Tuossa käännös, josta jokainen voi itse vetää johtopäätökset koskeeko juttu enemmänkin Wikegårdin paluuta ylipäänsä valmennushommiin vai hänen siirtymistään Jokereihin:
Wikegård saanut tarjouksia Suomesta
Seuraava ruotsalainen menestyjä SM-liigassa voi olla valmentaja. – Olen vakuuttunut että Wikegård saisi töitä SM-liigasta jos haluaisi. Hän sopisi Sm-liigaan, sanoo Jokereiden tj Matti Virmanen.
-Se olisi suuri haaste, sanoo Wikegård
Matti Virmasella, jolla on menneisyys AIK:n urheilutoimenjohtajana, on hyvä käsitys ruotsalaisesta jääkiekosta. Ja Virmanen pitää Niklas Wikegårdista. –Hänen tyylinsä sopisi Suomeen, hänen temperamenttinsa ja toimintatapansa toimisi täällä, Virmanen sanoo.
Olisi suuri haaste
Wikegård sanoo olevansa otettu kehuista ja kertoo jo aiemmin saaneensa tarjouksia Suomesta, mutta kieltäytynyt toistaiseksi. –On selvää että se olisi suuri haaste. Jos päättäisin palata valmentajaksi, on selvää että harkitsisin Suomeen muuttamista. Olen ollut kallellani Suomeen päin vuosia. Mentaliteetti, pelitapa ja suomalainen luonne sopisi minulle erittäin hyvin.
Tottakai palaat valmennustehtäviin
[font="]-Juuri nyt viihdyn TV-työn parissa, mutta tottakai valmennus kiehtoo. Ainakin muutaman vuoden kuluttua.[/font]