Nykyaika - kehitys ja sen perässä pyristeleminen

  • 663
  • 7

redpecka

Jäsen
Meneekö teidänkin mielestä ilkeän julman osuvasti se käyrä, että ihminen syntyessään omaksuu vallitsevan meiningin, kolmikymppiseksi omaksuu uutuustrendit ja siinä 35-vuotiaana alkaa viimeistään kyräillä kuinka ennen oli paremmin?

Itte voin allekirjoittaa evoluutioni just näin. Olin jotain kolkytviis kun tuli sosmedia ja sitä en vain voinut enää omaksua kun mielestäni sähköposti on se ainoa oikea tapa viestitellä tekstiviestien jälkeen. Internetti tuli onnekseni ennen kuin olin 30v.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokseenkin noin se menee, mutta ei kait minkään kehityksen perässä tarvitsekaan yrittää olla. Pysyy vaikka vaan Windows95manina.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Jossain vaiheessa tajusin, että aika ja/tai taidot eivät riitä koskaan oikein minkään tietämiseen, niin lopetin pyristelemisen ja aloin touhuaan ihan omiani. Muusta ei tarvitse enää välittää. Olenko siis tällainen myöhännäisherännäinen elämämkoululaine?
 

redpecka

Jäsen
Jokseenkin noin se menee, mutta ei kait minkään kehityksen perässä tarvitsekaan yrittää olla. Pysyy vaikka vaan Windows95manina.
No kyllähän nyky-yhteiskunta vaatii aika pitkälti uusimman teknologian haldaamista jotta voi pärjätä, maksaa laskuja pankin kautta ja olla vaikka tulematta pidätetyksi irtolaisena. Tietty on elämäntapahipit, jotka elävät kivikautista vaihdantatalouselämää.

Windows95manit on taas huippuälykästä sakkia, joilla on varaa pitää vaikka cccp-paitaa ironisesti päällään.
 

redpecka

Jäsen
Jossain vaiheessa tajusin, että aika ja/tai taidot eivät riitä koskaan oikein minkään tietämiseen, niin lopetin pyristelemisen ja aloin touhuaan ihan omiani. Muusta ei tarvitse enää välittää. Olenko siis tällainen myöhännäisherännäinen elämämkoululaine?
Olet. Osaat silti käyttää nettiä auttavasti niin luultavasti pärjäät loppuelämäsi. Oman sukupolveni vanhemmat tulevat sieltä, missä ukonilmalla pelättiin salaman iskevän. Ja puhelimessa ei saanut silloin olla. Osa näistäkin on omaksunut nykyteknologian jopa peremmin kuin minä ja osa tuskailee kun pankkikirjalla ei voi enää nostaa rahaa eikä ole konttoriakaan missä olisi rahaa tai henkilökuntaa. Rip ysärin pankkiryöstäjät.

Mutta hyväksyminen omasta rajallisuudestaan on aina tietty hyvä asia niin jaksaa synkistellä ja mennä eteenpäin sen mitä itte jaksaa ja viittii sinä päivänä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Olet. Osaat silti käyttää nettiä auttavasti niin luultavasti pärjäät loppuelämäsi. Oman sukupolveni vanhemmat tulevat sieltä, missä ukonilmalla pelättiin salaman iskevän. Ja puhelimessa ei saanut silloin olla. Osa näistäkin on omaksunut nykyteknologian jopa peremmin kuin minä ja osa tuskailee kun pankkikirjalla ei voi enää nostaa rahaa eikä ole konttoriakaan missä olisi rahaa tai henkilökuntaa. Rip ysärin pankkiryöstäjät.

Mutta hyväksyminen omasta rajallisuudestaan on aina tietty hyvä asia niin jaksaa synkistellä ja mennä eteenpäin sen mitä itte jaksaa ja viittii sinä päivänä.

Me olemme Terminaattorien (1 ja 2, ne parhaat) tiellä, joten turha tässä on oikeastaan edes synkistellä, kun puhutaan todellisuudesta. Sitten kun alkaa pommit putoaan ja maailma tuhoutuun, niin me, jotka jo älyämme vääjäämättömän, voimme tarvittaessa ja mahdollisuuksien mukaan lähteä uudelleen muiden kanssa samalta viivalta toteuttamaan itseämme ja pian aina jälleenrakentamista.

No, toki mahdollista on sekin, että saan laserista heti ensimmäisessä taistelussa. Jos siis nyt lainkaan olen selvinnyt ydinpommista ennen sitä, ja eksynyt repaleisin vaattein horjuen jollain tavalla organisoituun taisteluyksikköön johonkin raunioihin, missä ei enää mikään tule koskaan kasvamaan.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Alkanut ketuttaa kun ei osaa nykyään kattolamppuun ostaa- saati vaihtaa polttimoa. Vai miksi niitä edes nykyään kutsutaan. Ennen oli helppoa kun ruuvasi kiinni vaan.
 

redpecka

Jäsen
Alkanut ketuttaa kun ei osaa nykyään kattolamppuun ostaa- saati vaihtaa polttimoa. Vai miksi niitä edes nykyään kutsutaan. Ennen oli helppoa kun ruuvasi kiinni vaan.
Mä olen jo luovuttanut lamppujen suhteen. Ymmärrän, että ne on jotenkin kehittynyt ja parempia enkä muista koskas olisin viimeksi joutunut lamppua vaihtamaan kun nykymaailmassa vaihdetaan asuntoa useemmin kuin lamppua. Muistan kerran silti olleeni jossain supermarketissa ihan hukassa lamppu/jatkojohtohyllyn edessä. Kysyin myyjältäkin apua mutten ymmärtänyt mistä se puhui. En muista ostinko mitään vai vaihdoinko suosiolla asuntoa.

Tietty tiedän senkin anekdootin, että minunkaan elämässäni ei olisi tarvinnut kertaakaan vaihtaa yksinkertaisia hehkulamppuja jos niitä ei olisi manipuloitu kestämään vain tietyn ajan. En tiedä onko tämä totta, mutta sillä ei ole tämän ketjun kanssa tekemistä koska tämä ei ole salaliittoketju.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös