarissa sen tärkeimmän (TOP-2) lisäksi Törmäsen aivan hillitön vittuilu toimittajille. Ovatko nämä mediajääsköt todella niin tyhmiä miltä he vaikuttavat? Ei kai kukaan voi noin tyhmä olla?
Mitä se Stögö sano?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyholm sanoi keskustelleensa jonkun nimettömäksi jääneen valmentajan kanssa, joka oli sitä mieltä että paremmilla hyökkäyskuviolla HIFK olisi vielä parempi. Johon Törtsy: ’ai jaa, monesko me silloin oltais?’

Sitten kuuluikin vain Rantasen astmaattista naurua.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyholm sanoi keskustelleensa jonkun nimettömäksi jääneen valmentajan kanssa, joka oli sitä mieltä että paremmilla hyökkäyskuviolla HIFK olisi vielä parempi. Johon Törtsy: ’ai jaa, monesko me silloin oltais?’

Sitten kuuluikin vain Rantasen astmaattista naurua.

Toi oli kyl aivan mahtava :D Todella paljon stögöä ja hänen pelisysteemiään epäillään kaikkialla toivottavasti IFK ja Törmänen menevät päätyyn saakka ja näin stögö näpäyttää kaikkia epäilijöitään.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Go Stögö!! :-D
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Muut kärkijengit (okei, lue: Kärpät) tekevät paniikkihankintoja vain hankkimisen ilosta.

Onneksi meillä on paletti niin hyvin kasassa keväälle, ettei vastaavaan tarvitse lähteä. Olen myös jollain tapaa tyytyväinen siitä, ettei IFK ole keväisin alkanut ryöstökalastaa playoff-mahdollisuutensa menettäneitä / mahdollisuudesta luopuneita seuroja.

Kyllä meidän koko kauden yhteen hitsautunut jengi on kovaa valuuttaa kohta!
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Kauankohan Junnolla menee snaijata että käsi- ja jalkapareja voi toki ostaa, mutta sydän ei välttämättä kuulu kauppaan.
 

AllBehind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyholm sanoi keskustelleensa jonkun nimettömäksi jääneen valmentajan kanssa, joka oli sitä mieltä että paremmilla hyökkäyskuviolla HIFK olisi vielä parempi. Johon Törtsy: ’ai jaa, monesko me silloin oltais?’

Sitten kuuluikin vain Rantasen astmaattista naurua.

Tämä oli aivan huikea! Olisiko jossain katsottavissa uudelleen?
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kauankohan Junnolla menee snaijata että käsi- ja jalkapareja voi toki ostaa, mutta sydän ei välttämättä kuulu kauppaan.

Varmaan sitten kun saavat katkaistua tuon mestaruusputkensa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Yksi urheilua seuraamaton kaveri ihmetteli jokin aika sitten katsooko joku muka tekstiteeveetä netistä. Tietenkin se on aina tuossa auki ja sitten varmuudeksi painaa F5 ja hymyilee vaan.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ska:n maalilaulut Ilmalassa :D :D

Repesin totaalisesti kun luin tuon koko fiaskon. Vuoden Provoilija on ehdottomasti Roman Rotenberg 'mitä kaikkea mä saan tehdä kun on hilloo'- teemallaan. Aivan helvetin onnellinen saa olla ettei Brändi lähtenyt mukaan tuohon muovihuoraamiseen!

Olisi kyllä oiva kuitti narreilta mennä ja tiputtaa Rotenbergin lapsi jatkosta. En tiedä onko mahdollista ja sinänsä sama miten heillä idässä menee mutta laatuvittuilu on aina hieno taidelaji. Päätössummerin jälkeen ska:n maalilaulu soimaan ja rantapallot jäälle?

Vain idässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös