Individual
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Post-rock/ Post-punk
Wiki kertoo: "Kappaleessa "An Ocean Of Strange Islands" on yli 600 raitaa." :) Eihän ne toki kaikki yhtäaikaa soi, mutta tavaraa varmasti riittää biiseissä.
Eka läpikuuntelu Spotifysta airpodeilla menossa ja omaan korvaan ainut miinus miksauksesta on tuo laulun taka-alalle jääminen. Soittimet kuulostaa mielestäni jopa paremmalta kuin edellisillä lätyillä. Pitää myöhemmin vielä kuunnella kunnon monitoreilla, napeilla kun ei alapää samalla tavalla voikaan mennä tukkoon.Mitä vittua tämä miksaus on? Kaksi biisiä vinyyliltä kuunnellut ja täytyy sanoa, että ekaa kertaa olen pettynyt, että suon levylle ensi kuuntelun himassa vinyylinä. Soittimet eivät erotu ja laulu yhtä puuroa. Laulu miksattu johonkin niin, ettei tee kyllä yhtään Floorille oikeutta.
Liikaa kamaa raidoilla. Tämä on mun eka Nightwish-vinyyli, ja hyvä niin, jos muutkin on tällaista puuroa.
Miltä tämä suoratoistona kuulostaa?
Mitä vittua tämä miksaus on? Kaksi biisiä vinyyliltä kuunnellut ja täytyy sanoa, että ekaa kertaa olen pettynyt, että suon levylle ensi kuuntelun himassa vinyylinä. Soittimet eivät erotu ja laulu yhtä puuroa. Laulu miksattu johonkin niin, ettei tee kyllä yhtään Floorille oikeutta.
Liikaa kamaa raidoilla. Tämä on mun eka Nightwish-vinyyli, ja hyvä niin, jos muutkin on tällaista puuroa.
Miltä tämä suoratoistona kuulostaa?
Troy varmaankin vokalistina seuraavalla levyllä.Toivon todella olevani väärässä, mutta miksi mulle tulee perskutina, että tämä jää Floorin viimeiseksi studioalbumiksi. Ei siis mitään kytyä tai huhua, ihan gut feeling.
Troy varmaankin vokalistina seuraavalla levyllä.
Sopisi hyvin tähän itsetarkoitukselliseen säkkipillitotoiluun.
En myöskään tiedä aiheesta sen enempää, mutta luin, että tästä on myös Atmos-miksaus olemassa. Voikohan olla mitenkään mahdollista, että tässä on jouduttu painamaan tosiaan liian monta juttua yhteen stereossa? Alla olevassa artikkelissakin todetaan, että sinkkujen miksausta moittineet voi painua hiiteen. Sanoisin, että ei savua ilman tulta.Miksaus on kieltämättä erikoinen. Tasapaksu ja lättänän kuuloinen.
Voiko raitoja olla jo liikaa, eikä sieltä saada asioita kuulumaan ilman tämmöistä tasapäistämistä. Tämä siis ihan vain pohdintaa, miksaaminen on minulle täysin hepreaa.
En myöskään tiedä aiheesta sen enempää, mutta luin, että tästä on myös Atmos-miksaus olemassa. Voikohan olla mitenkään mahdollista, että tässä on jouduttu painamaan tosiaan liian monta juttua yhteen stereossa? Alla olevassa artikkelissakin todetaan, että sinkkujen miksausta moittineet voi painua hiiteen. Sanoisin, että ei savua ilman tulta.
Täydellinen harmonia: Nightwish – ”Yesterwynde”-ennakkokuuntelu @Finnvox 9.8.2024. - Metalliluola
Nightwish: "Yesterwynde”-ennakkokuuntelu - Finnvox 9.8.2024 Metalliluolan raportti ja kuvat, Hannu & Riku Juutilainen.metalliluola.fi
Fanitus artikkelista kyllä paistaa, mutta siitä huolimatta tämä uusin levy on sinfonista metallia.Artikkelista: Jos vierastaa sinfonista metallia, on ”Yesterwynde” todennäköisesti liian suuri pala purtavaksi.
Olen ehkä pudonnut kärryiltä, mutta ei tämä ole sinfonista metallia. Ei ollut edellinenkään levy ja sitä aiempikin on rajoilla.
Artikkelista paistaa jotenkin fanipoikamainen fanitus läpi.
Musiikillisesti todella positiivinen yllätys. Muutama levy on ollut aika mitäänsanomatonta itselle, mutta tämä on hyvä!
Ainoastaan itse myös marmatan tuosta miksauksesta. Tästähän oli puhetta jo ekan sinkun kanssa ja tuntuu jatkuvan muillakin raidoilla. Tällaiseen musaan aivan älytöntä tehdä tällaista puuroa saundista.
Soundin veteraanimetallikriitikko Marko Säynekoski antoi levylle täydet 5 tähteä. Ei taida vielä löytyä verkosta tuota arviota.
Täydellinen levy. Itselleni ainakin.
Poimitaan nyt näitä kommentteja tähän.. itsekin kuunnellut tässä nyt levyyn pariin otteeseen keskittyen ja yksittäisiä biisejä kuunnellen. Ja kyllä hyvät ystävät: Yesterwynde on tosiaan aivan heittämällä bändin paras levy sitten DPP:n, mistään muusta ei tarvitse edes keskustella. Ensinnäkin oli tosi kiva, että tämä levy ei jättänyt jälkeensä sellaista täydellisen tyrmistynyttä hämmennystä kuin vaikkapa edellinen, että mitä helvettiä minä juuri kuuntelin :D jotenkin itse varsin pitkälle "tajusin" tämän levyn heti, siltikin vaikka se on kyllä melkoinen musiikillinen runsaudensarvi. Ja kyllä tosiaan on sellainen pompöösi sinfonisuus tehnyt taas paluun, eikä Holopainen valehdellut kun sanoi, että nyt tulee taas kunnolla raskas ja "hevi" albumiMusiikillisesti todella positiivinen yllätys. Muutama levy on ollut aika mitäänsanomatonta itselle, mutta tämä on hyvä!
Käsittääkseni kappale perustuu Rutger Bregmannin "Hyvän Historia" kirjassa olevaan tosi tarinaan siitä mitä tapahtuu kun joukko lapsia oikeasti joutuu autiolle saarelle. Tositarina on paljon kauniimpi, mitä nihilistinen "Kärpästen herra.". Epäilemättä Holopainen on tuosta kirjasta tarinan bongannut ja siitä inspiroitunut, ei se niin tunnettu juttu ole.Children Of A´ta on aivan erinomainen kappale, siinä jopa se hehkutettu tongalainen(?) laulu menee muun poljennon ohessa vähän ohi.