Mainos

Nightwish

• 881 144
  • 3 934

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä kyllä tämä toinenkaan single kolahtanut ainakaan kertalaakista. Minua ainakin vaivaa se, että aikaisemmin sähkökitara oli keskeinen instrumentti Nightwishin musiikissa. Nyt sen rooli on toimia lähinnä taustalla.

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Joo kyllä tämä vähän vaisuksi jäi ensikuunteluilla kun työmatkan aikana 4 kertaa kerkesi tutustua. Lähtökohtaisesti kun bändiltä odottaa paljon raskaampaa tavaraa niin jopa pettymys vaikka eihän tuo huono biisi ole. Edellinen single omaan mieleen paljon parempi. Toki jos vertaa edellisen levyn kakkossingleen (harvest?) niin parempi ja tulee tuota kuunneltua jatkossakin mutta hieman laskee tulevan levyn osalta odotuksia. Viime aikoina soinut paljon omalla soittolistalla esimerkiksi livevedot devil and the deep oceanista, she is my sinistä sekä 10th man downista ja voi kun sieltä vielä löytyisi sen verran kiukkua bändistä että tulisi jotain oikeasti raskaampaa mättöä joka kuitenkin oli se mihin 2000-luvun alussa bändiin ihastuin.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Joo kyllä tämä vähän vaisuksi jäi ensikuunteluilla kun työmatkan aikana 4 kertaa kerkesi tutustua. Lähtökohtaisesti kun bändiltä odottaa paljon raskaampaa tavaraa niin jopa pettymys vaikka eihän tuo huono biisi ole
Itse asiassa kun tässä aamulla tuon siivun kuuntelin sen 4-5 kertaa, niin pidän siitä kyllä jo nyt. Mutta siinä olet oikeassa, että herra Holopainen itse sanoi tulevan levyn olevan taas huomattavasti raskaampi, etenkin kun edellisestä levystä tuli "vahingossa" niin kevyt. Eli sitä vastaan tämä biisi sotii, mutta kenties hyvinkin tarkoituksella nyt sitten toiseksi näytebiisiksi on julkaistu tällainen levyn suunnilleen kevyin biisi..

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Itse asiassa kun tässä aamulla tuon siivun kuuntelin sen 4-5 kertaa, niin pidän siitä kyllä jo nyt. Mutta siinä olet oikeassa, että herra Holopainen itse sanoi tulevan levyn olevan taas huomattavasti raskaampi, etenkin kun edellisestä levystä tuli "vahingossa" niin kevyt. Eli sitä vastaan tämä biisi sotii, mutta kenties hyvinkin tarkoituksella nyt sitten toiseksi näytebiisiksi on julkaistu tällainen levyn suunnilleen kevyin biisi..
Niin voihan se olla että laitettiin kakkossingleksi tämmöinen kevyempi ja helpommin kuunneltava biisi radiosoittoja varten. Mutta juurikin noiden kommenttien takia odotin vähän raskaampaa, lisäksi somessa tuli vastaan jotain armageddoniin liittyvää mainosta joka antoi odottaa biisiltäkin tuomionpäivän hevimättöä. Mutta kuten sanoin ei tämä huono tekele ole ja luultavasti kun enemmän kuuntelee niin alkaa toimimaan vielä paremminkin.

SM84

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues, KuKi HT
En näiden kahden biisin perusteella odota tuolta uudelta albumilta yhtään mitään. Mä en oikein saa niistä kiinni, ei ole oikein mihin tarttua. Kaikki on jotenkin... vaisua. Ehkäpä koko levyn kontekstissa nuo aukeavat paremmin, mutta ainakin näin irrallaan ne eivät anna oikein mitään.

Vielä Endless Forms Most Beautifuliin asti olin kyllä bändin mukana, pidän edelleen siitä levystä, pidän sitä yhtenä bändin parhaista. Jotenkin se levy aukesi aika vaivattomasti, mutta edellislevy oli jo sellainen tapaus, että en ole vieläkään päässyt siihen sisälle, eikä edes tee mieli yrittää.

rpeez

Jäsen
Ihankuin tässä toisessa kappaleessa olisi pieni lyhyt pätkä saanut vaikutteen Bohemian Rhapsodysta..., ensi kerran se tulee ajassa 1:01, tai sitten se olen vain minä jolta siltä kuulostaa.

Joka tapauksessa yhden kuuntelun jälkeen tämä The Day of... iskee paremmin omaan makuun, sisältäen joitakin nautittavia osuuksia.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ihankuin tässä toisessa kappaleessa olisi pieni lyhyt pätkä saanut vaikutteen Bohemian Rhapsodysta..., ensi kerran se tulee ajassa 1:01, tai sitten se olen vain minä jolta siltä kuulostaa.
Hauska yhteensattuma, juuri eilen eräs kaverini sanoi täsmälleen samaa, että miten hän saa tästä biisistä Queen-viboja. Oletettavasti kait viittaa juuri tuohon kertosäkeen samaan kohtaan. Omaan korvaani siinä käytännössä hyödynnetään samanlaista jonkinlaisella "kaukuefektillä" varustettua a cappella laulua mitä Queen käyttää, ja siitä samankuuloisuus

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Kyllä tämä miellyttää enemmän omaa korvaa kuin tuo aiempi sinkku. Biisi rullaa ja hengittää paremmin kun ei ole tuutattu täyteen kaikkea mahdollista, ja erityistä plussaa synthwave/Jarre-henkisistä säksätyksistä ja pulputuksista. Retroa, mutta kuulostaa tässä kontekstissa silti raikkaalta. Instrumentaalina tämä menisi kyllä hyvin tuolla YLEn olympiakoosteissa taustamusana.

Kitaroiden puute ei itseäni häirinnyt, itseasiassa biisi muuttui samantien monta napsua tylsemmäksi kun se tuttu pakollinen junttaus starttasi.

Ei nyt mikään välitön jysärihitti tämäkään, mutta tekee mieli kuunnella uusiksi heti perään. Se on yleensä hyvä merkki.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Ihan hyvää Harry Potter-metallia, tai tuli heti mieleen, että tämä voisi soida Tylypahkan kouludiskossa. :) Ja silloinhan se ei ole huonoa. Komea tuotanto, kuten arvata saattaa, etenkin tuo kuoro soi hienosti. On kyllä Holopainen ryhmineen tämän sinfonisen metallin genren kiistaton ykkönen. Ehkä joku pääsee lähelle, en ole kuullut.

Toista kuuntelukierrosta kehiin ja vähän lisää mökää torppaan perjantain kunniaksi.

Animal

Jäsen
Ihan jees. Arvosana 7/10, joka ei ole kovin korkea huomioiden, että kyseessä on sinkkubiisi. Biisissä on muutamia hienoja kohtia, mutta ei kokonaisuus sellaiseksi muodostu, että sen heti haluaisi kuulla uudelleen.

Pinnat bändille kuitenkin siitä, etteivät ole lähteneet sinkkubiiseiksi tekemään jotain radiosoittoon viilattua Ever Dream, Nemo tai Amaranthe -pastissia. Tykkäsin myös siitä, että enemmän mennään bändivetoisesti kuin ykkössinkussa. Toinen puoli on sitten se, että tuskin se bändille haitaksi olisi jos biisistä joku korvamatokoukku löytyisikin. Toki jollekin varmaan on löytynytkin.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Pinnat bändille kuitenkin siitä, etteivät ole lähteneet sinkkubiiseiksi tekemään jotain radiosoittoon viilattua Ever Dream, Nemo tai Amaranthe -pastissia.
AMARANTH! Amaranthe on se ärsyttävä ruotsalainen bändi.

Uusi biisi ihan ok, edelleenkin odotan mielenkiinnolla uutta levyä.

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Minulle tämä uusi sinkku iskee yllättävän hyvin, paremmin kuin ensimmäinen. Ei mikään jytky ja mieltä avartava tuotos mutta menevä kipale. Jotenkin tykkään kertosäkeestä lapsikuoron laulamana.

Sanat on aika synkätkin, mutta pakko arvostaa että Holopainen tekee mitä haluaa, ei mitä muut odottaa. Pitkään jo tiedetty, että kahden edellisen albumin teema tulee jatkumaan trilogian viimeisellä tuotoksella.

Jos pelkkää isoa radiosoittoa haettaisiin niin äkkiäkös Tuomas jonkun everdreamin tuohon olisi taikonut.

Suurin puute tulevalla levyllä tulee varmasti olemaan Markon aka. miesäänen puuttuminen. Tai no, Troy on toki enemmän tai vähemmän äänessä mutta juu knou what ai miin.

Joskin Hietalan viime aikojen touhujen ja kommenttien jälkeen ikävä ei ole edes niin iso kuin olisi ennakkoon voinut odottaa.

Animal

Jäsen
Minulle tämä uusi sinkku iskee yllättävän hyvin, paremmin kuin ensimmäinen. Ei mikään jytky ja mieltä avartava tuotos mutta menevä kipale. Jotenkin tykkään kertosäkeestä lapsikuoron laulamana.

Tuossa taisi joku muukin asiasta mainita, mutta itselleni ehdottomasti positiivisin asia tässä biisissä on sen sinfoniamössön puuttuminen. Tässä kuulee mielestäni hyvin Holopaisen kyvyn luoda kauniita ja tunnelmaan sopivia melodioita. Se useamman levyn ajan isommaksi ja isommaksi kasvanut sinfoniatuuttaus saa omaan korvaan kaikki biisit kuulostamaan samalta ja ennalta-arvattavilta. On veteenpiirretty viiva onko se orkestraatio itse tarkoitus vai tehokeino. Tässä ei muutamaa väläystä lukuunottamatta ole oikein DPP:n jälkeen osuttu lankulle.

Joku mainitsi Queenin, niin minulle taas tuli ehkä enemmän mielleyhtymiä Sonata Arctican Tony Kakon kokeellisimpiin sävellyksiin. Toki Queen siellä myös taustalla, koska Kakkohan on tunnettu Queen -fani.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joku mainitsi Queenin, niin minulle taas tuli ehkä enemmän mielleyhtymiä Sonata Arctican Tony Kakon kokeellisimpiin sävellyksiin. Toki Queen siellä myös taustalla, koska Kakkohan on tunnettu Queen -fani.
Amen! Esimerkiksi nyt minä tuosta edellä sanoin, mutta omaankin korvaan tuossa uudessa biisissä on kohtia jotka kuulostavat Queenia paljon enemmän juurikin 15 vuoden takaiselta Sonata Arcticalta. Koska tosiaankin Kakko käytti tuolla valtavasti juuri tuollaisia elementtejä (tosin sanoi itse tuolloin olevan Queen-fani, ja sieltä niitä ottaneensa), joten kyllä se omakin mielleyhtymä on juurikin tuo..

Holopainen oli muuten juuri Huomenta Suomen haastattelussa. Jos/kun moni sen varmaan missasi, niin mitään oleellista asiasisältöä ette menettäneet. Tulipahan sentään taas uusi knoppitieto Holopaisen eskapismi-luetteloon: mies sanoi ettei ole eläissään kirjoittanut nettiin (someen tai muutoin) yhtään mitään, ei edes pienintäkään kommenttia

Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Sanat on aika synkätkin, mutta pakko arvostaa että Holopainen tekee mitä haluaa, ei mitä muut odottaa. Pitkään jo tiedetty, että kahden edellisen albumin teema tulee jatkumaan trilogian viimeisellä tuotoksella.
Aamen. Nightwishilta kuitenkin löytyy niitä ns. radiohittejä joten jos niitä kaipaa niin vanhoilta levyiltä löytyy. Sitä paitsi, varmasti sieltä uudeltakin levyltä tulee löytymään joku radioystävällinen kappale. Siellä on muutama kappale jotka on pituudeltaan niitä ystävällisiä 4-5 minuutin kappaleita, joten en ihmettelisi jos sieltä joku uusi "Alpenglow" eli sinkkubiisi sitten levyn julkaisun jälkeen tulisi.

Suurin puute tulevalla levyllä tulee varmasti olemaan Markon aka. miesäänen puuttuminen. Tai no, Troy on toki enemmän tai vähemmän äänessä mutta juu knou what ai miin.
Osittain joo, mutta toisaalta kyllähän Hietalan lauluosuuksia oli selvästi vähennetty esim. Olzonin aikaiseen tuotantoon verratuna. Toki viime levyllä oli se Endlessness jonka Hietala isolta osin lauloi, mutta noin muuten.

Joskin Hietalan viime aikojen touhujen ja kommenttien jälkeen ikävä ei ole edes niin iso kuin olisi ennakkoon voinut odottaa.
Samaa mieltä. Kuopiorockissa Tarotin keikalla mies veti muutaman minuutin monologin liittyen diktaattoreihin ja politiikkaan, niin mietin kyllä rehellisesti sanottuna että mitä vittua nyt. Ei nyt sillä etteikö ihan asiaa olisi puhunut, mutta ehkä tuollaisen hapatuksen paikka ei ole keskellä keikkaa.

Holopainen oli muuten juuri Huomenta Suomen haastattelussa. Jos/kun moni sen varmaan missasi, niin mitään oleellista asiasisältöä ette menettäneet.
Oli tuossa se, että vaikka Nightwish ei nyt uuden levyn tiimoilta kierräkään ja pitävät nyt taukoa, niin Holopainen paljasti kuitenkin bändin tehneen "useamman levyn sopimuksen" levy-yhtiön kanssa. Eli kyllä Nightwish elää varmasti vielä pitkään tästä eteenpäinkin.

Animal

Jäsen
Samaa mieltä. Kuopiorockissa Tarotin keikalla mies veti muutaman minuutin monologin liittyen diktaattoreihin ja politiikkaan, niin mietin kyllä rehellisesti sanottuna että mitä vittua nyt. Ei nyt sillä etteikö ihan asiaa olisi puhunut, mutta ehkä tuollaisen hapatuksen paikka ei ole keskellä keikkaa.

Samaa on ollut kai tarjolla pitkin kesää miehen omillakin keikoilla. Nuo muusikkojen politiikkasaarnat kesken keikan on yleisestikin ihan täyttä paskaa ja raskasta kuunneltavaa, en tiedä ketä joku Hietalakin kuvittelee hänen mielipiteensä kiinnostavan. Ainakin itse menen noihin tapahtumiin tai keikoille nimenomaan sen takia, ettei tuota tarvitsisi kuunnella ja saisi rauhassa juoda kaljaa ja kuunnella rokkia.

En tiedä onko sillä alkanut ruuvit löystymään vai onko yleisesti vaan herkempi tämän ajan tarjoamille ärsykkeille, mutta olihan se mielenkiintoinen ajatuskyhäelmä myöskin yhdistää oikeistopopulismi ja Nightwishin pienentyneet keikkapalkkiot ja suuremmat asetetut vaatimukset bisnesosastolta.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Olihan tämä tälläinen ihan ok biisi. Kyllä tätä lenkillä jaksaa välillä kuunnella. En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Tämä ei ole mun Nightwishia, mutta en jaksa valittaa ja muistella menneitä. Biisi oli ok ja levy tulee kyllä kuunneltua. Odotuksia ei ole.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Soundin joku toimittaja on levyn jo kuunnellut. Tuttua ja turvallista kuulemma suurimmaksi osaksi. Jatkaa samoilla linjoilla kuin kaksi aiempaa levyä.
No niin, jos näin on sillä ei ole minulle annettavaa. Kaaoszinellä oli myös arviota.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mun mielestä toi oli jotenkin pliisu. Laulut olivat jopa parasta osuutta, koska sopivat tuollaisina tuohon.

Jos Metallican Justicelta puuttui basso niin tältä puuttuu kitara. En tiedä miksi onkin miksattu niin piiloon ettei huomaa kuin parissa kohdassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy