Nilkkaleikkaus - Mitä odotettavissa?

  • 3 432
  • 0

Pietilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Caps
Tervehdys.

Kirurgi ei minua ole muistanut operaation sisällöstä informoida, eikä googlen hakukone juuri vastauksia kysymyksiini osannut antaa, niinpä joskohan arvon Jatkislaisilla olisi kokemusta/tietoa muutamaan mieltäni askarruttavaan asiaan.

Elikkäs viikon päästä olisi edessä oikean nilkan kiristys/korjausleikkaus, vamma on perujaan puulaakifutiksesta nilkan pyörittyä pahemman kerran ympäri useamman kerran. Kirurgi pyöritteli jalkaterää keväällä ja epäili, että nivelsiteet ovat joko erittäin huonossa kunnossa tai niitä ei ole ollenkaan, hierautuneet vuosien saatossa kokonaan pois ja että uudet siteet otetaan polvesta ja laitetaan nilkkaan. Magneettikuvat ja röntgenit on otettu, ja niistä minulla ei ole muuta tietoa kuin mitä hoitaja tiesi puhelimessa kertoa, kun leikkausaikaa katsottiin, eli että nivelrako on laajentunut. Tämä siis lisäksi alkuperäiseen suunnitelmaan korjata & kiristää siteitä.

Eli nyt tärkeimpiin kysymyksiin pähkinänkuoressa, eli:

- Jos polvesta otetaan tavaraa ja laitetaan nilkkaan, niin kuinka kauan menee kuntoutuessa ja kuinka kipeänä olen?

- Mikä on nilkan nivelraon laajentuma ja mitä sille tehdään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös