Norristolainen – Rasmus Ristolaisen tie supertähdeksi

  • 310 711
  • 952

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Erityisesti Jokiharjua kannattaa pitää parempana kuin Ristolaista. Pelanneet kuitenkin samassa joukkueessa ja jostain kumman syystä toinen pelaa paljon enemmän kuin toinen ja vaikeampia minuutteja joka tilanteessa. Ehkä ne valkut on vaan ihan saakelin tyhmiä.
Juurikin näin. Ippenator on vanha trolli tuolta Barkovin ketjusta. Sanoi siellä, että Barkov ei mahdu top20 senttereihin ja vaikka kuka on hänen edellään. No tänä vuonna voitti Selken. Ja Laine on kuulemma paras suomalainen pelaaja. juu-u

Ei kannata siis ehkä ihan tosissaan kirjoituksia ottaa. Mitä Ristolaiseen tulee, niin ensi kausi tulee olemaan Ristolaiselle iso näytönpaikka. On mahdollisuus näyttää, että paskuus oli Buffalon paskuutta, toki osaltaan myös omaakin. Mutta silti.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Pienenä opetettiin, että jos viikolla ei kotityöt(=MM-kisat) maistu niin viikonloppuna voi unohtaa karkkipäivän(Olympialaiset).

Materiaalilla emme pysty kilpailemaan Venäjän, Kanadan, Ruotsin tai Usan kanssa, joten joudumme tyytymään pelitapaa armollisesti noudattavaan joukkueeseen, jossa ei ole tilaa vapaamatkustajille. Ristolaiselle itselleenkin varmasti mukava, kun voi olympiatauon aikana ladata akkuja ja saa ajatukset pois jääkiekosta.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Juurikin näin. Ippenator on vanha trolli tuolta Barkovin ketjusta. Sanoi siellä, että Barkov ei mahdu top20 senttereihin ja vaikka kuka on hänen edellään. No tänä vuonna voitti Selken. Ja Laine on kuulemma paras suomalainen pelaaja. juu-u

Ei kannata siis ehkä ihan tosissaan kirjoituksia ottaa. Mitä Ristolaiseen tulee, niin ensi kausi tulee olemaan Ristolaiselle iso näytönpaikka. On mahdollisuus näyttää, että paskuus oli Buffalon paskuutta, toki osaltaan myös omaakin. Mutta silti.
Taidat itse olla aika trolli. Ainakin siteeraat minun kirjoituksiani aika lailla väärin. Tarkoituksellisesti toki, niin oletan.

Sen allekirjoitan toki, että taisi olla melkein kolme vuotta aikaa siitä kun en nimenomaan sillä hetkellä nähnyt Barkovia 20 parhaan sentterin joukossa, koska en edelleenkään silloin hänen katso sillä tasolla pelanneen. Hänelle on tullut juuri sen jälkeen paljon hyvää lisää peliin, ja toki nykyään näkisin hänen olevan ainakin senttereiden top 10:ssä - ehkä jopa top 5:ssä, vaikka se on jo aika lailla kiikun kaakun. Joka tapauksessa valtavasti parempi pelaaja hän on kuin oli silloin kun häntä arvostelin.

Ja muuten Selken voittaja on kyllä todella harvoin pelipaikkansa aivan parhaita pelaajia, joten sen voittaminen ei kyllä ole mikään tae siitä, että hyökkääjä on pelipaikkansa ihan parhaita pelaajia.

Lainettakaan en kyllä ole parhaaksi suomalaiseksi pelaajaksi sanonut koskaan. Olen toki sanonut sen, että hänellä olisi potentiaalia tulla parhaaksi suomalaiseksi pelaajaksi, ja että mielestäni hänellä ja Aholla on paras potentiaali tulla parhaiksi suomalaispelaajiksi. Tällä hetkellä näyttää siltä, että toisen kohdalla olin oikeassa ja toisen kohdalla väärässä - ei siinä sen kummempaa. Ja toki Lainekin on vielä sen verran nuori, että voi hän vielä uuden noususuunnan uralleen löytää, vaikka todella huonosti viime kaudella pelasikin.

Joka tapauksessa on aika onnetonta alkaa täällä suoraan toisia trolleiksi haukkumaan, jos vielä noin tökeröillä olkiukoilla yrittää muiden kirjoituksia mustamaalata.
 
Viimeksi muokattu:

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Pienenä opetettiin, että jos viikolla ei kotityöt(=MM-kisat) maistu niin viikonloppuna voi unohtaa karkkipäivän(Olympialaiset).

Materiaalilla emme pysty kilpailemaan Venäjän, Kanadan, Ruotsin tai Usan kanssa, joten joudumme tyytymään pelitapaa armollisesti noudattavaan joukkueeseen, jossa ei ole tilaa vapaamatkustajille. Ristolaiselle itselleenkin varmasti mukava, kun voi olympiatauon aikana ladata akkuja ja saa ajatukset pois jääkiekosta.
Millä perusteilla Risto ei noudattaisi pelitapaa tai olisi vapaamatkustaja?
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Millä perusteilla Risto ei noudattaisi pelitapaa tai olisi vapaamatkustaja?

En tiedä oletko katsonut Ristolaisen pelaamista NHL:ssä mutta miestä ei hirveästi kiinnosta pelitavalliset hienoudet tai vaihtoehtoisesti esimerkiksi taklausten alle meneminen. Harmittavasti Rassen golfailu ja akkujen lataaminen menee joka vuosi sen turnauksen edelle missä pelaajat voisivat tehdä itsensä tutuksi maajoukkuevalmentajalla ja osoittaa pystyvänsä sitoutumaan joukkueen arvoihin ja pelitapaan.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
En tiedä oletko katsonut Ristolaisen pelaamista NHL:ssä mutta miestä ei hirveästi kiinnosta pelitavalliset hienoudet tai vaihtoehtoisesti esimerkiksi taklausten alle meneminen. Harmittavasti Rassen golfailu ja akkujen lataaminen menee joka vuosi sen turnauksen edelle missä pelaajat voisivat tehdä itsensä tutuksi maajoukkuevalmentajalla ja osoittaa pystyvänsä sitoutumaan joukkueen arvoihin ja pelitapaan.

Millainen pelitapa Buffalolla on ollut viimeiset kaudet?
 

Jay79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Tämä on oikeasti helvetin hienoa ja jopa hauskaa seurattavaa, että aikuisten miesten pasmat menee noin pahasti sekaisin Ristolaisesta. Pitää kokoajan dissata ja hakea niitä syitä miksi Rasmus nyt on niin luokaton kaveri, onhan se kaveri jotain tehnyt hyvin kun näin paljon puhetta riittää. Varmaan naureskelee jengille, jos joskus tänne eksyy osan kommentteja lukemaan. Toiset pelaa ammattilaisena lätkää sekä vetää hyvää tiliä, toiset vetää oravanpyörää sekä manaa muiden peliotteiden surkeutta maanisesti.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Varsinkin kun Ristolaiselle lähes liikuttavassa konsensuksessa viime vuodet toivottu siirtoa. Nyt siirron tultua äijä on nippanappa AHL-tasoa, ja (maa)joukkuehengen pilaaja.
Eniten naurattaa nämä jutut, ettei Ristolaista valita olympiajoukkueeseen, kun ei ole äijää napannut jokakeväiset karjalalippishöntsät. Onneksi Suomella on niin laaja pakkikalusto käytettävissä, että tällaiset NHL:n ja AHL:n rajamailla hiihtelevät rightin pakit voi jättää suosiolla ulos ja napata joku laadukas KHL-pakki tilalle.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Tämä on oikeasti helvetin hienoa ja jopa hauskaa seurattavaa, että aikuisten miesten pasmat menee noin pahasti sekaisin Ristolaisesta. Pitää kokoajan dissata ja hakea niitä syitä miksi Rasmus nyt on niin luokaton kaveri, onhan se kaveri jotain tehnyt hyvin kun näin paljon puhetta riittää. Varmaan naureskelee jengille, jos joskus tänne eksyy osan kommentteja lukemaan. Toiset pelaa ammattilaisena lätkää sekä vetää hyvää tiliä, toiset vetää oravanpyörää sekä manaa muiden peliotteiden surkeutta maanisesti.

Toiset myös pelaavat ensi vuonna olympialaisissa samalla, kun toiset kertovat medialle ettei kutsua tullut. Ikinä en ole toivonut kenellekään suomalaiselle pelaajalle mitään pahaa eikä siitä ole kyse tässäkään tapauksessa. Jos sinäkin pystyisit katsomaan tilanne puolueettomin värilasein niin saattaisit ymmärtää miksei Ristolaista VÄLTTÄMÄTTÄ valita näihin kekkereihin.
 
Toiset myös pelaavat ensi vuonna olympialaisissa samalla, kun toiset kertovat medialle ettei kutsua tullut. Ikinä en ole toivonut kenellekään suomalaiselle pelaajalle mitään pahaa eikä siitä ole kyse tässäkään tapauksessa. Jos sinäkin pystyisit katsomaan tilanne puolueettomin värilasein niin saattaisit ymmärtää miksei Ristolaista VÄLTTÄMÄTTÄ valita näihin kekkereihin.

Joo, sun viestit ovat varmaan hyvä esimerkki siihen puolueettomuuteen.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan tyhmä juttu, mutta mua ärsyttää tässä keskustelussa suunnattomasti se, että Ristolaisen puolesta argumentoivat kutsuvat MM-kisoja kaikilla mahdollisilla pilkkanimillä. Eihän se tietenkään tarkoita, että Ristolainen tekisi niin ainakaan julkisesti, mutta jos asenne on edes vähän siihen suuntaan...

En millään usko, että pelkkien kohteliaiden ei-vastausten takia olisi toimittu näin. Pakko olla jotain muutakin, joko on ollut ennenkin vastaavia yhteisiä kokoontumisia, joihin Rasse ei ole tullut tai yhteydenpidossa ollut puutteita tahi skismaa.

Lisäksi on hyvä muistaa, miten vahvasti Jalosen pelitapa nojaa pakkien nöyryyteen. Ei saa dumpata eikä hyökätä alivoimalla jne. Jukka nyt vain haluaa luottaa siihen sataprosenttisesti, että tämä pysyy mielessä. Ristolainen on jo pelityyliltään antiteesi tuollaiselle kiekottelulle, eikä hän ole ilmeisesti osoittanut mitään mielenkiintoa jaloslaisen pelin opetteluun. Tämän kirjoitan toki pelkällä mutulla, mutta tähän uskon, kunnes toisin todistetaan.
 

ipaz

Jäsen
Tässä Jalonen avaa syitä miksi Ristolaista ei kutsuttu. Mielestäni perusteltu syy. Linkki vie iltasanomiin.


Siltikin mua vähän hämmentää, että "kun et ole tullut ennenkään, niin ei sitten pyydetä enää". Vaikka kyseessä on kuitenkin yksi valtakunnan parhaista jääkiekkopuolustajista (mua ei kiinnosta vittuakaan mitään tilastoniilot väittää).

Mutta onhan tuossa se pointti toki, että kun RR ei ole vuosikausiin Leijonissa mukana ollut, niin ei siellä varmastikaan joukkueenjohtoon ja valmennukseen mitään kovin kiinteitä välejä ole, saatika että Rasse olisi käynyt iltalukemisenaan Meidän Peli-kirjaa läpi. Mutta tämäkin kertoo Jalosen erittäin tiukasta pelitavasta, johon on joko mukauduttava tai sitten ei kannata lähteä lainkaan mukaan. Selänne ja joku muukin NHL-jyrä sitä arvosteli Vancouverissa 2010 ja yhtään tällaista tapausta tuskin enää mukaan otetaan.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siltikin mua vähän hämmentää, että "kun et ole tullut ennenkään, niin ei sitten pyydetä enää".
Niin. Itse taas ajattelen päinvastoin. Ristolaista on ilmeisesti joka ikinen kevät kysytty mukaan ja kertaakaan mies ei ole NHL-statuksen saatuaan lähtenyt - mikä on eri lailla nyt? Miksi häntä kiinnostaisi? Kokeeko Ristolainen olevansa liian hyvä mm-skaboihin? Ilmeisesti kyllä.

Jälkimmäisessä kappaleessa perusteletkin sen kuinka itse asian näen. Ja kun Jalonen on tuolla systeemillä kultaa huuhtonut niin ei pomminvarmasti ala sitä muuttamaan ja ottamaan mukaan yhtään häiriötekijää.
 

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Kyllähän tuossa moneen kertaan mainitaan mm-kisojen arvostus. Itse saattaisin rivien välistä lukea, että kaikilla sitä ei ole ollut.
 
Kyllähän tuossa moneen kertaan mainitaan mm-kisojen arvostus. Itse saattaisin rivien välistä lukea, että kaikilla sitä ei ole ollut.

Tässä on toisaalta ongelmana just se, että jos Ristolainen sanoo, että ne on niin kovat kisat, ettei sinne voi lähteä ilman kunnon "motivaatiota". Eli jos syy todella on se, että ei koe voivansa antaa kaikkea, niin en tiedä, onko hänen osaltaan arvostuksen puutteesta kisalle vai siitä, ettei itse vaan löydä enää itsestään tarvittavaa motivaatiota ja arvostaa turnausta niin, ettei pidä sitä oikeana paikkana siinä kohtaa, kun vielä tietää, että on paljon pelaajia, joille se on iso juttu. Vaikea ajatusmaailmalta varmasti paljon on syytä siinä, miten keskinäinen kommunikaatio on mennyt. Jos oletetaan, että nuo Ristolaisen sanat ovat totta, niin mun mielestä siinä juuri arvostetaan turnausta.
 

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Kyllä itsekin olen tulkinnut Ristolaisen sanomisia näin, että ei koe olevansa riittävän motivoitunut raskaan kauden jälkeen. Mutta kyllä se aina antaa mahdollisuuden spekuloida sillä, että onko todellisuus jotain muuta, kuten tuokin juttu antaa ymmärtää. Itse olen sitä mieltä, että Ristolainen olympiajoukkueeseen taitojensa puolesta kuuluu. Jalonen sitten päättää, että luottaako mieheen tarpeeksi.
 

ipaz

Jäsen
Niin kyllähän Ristolainen on ns. oman hautansa Leijonien suhteen kaivanut, koska ei ole mukaan lähtenyt vaikka Buffalon kausi on aina päättynyt huhtikuussa. Sitten kun katselee miehen peliminuutteja Sabres-paidassa, niin kyllä minä ainakin ymmärrän että voi olla sekä takki, että pää tyhjänä kauden jälkeen joka on taas kerran päättynyt pettymykseen. MM-kisoihin ei enää voi lähteä vaan pitämään hauskaa kavereiden kanssa ja ottamaan siinä vapaapäivinä vähän hiivaa keväisillä terasseilla.

Uskon vahvasti että Rassella on ollut joka kerta vittumaisen kauden nollaaminen, sekä tietysti kropan parantelu tärkeämpänä mielessä kuin vielä yksi kuukauden spurtti kauden päätteeksi. Ei ne välttämättä helppoja päätöksiä ole ollut herralle itselleenkään, mutta kyllä minäkin ajattelisin ensin omaa päätä ja kroppaa kuin maajoukkuetta, jonne ei ole enää antaa 100%. Ymmärrän toki, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla, vaan että Leijona-paidasta ei kieltäydytä jos kutsu tulee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Niin. Itse taas ajattelen päinvastoin. Ristolaista on ilmeisesti joka ikinen kevät kysytty mukaan ja kertaakaan mies ei ole NHL-statuksen saatuaan lähtenyt - mikä on eri lailla nyt? Miksi häntä kiinnostaisi? Kokeeko Ristolainen olevansa liian hyvä mm-skaboihin? Ilmeisesti kyllä.

Jälkimmäisessä kappaleessa perusteletkin sen kuinka itse asian näen. Ja kun Jalonen on tuolla systeemillä kultaa huuhtonut niin ei pomminvarmasti ala sitä muuttamaan ja ottamaan mukaan yhtään häiriötekijää.
Mikä on eri lailla? Olen ymmärtänyt, että kaudet on olleet nimenomaan henkisesti raskaita mm. Jatkuvan häviämisen takia. Voi olla, että kun 82 peliä tunnut turpaan "taas", niin ei halua kauden päätyttyä miettiä lätkää. Etenkin, kun Buffalossa ei ole tuntunut mikään parempaan muuttuvan.

Ehkä se ilo lätkään taas löytyisi.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä on eri lailla? Olen ymmärtänyt, että kaudet on olleet nimenomaan henkisesti raskaita mm. Jatkuvan häviämisen takia. Voi olla, että kun 82 peliä tunnut turpaan "taas", niin ei halua kauden päätyttyä miettiä lätkää. Etenkin, kun Buffalossa ei ole tuntunut mikään parempaan muuttuvan.

Ehkä se ilo lätkään taas löytyisi.
Jännästi sieltä kuitenkin on mm.Olli Jokinen tai Connor McDavid kisoihin tullut useamman kerran vaikka yhtälailla menestystä ei ole seurajoukkueessa paljon näkynyt. En osta tuota selitystä raskaista kausista kieltäytymisen syyksi pelkästään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös