Nokia Arena

  • 197 023
  • 1 455

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
Tuli Aamulehdestä vanha juttu vastaan, mutta siinä oli sen verran hyvä kuva tähän asiaan liittyen, että laitan sen tähän liitteeksi. Tuosta kun kuvittelee vielä näkymän sen metri pari alemmaksi, niin saa käsityksen pyörätuolikatsomon katsomokokemuksesta. Lippumeren takaa näkee paikasta riippuen kulman tai kaksi, mutta esimerkiksi maalit peittyvät kokonaan.


En oo ikinä ollut tuolla kohtaa, mutta heiluuko nuo liput siis pelin aikanakin?

Kyllä on sitten sitkeä tosifanin kannatus, jos ei nää peliä, mutta on iloinen kun pääsee halliin porukassa huutamaan.

Kummallista, ettei tällaista ole tullut ikinä pantua merkille.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En oo ikinä ollut tuolla kohtaa, mutta heiluuko nuo liput siis pelin aikanakin?

Kyllä, Ilveksen fanikatsomossa heilutellaan lippuja myös pelin aikana. Minulle on ihan sama, näkeekö fanikatsomon lippukaverit itse peliä, mutta takana istuvien muiden katsojien näkyvyyden peittäminen tällä toiminnalla on vähemmän mukava asia.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
En oo ikinä ollut tuolla kohtaa, mutta heiluuko nuo liput siis pelin aikanakin?

Kyllä on sitten sitkeä tosifanin kannatus, jos ei nää peliä, mutta on iloinen kun pääsee halliin porukassa huutamaan.

Tuo kyllä tuli noteerattua joskus ipan peliä katsellessa. Mieleen tuli muistot Hakametsästä, kun siellä joku järkkäri kävi kuumana lippujen heiluttamisesta pelin aikana.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Harkinnassa lipun osto ke 15/2 pelattavaan Ilves vs HIFK matsiin. Nordiksella istun normisti e 9 katsomossa. Mitäs katsomoa suosittelette Nokia-areenassa?? Ylä- vai alakatsomoa??
 

Lavis

Jäsen
Yläkatsomosta näkee pelin erinomaisesti. Alakatsomo on turhan loiva.
Itse olen taas eri mieltä. Yläkatsomossa olen kerran ollut ja en toistamiseen mene. Alakatsomossa yli 20 kertaa. Hifk-fanina ostaisin lipun A6-A7 tai B6-B7 ja riviltä 20 ylöspäin.

Tietenkin nämä ovat makuasioita mistä katsomosta tykkää katsoa. Mutta siitä olen kanssasi @Zibbazubba samaa mieltä, että alakatsomo on liian loiva etenkin kun mennään riville 17 ja siitä alaspäin.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Itse olen taas eri mieltä. Yläkatsomossa olen kerran ollut ja en toistamiseen mene. Alakatsomossa yli 20 kertaa. Hifk-fanina ostaisin lipun A6-A7 tai B6-B7 ja riviltä 20 ylöspäin.

Tietenkin nämä ovat makuasioita mistä katsomosta tykkää katsoa. Mutta siitä olen kanssasi @Zibbazubba samaa mieltä, että alakatsomo on liian loiva etenkin kun mennään riville 17 ja siitä alaspäin.

Etenkin kun vieraspäädyssä on halvempia lippuja, ostan sinne noin 4/5 kerrasta liput. Itse ehkä riveistä 15 ylöspäin.
 

PronssiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & KOOVEE
Ilveksen peleissä liput liehuu kannattaja katsomossa pelin alusta pelin loppuun.
Jos haluat halvat liput peliin etkä tykkää näkö esteistä osta liput vieras päädystä.
Ilveksen kannattaja katsomossa ollaan ensisijaisesti kannustamassa ja vasta toisena tulee se pelin seuraaminen. Ei tätä nyt voi olla vaikea sisäistää.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ilveksen peleissä liput liehuu kannattaja katsomossa pelin alusta pelin loppuun.
Jos haluat halvat liput peliin etkä tykkää näkö esteistä osta liput vieras päädystä.
Ilveksen kannattaja katsomossa ollaan ensisijaisesti kannustamassa ja vasta toisena tulee se pelin seuraaminen. Ei tätä nyt voi olla vaikea sisäistää.
Viestin muotoilu ei ole ihan optimaalinen, kun muistetaan se yksi hallin rakenteellinen ongelma; pyörätuolipaikat. Ei ne asiakkaat nyt vaan "osta lippua vieraspäädystä, jos haluaa näköesteettömän paikan".
Ei ne liput kannattajakatsomon asiakkaille tai siinä vieressä läpi kauden istuville toki ongelma pitäisi olla, kyllä se kannattajakatsomon toiminta ihmisille tuttua on. Eipä sitä toimintaa käsittääkseni ole kyseenalaistettu kuin noide pyörätuolipaikkojen vuoksi. Se on asia, jolle on pakko tehdä jotain. Hallin ainoat pyörätuolipaikat eivät voi olla fanien seisomakatsomon takana, jos tahdotaan fanitoiminnassa mukana pitää ottelun aikana ilmassa olevat liput.

***
Vierasfanille hallista on aika paha paikkaa suositella. Hallin akustiikka tosiaan on sitä luokkaa, että vieraspäädyssä et kuule kotipäädyn kannattajakatsomon ääntä. Jos tahtoo sitä kannattajakatsomon elämää seurata, niin kannattaa hakeutua lähemmäs kannattajakatsomoa. Muuten vieraspäädystä löytyy yleensä edullisemmin paikkoja. Se on sitten katsojasta itsestään kiinni, millaista paikkaa suosii. Esimerkiksi itse menisin istumaan mieluummin yläkatsomoon (ei ihan eturiviin) näkyvyyden vuoksi, mutta pari nimimerkkiä jo edellä näytti olevan eri mieltä. Mielipidekysymyksiä.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Markus Nurmi/HC/FCTPS, katsomokulttuuri
Oli muuten hämmentävää, että oli vaan yksi tupakkapaikka ja sinnekin sai kannattajasektiosta kävellä ihan hemmetin pitkään.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos haluat halvat liput peliin etkä tykkää näkö esteistä osta liput vieras päädystä.
Ilveksen kannattaja katsomossa ollaan ensisijaisesti kannustamassa ja vasta toisena tulee se pelin seuraaminen. Ei tätä nyt voi olla vaikea sisäistää.
Kerrotko sitten viisaampana mistä näitä vieraspäädyn pyörätuolipaikkoja voi ostaa?
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Oli muuten hämmentävää, että oli vaan yksi tupakkapaikka ja sinnekin sai kannattajasektiosta kävellä ihan hemmetin pitkään.
Tuolle ainoallekin tupakkapaikalle pitäisi tehdä jotain. Nythän tupakansavu tunkee käytävälle ja vieressä olevaan siipiravintolaan asti. Ilmeisesti tupakkapaikalle on vain yksi ulko-ovi, joka on vähän väliä auki, kun jono ulottuu pahimmillaan käytävälle asti. Näyttää siltä, tupakkapaikalle johtavassa välikössä ei ole olemassa mitään kahden oven muodostamaan "tuulikaappia", joka tehostetulla ilmastoinnilla ehtisi napata tupakansavun talteen ennen käytävälle tunkeutumista.

En olisi yllättynyt, vaikka alkujaan areenaan ei olisi edes suunniteltu tupakkapaikkaa ja tämä nykyinen viritys on sitten jossain viime metreillä improvisoitu tuollaiseksi, mitä se nyt on.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
En oo ikinä ollut tuolla kohtaa, mutta heiluuko nuo liput siis pelin aikanakin?

Kyllä on sitten sitkeä tosifanin kannatus, jos ei nää peliä, mutta on iloinen kun pääsee halliin porukassa huutamaan.

Kummallista, ettei tällaista ole tullut ikinä pantua merkille.
Mieti kannattajakatsomon capoa. Lähes koko peli selkä kentälle päin.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tupakointi tietty on typerää mutta kyllä tällaisissa areenoissa pitäisi olla molemmissa päissä paikat siihen Aiheuttaa vaan turhaa vaeltamista hallissa. Ja aivan sama Turku-hallissa, ennen oli ns takaovi auki muttei enää, nyt täytyy kaikkien ryysätä etuovelle.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Markus Nurmi/HC/FCTPS, katsomokulttuuri
Ihan normaaliahan tuo on, että liput heiluu matsin (euroopan malli) ja että capo on selkäkentälle päin 90% ajasta. Kannattajakatsomo ei silloin ole tosiaan oikea paikka jos tuo häiritsee.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tupakointi tietty on typerää mutta kyllä tällaisissa areenoissa pitäisi olla molemmissa päissä paikat siihen Aiheuttaa vaan turhaa vaeltamista hallissa. Ja aivan sama Turku-hallissa, ennen oli ns takaovi auki muttei enää, nyt täytyy kaikkien ryysätä etuovelle.
Oli muuten hämmentävää, että oli vaan yksi tupakkapaikka ja sinnekin sai kannattajasektiosta kävellä ihan hemmetin pitkään.
Nykyäänhän voi myös poistua ja palata hallista pelin aikana, joten ulkonakin olisi mahdollista käydä.
 

PronssiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & KOOVEE
Viestin muotoilu ei ole ihan optimaalinen, kun muistetaan se yksi hallin rakenteellinen ongelma; pyörätuolipaikat. Ei ne asiakkaat nyt vaan "osta lippua vieraspäädystä, jos haluaa näköesteettömän paikan".
Ei ne liput kannattajakatsomon asiakkaille tai siinä vieressä läpi kauden istuville toki ongelma pitäisi olla, kyllä se kannattajakatsomon toiminta ihmisille tuttua on. Eipä sitä toimintaa käsittääkseni ole kyseenalaistettu kuin noide pyörätuolipaikkojen vuoksi. Se on asia, jolle on pakko tehdä jotain. Hallin ainoat pyörätuolipaikat eivät voi olla fanien seisomakatsomon takana, jos tahdotaan fanitoiminnassa mukana pitää ottelun aikana ilmassa olevat liput.

***
Vierasfanille hallista on aika paha paikkaa suositella. Hallin akustiikka tosiaan on sitä luokkaa, että vieraspäädyssä et kuule kotipäädyn kannattajakatsomon ääntä. Jos tahtoo sitä kannattajakatsomon elämää seurata, niin kannattaa hakeutua lähemmäs kannattajakatsomoa. Muuten vieraspäädystä löytyy yleensä edullisemmin paikkoja. Se on sitten katsojasta itsestään kiinni, millaista paikkaa suosii. Esimerkiksi itse menisin istumaan mieluummin yläkatsomoon (ei ihan eturiviin) näkyvyyden vuoksi, mutta pari nimimerkkiä jo edellä näytti olevan eri mieltä. Mielipidekysymyksiä.
Siis mää en missään nimessä tietenkään tarkoittanut pyörätuoli paikkoja. Se on iso ongelma koska niille on todellakin kysyntää. Paikkoja on siis muutenkin aivan liian vähän.
 

GNR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Harkinnassa lipun osto ke 15/2 pelattavaan Ilves vs HIFK matsiin. Nordiksella istun normisti e 9 katsomossa. Mitäs katsomoa suosittelette Nokia-areenassa?? Ylä- vai alakatsomoa??
Jos hieman erilaista kokemusta haluaa, niin karteen alin rivi joka vieraspäädyssä B8 tai A8 ja rivi 2 on hyvä. Näkee koko kentän hyvin ja välillä taklaukset tulevat ”syliin”
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aika vaikea on ymmärtää. Kertooko tuo sitten siitä, että ymmärrys itse pelistä on varsin matalalla, mutta kuljetaan porukan mukana jokkopsykoosissa?

No sehän sen kannattajakatsomon idea on että siellä kannustetaan, ei se toki poista sitä että peliäkin seurataan silmä kovana. Yhdessä kannustetaan, chantataan, juhlitaan ja kirotaan tuomareita, ja välillä voi jäädä joku paikka näkemättä mutta ei ole niin justiinsa. Itse olen sitä sakkia jolla ei ihan tuohon touhuun riitä mutta ymmärrän tuon kyllä hyvin ja olen ylpeä että Ilveksellä on ainakin tuollainen joukko joka noin intohimoisesti kannustaa luoden tunnelmaa ja parempaa ottelukokemusta muillekin. Ja voi siellä varmasti olla porukkaa jotka "eivät ymmärrä pelistä ja kulkevat joukkopsykoosissa", kuten paljon lapsia ja esimerkiksi kehitysvammainen serkkuni joka nimenomaan halusi tuonne seisomakatsomoon täksi kaudeksi jotta pääsee kannustamaan, vaikka ei viivelähdöistä niin perillä ole. Meitä kannattajia on moneen lähtöön!

Ketjun aiheeseen sen verran että näihin erätaukojen jonoihin haluaisin jotain tolkkua, ei luulisi olevan vaikeaa toteuttaa jollain rajauksella. Yksi legenda on jo tuo Ilveksen päädyn Löfsberg-kahvila, jossa on kaksi kassa, ja siitä lähtee aina toiselle sivulle päin jonoa, ja toinen tyhjä kassa joutuu huutelemaan että tänne saa tulla.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Nyt kun tosiaan Areenalta pääsee erätauoilla ulos asti, niin toi tupakkipaikka pitäs poistaa käytöstä ja tehdä Areenasta savuton. Nykynen tupakkipaikka on *ska tupakoitsijalle ja tosiaan vuotaa ravintolatiloihin. Savuttomaksi julistautumalla sais imagohyötyjäkin...
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Eilen ensimmäinen visiitti Nokia Arenalle.
On kyllä kaikkinensa toimiva paketti!
Itse en keksi mitään valitettavaa.
Lisäpisteet vielä ystävälliselle henkilökunnalle.
Kyllä kelpaa tuolla pyöritellä lötöä.
Itsellä taas täysin päinvastaiset kokemukset ensimmäisestä vierailusta.

Kiitämme:
-Katsomojärjestely ihan hyvä ja toimiva
-Iso mediakuutio
-Seisomakatsomot

Moitimme:
-Akustiikka PERSEESTÄ
-Kerroksessa yksi tupakkapaikka. Mitä helvettiä? Ja kun sinne vaivan jälkeen pääsi niin jonot oli kuin kaljatiskillä konsanaan.
-Jonot eivät vetäneet edes vähään alusta
-Käytävillä ei pysty liikkumaan. Ei sitten yhtään. Tepsin vieraskatsomosta kesti yhteensä about 10min päästä hallin toiselle puolelle sinne röökipaikalle. Voin vaan kuvitella mitä tapahtuu jos tulee hätätilanne ja pitää poistua vauhdilla. Hillsboroughin Suomi-versio missä ihmisiä TULEE kuolemaan.
-Käytävillä ihan käsittämättömän kuuma. Varmaan joku +25 astetta. Ei kovin hyvä, kun otetaan huomioon että hallin pääasiallinen käyttö on jääkiekkoareena, ja ihmisillä yleensä on takit johtuen siitä että lätkää ei kesähelteillä pelata.

Turkuhalli on hevonperseessä, mutta toimii about 100x paremmin täydellä yleisöllä. Nyt ei tainnut olla edes halli täynnä, vaikka yli kymppitonnin mentiinkin. Enkä taida olla yksin näiden ajatusteni kanssa, kun useampi kaveri valitti ihan samoista asioista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös