NHL20 – yleinen keskustelu

  • 280 130
  • 1 529

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Kyllähän tässä pelissä eniten raivostuttaa tuo tekoäly. Semmosia suorituksia näkee botilta, että ei voi kuin ihmetellä kuka on ne koodannut. Milloin ei mennä parin metrin päässä olevalle irtokiekolle tai pysähdytään siniviivan tuntumaan 2vs1. Myöskin täällä keskusteltu tilanne missä 2vs2 hyökkäyksessä alempi pakki pysähtyy tai ottaa jopa potkun keskialueelle, jos toinen puolustajista ohitetaan. Myös se päätön ryntäily karvauksessa, kun toinen tulee jo täyttä häkää hyökkäyspäätä kohdin.
Näitä ainakin olen kummastellut. Niiden kanssa pitää vain ilmeisesti opetella pelaamaan, eihän siinä mitään järkeä ole, että pitäisi pelata jollain aivan järjen vastaisella tavalla mutta ei ole varmaan muutakaan vaihtoehtoa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Nyt sattunu vähä turhan monta vastustajaa, jotka ilmeisesti lähtee syömään tai paskalle ku ei pärjää. Äskeinen teki sen jo toisen erän aikana. Vähä raskas pelata tollasia vastaan.
Viimesin veli nimimerkin mukaan syntyny -74 eli jo aikuinen ja käyttäytyy niinku pikkupojat =D
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Jos joku palstaa seuraavista tiimeistä on maalivahtia vailla, mää voisin tulla pyhien yli pellailemaan veskana. Olen aloittelija, mutten ole ihan sysipaska enkä todennäköisesti hirveässä soosissa. En spedeile, mutten varmaan ota mitään Raskmaisia gamesavereitäkään kun ei vanhalla refleksit riitä.

Miksi täällä kyselen? Tiedän että täällä on joitakin jengejä, oma jengi elää juuri nyt hiljaiseloa ja NHLGameriin ei uskalla. PSN: kamenski. Be brave, try a newbie goalie.

Pistin sulle tästä asiasta viestiä PSN Messengerin kautta muutama päivä sitten mutta liekö viesti tullut perille koska joskus sovelluksen kautta lähetetyt eivät kaikilla ole näkyneet? Oletko vielä kiinnostunut johonkin jengiin liittymään veskariksi? Meillä HC Jatkiksessa olisi tarvetta ottelusta toiseen pelaavalle maalivahdille koska sille tontille on vaikea löytää pelaajia. Hyökkääjiä on meillä tarpeeksi mutta puolustajia ja maalivahtia etsitään nimenomaan sellaisia jotka ovat näillä paikoilla valmiita pelaamaan ottelusta toiseen.

HC Jatkis elää nyt hieman hiljaiseloa ja vaikea on saada kasaan edes 3 vs 3:a siis siten että vain maalivahti olisi botti. Tavoitteena olisi päästä ensisijassa pelaamaan 6 vs 6-pelejä vähintään neljällä mutta toki ilman botteja olisi se ihannetilanne. Mutta edes tuota neljää on ollut vaikea saada kasaan. Aiemmin syksyllä oli tunkua koppiin 6 vs 6-peleissäkin.

Ainakin itse olisin valmis olemaan kärsivällinen vakituisen maalivahdin osalta eli heti ei tarvitse onnistua joka pelissä ja jos saataisiin vakituisesti pelistä toiseen pelaava puolustus sekä maalivahti jonka pohjan päälle olisi hyvä rakentaa hyökkäyspeliä ja viisikkopeliä. Ainakin itse pitäisin tärkeänä (sillä kokemuksella EASHL-joukkueen peleistä mitä tähän saakka tältä syksyltä on) että kokoonpanot otteluista toiseen olisivat lähestulkoon aina melkein samat vaikka siten että pelejä olisi vähemmän mutta niistä useimmissa pelaisivat lähes täysin samat pelaajat ja tietyillä pelipaikoilla. Toki kaikki eivät aina pääse pelaamaan ja siksi on väistämätöntä että kokoonpanot vaihtuvat mutta tavoite olisi hyvä olla että runko olisi sama pelistä toiseen ja aina kukin kun on mukana peleissä niin pelaa samalla paikalla eikä vaihtelua pelipaikkojen välillä olisi ainakaan paljoa.

Mutta jos @kamenski kiinnostaa tulla joukkueeseen maalivahdin paikalla pelaamaan niin ainakin itse olisin valmis antamaan siihen tilaisuuden ja vaikka tulostenkin kustannuksella antamaan aikaa kehittyä. Keskustelimme tästä jo hieman ja tulkitsin että samaa mieltä ovat muutkin. Pistä vaikka @Rairama lle viestiä että liittää sinut tänään mukaan jos pääset ja jos meiltä tänään pelejä on tiedossa. Sitä en tiedä. Itse pääsen vasta aikaisintaan huomenna illalla mutta todennäköisesti vasta torstai-iltana omalta osaltani pääsen pelaamaan. Jos pelaajia löytyy tänään ja huomenna niin ilman muuta pelejä vaan pystyyn HC Jatkiksessa. Tämä oikeastaan kuuluisi tuohon HC Jatkiksen ketjuun mutta kyselit joukkueasiaa täällä niin vastasin tänne.
 
Viimeksi muokattu:

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Huoh, kolme peräkkäistä peliä nurkassa runkuttajia vastaan...
Kaikki voitin, mutta en ymmärrä mitä iloa pelaamisesta on tuolla runkutustyylillä?
Vemputtaa tattia nurkassa, kai ne tekee sitä sitten ilman ohjaintakin himassa...
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Huoh, kolme peräkkäistä peliä nurkassa runkuttajia vastaan...
Kaikki voitin, mutta en ymmärrä mitä iloa pelaamisesta on tuolla runkutustyylillä?
Vemputtaa tattia nurkassa, kai ne tekee sitä sitten ilman ohjaintakin himassa...
Vahva tämä, itsellä ei ainakaan mielenkiinto riittäisi pelata tuolla tyylillä, eikä tällaisia vastaan kauhean mielellään pelaisi..
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Jaahas, vedot 32-26 mulle... Mutta tulos tietenkin 7-10 turpaan. Mitä vittua tää on. Miks selkeästi huonompia joukkueita ei voi voittaa? Niitä vastaan uppoaa kymmenen mitä en päästäis ees vahingossa ketään vastaan, ja mulla tyhjistä tolppiin ja onetimerit seinille.
 

Frykke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Hurricanes
Jaahas, vedot 32-26 mulle... Mutta tulos tietenkin 7-10 turpaan. Mitä vittua tää on. Miks selkeästi huonompia joukkueita ei voi voittaa? Niitä vastaan uppoaa kymmenen mitä en päästäis ees vahingossa ketään vastaan, ja mulla tyhjistä tolppiin ja onetimerit seinille.

Eikös tuossa ole vedot aika tasan?
Lisäksi hiton vaikea sanoa vetomäärän perusteella että onko ne vedot sinisen jälkeen heitettyjä sinnepäin vai onko laatupaikkoja kaikki..hivenen pöhköä vertailla noita vetomääriä omasta mielestä konsolipelissä.

Onhan oikeassa elämässäkin niin että välillä toinen painaa päälle ja vetoja hitokseen mutta altavastaaja käy rääpimässä maalit ja voittaa..
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Eikös tuossa ole vedot aika tasan?
Lisäksi hiton vaikea sanoa vetomäärän perusteella että onko ne vedot sinisen jälkeen heitettyjä sinnepäin vai onko laatupaikkoja kaikki..hivenen pöhköä vertailla noita vetomääriä omasta mielestä konsolipelissä.

Onhan oikeassa elämässäkin niin että välillä toinen painaa päälle ja vetoja hitokseen mutta altavastaaja käy rääpimässä maalit ja voittaa..
Olet toki oikeassa. Oon huomannut, että ei ne siniseltä sinnepäin oikeen mee, joten niitä en vetele. Voi toki olla vaan löysää pelaamistakin, mutta aina sen huononkin pelin täytyy sattua.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Moniko on törmännyt näihin jotka purkavat omalta alueeltaan, tietenkin kaikkien kolmen oman pelaajan läpi ja vastustaja läpiajoon siitä?
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Olet toki oikeassa. Oon huomannut, että ei ne siniseltä sinnepäin oikeen mee, joten niitä en vetele. Voi toki olla vaan löysää pelaamistakin, mutta aina sen huononkin pelin täytyy sattua.
Kuinkahan muuttuisi peli, jos ei olisi momentumia tai EA apuja? Eli pelaajien omat taidot ratkaisivat ottelut. Hyvät voittaisi huonot ja päinvastoin. Nythän nää matsit menee tuon momentin ja dynaamisen vaikeustason mukaan. Mikäli yksi matsi kymmenestä on hävitty hallinnasta huolimatta, niin se on ok. Mikäli yli viisi peräkkäistä matsia häviää hallinnasta huolimatta, ei ole ok enää. Ei sama joukkue häviä tosielämässä noin paljon matseja hyvällä pelillä.

Vetokartat näyttää aika hyvin, kuinka olet pelannut. Mielestäni yli 30 laukausta laukonut on kyllä saanut hyviäkin paikkoja. Tässä versiossa kun valtaosa laukauksista blokataan. Välillä Mie saan sellaisen kuvan, että jos laukoo paljon, niin se on huono asia. Miksi? Onko sitten parempi runkata siellä kulmassa? En osaa, enkä edes halua opetella sitä vastenmielistä tyyliä pelata. Oma pelityyli on taklata kovaa, laukoa paljon ja paineistaa alueella. Tulokset vaihtelevat, mutta rökäletappioita ei tuolla tyylillä ole tullut.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vetokartat näyttää aika hyvin, kuinka olet pelannut. Mielestäni yli 30 laukausta laukonut on kyllä saanut hyviäkin paikkoja. Tässä versiossa kun valtaosa laukauksista blokataan. Välillä Mie saan sellaisen kuvan, että jos laukoo paljon, niin se on huono asia. Miksi? Onko sitten parempi runkata siellä kulmassa? En osaa, enkä edes halua opetella sitä vastenmielistä tyyliä pelata. Oma pelityyli on taklata kovaa, laukoa paljon ja paineistaa alueella. Tulokset vaihtelevat, mutta rökäletappioita ei tuolla tyylillä ole tullut.
Toisaalta jos tähtäilee vedot huonosti, niin suurikaan määrä vetoja ei johda oikein mihinkään. Vaikka hallitsisi tapahtumia kentällä, niin pitää ne maalit myös saada paikoista tehtyä. Siinä on toki aina tuuriakin mukana, mutta kyllä taito laukoa tarkasti paikan tullen on tässä pelissä todella iso juttu.

Jokaisella on oma tyylinsä pelata, ei ole yhtä oikeaa. Iitse lähinnä ihmettelen niitä, joiden pelissä ei ole variaatiota, vaan yritetään aina tehdä maaleja samalla tavalla. Voihan se toimia, mutta itse ainakin tylsistyisin pahemman kerran, jos aina tekisin samaa.
 

Kafrom

Jäsen
Välillä Mie saan sellaisen kuvan, että jos laukoo paljon, niin se on huono asia. Miksi?
Eihän siinä sinänsä ole mitään väärää laukoa paljon, mutta vetotilasto on sinänsä aika huono kertomaan pelin kulusta mitään, kun monet tykkäävät roiskia sitä kiekkoa ties mistä paikasta maalille ja pelin jälkeen itketään miten lauottiin 30 kertaa ja ei tullut voittoa. Tuolla "kulmassa pyörimisellä" on yleensä se tarkoitus, että haetaan sitä korkean prosentin maalintekopaikkaa roiskimisen sijaan. Pitkässä juoksussa pelejä voittaa paljon useammin sillä, jos jaksaa hinkata niitä varmoja maalintekopaikkoja. Mä oon niitä pelaajia jolla on pelissä enemmän hyökkäysalueaikaa kuin vetoja, tosin nykyään ei juurikaan tule huttiin tai versukseen koskettua.
 

Swatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Inter Milan
Hut champpärit on muuten nähtävästi aikaistettu alkamaan perjantaina kello 6? Loistava muutos eurooppalaisille.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Kuinkahan muuttuisi peli, jos ei olisi momentumia tai EA apuja? Eli pelaajien omat taidot ratkaisivat ottelut. Hyvät voittaisi huonot ja päinvastoin. Nythän nää matsit menee tuon momentin ja dynaamisen vaikeustason mukaan. Mikäli yksi matsi kymmenestä on hävitty hallinnasta huolimatta, niin se on ok. Mikäli yli viisi peräkkäistä matsia häviää hallinnasta huolimatta, ei ole ok enää. Ei sama joukkue häviä tosielämässä noin paljon matseja hyvällä pelillä.

Vetokartat näyttää aika hyvin, kuinka olet pelannut. Mielestäni yli 30 laukausta laukonut on kyllä saanut hyviäkin paikkoja. Tässä versiossa kun valtaosa laukauksista blokataan. Välillä Mie saan sellaisen kuvan, että jos laukoo paljon, niin se on huono asia. Miksi? Onko sitten parempi runkata siellä kulmassa? En osaa, enkä edes halua opetella sitä vastenmielistä tyyliä pelata. Oma pelityyli on taklata kovaa, laukoa paljon ja paineistaa alueella. Tulokset vaihtelevat, mutta rökäletappioita ei tuolla tyylillä ole tullut.
No olen miettinyt täälä paljon samaa, mietin myös että katoaako mun pelitaidot ja puolustaminen 4-0 tilanteessa, joka sulaa aina 4-5 häviöksi? Tämä vielä niin yleinen että sillä ei ole oikean elämän kanssa mitään tekemistä.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Niin ja muutenkin hut rivalsissa on nuo taitotasot, niin tulisi niitä saman tasoisia pelaajia vastaan, eikä peli muokkaisi. Vituttaa taas järkyttävän paljon tämä kun ei saa mitään tehtyä, kun se on yksinkertaisesti tehty tämänhetkisessä ottelussa mahdottomaksi, pitkän vaihdon pelannut Marchand on nopeampi kuin tuoreena vaihdosta tullut Crosby.... Okei, täysin ymmärrettävää ilmeisesti.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Vittu. Onko muilla ollut tuo Jaques Plante maalissa? Ei kannata. 38-19 vedot ja tuo 89ovr päästää 9! Torjuntaprosentti huikea 52%. Samassa tavallinen 82ovr dubnyk ottaa 31 torjuntaa 39 vedosta. Joopa joo. En tiedä sitten katoavatko puolustustaidot aina vai voisikohan vika olla siinä mitä maalivahti tekee, mihin ei itse voi vaikuttaa kunhan pelaa tyhjät paikat pois.
 

Frykke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Hurricanes
Kuulostaa noi sun pelien maalimäärät siltä että niissä ei puolusteta lainkaan.. että epäilen syyn kuitenkaan löytyvän maalivahdeista.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Okei en mä tiedä sit. Oon ehkä niin taitava että vastustajien pelaajat on jostain syystä parempia tekeen maaleja, kyllä näissä mun peleissä myös puolustetaan. Antakaa vinkkejä. Miten puolustaa? Miten saa maalivahdit paremmiksi? Miten hyökätä että saa tyhjään maaliin maalit? Kiitos.
Tykkään siitä kun peli on mahdollisimman aito. Tässä on aivan kamalaa yritääkään mitään muuta kuin noita onetimereita tyhjiin. Ei kauhean monesti uppoa hyviltäkään paikoilta.
 

Rairama

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL & Vaasan Sport
Pistä striimi pystyyn ja linkkiä tänne, niin nähdään miten pelaat ja kuinka vastustajat tulee melkein jatkuvasti 3-5 maalin takaa rinnalle ja ohi.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Hetkonen, onko Hutissa toisin Futissa, että voi tulla normikorttikin pakasta vaikka on erikoiskortti siellä? Rivals palkinnoista normi Armia (PT mainos), normi Hedman (totw) ja normi Carlsson (totw). Ei siinä, olisihan nuo pakiston erikoiskortit maistunut, ensimmäistä kertaa pisti vain silmään, että erikoiskorttipelaaja tuli normaalina.

Ja @Bökki , saisiko tuohon vastauksen mitä divaria pelaat (rivals,season) yms niin voisi mahdollisesti helpommin ymmärtää, miksi peleissäsi tapahtuu mitä sattuu.
Rivalsia, nyt aloin taas perus divareita ja ihan käsittämätön on tää ero! Täältäkin löytyy kyllä näitä kenellä on kaikki jotain ihme erikoiskortteja, mutta ei vaan uppoa sisään yhtä helposti. Kiva pelata nyt! Ja siis 5 divarissa olen.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Niin muuten. Kertokaa miten tähän karvaukseen saa jotain järkeä? Niin, että kun ohjaama vasenta laituria, niin sentterin ei tarvitse änkeä samalle laidalle ja avata näin toista syöttölinjaa vapaaksi.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinkahan muuttuisi peli, jos ei olisi momentumia tai EA apuja? Eli pelaajien omat taidot ratkaisivat ottelut. Hyvät voittaisi huonot ja päinvastoin. Nythän nää matsit menee tuon momentin ja dynaamisen vaikeustason mukaan. Mikäli yksi matsi kymmenestä on hävitty hallinnasta huolimatta, niin se on ok. Mikäli yli viisi peräkkäistä matsia häviää hallinnasta huolimatta, ei ole ok enää. Ei sama joukkue häviä tosielämässä noin paljon matseja hyvällä pelillä.

Vetokartat näyttää aika hyvin, kuinka olet pelannut. Mielestäni yli 30 laukausta laukonut on kyllä saanut hyviäkin paikkoja. Tässä versiossa kun valtaosa laukauksista blokataan. Välillä Mie saan sellaisen kuvan, että jos laukoo paljon, niin se on huono asia. Miksi? Onko sitten parempi runkata siellä kulmassa? En osaa, enkä edes halua opetella sitä vastenmielistä tyyliä pelata. Oma pelityyli on taklata kovaa, laukoa paljon ja paineistaa alueella. Tulokset vaihtelevat, mutta rökäletappioita ei tuolla tyylillä ole tullut.

No tuota en allekirjoita yhtään, että nyt matsit menevät momentin tai dynaamisen vaikeustason mukaan. Toistan samaa kun edellisessä viestissäni täällä, että kyllä tässä pelissä on hyvin paljon ihan itsestään kiinni. En edelleenkään itse ole kuin keskitason pelaaja, mutta voitan silti enemmän pelejä kuin häviän. Ja edelleen vastaan tulee ihan järkyttävän tyhmästi pelaavia vastustajia, ja voin uskoa, että heistäkin osa jupisee, että miten ihmeessä voivat hävitä pelejä.

Ei pelkät laukaukset kerro yhtään mitään, niitä saa helposti tehtyä, mutta todella paljon vaikuttaa se, millainen ja mistä laukaus tulee. Tässä pelissä aika harvoin siniviivalta menee laukaukset maaliin, mutta niitäkin toki välillä menee. Mutta jos päästät vastustajan vapaasti maalin eteen, niin aika usein siitä saa maalivahdin harhautettua ja pistettyä kiekon maaliin. Ja ei nurkassa pyöriminen aina tarkoita sitä, että siellä vaan pörrätään, mutta totta hitossa sinne kannattaa mennä käymään jos vastustaja on sellainen, joka tulee hullun lailla taklaamaan ja sitten yhdellä väistöllä on väylä maalille avoinna, ja sitten voi harkita one-timer syöttöä tai maalivahdin harhautusta.

Toki kun videopelistä on kyse, niin tulee hetkiä jolloin vituttaa se, että pelaajat menevät välillä hölmösti ja väärään paikkaan, mutta kun oppii ne pahimmat tilanteet, niin kyllä puolustaakin pystyy oikein mukavasti. Ja itse olen huomannut, että taklaaminen tosiaan on hyvä tapa puolustaa koko kentän alueellakin, kunhan sen tekee pienellä maltilla. Se kun saa oikein kunnon taklauksen osumaan keskialueen karvauksessa, vaikka vastustaja saisikin viime hetkellä syötön annettua, takaa sen, että se yksi pelaaja on poissa siitä hyökkäyksestä sillä kertaa kun keräilee kamojansa jään pinnassa.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Mä ite oon nyt kakkosdivarissa rivalsissa ja ihan hyviä pelejä viime aikoina saanut aikaiseksi. Vähän enemmän oon hävinnyt kuin voittanut, eli suunta takaisin kolmoseen joka varmaan onkin aikalailla se mun taso tällä hetkellä.
Mitä noihin maalivahteihin tulee, niin aika hemmetin montaa olen testannut ja aina palaan takaisin normi Bishopiin.

Pakkatuuri edelleen ihan olematon, ei vaan nyt napsu. Toisaalta noista kultapelaajista saanut kyhättyä 15 gold collectiblea. Vähän tuo msp Chara kiinnostelisi, mutta katsotaan nyt ainakin huominen josko sieltä tulisi lisää vaihtoehtoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös