NHL-lähetykset netissä

  • 3 720 007
  • 9 699

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Onko kukaan kolkeillut tänään Appletv:llä miten futaa/mille näyttää tilanne noitten matsien suhteen?

Ainakin mulla lataa ihan normaalisti pelit esiin eikä ole mitään block out juttuja.Saa nähdä sitten kun alkaa pelit et näkyykö vai ei.Ja olen siis proxykikkailulla avannut GCL:n.Ja apple tv:ssä jenkkitili tehtynä.
 

Fat Jesus

Jäsen
Hyväksyykö kukaan palstaveli tai -sisko ajatustenjuoksuani?

Mietin että olisiko ne pohjois-ameriikan päässä sen verran aivottomia että ne blokkaa PC-lähetykset mutta PS3/XBox/AppleTV/jne näkyisivät siksi koska he ajattelevat että kyseiset appit ovat saatavilla vain pohjois-amerikkaan, jolloin ip-pohjaista tarkistelua ei tarvisi?

Vai yritänkö vain luoda liian positiivisia odotuksia omalle kohdalle? =D
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Oliko jollain varmaa tietoa, että NHL Vaultilta ei näy tänä kautena yhtään tämän kauden jälkilähetyspelejä? Ainoastaan koosteet?
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Hyväksyykö kukaan palstaveli tai -sisko ajatustenjuoksuani?

Mietin että olisiko ne pohjois-ameriikan päässä sen verran aivottomia että ne blokkaa PC-lähetykset mutta PS3/XBox/AppleTV/jne näkyisivät siksi koska he ajattelevat että kyseiset appit ovat saatavilla vain pohjois-amerikkaan, jolloin ip-pohjaista tarkistelua ei tarvisi?

Vai yritänkö vain luoda liian positiivisia odotuksia omalle kohdalle? =D

Minusta ajatuksenjuoksusi ei ole kovinkaan harhainen. Eletään tässä uskossa.

Nyt jännittää mitä vastaavat aamukännissä kirjoittamaani vuodatukseen.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Hyväksyykö kukaan palstaveli tai -sisko ajatustenjuoksuani?

Mietin että olisiko ne pohjois-ameriikan päässä sen verran aivottomia että ne blokkaa PC-lähetykset mutta PS3/XBox/AppleTV/jne näkyisivät siksi koska he ajattelevat että kyseiset appit ovat saatavilla vain pohjois-amerikkaan, jolloin ip-pohjaista tarkistelua ei tarvisi?

Vai yritänkö vain luoda liian positiivisia odotuksia omalle kohdalle? =D

Itse luulen tosiaan asian olevan näin. Ainakin toivon. :D
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Kyllähän Viasatin väki todennäköisesti lukee tätä ketjua, kun täällä on paljon puhetta Viaplaysta sekä sen kiertämisestä. Tyhmiä olisivat, jos eivät lukisi. Nyt ovat sitten iskeneet IP:t blokkiin Gamecenterin kanssa.

Sitä en ymmärrä, miksi porukka on täällä niin vastaan tuota Viaplayta? Hinta ei ole paha ja näkee kaikki matsit ilman tuskan hikeä ja vaivaa. Eikä tarvitse olla syöttämässä luottokorttitietojaan jonkun saksalaisen proxyn kautta. Konsoleillekin on omat sovelluksensa, joista näkee matseja.

Tuohon päälle vielä tv+leffa -setti, millä voi kätevästi "yllättää" naisystävän. Täydellinen paketti ainakin allekirjoittaneelle.
 

.creep.

Jäsen
Sitä en ymmärrä, miksi porukka on täällä niin vastaan tuota Viaplayta? Hinta ei ole paha ja näkee kaikki matsit ilman tuskan hikeä ja vaivaa. Eikä tarvitse olla syöttämässä luottokorttitietojaan jonkun saksalaisen proxyn kautta. Konsoleillekin on omat sovelluksensa, joista näkee matseja.

Tuohon päälle vielä tv+leffa -setti, millä voi kätevästi "yllättää" naisystävän. Täydellinen paketti ainakin allekirjoittaneelle.

Konsoleillekin on omat sovelluksensa, joista näkee matseja, mutta ei kaikkia matseja.

Mä lähdin proxykikkailuihin sen takia, että ainoa mahdollisuus saada pelit näkymään telkkarista on pleikkarin kautta. Ei mua kiinnosta livenä katsella kuin oman suosikkijoukkueen pelit, joten tollanen "randomruotsalaisjoukkueenpelijokayö"-palvelu ei kiinnosta ja leffat ja sarjat on ihan kiva lisä, mutta ei mitään mistä maksaisin mielelläni.
 

Outsider

Jäsen
Sitä en ymmärrä, miksi porukka on täällä niin vastaan tuota Viaplayta? Hinta ei ole paha ja näkee kaikki matsit ilman tuskan hikeä ja vaivaa. Eikä tarvitse olla syöttämässä luottokorttitietojaan jonkun saksalaisen proxyn kautta. Konsoleillekin on omat sovelluksensa, joista näkee matseja.

Tuohon päälle vielä tv+leffa -setti, millä voi kätevästi "yllättää" naisystävän. Täydellinen paketti ainakin allekirjoittaneelle.

Sehän siinä onkin, kun sovellusta ei appletv:lle löydy ja vastaavasti gamecenter sen tarjoaa. Jos viaplay onnistuisi, niin olisin valmis siitä tässä tilanteessa maksamaan, vaikka gamecenterin alle 40€ hinta onkin reilusti halvempi.
 

chubster

Jäsen
Nyt on jo iha pyörällä päästään. Aloin tekemään ps3 jenkkitunnuksia, että pääsis sinne storeen lataamaan gamecenter appin ja sitte olisin sen maksellu, MUTTA toimiiko tää siis nyt ollenkaa ja onko olemassa joku fiksumpiki tapa?

Itteä houkutti tossa se, että sais pleikkarin kautta suoraa telkkarista kattoo pelit.
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Nyt on jo iha pyörällä päästään. Aloin tekemään ps3 jenkkitunnuksia, että pääsis sinne storeen lataamaan gamecenter appin ja sitte olisin sen maksellu, MUTTA toimiiko tää siis nyt ollenkaa ja onko olemassa joku fiksumpiki tapa?

Itteä houkutti tossa se, että sais pleikkarin kautta suoraa telkkarista kattoo pelit.
Siis täällä ihan sama homma, että houkuttaisi boxin kautta katsella pelejä, mutta hirmu epävarma olo, eikä uskalla oikein mitään vahvistaa vielä. Nyt on Xboxilla sivu päällä, jossa uusi tili pitäisi liittää Liveen ja tässä koneella väsään uutta sähköpostiosoitetta sitä varten. Voiko tuossa uudessa sähköpostissa olla maana Suomi ja vaihtoehtoisena sähköpostina oma virallinen sähköposti, jossa on oma nimeni? Nyt laitoin vain etu- ja sukunimeksi tuolla nimikirjaimet.
 

morukara

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tämän Game Centerin blackoutien kanssa on tilanne hieman sama kuin että...


Hemisevan kaunis ja muodokas tyttö ilmoittaa kolme viikkoa intin loppusodassa ryynänneelle pojalle, että "Tule lauantai-iltana. Käydään saunassa ja sitten heruu niin että lotina käy..."

Käy lauantai-ilta, ja poika astelee naapurin ovelle kiimatippa tatin päässä.

"Moi! Ai sä ootki suomalainen...tota ei tästä taidakaan tulla mitään...sä oot kiva ja kaikkee...", ja jatkaa:

"Mulla itseasias onki treffit Manuelon kanssa. Se on brassi."

Ovi sulkeutuu.

Kukkakimppu ja juhalpöydän konvehtit -rasia tippuu maahan.
Ei se nyt aivan noin ole. Ennemminkin niin että pojalle on kerrottu ettei tuo kaunis ja muodokas tyttö anna suomalaisille. Tämä poika laittaa kenkälankkia naamaan ja tekeytyy mustaihoiseksi. Totuus kuitenkin paljastuu kun vaatteet riisutaan ja poika saa fudua.

Mulla on "vanha" GCL-tili ja elättelin toiveita että sitä voisi käyttää jatkossakin, mutta näköjään pitää turvautua Viaplayhin. Turha GCL:lle on asiasta raivota. Viaplay on ostanut esitysoikeudet ja on luonnollista että GCL:n suora tilaus ja katselu blokataan suomalaisilta. Veikkaan että suomalaisista IP-osoitteista matsien katselu blokattiin siksi vasta nyt, että viime kaudelle GCL:n ostaneet saivat käyttää tiliään uuden kauden alkuun asti.

Ei tässä ole suomalaisia kusetettu vaan asia on ollut selvä jo pitkään: Suomessa pitää käyttää Viaplaytä. Voihan sitä yrittää kiertää, mutta ei pidä yllättyä/hermostua jos se ei onnistu. GCL:n 2011-2012 kausi maksoi "ennakkotilaajalle" $159, eli käytännössä $20/kk, mikä tekee nykyisellä kurssilla noin 15€/kk. Nyt tynkäkaudella hinnaneroa tulee selvästi, mutta silti puhutaan vain kympeistä.

Joo, muakin ärsyttää että Viaplayllä ei ole PS3-sovellusta ja kun sellainen tulee, niin se vaatinee PS plussan. Viime kaudella tosin se GCL:n PS3-sovelluskin oli niin onneton etten viitsinyt sitä käyttää. Enivei, ei auta rimpuilla vaan pitää mennä niillä korteilla mitä kädessä on.
 

Dogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei mua kiinnosta livenä katsella kuin oman suosikkijoukkueen pelit, joten tollanen "randomruotsalaisjoukkueenpelijokayö"-palvelu ei kiinnosta ja leffat ja sarjat on ihan kiva lisä, mutta ei mitään mistä maksaisin mielelläni.

Oon aika samoilla linjoilla. Mielestäni hyvä vertaus tähän on puhelinliittymä: Jos minulle tarjotaan 10000 minuuttia puhetta ja 5000 tekstaria hintaan 15€ ja 500min puhetta ja 100 tekstaria hintaan 13€ niin valitsen näistä jälkimmäisen, sillä tiedän ettei nuo rajat ylity. Viaplayn kautta en tulisi katsomaan yhtäkään leffaa vaan pelkkä NHL kiinnostaa. Jos pelkkä NHL-paketti tarjottaisiin hintaan 15€ niin voisin ottaa sen kyllä. Muistaakseni viime kaudella sain pari kuukautta änäriä Viaplayn kautta alle kympin kuukaudessa, mutta ne taisi olla jotain kampanja-alennuksia.

Hoidin sitten itsellenikin GCL:n jenkeistä käsin, ja samat ongelmat on kuin muillakin. Kovasti kuumottaa mitä pelejä sieltä illalla näkee. Jos noita blackoutteja on, niin aion olla GCL:n asiakaspalveluun yhteydessä ja itkeä kaikki mahdolliset selitykset minkä takia niitä ei pitäisi olla. Toisaalta ymmärrän, että GCL varmasti mielellään ottaisi jokaisen maksavan suomalaisen asiakkaakseen ilman blackoutteja, mikäli se olisi sääntöjen ja lakipykälien mukaan mahdollista.
 

chubster

Jäsen
Joo, muakin ärsyttää että Viaplayllä ei ole PS3-sovellusta ja kun sellainen tulee, niin se vaatinee PS plussan. Viime kaudella tosin se GCL:n PS3-sovelluskin oli niin onneton etten viitsinyt sitä käyttää. Enivei, ei auta rimpuilla vaan pitää mennä niillä korteilla mitä kädessä on.

Eli vituiks meni mun suunnitelmat. UGH. Eikai se auta ku jatkuvasti vaa sitte runkkailla tietokonetta kiinni telkkariin ja niin eteenpäin.
 
Jos Viaplayn väki oikeasti lukee tätä ketjua niin tässä pari pointtia:

Teillä on ollut puolitoista vuotta aikaa hoitaa palvelunne siihen malliin että porukkalla ei olisi tarvetta kiertää sitä.

Teiltä puuttuu kaikki aplikaatiot oheisvekottimille, puhelimista pleikkareihin ja boxeihin ja Smart tv puolelle.

Kyllähän minä ymmärrän, että ei koodaus ilmaista ole. Mutta ihan turha ruveta ihmisiä kiusaamaan jollain blokeilla (jos tommosia on siis oikeasti asetettu edes) jos kerran ette omaa palveluanne saa kilpailukykyiseen muotoon.

Tämän takia en ole teidän asiakas.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Mielenkiintoinen ketju. 16.95e:lla kuussa näkisin kaikki NHL matsit, mutta kun niillä tunnuksilla aukeaa muutakin sisältöä. Viistoista voisin maksaa pelkästä änäristä. Ei oo todellista. Sopiiko tähän se perinteinen: vain Suomessa!

Tulee mieleen ne mummot kassajonossa sun edellä, jotka väittelee kassan kanssa siitä, lukiko hyllynreunassa perunajahon kohdalla 5 senttiä alempi hinta kun mitä kuitilla näkyy.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Siltä varalta, että GCL ei toimi tietääkö kukaan voiko perumista suorittaa muuten kuin soittamalla jonnekki ulkomaiseen numeroon? Ei huvittaisi englantia alkaa sönkkäämmän puhelinpalvelijan kanssa...
 

Dogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielenkiintoinen ketju. 16.95e:lla kuussa näkisin kaikki NHL matsit, mutta kun niillä tunnuksilla aukeaa muutakin sisältöä. Viistoista voisin maksaa pelkästä änäristä. Ei oo todellista. Sopiiko tähän se perinteinen: vain Suomessa!

Ehkä tämän asenteen takia suomessa ylipäänsä kynitään kaikesta mahdollisesta tv:ssä näytettävästä urheilusta rahaa, kun jengi ajattelee "no jos mä nyt kuitenkin, eihän se oo ku parikymppiä kuussa". Itse en tilaa yhtäkään kanavapakettia, en yhtäkään urhotv-pakettia, enkä maksa yhdestäkään jääkiekon MM-kisaottelusta maikkarille. Toivoisin että kaikki suomalaiset tekisivät samoin ja nämä lafkat menisivät konkkaan tai vähintäänkin joutuisivat luopumaan jääkiekko-oikeuksistaan. Yle-vero on mun mielestä OK. Älkääkä kysykö miksi, en oo nimittäin ihan varma. Ehkä sen takia, miten upeasti Yleltä on hoitunut jääkiekon MM-kisojen ja muun urheilun televisiointi nuoruuden vuosina. GCL:n halusin tapella itselleni sen vuoksi, että se on noin kymmenen kertaa paremmin minulle räätälöity paketti sisällön ja hinnan puolesta kuin Viaplay.
 

Fat Jesus

Jäsen
Mielenkiintoinen ketju. 16.95e:lla kuussa näkisin kaikki NHL matsit, mutta kun niillä tunnuksilla aukeaa muutakin sisältöä. Viistoista voisin maksaa pelkästä änäristä. Ei oo todellista. Sopiiko tähän se perinteinen: vain Suomessa!
Leffoilla ei tee mitään ja ennenkaikkea laitetuki surkea. Miksi vaivautua maksaa yli tuplahinta sellaisesta millä ei mitään tee?

Siinä TweetyLeaf ja Dogi haastelee ihan asiaa yläpuolella.
GCL:n halusin tapella itselleni sen vuoksi, että se on noin kymmenen kertaa paremmin minulle räätälöity paketti sisällön ja hinnan puolesta kuin Viaplay.
 
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, JYP
Itse valitsisin mieluummin NHL:n oman Gamecenterin sen takia, että sille löytyvät Xbox ja iPad sovellukset ovat paremmat. Viaplayn omilla vastaavilla sovelluksilla ei pysty käsittääkseni katsomaan otteluita kuin live-lähetyksinä, kun puolestaan nahilan Gamecenter sovelluksilla jälkilähetyksien katsominen on mahdollista niin läppärillä, Xboxilla kuin iPadillakin.

Koitin tuossa viikolla kaverin Viaplay tunnuksia ja sen kautta läppärillä pyörivä Gamecenter toimi huonommin, kuin NHL:n oma sovellus. Hieman tämä kyllä ihmetyttää kun käsittääkseni ne ovat hyvin pitkälti sama selaimessa pyörivä softa. Tämä siis voi hyvin olla mutua.

Täytyy vielä odotella iltaan asti ja katsoa mitkä pelit näkyvät mitäkin kautta ja tehdä sen perusteella johtopäätöksiä. Vielä mennään NHL:n Gamecenterillä.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Tyydyin ottamaan Viaplayn paketin. Toivottavasti toimii edes vähän alusta. Itselleni ainut miinus NHL:n omaan GC:iin verrattuna on (tietysti aavistuksen kalliimman hinnan lisäksi) se, ettei Viaplayn puolella näytä voivan valita katsooko koti- vai vierasjoukkueen feedia.

No, ei voi mitään, näillä mennään.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Ei se nyt aivan noin ole. Ennemminkin niin että pojalle on kerrottu ettei tuo kaunis ja muodokas tyttö anna suomalaisille. Tämä poika laittaa kenkälankkia naamaan ja tekeytyy mustaihoiseksi. Totuus kuitenkin paljastuu kun vaatteet riisutaan ja poika saa fudua.

Mulla on "vanha" GCL-tili ja elättelin toiveita että sitä voisi käyttää jatkossakin, mutta näköjään pitää turvautua Viaplayhin. Turha GCL:lle on asiasta raivota. Viaplay on ostanut esitysoikeudet ja on luonnollista että GCL:n suora tilaus ja katselu blokataan suomalaisilta. Veikkaan että suomalaisista IP-osoitteista matsien katselu blokattiin siksi vasta nyt, että viime kaudelle GCL:n ostaneet saivat käyttää tiliään uuden kauden alkuun asti.

Ei tässä ole suomalaisia kusetettu vaan asia on ollut selvä jo pitkään: Suomessa pitää käyttää Viaplaytä. Voihan sitä yrittää kiertää, mutta ei pidä yllättyä/hermostua jos se ei onnistu. GCL:n 2011-2012 kausi maksoi "ennakkotilaajalle" $159, eli käytännössä $20/kk, mikä tekee nykyisellä kurssilla noin 15€/kk. Nyt tynkäkaudella hinnaneroa tulee selvästi, mutta silti puhutaan vain kympeistä.

Joo, muakin ärsyttää että Viaplayllä ei ole PS3-sovellusta ja kun sellainen tulee, niin se vaatinee PS plussan. Viime kaudella tosin se GCL:n PS3-sovelluskin oli niin onneton etten viitsinyt sitä käyttää. Enivei, ei auta rimpuilla vaan pitää mennä niillä korteilla mitä kädessä on.

Itse olen kuvailemasi lankkinaama, mutta monelle suomi-käytön hapokkuus tuli varmasti puun takaa. Itsehän olin varautunut pakkeihin, ja tarpeen vaatiessa alan vokotella Ruotsin serkkua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös