Itse asiassa kun tässä aamulla tuon siivun kuuntelin sen 4-5 kertaa, niin pidän siitä kyllä jo nyt. Mutta siinä olet oikeassa, että herra Holopainen itse sanoi tulevan levyn olevan taas huomattavasti raskaampi, etenkin kun edellisestä levystä tuli "vahingossa" niin kevyt. Eli sitä vastaan tämä biisi sotii, mutta kenties hyvinkin tarkoituksella nyt sitten toiseksi näytebiisiksi on julkaistu tällainen levyn suunnilleen kevyin biisi..Joo kyllä tämä vähän vaisuksi jäi ensikuunteluilla kun työmatkan aikana 4 kertaa kerkesi tutustua. Lähtökohtaisesti kun bändiltä odottaa paljon raskaampaa tavaraa niin jopa pettymys vaikka eihän tuo huono biisi ole
Niin voihan se olla että laitettiin kakkossingleksi tämmöinen kevyempi ja helpommin kuunneltava biisi radiosoittoja varten. Mutta juurikin noiden kommenttien takia odotin vähän raskaampaa, lisäksi somessa tuli vastaan jotain armageddoniin liittyvää mainosta joka antoi odottaa biisiltäkin tuomionpäivän hevimättöä. Mutta kuten sanoin ei tämä huono tekele ole ja luultavasti kun enemmän kuuntelee niin alkaa toimimaan vielä paremminkin.Itse asiassa kun tässä aamulla tuon siivun kuuntelin sen 4-5 kertaa, niin pidän siitä kyllä jo nyt. Mutta siinä olet oikeassa, että herra Holopainen itse sanoi tulevan levyn olevan taas huomattavasti raskaampi, etenkin kun edellisestä levystä tuli "vahingossa" niin kevyt. Eli sitä vastaan tämä biisi sotii, mutta kenties hyvinkin tarkoituksella nyt sitten toiseksi näytebiisiksi on julkaistu tällainen levyn suunnilleen kevyin biisi..
Hauska yhteensattuma, juuri eilen eräs kaverini sanoi täsmälleen samaa, että miten hän saa tästä biisistä Queen-viboja. Oletettavasti kait viittaa juuri tuohon kertosäkeen samaan kohtaan. Omaan korvaani siinä käytännössä hyödynnetään samanlaista jonkinlaisella "kaukuefektillä" varustettua a cappella laulua mitä Queen käyttää, ja siitä samankuuloisuusIhankuin tässä toisessa kappaleessa olisi pieni lyhyt pätkä saanut vaikutteen Bohemian Rhapsodysta..., ensi kerran se tulee ajassa 1:01, tai sitten se olen vain minä jolta siltä kuulostaa.
AMARANTH! Amaranthe on se ärsyttävä ruotsalainen bändi.Pinnat bändille kuitenkin siitä, etteivät ole lähteneet sinkkubiiseiksi tekemään jotain radiosoittoon viilattua Ever Dream, Nemo tai Amaranthe -pastissia.
Minulle tämä uusi sinkku iskee yllättävän hyvin, paremmin kuin ensimmäinen. Ei mikään jytky ja mieltä avartava tuotos mutta menevä kipale. Jotenkin tykkään kertosäkeestä lapsikuoron laulamana.
Amen! Esimerkiksi nyt minä tuosta edellä sanoin, mutta omaankin korvaan tuossa uudessa biisissä on kohtia jotka kuulostavat Queenia paljon enemmän juurikin 15 vuoden takaiselta Sonata Arcticalta. Koska tosiaankin Kakko käytti tuolla valtavasti juuri tuollaisia elementtejä (tosin sanoi itse tuolloin olevan Queen-fani, ja sieltä niitä ottaneensa), joten kyllä se omakin mielleyhtymä on juurikin tuo..Joku mainitsi Queenin, niin minulle taas tuli ehkä enemmän mielleyhtymiä Sonata Arctican Tony Kakon kokeellisimpiin sävellyksiin. Toki Queen siellä myös taustalla, koska Kakkohan on tunnettu Queen -fani.
Aamen. Nightwishilta kuitenkin löytyy niitä ns. radiohittejä joten jos niitä kaipaa niin vanhoilta levyiltä löytyy. Sitä paitsi, varmasti sieltä uudeltakin levyltä tulee löytymään joku radioystävällinen kappale. Siellä on muutama kappale jotka on pituudeltaan niitä ystävällisiä 4-5 minuutin kappaleita, joten en ihmettelisi jos sieltä joku uusi "Alpenglow" eli sinkkubiisi sitten levyn julkaisun jälkeen tulisi.Sanat on aika synkätkin, mutta pakko arvostaa että Holopainen tekee mitä haluaa, ei mitä muut odottaa. Pitkään jo tiedetty, että kahden edellisen albumin teema tulee jatkumaan trilogian viimeisellä tuotoksella.
Osittain joo, mutta toisaalta kyllähän Hietalan lauluosuuksia oli selvästi vähennetty esim. Olzonin aikaiseen tuotantoon verratuna. Toki viime levyllä oli se Endlessness jonka Hietala isolta osin lauloi, mutta noin muuten.Suurin puute tulevalla levyllä tulee varmasti olemaan Markon aka. miesäänen puuttuminen. Tai no, Troy on toki enemmän tai vähemmän äänessä mutta juu knou what ai miin.
Samaa mieltä. Kuopiorockissa Tarotin keikalla mies veti muutaman minuutin monologin liittyen diktaattoreihin ja politiikkaan, niin mietin kyllä rehellisesti sanottuna että mitä vittua nyt. Ei nyt sillä etteikö ihan asiaa olisi puhunut, mutta ehkä tuollaisen hapatuksen paikka ei ole keskellä keikkaa.Joskin Hietalan viime aikojen touhujen ja kommenttien jälkeen ikävä ei ole edes niin iso kuin olisi ennakkoon voinut odottaa.
Oli tuossa se, että vaikka Nightwish ei nyt uuden levyn tiimoilta kierräkään ja pitävät nyt taukoa, niin Holopainen paljasti kuitenkin bändin tehneen "useamman levyn sopimuksen" levy-yhtiön kanssa. Eli kyllä Nightwish elää varmasti vielä pitkään tästä eteenpäinkin.Holopainen oli muuten juuri Huomenta Suomen haastattelussa. Jos/kun moni sen varmaan missasi, niin mitään oleellista asiasisältöä ette menettäneet.
Samaa mieltä. Kuopiorockissa Tarotin keikalla mies veti muutaman minuutin monologin liittyen diktaattoreihin ja politiikkaan, niin mietin kyllä rehellisesti sanottuna että mitä vittua nyt. Ei nyt sillä etteikö ihan asiaa olisi puhunut, mutta ehkä tuollaisen hapatuksen paikka ei ole keskellä keikkaa.
Soundin joku toimittaja on levyn jo kuunnellut. Tuttua ja turvallista kuulemma suurimmaksi osaksi. Jatkaa samoilla linjoilla kuin kaksi aiempaa levyä.Tämä ei ole mun Nightwishia, mutta en jaksa valittaa ja muistella menneitä. Biisi oli ok ja levy tulee kyllä kuunneltua. Odotuksia ei ole.
No niin, jos näin on sillä ei ole minulle annettavaa. Kaaoszinellä oli myös arviota.Soundin joku toimittaja on levyn jo kuunnellut. Tuttua ja turvallista kuulemma suurimmaksi osaksi. Jatkaa samoilla linjoilla kuin kaksi aiempaa levyä.