Nikkilä vai Lehto?

  • 11 883
  • 40

Mikko99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Plymouth Argyle
Viime kaudella ennen tärkeitä pelejä mietittiin kumpi on maallilla, Nikkilä vai Lehto?
Lehdon oli tarkoitus olla ykkösmolari, mutta Nikkilä pelasi hitusen parammin.

Kumpi ansaitsisi paikan tolppien välistä ensi vuonna?
 

Jäske#13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi, Minnesota Wild
Nikkilä, Lehto ja Säteri kolmikkoa kannattaisi peluuttaa syyskaudella ainakin kaikki melko tasaisesti ja sitten kun näkee ketkä ovat kaksi vahvinta niin heikoin pois. Mikäli se on Säteri niin A-junnuihin, mikäli jompi kumpi kokeneimmista niin muualle.
Säteri esittänyt harjoituspeleissä erittäin hyviä otteita ja näillä otteilla haastaa tosissaan kokeneemman kaksikon kilpailussa peliajasta.
Lehto pelannut myös varsin mukavasti harjoitusottelut ja Nikkilä tainnut pelata vain yhden harkkamatsin eli luultavasti lähtökohtaisesti nokkimisjärjestyksessä korkeimmalla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Säteri tullee pelaamaan A-junnuissa ja vain ja ainoastaan loukkaantumisten ym. sattuessa joko Liigassa tai Mestiksessä LeKi:n riveissä.
Nikkilä lienee kauden alussa ykkönen ja uskon että tällä kaudella Lehto menee edelle jossain vaiheessa. Olin jo viime kaudella sitä mieltä että Nikkilällä ei mitään suurta voiteta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Täytyy sanoa että Tapparalla on kyllä todella mielenkiintoinen ja tasainen maalivahtikaksikko. Molemmissa kavereissa on näin vastustajan kanalta oma ”viihdearvonsa”. Lehdon mailapeli ja maalin takana pelaaminen on varmaan huonointa mitä olen sm-liigassa nähnyt ja Nikkilä taas käy välillä kuumana kuin hellan koukku. Mutta koska kakksikko on aika tasaväkinen, niin minusta Tapparan kannataisi matkia San Josea tässä asiassa eli peluuttaa maalivahteja vuorotellen.
 

HKoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puolueeton tarkkailija
Kun puheet Tapparan säästöliekistä ja nuorten sisäänajosta alkoivat, olin varma, että se tarkoittaisi muutosta myös maalivahtiosastolla. Ilmeisesti esim. Lehdosta ei kuitenkaan olla hankkiutumassa eroon, vaikka en pitäisi sitä siirtoa virheenä, onhan meillä loistava Säteri kyttäämässä paikkaa.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Täytyy sanoa että Tapparalla on kyllä todella mielenkiintoinen ja tasainen maalivahtikaksikko. Molemmissa kavereissa on näin vastustajan kanalta oma ”viihdearvonsa”. Lehdon mailapeli ja maalin takana pelaaminen on varmaan huonointa mitä olen sm-liigassa nähnyt ja Nikkilä taas käy välillä kuumana kuin hellan koukku.

Tähän asti olen samaa mieltä. Pitäisin Nikkilää selvänä ykkösenä ainakin aluksi, pelasin mies niin huikean kauden viime vuonna. Tommista tulee myös mieleen Sinuhe ;) Hän ottaa yleisönsä ja tekee samanlaisia temppuja, hieno maalivahti!

Nikkilä vs. Lehto
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Kun puheet Tapparan säästöliekistä ja nuorten sisäänajosta alkoivat, olin varma, että se tarkoittaisi muutosta myös maalivahtiosastolla. Ilmeisesti esim. Lehdosta ei kuitenkaan olla hankkiutumassa eroon, vaikka en pitäisi sitä siirtoa virheenä, onhan meillä loistava Säteri kyttäämässä paikkaa.


Minä taasen uskon, että alkukausi mennään Nikkilä vs Lehto parilla, ja loppukaudesta huonompi näistä heitetään pois ja Säteri nousee kakkosveskaksi. Ja uskon myös, että Säteri saa ~5 peliä liigassa ennen tätä tapahtumaa.

Mutta aika vaikeahan se on arvuutella, että kumpi näistä kahdesta molarista se parempi on. Aika näyttää, itse kuitenkin veikkaan että kauden aloittaa Nikkilä!
 
Nikkilä on ykkönen viime kauden perusteella. Ja harkkapelitkin on tainneet mennä ilman tappioita. Eli Lehto on edelleen haastajan roolissa. Ipa-peli herätteli jo toivoa paremmasta Lehdon osalta, mutta harmillisesti raportit kertovat lipsauttelusta Frölundaa vastaan.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Nikkilä lunasti paikkansa viime kauden näytöillä. Hän on siis selkeä ykkönen ja Lehto tuuraa tarvittaessa. Mielestäni Nikkilä voisi olla vielä selkeämpi ykkösveska kuin viime kaudella, jolloin herrat olivat kuitenkin tavallaan "tasaväkisiä".

Nikkilä on muutenkin nousemassa meikäläisen listalle Tapparan kaikkien aikojen ikimuistettavimpien maalivahtien joukkoon. Ipi Kauhanen on tietenkin ylivoimainen ykkönen ja Hilppa seuraa perässä mutta sitten tulee tasaista.
 

Gemini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Täällä on kehuttu Nikkilää, mutta en nyt kuitenkaan lähtisi miestä aivan liikaa hehkuttamaan. Viime keväänä miehestä ei kutenkaan ollut pleijareissa sellaiseksi kantavaksi voimaksi jota olisi tarvittu. Ihan ok kassari mutta jotain puuttuu. Lisäksi noi pelleilyt kentällä saisi jättää Sinuhen hoidettavaksi.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täällä on kehuttu Nikkilää, mutta en nyt kuitenkaan lähtisi miestä aivan liikaa hehkuttamaan. Viime keväänä miehestä ei kutenkaan ollut pleijareissa sellaiseksi kantavaksi voimaksi jota olisi tarvittu. hoidettavaksi.

Siinä ottelusarjassa Tappara ei todellakaan kaatunut Nikkilään. Kahdessa ensimmäisessä pelissä hoiti hommansa ihan hyvin. Kolmannen pelin katastrofista taitaa jäädä aika monelle päällimmäisenä mieleen mm. pakkiparin Kauppinen-Clarke koomailut jne.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Nikkilä Vs. Lehto

Niin... Kummankos näistä kakkosmolareista nyt sitten valitsisin.

Ehdottomasti Nikkilän. Onhan se Lehtokin hyvänä päivänä ihan kelpo veska, mutta sitten kun sattuu se synkkä päivä niin se kestääkin sen kaksi viikkoa putkeen...

Säteri on muuten mielenkiintoinen lupaus josta kannattaa pitää kiinni eikä tehdä Virmasia...
 

Mikko99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Plymouth Argyle
Minä taasen uskon, että alkukausi mennään Nikkilä vs Lehto parilla, ja loppukaudesta huonompi näistä heitetään pois ja Säteri nousee kakkosveskaksi. Ja uskon myös, että Säteri saa ~5 peliä liigassa ennen tätä tapahtumaa.

Itse en näe Säteriä tällä kaudella muuna kuin loukkaantumisten paikkaajana.
Saattaa sitten 08-09 kaudelle nousta mukaan, jolloin Nikkilä tai Lehto, tai ehkä kummatkin häipyvät (tämä edellyttäisi ykkösveska tasoista hankintaa ellei Säteri nosta tasoaan huomattavasti).

Ensi kausi nykyisillä. Vaikea sanoa kumpi pelaa ja kumpi avaa luukkua.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Itse en näe Säteriä tällä kaudella muuna kuin loukkaantumisten paikkaajana.
Saattaa sitten 08-09 kaudelle nousta mukaan, jolloin Nikkilä tai Lehto, tai ehkä kummatkin häipyvät (tämä edellyttäisi ykkösveska tasoista hankintaa ellei Säteri nosta tasoaan huomattavasti).

Ei Säteri tasoaan nosta jos ei saa peliaikaa. Toivoisin miehellä tällä kaudella ainakin muutamaa kunnon näyttöpaikkaa.
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Säteri on muuten mielenkiintoinen lupaus josta kannattaa pitää kiinni eikä tehdä Virmasia...

Tai tehdä Kerhoja ja päästää näinkin lupaava maalivahti Tapparaan....
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Tai tehdä Kerhoja ja päästää näinkin lupaava maalivahti Tapparaan....

Pelasi itse asiassa jo Tapparan pikkujunnuissa ennenkuin siirtyi Kerhon C-junnuihin.
Itse toivon Säterille jo tulevalle kaudelle peliaikaa Liigassa. Harjoituspeleissä poika on osoittanut pystyvänsä pelaamaan myös miesten pelejä. Olisihan se hienoa pelata ensimmäinen Liigapeli kasvattiseurassaan Tapparassa. Lupaavampi kaveri kyseessä kuin Rask!
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Pelasi itse asiassa jo Tapparan pikkujunnuissa ennenkuin siirtyi Kerhon C-junnuihin.
Itse toivon Säterille jo tulevalle kaudelle peliaikaa Liigassa. Harjoituspeleissä poika on osoittanut pystyvänsä pelaamaan myös miesten pelejä. Olisihan se hienoa pelata ensimmäinen Liigapeli kasvattiseurassaan Tapparassa. Lupaavampi kaveri kyseessä kuin Rask!

Jep, Tapparan oma junnuhan Harri oli. Mutta tarkoitin kuitenkin, sitä että kun Kerho saa tällaisen kultakimpaleen niin minkä takia siitä piti luopua..
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Jep, Tapparan oma junnuhan Harri oli. Mutta tarkoitin kuitenkin, sitä että kun Kerho saa tällaisen kultakimpaleen niin minkä takia siitä piti luopua..

Kerhohan ei olisi halunnut Säteristä luopua, mutta siinä kohtaa tarjosivat hänelle paikkaa b-nuorten ykkösveskarina, edessä oli liigaveskarit+Toivonen+Tolvanen ja kun Tapparassa oli tarjolla a) enemmän rahaa (tai ylipäätään rahaa) b) paikka organisaation kolmosveskarina heti alusta asti c) selkeä mv-valmennuskuvio pidemmäksi aikaa (siinä kohtaa Kaarelan jatko aikana JJJ [Jälkeen Jukka Jalosen] ei ollut vielä varmaa). Aika helppo vaihtokauppa pojalle, joka kuitenkin on "tapparalainen"...
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Siis Säterihän teki tässä aivan oikein, ei siinä mitään. Mutta eipä se asia Kerhon puolesta nyt ihan noinkaan ollut. Faktoja löytyy, mutta kuitenkin..
Mutta mutta, toivottavasti Harri näpäyttää Kerhoa ja pelaa itsensä Tapparan ykkös-kassariksi parin vuoden sisään!
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Onhan se Lehtokin hyvänä päivänä ihan kelpo veska, mutta sitten kun sattuu se synkkä päivä niin se kestääkin sen kaksi viikkoa putkeen...

Ei kannata unohtaa mestaruuskautta jolloin taisi se hyvä päivä kestää koko kauden putkeen.

Maalivahtivalmennuksen muuttaminen sekoitti Lehdon paletin koko viime kaudeksi, ja nyt uskotaan ainakin täällä että Lehto ottaa sen enemmän pelaavan veskarin paikan.

Säteri sitten taas kasvaa tulevaisuuden nimeksi, mutta itse suosittelisin Säterille pian jo p-amerikan sarjoja.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ei kannata unohtaa mestaruuskautta jolloin taisi se hyvä päivä kestää koko kauden putkeen.
Saatan sekoittaa Tapparan mestaruudet, mutta eikös sellaisena kautena kun Lehto voitti mestaruuden, niin hän saavutti ykkösmaalivahdin paikan vasta pudotuspelien (puoli)välierissä Pasi Kuivalaiselta? Sitä ennen näytillä kävi kaikenmaailman Alfie Michaudia ynnä muita.

En halua besserwisseröidä, sillä varmasti Tapparan kannattaja muistaa nuo vaiheet minua paremmin.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En halua besserwisseröidä, sillä varmasti Tapparan kannattaja muistaa nuo vaiheet minua paremmin.

Kyllä teikäläinen nuo Halmelaa paremmin muisti. Lehto tuli maaliin toisen puolivälierän alkupuolella ja torjui loput playoff-pelit. Lento kesti vielä seuraavankin kauden, jolloin varsinkin syksyllä oli pitkälti Lehdon ansiota, ettei Saarisen Tappara ottanut rumasti turpaan illasta toiseen.

Tapparan maalivahtivalmennus ei muuttunut viime kesänä, vaan Näckelillä alkaa jo kolmas kausi Tapparassa.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Tapparan maalivahtivalmennus ei muuttunut viime kesänä, vaan Näckelillä alkaa jo kolmas kausi Tapparassa.

Aika kultaa muistot tietenkin, mutta Lehto oli mielestäni koko mestaruuskaudella hyvä. Luotto valmennuksen puolelta olikin sitten toinen juttu.

Maalivahtivalmentaja on kolmatta kautta sama, mutta se ei tarkoita että harjoitteet olisivat. Perustan tämän toisen käden tietoon, tuttavapiiriini kuuluu yksi Tapparassa pelannut ja taas pelaava pelaaja jolta kuulin tämänkaltaisen selityksen tai teorian.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös