Niklas Bäckström – paluu Nordikselle

  • 201 984
  • 937

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ketä kiinnosta jonkun ikääntyneen teinin edesottamukset noin ylipäätään? Ei mua ainakaan!

Uuraisten ABC:llä tämä voi olla suurikin puheenaihe. En tosin tiedä onko siellä ABC:ta enkä edes tiedä missä Uurainen on, mutta kuulostaa aivan ABC-paikkakunnalta. Ihan kuten Kuortti.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Itse olen itseasiassa helvetin tyytyväinen, että Bäcks pelaa nyt hyvin. Eipä nyt jääny hyvä fiilis siitä miten itki jossain lehdissä, mutta eipä IFK (Nybari?) hoitanut sitä hommaa kovin nätisti.

Bäcks ei ollut viime kaudella kondiksessa ja liuku tolpalta tolpalle ei ollut ihan samaa luokkaa eikä IFKn pelityyli (se sekava syyskauden sekameteli ja pakkien puute) sopinut Bäcksille. Silloin pitää antaa rehellinen palaute eikä jotenkin juonia kaverin selän takana. Häpeällistä toimintaa.

Siinä mielessä hienoa, että Bäcks saa hyvän lopun uralleen ja minä ainakin kättelen kaveria jos hallilla näkyy.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Pikkasen oli ainakin kiinnostanut, kun luin noita aiempia viestejä..
Onneksi yksi sentään kykenee kirjoittamaan ihan asiaakin.

Ainakin Tapparassa osataan arvostaa miehen uraa, ja nykyisiä otteita. Kyllä minua kiinnostaa ex-Tappara pelimiehet, mutta teidän leirissä näyttää olevan aika syvät antipatiat Bäcksiä kohtaan. Onkohan ihan kohtuullista, elämä jatkuu..

@SOF1969 ei minua kiinnosta jos et tiedä missä asun, oletko nyt olevasi parempi ihminen kun asut oikein hesassa.. :D On sitä elämää navan toisella puolellakin..
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Ainakin Tapparassa osataan arvostaa miehen uraa, ja nykyisiä otteita. Kyllä minua kiinnostaa ex-Tappara pelimiehet, mutta teidän leirissä näyttää olevan aika syvät antipatiat Bäcksiä kohtaan...

Niin tai sitten kaikki on aiheesta jo sanottu. Ja jos nyt mietit, millä tavalla itse tulit esiin ilmeisesti jonkun hyvän matsin jälkeen, niin käsi sydämellä, halusitko vain keskustella maalivahtinne tilanteesta, vai tulitko vittuilemaan? Minä en tiedä varmaksi, miten Bäckströmin asia hoidettiin, enkä tiedä sitäkään vähää, miten Tappara häntä arvostaa, mutta hyvä homma, jos nyt on asiat kunnossa. IFK:ta koskien vahinko on tapahtunut yli vuosi sitten, enkä edelleenkään ole sitä mieltä, että tuossa episodissa on ollut vain yksi hyvä osapuoli ja yksi huono osapuoli. Jos Bäcks olisi ottanut limppua kiinni yhtä hyvin kuin Lankinen ja Engren, ongelmaa ei olisi koskaan syntynyt. Mutta toki avoimuudesta voidaan aina keskustella. Se keskustelu on tosin jo käyty aikoja sitten, eikä siihen varmaan ole enää kellään mitään lisättävää.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Pikkasen oli ainakin kiinnostanut, kun luin noita aiempia viestejä..
Onneksi yksi sentään kykenee kirjoittamaan ihan asiaakin.

Ainakin Tapparassa osataan arvostaa miehen uraa, ja nykyisiä otteita. Kyllä minua kiinnostaa ex-Tappara pelimiehet, mutta teidän leirissä näyttää olevan aika syvät antipatiat Bäcksiä kohtaan. Onkohan ihan kohtuullista, elämä jatkuu..

@SOF1969 ei minua kiinnosta jos et tiedä missä asun, oletko nyt olevasi parempi ihminen kun asut oikein hesassa.. :D On sitä elämää navan toisella puolellakin..

Tämähän ei ollut mikään normaali siirtyminen toiseen joukkueeseen, Bäcksin julkinen avautuminen selkeästi jakoi kannattajat kahteen leiriin, toisten mielestä oli hyvä tuoda julkisesti ongelmat esiin ja toisen mielestä se oli omaan pesään paskomista. Kyllä yleisellä tasolla HIFK:n kannattajat varmasti arvostavat pelaajien uria muissakin seuroissa, mutta tähän liittyy muutakin.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellä ei ainakaan jäänyt mitään hampaankoloon Bäckströmiä kohtaan ja hienoa että homma toimii Tapparassa ja saa paremman lopetuksen uralleen. Mutta aika hauska yksityiskohta tuo, ettei Nikellä ole tällä kaudella Liigassa pelattuna sekuntiakaan peleissä joukkueita vastaan, jotka ovat tällä hetkellä sarjataulukossa sijoilla 1.-10., vaan kaikki pelatut ottelut ovat sijoilla 11.-15. olevia joukkueita vastaan.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Itse olen itseasiassa helvetin tyytyväinen, että Bäcks pelaa nyt hyvin. Eipä nyt jääny hyvä fiilis siitä miten itki jossain lehdissä, mutta eipä IFK (Nybari?) hoitanut sitä hommaa kovin nätisti.

Bäcks ei ollut viime kaudella kondiksessa ja liuku tolpalta tolpalle ei ollut ihan samaa luokkaa eikä IFKn pelityyli (se sekava syyskauden sekameteli ja pakkien puute) sopinut Bäcksille. Silloin pitää antaa rehellinen palaute eikä jotenkin juonia kaverin selän takana. Häpeällistä toimintaa.

Siinä mielessä hienoa, että Bäcks saa hyvän lopun uralleen ja minä ainakin kättelen kaveria jos hallilla näkyy.

Antoi IFK sentään Bäcksille ulkoilmapelin ja pronssipelin, joista ekan hieman mokasi mutta toisen hoiti kunnialla himaan. Ehkä noista ja etenkin pronssipelistä jäi kuitenkin ihan ok fiilis ja muisto, vaikka muuten hommia ei hoidettu, kuten kirjoitat, kovin nätisti.

Mutta tuosta "itkemisestä" lehdissä olen hyvinkin eri mieltä. Bäcksiä kohdeltiin vähän kuin jotain Putinia, eli itse pääpointti jätetään kokonaan mainitsematta, takerrutaan johonkin toissijaisiin ja käännetään koko homma päälaelleen. Arvostan Bäckströmiä siitä, että hän uskalsi sanoa kuinka asiat nimenomaan urheilujohtamisessa tehdään päin helvettiä, kuinka Nybondas oli huono johtaja, kuinka huonoa scouttaamisen taso on ja kuinka huonoja päätöksiä on tehty. Lehdet, pohjoiskorealaiset ja fanipojat käänsivät homman kuitenkin niin, että Bäcks olisi itkenyt omasta peliajastaan (Engrenin sopimuksesta, Nybarin lupauksesta) ja sulkemisesta pois harjoituksista, vaikka se oli hyvin pieni sivulause tässä kaikessa oikeasti tärkeässä kritiikissä. Toki senkin pienen sivulauseen olisi voinut jättää sanomatta.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta tuosta "itkemisestä" lehdissä olen hyvinkin eri mieltä. Bäcksiä kohdeltiin vähän kuin jotain Putinia, eli itse pääpointti jätetään kokonaan mainitsematta, takerrutaan johonkin toissijaisiin ja käännetään koko homma päälaelleen. Arvostan Bäckströmiä siitä, että hän uskalsi sanoa kuinka asiat nimenomaan urheilujohtamisessa tehdään päin helvettiä, kuinka Nybondas oli huono johtaja, kuinka huonoa scouttaamisen taso on ja kuinka huonoja päätöksiä on tehty. Lehdet, pohjoiskorealaiset ja fanipojat käänsivät homman kuitenkin niin, että Bäcks olisi itkenyt omasta peliajastaan (Engrenin sopimuksesta, Nybarin lupauksesta) ja sulkemisesta pois harjoituksista, vaikka se oli hyvin pieni sivulause tässä kaikessa oikeasti tärkeässä kritiikissä. Toki senkin pienen sivulauseen olisi voinut jättää sanomatta.
Tämä käsiteltiin jo silloin vuosi sitten, mutta todellisuudessahan tuo sivulause oli ainoa jonka Bäckström ääneen sanoi. Kaikki muu olisi sitten kai pitänyt jotenkin lukea rivien välistä ja ymmärtää, että Bäckström oikeasti tarkoitti jotain muuta kuin sanoi. Kaikki tämä samaan aikaan kun Salmelainen oli siirtymässä Nybondasin tilalle.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Niin tai sitten kaikki on aiheesta jo sanottu. Ja jos nyt mietit, millä tavalla itse tulit esiin ilmeisesti jonkun hyvän matsin jälkeen, niin käsi sydämellä, halusitko vain keskustella maalivahtinne tilanteesta, vai tulitko vittuilemaan?

Tapparaan siirron aikaan kävin lukemassa millaisia kokemuksia täällä oli miehestä. Nyt kun on päässyt vihdoin pelaamaan, niin otteet on ollut hyviä ja rauhallisia. Ajattelin tulla sitten tänne uudestaan lukemaan, että onko asiaa noteerattu, yllätykseni löytyikin vaan vit****** viestejä kun Svoboda hankittiin yms.

Mielestäni pieni piikki oli näille kirjoittajille paikallaan, en uskonut että kukaan mieltä pahoittaa.

Usein Tappara ja moni muukin joukkue sortuu juuri noita jumboja vastaan huonoon puolustamiseen yms virheisiin. Fanit onkin toivonut kunnon näyttöpaikkaa parempia joukkueita vastaan, mutta niihin emme voi vaikuttaa.

Mutta käy hyvin minulle, ettei aiheesta enempää täällä keskustella..
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kiitos @Wrathchild visiitistäsi. Saatiin taas hetkeksi vääntää aiheesta, josta tosiaan väänneettiin jo sivukaupalla aikoinaan.

Ja usko pois: IFK-faneissa on jengiä, joka piikittimäsin mahdollisuuden nähdessään, iskee sen sydämeen oli sitten omia, entisiä tai tulevia pelaajia.

Ollaan sanaseppoja, hyvässä ja pahassa.
 
Suosikkijoukkue
Rochester Diablos
Oli mukava nähdä miten Nikke pystyi pelaamaan viime kaudella kun sitten sai vastuuta. Kyllä nuo tilastotkin 1.73 ja 92.10 kertovat että pystyi pelaamaan hyvällä tasolla ja itse asiassa varmasti paremmin kuin monet odottivatkaan.

No nyt on ura kuitenkin paketissa pelien osalta ja Nikke hyödyntää oppejaan valmentajana. Tällä viikolla on jo tosi toimissa Columbuksen development campilla tekemässä töitä maalivahtien kanssa.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Olin aikanaan todella ärsyyntynyt Niken avautumisesta Iltapaskassa, mutta on pakko todeta, että ehkä molemmissa osapuolissa oli riittävästi vikaa. Ja ennen kaikkea liian vähän kärsivällisyyttä. Nikke ei IFK:ssa käyttänyt näytönpaikkojaan aivan 100%, mutta kyllä lähtökohtaisesti seurajohdolla olisi pitänyt olla luottoa pitkäaikaiseen NHL-1. kassariin.

Yksi asia, joka ei ikinä käynyt täysin selville on Lunkan ja Niken keskinäiset välit. Itselläni on 100% luotto nimenomaan Lunkan taitoihin koulia IFK:n veskareista parhaat puolet esiin. Huhut ovat huhuja, mutta sellaistakin juttua Apollossa liikkui, että oppipojan ja mestarin roolit eivät oikein toimineet.

Yhtä kaikki, kaikille jäi vähän kakkaa suuhun ja sitä ei sieltä enää huuhtomalla pois saa, joten ei muuta kuin hyvät jatkot. Harmi, että näin kävi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös