Tämän ketjun edistymistä vaivaa muutama asia.
Yksi on se, että mukaan ilmestyy nimimerkkejä lennosta. On työlästä kerrata uusille ihan perusasioita.
Toinen ja paljon vakavampi puute on se, että suurin osa nimimerkeistä näyttäisi olevan lähinnä netin tarjoaman tiedon varassa.
Kuvitellaan, että oma nimimerkkini joutuisi keskustelemaan, sanotaan jousiorkesterista. Olisin täysin netin varassa ja sitten joutuisin tekemään johtopäätöksiä lähinnä siitä, mitä muut nimimerkit kirjoittavat. Myönnän, että olisin heikko keskustelija, mitä tulee jousiorkesteriin.
Tässä ketjussa ovatkin päässeet niskan päälle ne nimimerkit, jotka ovat toimineet juniorijääkiekkoilun parissa tavalla tai toisella (pelaajana, valmentajana, huoltajana, joukkueenjohtajana, toimitsijana, erotuomarina jne.).
Totta on, että tulin mukaan lennosta, ja lennosta mukaan tuleminen johtuu siitä, että kerrankin vietin kesän Suomessa ja maaseudulla oli aikaa surffailla netissä ja eri keskustelupalstoilla.
En todellakaan ole netin varassa tiedon suhteen, vaan hallussani ja verkostoissani ja toiminnassani on paljon liikuntaa ja urheilua ihan liikunnasta huippu-urheiluun. Siis sekä itse toimintaan ja kulissien takaisiin toimintoihin. Voin sanoa, että laajat verkostot siis sekä jääkiekossa, että monessa muussakin urheilulajissa. Eli saan paljon asioita tietooni kulissien takaa usealta eri urheilun saralta valmennuksesta juoruihin. Esim. yhden joukkueen ympärillä ollut kesäkuhina ei tullut millään tavalla yllätyksenä, sillä kuulin hyvin varmana tietona jo marraskuussa, että Itäkeskuksen fanipohja ei kuulemma ole enää riittävän idässä tälle joukkueelle ;-). Ja tämä on vain yksi pieni nyanssi ja tieto, eikä sinänsä urheilullisesti ja valmennuksellisesti merkittävä, vaan tällasta toiminnan mukana tulevaa pikku kuorrutetta.
Joo, ja toisiaan olen itse pelannut monella tasolla junnusta aikuiseen, ja SJL:n kursseja käyty, sekä monen SM-liiga ja alemman tason joukkueen juttuja on hyvin tiedossa.
Joskus vaan tuntuu siltä, että on hyvä "Tulla tyhmänä ja tietämättömänä" tilanteeseen tavallaan, koska ehkä sitä kautta saa "Paskaa ravistettua pois" ja "Näkymää selkeämmäksi".
Tosiaan itselleni tämä Nuori Suomi on lähinnä (tai siis vain) näkynyt logoina seinillä seillä ja täällä ja esim. SJL:n materiaaleissa. Huolimatta siitä, että melko vahvasti olen mukana toiminnoissa, niin Nuori Suomi ei ole kuin näkynyt logoina silmiini, oikeastaan mitään en ole siitä kuullut; en hyvää enkä pahaa. Toki en nyt ihan pikkujunnutasolla ole toiminut, joten hyvinkin se saattaa olla kuulemattomuuteni syy.
Ja anyway en pidä asioiden mustavalkoisesta tarkastelusta ja tuomitsemisesta, niin yleisöön menevää kuin se ehkä onkin. Toki pitää provosoida ja pitää ääntä, mutta silti vaikea nyt nähdä Nuori Suomea jonain täysin maanpäältä hävitettävänä toimintona ainakin tällä hetkellä. Kaikkeahan voi aina kehittää, mutta toki järjen kanssa, eli ei kannata alkaa treenata etanasta tai kilpikonnasta 400 metrin aituria ainakaan Olympiakulta silmissään.
Eli odottelisin taas vastauksia, ja jos niitä ei tule niin ei tule, ja sitten jättäydyn taas Jatkoajasta pois kunnes ehkä joskus luppoaikaa taas löytyy.