Nimimerkki josta olen kateellinen

  • 45 627
  • 176

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Oletko havainnut jollakin palstaveljellä tai -siskolla nimimerkin jollaisen olisit oikeastaan halunnut itsellesi? Oliko juuri sinulle oikea nimimerkki jo varattu kun saavuit paikalle, vai huomasitko myöhemmin että 'voi perhana, tuo olisi pitänyt itse ottaa'.

Itse silloin tällöin huomaan nimimerkin joka olisi niin osuva että harmittaa että itse en tajunnut päätyä johonkin vastaavaan. Tänään taas kerran se 'pahin' kuitenkin osui silmään, juuri se nimimerkki joka olisi itse pitännyt ymmärtää valita silloin kun aika oli:
Tex Willer

Olen kateudesta soikea.

PS. Tarkoitus ei ole siis yleisesti keskustella nimimerkkien hyvyydestä tai huonoudesta, vaan niiden sopimisesta itselle.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jo potkittu Vikaneulainen hattu oli sellainen nimimerkki, jonka olisin halunnut itselleni. Niin hyvä huono nimimerkki, että olisi sopinut täydellisesti huonoon huumorintajuuni.

Edit: Niin, juurikin minun huumoria tuo nimimerkki ja sen takia olisi sopinut minulle. Mutta ilmeisesti käsitin väärin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen itse asiassa kateellinen nimimerkille jota ei edes näytä olevan täällä vielä, eräällä toisella keskustelupalstalla kylläkin. Siellä nimittäin pakisee kirjoittaja nimeltä Kustaa Silmä. Herrajjumala, loistava nimimerkki!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minulla on juuri se mikä pitääkin. Muita vaihtoehtoja ei ollut, eikä ole.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Monesti olen manannu, että tuli valittua aikoinaan paska nimimerkki turhan kiireesti (sehän on siis ihan ok, jos valitsee paskan nimimerkin pitkän harkinnan tuloksena). Muutamaan kertaan olen pohtinut nimimerkin vaihtoa joksikin sananmuunnokseksi, esim. Rusoposkinen inkkari, Ruskistunut länkkäri ja Rumasuinen sinkku ovat pyörineet mielessä. Kaikki sopisivat meikäläiselle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Simon kirjoitti:
Muutamaan kertaan olen pohtinut nimimerkin vaihtoa joksikin sananmuunnokseksi, esim. Rusoposkinen inkkari, Ruskistunut länkkäri ja Rumasuinen sinkku ovat pyörineet mielessä. Kaikki sopisivat meikäläiselle.
Murheellinen vilkuttaja? Uiva nakki? Pentti Hirvonen?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tuliko tästä epätarkoituksella munasaannokset-ketju? Niin tai näin, niin muistutettaessa myönnän itsekin kadehtineeni hetken nimimerkkiä 'mukava valkku' nimimerkistä 'mukava valkku'. Aika pitkänkin hetken.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Evil kirjoitti:
Murheellinen vilkuttaja? Uiva nakki? Pentti Hirvonen?
Ehei, ei sentäs mikä tahansa sananmuunnos kelpaisi. Sen pitäisi olla sellainen, millä on todella jotain merkitystä ja johon voin samaistua. Noissa mainitsemissani esimerkeissähän on tietty teema havaittavissa.

Sillä tavoin olen ehkä joskus ollut kateellinen parille kekseliäämmälle nimimerkille, että kunpa olisi itse osannut käyttää mielikuvitustaan vastaavalla tavalla. Esimerkkeinä mm. Ted Raikas ja vaikkapa Kalkun Rusakko.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Kun rekisteröidyin Jatkoaikaan, sain sen nimimerkin jonka halusinkin. Vasta myöhemmin huomasin että tänne oli rekisteröitynyt ässäfani nimimerkillä Morning star. Kaveri ei ole profiilinsa mukaan ollut palstalla aikoihin, joten ehkä hän ei kanna kaunaa minua kohtaan. (Jos Morning star luet tätä, niin vastaanota pahoitteluni, en mie tahalleen..)

Jos olisin tuolloin käyttänyt hakua, niin nyt todennäköisesti tässä kirjoittelisi joku nimimerkki Korpelan nyrkki ja vinettäisi kun ei saanut olla jatkiksen aamutähti.
 

hätrikki ||

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Anaheim Ducks
Itselläni oli JA:n alkutaipaleella eri nimi, joku kirjainlyhennelmä. Pistin jossain vaiheessa notea ylimmälle taholle ja vaihtoivat nimimerkkini auliisti, vaikka sellainen vaihtelu ei kuuluukkaan yleisiin foorumeiden tapoihin. Nykyiseen olen todella tyytyväinen, ei taida toista samaa sanaa sisältävää nikkiä löytyä, vaikka liittyy hokiin aika vahvasti.

Mutta joskus tulee ajateltua että miksei sitä keksi niitä simppeleitä ja toimivan nimiä, kuten esim. Jääkoneenkuljettaja ja Alamummo.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Simon kirjoitti:
Ehei, ei sentäs mikä tahansa sananmuunnos kelpaisi. Sen pitäisi olla sellainen, millä on todella jotain merkitystä ja johon voin samaistua. Noissa mainitsemissani esimerkeissähän on tietty teema havaittavissa.
Joo, nyt älysin. Tuskainen pamputtaja!
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
1Timer olisi asiallisen napakka nimimerkki. Joitain hauskoja tulee myös aina vastaan kuten nastamuumio ja Rademoottori.

Oma nimimerkkinihän on aika hirveä, rekisteröityessä piti vaan randomilla joku kirjainyhdistelma keksiä. Vaihdoksen voisi joskus tehdä kun vaan parempi pompsahtaa mieleen.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Olisi siistiä olla Justin Case (joka tosin täältä löytyy yhteen kirjoitettuna). Harmi, että tuli mieleen vasta kirjautumisen jälkeen, ja toisaalta olisi tylsää, jos sama nimi olisi palstalla kahdesti.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Lintumäki.

Kyseinen nimimerkki on tehnyt kokonaista yhden postauksen vaikka on ollut palstalla jo vuodesta 2002. Jos nyt tulisin palstalle ja en käyttäisi samaa nickiä mitä yleensä joka paikassa muutenkin, mukahauskuuttelisin varmaan nimimerkin tyyliin Lintumäki jr.
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Simon kirjoitti:
Monesti olen manannu, että tuli valittua aikoinaan paska nimimerkki turhan kiireesti (sehän on siis ihan ok, jos valitsee paskan nimimerkin pitkän harkinnan tuloksena).

Itsellä sama homma, aika HMV-nimimerkki tuli hosuttua. Kovin vaikeaa ei iskevämpää olisi keksiä, noh, näillä mennään sano...
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse vaihdoin tähän nimimerkkiin muutama vuosi sitten ihan vaan tribuuttina P.Matikaiselle, ja se on nyt alkanut vähän kaduttaa. Ajattelin lähiaikoina vaihtaa takaisin originaaliin. Nimim. Reds on aika osuva ja siitä olen vähän kateellinen.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Meikäläisellä on kyllä palstan surkein suomi24-nimimerkki. Uusi pitäisi keksiä, jos vaan joskus jaksaisi.
 

TML

Jäsen
smasa kirjoitti:
Olisi siistiä olla Justin Case (joka tosin täältä löytyy yhteen kirjoitettuna). Harmi, että tuli mieleen vasta kirjautumisen jälkeen, ja toisaalta olisi tylsää, jos sama nimi olisi palstalla kahdesti.
Ite oon myös "syttyny" tohon nimeen. Aivan loistavasti keksitty JustinCase.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tuleeennenaikaisesti on hieno, kuten myös Annamaila.

Itseäni jonkun verran harmittaa tämä nikki samasta syystä kuin Saku #11 tuossa mainitsi. Kirjoitin sentään pienellä ja ilman numeroita.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olisin ottanut nimimerkin Sökö, mutta se oli jo mennyt siinä vaiheessa kun kirjauduin palveluun.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
-OO-

Erottuva, yksinkertainen ja informatiivinen. Kuten hyvät logot yleensäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös