Niklas Nordgren

  • 110 177
  • 324

SteveBoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomaa kyllä, että ollut vuoden peleistä poissa, kun käännökset ja rytminmuutokset todella hitaita vaikka ei nyt mikään raketti ole koskaan ollutkaan. Toivottavasti pääsisi nopeasti taas kiinni hommaan paremmin, ois hyvä lisä tohon nippuun kun pääsee maalipaikoille
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen, jos ei siirry kisojen jälkeen lainalle. Nordgren tarvitsee kiekollisen roolin ja sellaista ei IFK:ssa ole tiedossa.

Siellä olisi hänen omassa ketjussaan se kiekollinen rooli kyllä tarjolla, mutta jostain syystä ei nyt vain näytä juonen päästä kiinni. En näe Nikessä nälkää tai kiimaa ja maalintekijältä sitä pitäisi kyllä löytyä. Nyt näyttää jatkuvasti peuralta ajovaloissa.

Nikke tarvitsee onnistumisia, mutta nykyotteilla niitä ei ole liigajoukkueessa näköpiirissä. Siksi lainalle lähtö olisi mitä järkevin ratkaisu kaikkien kannalta.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niken rooli oli valitettavasti sellainen mihin joskus pipolätkässä joku voi ajautua. Tekisi mieli lähteä jo himaan ja luistimet painaa mutta pakko jäädä kurvailemaan jotta saadaan vähintään 3 vs. 3 jaot.

Harmi että loukkaantumiset on vieneet niin paljon vauhtia mutta aika matka on jos tuosta haluaisi maalipaikoille päästä tuolla liikkeellä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Siellä olisi hänen omassa ketjussaan se kiekollinen rooli kyllä tarjolla, mutta jostain syystä ei nyt vain näytä juonen päästä kiinni. En näe Nikessä nälkää tai kiimaa ja maalintekijältä sitä pitäisi kyllä löytyä. Nyt näyttää jatkuvasti peuralta ajovaloissa.

Nikke tarvitsee onnistumisia, mutta nykyotteilla niitä ei ole liigajoukkueessa näköpiirissä. Siksi lainalle lähtö olisi mitä järkevin ratkaisu kaikkien kannalta.
Lainaan nyt sinua, mutta kommentti on useammalle.

Onhan se aivan selvää, ettei Nikke voi olla täydessä terässä, kun on niinkin pitkään ollut poissa. Minusta yllättävänkin hyvin pysyy mukana.
Ja tietysti, jos hänet lähettäisi Mestikseen tai lainaisi muualle tuo itseluottamus laskisi jonkun verran.

Minusta ainoa järkevä on yrittää löytää peliaikaa ainakin välillä ja sitten välillä pelata Kolleissa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Olet oikeassa, en tosiaan esittänyt kysymystä. Esitin pyynnön. Toki jos sen olet onnistunut ohittamaan lainaamassasi viestissä, olet joko ohittanut sen tarkoituksella tai et ymmärrä suomea. Lisätään nyt vielä se, että viestini sisälsi kaksi väitettä, jotka eivät ole millään tavalla keskenään ristiriidassa. Mutta edelleen odotan, että kerrot sen, mitä ensimmäisessä viestissä sinulta varsin ystävällisesti pyysin.

No täällä minua on syytetty yhdestä sun toisesta puutteestani, mutta olet kyllä ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa, joka epäilee suomen kielen ymmärtämistäni.

Otin kantaa alumperin tähän:
Kyllä Nordgrenin kuuluu olla kolmessa ekassa eikä puukäsien kanssa nelosessa.
Oikestaan voisi rakentaa 4 hyökkäävää ketjua. Tutkaparit Turunen-Paajanen ja Nicke.
M Keränen-Dyk ja vasempaan Jääskä.
Saarinen-Lundell-Leskinen
Ja Sallinen-Kangasniemi ja vasempaan laitaan Lambert.
No, saikut ja JP estävät tuon.

Pidin vaatimusta Nicken pääsemisestä kolmeen ekaan ketjuun ennenaikaisena, joten vastasin näin:

Saipa-pelissä kolmoseen pelaamaan pääseminen olisi vaatinut Saarisen 27 peliä/25pistettä tai Leskisen 9/12 pelipaikan syömistä 7/0 ansioilla. Nyt Nickellä on yksi (1) syöttöpiste, mutta en näe sitä ihan riittäväksi näytöksi repimään hajalle yhden Liigan kovimmista ykkösketjuista.

Tässä olen mielestäni hahmotellut aika onnistuneesti Saipa-pelin ongelmia Nickelle nousta edes kolmoseen pelaamaan.
Viittaukseni ykkösketjuun perustui taas @Bafforosso näkemykseen Turunen-Paajanen-Dyk purkamisesta muotoon Turunen-Paajanen-Nordgren. Mielestäni en ole missään kohdassa edes yrittänyt esittää väitettä, että M.Keränen-Paajanen-J.Keränen olisi liigan kovimpia hyökkäysketjuja.

Sinun näkemyksesi:

Toki tuossa Saipa-pelissä ei ennakkoon ollut yksi liigan kovimmista ykkösketjusta, itseasiassa se oli ihan täysi arpa. Ja kerro nyt vielä, että miten Juho Keränen 36/4 oli mahdollista nostaa ykköseen, jos NN:n kohdalla tehot eivät riitä edes kolmoseen. Hassua Ylipäätänsä, että Saarinen tai Leskinen eivät saaneet syötyä (idioottimainen termi muuten) Kerästä tai sitä toista Kerästä (21/11).

Pidin viestiäsi ristiriitaisena, koska en ollut väittänyt Saipa-pelin ykköstä Liigan kovimpiin.
Keskustelun alla on Nicken asema kolmessa ylimmässä hyökkäävässä ketjussa, koska nelonen ei kelpaa. Olen ottanut kantaa vain siihen, että millä näytöillä Nicken pitäisi pelata jossain muussa ketjussa kuin niissä, joissa on pääsääntöisesti pelannut.

En ota kantaa siihen, oliko väitteesi ristiriitaisia keskenään, mutta minun sanomisiini nähden ne olivat.
Esitit pyynnön (vai esititkö) ottamaan kantaa omiin näkemyksiisi, et minun esittämiini. Mutta pyynnöstä vastaan nyt; en tiedä.

Kyllä te taas ketjun löysitte kinasteluun. Nordgrenilla taitaa olla omakin ketju. Ei hymyilytä, itse asiassa vituttaa.

Tässä ollaan nyt asian ytimessä. Sorrun yhä uudelleen viestittelyyn lillukan varsista sellaisten nikkien kanssa, joiden ainoa punainen lanka tuntuu olevan IFK:n ja sen ympärillä pyörivien henkilöinen dissaaminen.
Se taas vituttaa mua. Ymmärrän oikein hyvin muiden vittuuntumisen jankuttamiseen, koska maan parhaitten fanien luulisi kykenevän hieman laadukkaampaankin jääkiekkokeskusteluun, kuin mitä täällä on käyty. En pidä itseäni minään tasonnostajana, mutten myöskään pidä siitä, että minun sanomisiani koitetaan väännellä muotoon jossa ne eivät ole olleet.

En pidä myöskään siitä, että yleisin dissaamisen peruste on väite; ihan paska.
En pidä siitäkään, että hatereitten ja negaajien dissailu peittää alleen ne nikit, joilla on oikeasti kyky keskustella asioista. Ottaa huomioon muiden mielipiteitä, ja kyky säätää omaa näkemystään, mikäli tarjottu mielipide perustellaan vahvemmin, kuin aiempi oma. Tähän haterit ja negaajat ei pysty, vaan alkaa henkilöön käyvä terrorisointi, jolla tapetaan foorumilta pitkässä juoksussa kaikki älyllinen toiminta.

Jatkuis ny jo pelit!

Ja nyt ulos.
 
Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

No täällä minua on syytetty yhdestä sun toisesta puutteestani, mutta olet kyllä ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa, joka epäilee suomen kielen ymmärtämistäni.

Niin usein sinulta jää jotain keskustelun nyansseja tai ihan pääpointteja havaitsematta, että ihmettelen todella, jos olen ensimmäinen.

Viittaukseni ykkösketjuun perustui taas @Bafforosso näkemykseen Turunen-Paajanen-Dyk purkamisesta muotoon Turunen-Paajanen-Nordgren. Mielestäni en ole missään kohdassa edes yrittänyt esittää väitettä, että M.Keränen-Paajanen-J.Keränen olisi liigan kovimpia hyökkäysketjuja.

Koko kauden ykkösketjun osalta olen kanssasi ilman muuta samaa mieltä, ei mitään järkeä edes ehdottaa Nikkeä sinne, vielä ei ole sen aika. Mutta kuitenkin puhut ykkösketjusta ja SaiPa-ottelusta samassa viestissä ja vieläpä samassa kappaleessa, joten kyllä lukija voinee olettaa yhteyden olevan.

En ota kantaa siihen, oliko väitteesi ristiriitaisia keskenään, mutta minun sanomisiini nähden ne olivat.

Eivät ne olleet ristiriidassa, ne olivat eriävät. Ihan kuten kahdella osapuolella keskustelussa usein ovat.

Esitit pyynnön (vai esititkö) ottamaan kantaa omiin näkemyksiisi, et minun esittämiini. Mutta pyynnöstä vastaan nyt; en tiedä.

Lainaamassani viestissä perustelit Saipa pelin osalta Nordgrenin paikkaa nelosessa sillä, että kolmosessa pelaa laitureita, joilla on paremmat pisteet. Esitin pyynnön ottaa kantaa nimenomaan sinun näkemykseen. Miksi perustelit Nordgrenin paikkaa pelkillä pisteillä, jos kerran joka tapauksessa huonoilla pisteillä oli "syöty" Leskinen ja Saarinen?
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nikkeä ei viime pelissä ollut tunnistaa alkukauden Nikeksi. Jalka liikui hyvin ja sen myös pystyi myös kiekolla tekemään asioita. Kruununa todella hieno syöttä Paajasen maaliin. Toivottavasti tästä lähtee lento.

Pitäisi saada pelata hyvässä kentässä jotta pääsisi lentoon. Toki nelosessa teki kyllä hyvin töitäkin ja työnteolla saivat paljonkin aikaiseksi Nykoppin ja Åstenin kanssa. Alla oleva kokoonpano varmaan ainut missä Niken saisi kolmeen ekaan kenttään noiden kaikkien ollessa kunnossa. Kun Turunen palaa ja muut kunnossa, niin vaikea löytää paikkaa. Nytkin tuo kolmonen on mun mielestä liian kevyt mutta Kangasniemelle en oikein muutakaan paikkaa löydä.

M. Keränen - Paajanen - Dyk
Saarinen - Lundell - Leskinen
Kangasn. - Sallinen - Nordgren

Ideaali olisi varmaan

M. Keränen - Paajanen/Lundell/Sallinen - Nordgren
 
Suosikkijoukkue
IFK
Pitkäjänteisyyteni ja juuri nyt aikanikin riittää ammuskella kumiankkojasi, mutta täällä on muitakin. Pitää kunnioittaa heidänkin näkemystään siitä, mitä tällä palstalla voi tehdä, ja mitä ei.

Siksi jatkossa jätän huomioimatta ne puupäisyydet, joissa en näe järjen hiventä. Luetun ymmärtämistäni on nyt kyseenalaistettu, joten sen epäilyn vuoksi teen niin, että jos tässä tapauksessa @Provider viestissä on jotain sellaista, mikä tuntuisi vaativan minun kannanottoani, niin kymmenellä peukutuksella vakuutun, että asialla on riittävä mielenkiinto täällä.

Älä siis peukuta minun viestiäni - ellet halua tukea minua, vaan peukuta tuota @Provider viestiä, jos substanssi mielestäsi antaa siihen aihetta.

Niin usein sinulta jää jotain keskustelun nyansseja tai ihan pääpointteja havaitsematta, että ihmettelen todella, jos olen ensimmäinen.



Koko kauden ykkösketjun osalta olen kanssasi ilman muuta samaa mieltä, ei mitään järkeä edes ehdottaa Nikkeä sinne, vielä ei ole sen aika. Mutta kuitenkin puhut ykkösketjusta ja SaiPa-ottelusta samassa viestissä ja vieläpä samassa kappaleessa, joten kyllä lukija voinee olettaa yhteyden olevan.



Eivät ne olleet ristiriidassa, ne olivat eriävät. Ihan kuten kahdella osapuolella keskustelussa usein ovat.



Lainaamassani viestissä perustelit Saipa pelin osalta Nordgrenin paikkaa nelosessa sillä, että kolmosessa pelaa laitureita, joilla on paremmat pisteet. Esitin pyynnön ottaa kantaa nimenomaan sinun näkemykseen. Miksi perustelit Nordgrenin paikkaa pelkillä pisteillä, jos kerran joka tapauksessa huonoilla pisteillä oli "syöty" Leskinen ja Saarinen?
 
J

Just-Ice-Hockey

Pitkäjänteisyyteni ja juuri nyt aikanikin riittää ammuskella kumiankkojasi, mutta täällä on muitakin. Pitää kunnioittaa heidänkin näkemystään siitä, mitä tällä palstalla voi tehdä, ja mitä ei.

Siksi jatkossa jätän huomioimatta ne puupäisyydet, joissa en näe järjen hiventä. Luetun ymmärtämistäni on nyt kyseenalaistettu, joten sen epäilyn vuoksi teen niin, että jos tässä tapauksessa @Provider viestissä on jotain sellaista, mikä tuntuisi vaativan minun kannanottoani, niin kymmenellä peukutuksella vakuutun, että asialla on riittävä mielenkiinto täällä.

Älä siis peukuta minun viestiäni - ellet halua tukea minua, vaan peukuta tuota @Provider viestiä, jos substanssi mielestäsi antaa siihen aihetta.

Eiköhän tässä kuule ollut vastausta jo ihan riittämiin. Sulla kun ei oikea käsi tiedä mitä vasen kirjoittaa, niin tulee tollasia ikäviä lapsuksia. Ja jos kerran monen kanssa joudut vääntämään, niin kannattaa ihan alkuun pysähtyä miettimään kuka on ankkojen lähde arvoisa mummo.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Minusta Nordgrenia voisi kokeilla jossakin sopivassa pelissä Kangasniemen tilalla. Kangasniemeä ei vaikuta oikein kiinnostavan vai onko jotakin vammaa päällä. Parin pelin huili voisi tehdä miehelle ihan hyvää.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Vaikka haluaisin kovasti nähdä omien junnujen murtautuvan edustukseen, niin Nordgrenin kohdalla alkaa ainakin itseltäni usko loppua. Nikke on tietty kärsinyt valitettavan paljon loukkantumisista ja varsinkin kaltaisensa nuoren pelaajan kohdalla se hidastaa kehitystä vääjäämättä. Jotenkin on jäänyt sellainen kuva, että onkohan siellä kuitenkaan tehty kaikki mahdollinen, koska puutteet fysiikassa pistävät ikävästi silmään. Voin toki olla väärässä, mutta kyllä kohta 21-vuotiaan potentiaalia omaavan kaverin pitäisi jo olla valmiimpi miesten peleihin. Ei näytä oikein ehtivän mihinkään, on jatkuvasti katollaan ja muutenkin vaikuttaa liian heiveröiseltä.

Varmasti tämä Pelsu-pesti on oikea liike juuri nyt. HIFK:ssa peliaikaa ei ole luvassa, jos säästytään ihan mahdottomalta loukkaantumissumalta. Luultavasti kauden jälkeen siirto Lahteen tai johonkin muuhun liigajengiin olisi uran kannalta paras ratkaisu, sillä mies tarvitsee peliaikaa ja suurempaa vastuuta mitä täällä on luvassa. Nikke on kuitenkin osoittanut, että taitoa häneltä löytyy, se pitäisi vaan saada ulosmitattua tehokkaammin. Kausi tai kaksi muualla ratkaisuroolissa ja sitten paluu punaisiin entistä vahvempana.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Varmasti tämä Pelsu-pesti on oikea liike juuri nyt. HIFK:ssa peliaikaa ei ole luvassa, jos säästytään ihan mahdottomalta loukkaantumissumalta. Luultavasti kauden jälkeen siirto Lahteen tai johonkin muuhun liigajengiin olisi uran kannalta paras ratkaisu, sillä mies tarvitsee peliaikaa ja suurempaa vastuuta mitä täällä on luvassa

Minusta kooltaan varsin pienen ja fyysisesti heikon Nordgrenin olisi ollut viisasta pelata ensin Mestiksessä yksi täysi vuosi, jossa vaatimustaso ei ole niin kova henkisesti ja fyysisesti kuin liigassa. Olisi saanut paljon peliaikaa ja kehittyä rauhassa ilman liian suuria paineita. Itsenäinen asuminen ja oma elämä muualla kuin kotikonnuilla olisi kasvattanut myös henkisesti ihmisenä enemmän kuin kotona lihapullien syönti. Nordgren on lahjakas kiekkoilijan alku, mutta ikävä loukkaantuminen ja sen jatkopäätökset ovat vieneet uraa väärälle suunnalle. Pelicans on myös ratkaisuna hieman hätäinen ja voi osua enemmän omaan nilkkaan kuin olla se toivottu muutos. Eipä siinä mitään, jos lähtee kulkemaan siellä, mutta nyt pitäisi olla viisasta valmennusta ja ohjausta tarjolla nuorelle miehelle. Kenties Tommi Niemelä jo tuttuna kaverina on sitten lopulta juuri se oikea kaveri luotsaamaan Nordgrenin uuteen nousuun. Jäädään odottamaan mihin suuntaan homma lähtee kulkemaan.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Hienoa Niken kannalta. Juuri tämän vuoksi laina oli nyt enemmän kuin paikallaan. Vielä heti ykköseen, onpahan ainakin näyttöpaikkaa tarjolla. Toivotaan onnistumisia.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hienoa Niken kannalta. Juuri tämän vuoksi laina oli nyt enemmän kuin paikallaan. Vielä heti ykköseen, onpahan ainakin näyttöpaikkaa tarjolla. Toivotaan onnistumisia.

Hyvä juttu Nikelle ja eiköhän tuossa ole ensi kauden seura jos Lahdessa menee hyvin.

Muutos tekee varmasti hyvää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös