Mainos

Nightwish

• 881 165
  • 3 934

Teikel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers&Barkov
Uusin levy edelleen 6/5. Levyssä on oltava jotain maagista, koska melkein päivittäin tulee mieleen jostain biisistä joku kohta mieleen.

Erkki-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mahtaneeko ketään enää kiinnostella, kun on jutut täälläkin loppuneet jo kokonaan tästä uusimmasta levystä. No kertoilempa vielä omia fiiliksiä, kun levyä on nyt luukutettu valehtelematta pari-kolmekymmentä kertaa. Itse en osaa nyt, enkä ole koskaan osannut hahmottaa levyjen kokonaisuuksia. Kuuntelen aina yhden biisin kerrallaan ja luon mielipiteeni siitä. Sanoitukset hahmotan ihan viimeisinä, eikä ne merkitse kovinkaan monesti minulle biisissä mitään ennenkuin ymmärrän ne. Melodia, rytmi ja tunnelma on ne asiat, jotka mua sytyttää. Toki Arvostan myös hyviä lyriikoita...mutta eivät siis ole minulle niin must juttu. Aloitetaas arviointini:
1. Yesterwynde: aivan käsittämättömän kaunis tunnelma ja upea melodia. Tää biisi vois olla 3x pidempi niin tykkäisin vieläkin enemmän.
2. An Ocean of...: mun listalla tää menee yövissyn top viiden joukkoon. Tässä toimii ihan kaikki. Kertosäkeistöjä sais olla vaikka pari kertaa lisää..on niin saamarin hyvä. Ja viimekertsistä kun Hahto fillittää tuplaspedukompin taas käyntiin, niin voihan vittu, että nousee karvat joka kerta pystyyn. Jopa tuo alussa epäiltyni Troyn pilliosuuskin toimiikin helkkarin upeesti. Tuomas on Nero!
3. The Antikythera...: Tän biisin kertsi toimii, kuin TeinipoikaSamin seisokki. Ihan saamarin tanakka ja loistava rytmitys. Hahto saa fillittää orkestraaliosuudessa aika saamarin kovalla tatsilla. Mahtavaa.
4. The day of: Säkeistöt on hyvät ja mukaansatempaavat ja tunnema loistava, kun taustalla vielä pimputtelee Helix-tyylinen syntikka. Kertosäkeistöt eivät kuitenkaan oikein uppoa muhun, ennenkuin neljännellä kerralla transponoidaan pari säveltä ylös ja Floor alkaa sitä tosissaan tykittämään.
5. Perfume of the...: ehkäpä pelkkänä musiikkina kuunnellessa tämän alkuintro on turhan pitkä. Musiikkivideossa se toimii kyllä loistavasti. Muutoin on mukiinmenevää kuunneltavaa koko biisi. Yllättäen myös Troyn lauluosuus lopussa toimii ihan hyvin tässä.
6. Sway: Ei toimi mulle ollenkaan. Ei siis yhtään. Siis ihan hyvin Floorin ja Troyn äänet soi tässä kimpassa, mutta kun biisin melodia, eikä tunnelmakaan sytytä mua millään tavalla.
7. Children of Ata.: Ihan mukiinmenevä biisi. Ei loistava, mutta ei ihan huonokaan. Tää on ehkä jopa liian normaali poprokkibiisi yövissylle mun mielestä.
8.Something whispered..: En ymmärrä miks kukaan muu ei täälläkään juuri oo tätä biisiä hehkuttanut. Aivan saakelin kova. Floor vetää säkeistöt niin helvetin kauniisti..tätä voisin kuunnella ripiittinä vaikka koko loppuvuoden. Melodia tosin toistaa paljon itseään, mutta kun se kerta toimii, niin toimikoon. Samahan se on Junan vessoissakin. Entäpä lopun Floorin korkeet huutolaulut..voi ny vittu. Yksikään toinen ihminen ei niitä pysty noin vakuuttavasti vetämään koko universumissa. Tippa tulee linssiin niitä kuunnellessa. Jos oisin sinkku, eikä Foor olis naimisissa, niin...Lisätääs vielä, että Emppu pääsee tässä biisissä loistavasti esille upeasti soivan kitaransa kanssa
9. SpiderSilk: Tätäkin jaksaa kyllä kuunnella, mutta ei tee muhun mitään mahtavaa, mutta ei myöskään paskaa vaikutelmaa. Mukiinmenevä siis..
10.Hiraeth: Hieman kaksijakoiset mielipiteet tästä biisistä. En välitä Troyn osuuksista tässä oikeestaan ollenkaan, mutta Floor laulaa jälleen hyvin kauniisti kertsit. Lopussa meno kiihtyy ja se tekee biisille hyvää, kuten joka kerta näin tapahtuessaan muissakin biiseissä. Hieman samalaiset vibat tulee tän biisin instrumentaaliosuuksista, kuin aiemman tuotannon Harvest biisistä, jotka on Harvestissa aivan helkkarin hyvät.
11.The Weave: Ei oikeen uppoa muuten kuin Hahdon Rumpukomppien ansiosta. Aika monesti skippaan biisin.
12. Lanternlight: No onhan tämä taas kaunis ja upea teos Holopaiselta. Floor laulaa tän jotenkin niin riisutusti ja aidon tuntuisesti. Ootteko muutes kattoneet tän musiikkivideon? Floor on myös todella luonteva ja kaunis kasvonilmeiltään aina. Ja niin jotenki luonnollinen. Biisi on siis kaunis, mutta jostakin syystä se ei saa mua kyyneliin, toisin kuin esimerkiksi Our decades in the sun, jota kuunnellessa nyyhkin aina kuin räkäposkinen pikkuliisa..No ainakin tämmösiä nopeita ajatuksia mun päästä tulee, näitä biisejä kuunnellessa. Mielestäni levy oli ehdottomasti ostamisen arvoinen.

Viimeksi muokattu:

rpeez

Jäsen
12. Lanternlight: No onhan tämä taas kaunis ja upea teos Holopaiselta. Floor laulaa tän jotenkin niin riisutusti ja aidon tuntuisesti. Ootteko muutes kattoneet tän musiikkivideon? Floor on myös todella luonteva ja kaunis kasvonilmeiltään aina. Ja niin jotenki luonnollinen. Biisi on siis kaunis, mutta jostakin syystä se ei saa mua kyyneliin, toisin kuin esimerkiksi Our decades in the sun, jota kuunnellessa nyyhkin aina kuin räkäposkinen pikkuliisa..No ainakin tämmösiä nopeita ajatuksia mun päästä tulee, näitä biisejä kuunnellessa. Mielestäni levy oli ehdottomasti ostamisen arvoinen.

Aika pitkälle samaa mieltä Lanternlight:sta, nähnyt ainakin kymmenen kertaa videon. Uskomattoman kauniisti tehty, ja ne lähikuvat kasvoista siinä lopussakin... Tämä kappale saa kyllä minulle (onnen) kyynelen valuamaan, mutta se tulee tuosta kappaleen täydellisestä kauneudesta videoineen ja luonnollisine Flooreineen.
Kun taas Our decades in the Sun menee tunteisiin enemmän helpomman sanoituksen takia, ja Floor osaa senkin esittää niin tunteella. Mutta se taas ei ole minusta noin mestariteos kuin Lanternlight.

Muusta levystä mitä olen kuullut lyhyesti en niin kauheasti pidä kun sen sävelkulut ei usein oikein iske minuun. Poikkeuksena minä taas pidän paljon tuosta sinun hylkiö Sway kappaleesta melkeinpä voisi sanoa kokonaisuudessaan. Hiraethkin alkaa todella kauniisti, mutta sitten tapahtuu jotain.

Viimeksi muokattu:

Erkki-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niimpä..mielipiteitä ja musiikkimieltymyksiä vaan on niin paljon erilaisia, esim just ton Swaynkin kohdalla, joka ei muhun uppoa, vaikka kuinka sitäkin olen yrittänyt kuunnella. Tuosta Our decades in the sun biisistä vielä sen verran, että sen biisin lyriikat ymmärsin ja kolahtivat jostakin syystä muhun heti ja voi olla, että itkuttaa tosiaan niiden takia hyvinkin herkästi meikäpoikaa. Mutta läheskään aina mun itkutteluun ei lyriikoiden ymmärrystä tarvita. Esimerkkinä vaikkapa, että olen kattonut Juutuubista Wacken-keikan Ghost love scoren about miljoona kertaa ja lähes joka kerta liikutun kyyneliin biisin loppuvaiheen nostatuksen, rytmin tunnelman ja Floorin käsittämättömän laulu/esiintymistaitojen takia. Ja lyriikoita en tuosta biisistä ole vieläkään oikein koskaan edes viitsinyt opetella.

Viimeksi muokattu:

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Ei tämä nyt oikein nouse lentoon

Hauskaa kun edes biisin nimi ei ole oikein tuossa artikkelissa.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Hauskaa kun edes biisin nimi ei ole oikein tuossa artikkelissa.
Marko: "Mä oon soittanut tätä biisiä Wackenissa kymmenen futiskentän kokoiselle jengille ja nyt mä olen täällä has-beenien ja future-has beenien kanssa pakotettuna kuuntelemaan, kun tuo Idols-kuka-lie studiobändeineen vesittää tän teoksen."

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo

No olipas kyllä heikko veto, eikä nyt ainakaan Hietalan jaksolle kovinkaan hyvää mainosta. Suoraan sanottuna Pakarisen ääni ei lainkaan sopinut (tai jotenkin "riittänyt") tähän, vaikka biisi onkin sovitettu matalammalle enemmän tuollaiseksi hard rockiksi. On kyllä melkoista ikään kuin kuuma peruna suussa laulantaa..

Jokohan jossain on lista mitä biisejä Hietalan jaksossa kuullaan. Ihan vaan, että onko siellä mukana monta sellaistakin biisiä jotka Hietala on oikeasti itse tehnyt, koska tietysti enemmistö porukasta vetänee aikalailla varmasti Nightwishia

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jokohan jossain on lista mitä biisejä Hietalan jaksossa kuullaan. Ihan vaan, että onko siellä mukana monta sellaistakin biisiä jotka Hietala on oikeasti itse tehnyt, koska tietysti enemmistö porukasta vetänee aikalailla varmasti Nightwishia

Tälle naurahdin, kun avasin yhden somejulkaisun kommentit. Instagram-postaus taisi olla jotain, että Markon päivä lähenee, mitä katsojat toivovat. Toivelistalla oli todella monta kertaa mainittu Tulkoon joulu ja Varpunen jouluaamuna.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Varmaan parempi etten käy kuuntelemassa.

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Amaranthin vetäminen bonjoviksi on ihan hauska idea, mutta toisaalta olisi ollut huomattavasti mielenkiintoisempaa jos tätä olisi viety johonkin ihan toiseen suuntaan. Pohjimmiltaan sen verran hyvä pop-biisi vahvoilla melodioilla, että olisi toiminut satavarmasti myös vaikkapa jonain pelkistetympänä folkina. Aina yhtä tylsä kuunnella näitä vetoja missä lyödään jo valmiiksi särökitaroita sisältäneen biisin päälle vielä lisää säröä.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
En ymmärrä miksi Markon päivänä vedetään Holopaisen biisejä?

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jussi Rainio onneksi mainitsi tuon, että nimenomaan Hietalan tekeleen halusi vetää.

Erkki-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toi Iltan veto Nemosta oli kyllä huikeen hyvä mun mielestä! Siinä on kyllä nuorella naisella talenttia. En tiedä kuinka paljon näihin lähetyksiin muokataan/korjataan lauluja, mutta jos hiemankaan tolta kuullosti livenä, niin Ilta on kyllä huiman taitava laulaja. Itse en ole koskaan välittänyt Nemosta muutamastakin syystä johtuen, mutta tota versiota voisin kyllä kuunnella useammankin kerran.

Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuo Tarot-tarina oli kyllä hieno. Minussa piilee suuri Kassu Halonen -fani ja hymyilin.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu

Sambody

Jäsen
Toi Iltan veto Nemosta oli kyllä huikeen hyvä hyvä mun mielestä! Siinä on kyllä nuorella naisella talenttia. En tiedä kuinka paljon näihin lähetyksiin muokataan/korjataan lauluja, mutta jos hiemankaan tolta kuullosti livenä, niin Ilta on kyllä huiman taitava laulaja. Itse en ole koskaan välittänyt Nemosta muutamastakin syystä johtuen, mutta tota versiota voisin kyllä kuunnella useammankin kerran.
Ainakin Anssi Kela sanoi, että lauluraidat korjataan tarvittaessa. En tiedä oliko vain omaan Tarjan ja Floorin live Nemoihin tottuneella korvalla kuultavissa aika tuotetun kuuloinen lauluraita Iltan vedossa. Voin olla väärässäkin, mutta kovin orgaaniselta tuo ei kuulostanut.

Rocco

Jäsen
En ymmärrä miksi Markon päivänä vedetään Holopaisen biisejä?
En ymmärrä miksi kenenkään toisen päivänä vedetään biisejä, mitkä on kokonaan toisten ihmisten säveltämiä, sovittamia ja sanoittamia, kuin laulajan itsensä?

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kylläpä heitteli eilen vetojen välinen tasoero. Rainion upea country-sovitus Islanderista oli aivan mahtava, kun taas Wish I Had An Angelin onnistui kyllä Waldo munaamaan aivan täysin. Elize Ryd ei hänkään oikein kuulostanut hyvältä, mutta Waldon osuudet olivat lähes myötähäpeää aiheuttavan huonoja..

Analyzer

Jäsen
Kylläpä heitteli eilen vetojen välinen tasoero. Rainion upea country-sovitus Islanderista oli aivan mahtava, kun taas Wish I Had An Angelin onnistui kyllä Waldo munaamaan aivan täysin. Elize Ryd ei hänkään oikein kuulostanut hyvältä, mutta Waldon osuudet olivat lähes myötähäpeää aiheuttavan huonoja..

Toisaalta mitä muuta voi odottaa. Nightwishin biisit vaativat kovaa laulutaitoa ja Waldolla sitä nyt ei käytännössä ole.

Toki sitten jos biisit muokkaa tunnistamattomaksi tyyliin Salminen niin niistä voi ”selviytyä” ilman laulutaitoakin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy