Tämäkin kuulostaa aivan IFK-fanien puheelta 2005 puolivälieräsarjan aikana.. "Vokoun ei ole noin huono ja IFK:n sarjan jatkumisen kannalta yksi suurin kulmakivi että kerää itsensä kokoon toiseen/kolmanteen/neljänteen/viidenteen peliin"... Paitsi että eihän tuota ajatusta noin analyyttisesti ja rauhallisesti esitetty, vaan lauseessa kuin lauseessa esiintyi kirosanoja, sekä sanoja kuten "imuri", "Pena", "floppi", "fiasko", "katastrofi" ja "potkut".
Muistot tulvivat takaisin. En tiennytkään, että olin tukahduttanut muistikuviani tuolta keväältä.
Tämä on kevät, jolle mä en pysty vieläkään nauramaan, päinvastoin. Sanoisin jopa, että kevään 2005 pleijarit ovat kaikkien aikojen floppi, ainakin mitä tulee ennakko-odotuksiin ja panostuksiin. Jotenkin siihen kilpistyy moni asia, mikä HIFK:ssa oli pitkään päin helvettiä.
Mä en vieläkään tajua, miten Voukoun ei saatana saanut edes silmiään kiinni. Ehkä aika on joskus kypsä sille, että katson jotain pätkiä tuosta kaudesta. Nyt ei vielä pysty, edes 18 vuoden jälkeen. Jätti isot haavat, jotka eivät ole vieläkään umpeutuneet.