NHL-lähetykset netissä

  • 3 723 632
  • 9 710

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Erkko kirjoitti:
Jaa,jaa jokainen tekee mitä haluaa, mutta itse en ainakaan jaksa valvoa ja katsoa melko huonoa kuvaa (ainakin silloin kun katsoin itse tvu-playeristä) jossa on englannin kielinen selostus.

Aito ja alkuperäinen selostus on varsin iso syy siihen, miksi noita viitsii katsoa. Selostus on monta kertaa parempaa kuin esimerkiksi JP-Jalo. Jotenkin se englanti vain kuuluu NHL-pelien selostuskieleksi, suomi tuntuu jotenkin keinotekoiselta.

Aivan totta että kuva ei aina ole parhaasta päästä. Täytyy kuitenkin muistaa, että kyseessä on ilmainen vaihtoehto, enkä ainakaan minä valita vaikka joskus kuva rakeista onkin. Aiempina vuosina en ole NHL:ää päässyt seuraamaan, tänä vuonna minulle on auennut lähes uusi maailma nettistreamien kautta.
 
Viimeksi muokattu:

rivet

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canadiens, ManU
repe_joke kirjoitti:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6412

Esim tuommoisella kaapelila saa kuvan näytönohjaimen s-video ulostulosta telkkariin.

Toki myös pelkkä s-video kaapeli riittää, jos telkkarissa on sisäänmeno sitä varten.

Ja tuo tosiaan parantaa kuvanlaatua sen takia, kun tietokoneen näytön resoluutio on huomattavasti telkkarin vastaavaa korkeampi.
Joten tietokoneen näytöllä huonolta näyttävä kuva näyttää telkkarissa paremmalta, koska tv ei ole yhtä tarkka.



Tyhmä kun olen, on pakko kysyä vielä yksi juttu. Kun tilaan kyseisen kaapelin, en tarvitse enää mitään muuta, vaan tämä riittää varmasti siihen että saan kuvan netistä telkkariin. Kiitos jo etukäteen.
 

jeijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sharks
rivet kirjoitti:
Tyhmä kun olen, on pakko kysyä vielä yksi juttu. Kun tilaan kyseisen kaapelin, en tarvitse enää mitään muuta, vaan tämä riittää varmasti siihen että saan kuvan netistä telkkariin. Kiitos jo etukäteen.
Luullakseni tietokoneen näytönohjaimen tulee olla sellainen, että television vois ylipäätänsä kytkeä näytöksi. Siis tulee olla TV-out tms. ominaisuus näytönohjaimessa.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
rivet kirjoitti:
No, jos viittaat minun viestiini kerrotaan nyt sinulle sen verran että omistan kyllä canal+:san, ja katselen tälläkin hetkellä tyytyväisenä colorado-phoenix ottelua. Mutta haluni nähdä lisää pelejä on melkoinen, ja jos kuvanlaatu paranee oikeasti tuon kaapelin takia, olen valmis siitä 10e+ postikulut pulittamaan. Lisäksi netissä pyörii nykyään muitakin mielenkiintoisia urheilulähetyksiä, joita olisi mukavampi katsoa paremmalla kuvanlaadulla.

-Rivet, noita samanmoisia liitinhärveleitä saa muuten kaupoista, jotta ei tarvitse välttämättä tilailla mistään. Ainakin Anttilassa on myynnissä Hama-merkkinen liitin, hintaa taisi olla 3-metrin vempaimella himpun vajaa 15 euroa ja 5-metrin liittimellä 17 ja jotain.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
rivet kirjoitti:
Tyhmä kun olen, on pakko kysyä vielä yksi juttu. Kun tilaan kyseisen kaapelin, en tarvitse enää mitään muuta, vaan tämä riittää varmasti siihen että saan kuvan netistä telkkariin. Kiitos jo etukäteen.

No sitten tarvitsee vielä kaapelin kytkemisen jälkeen näytön asetuksia muokata siten, että sen kuva näkyy telkkarissa.
Eipä siinä mitään sen kummempaa.

Tosiaan kannattaa tarkistaa, että siinä näytönohjaimessa on se tv-out. Ja toinen erittäin kiva asia on telkkari, joka ymmärtää s-video singnaalin. Pelien katsominen väreissä on kuitenkin kivempaa, kun niiden töllääminen mustavalkoisena.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ducks - Oilers tänään Yahoolla, muistutuksen omaisena ilmoituksena siis.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Ei tuo yahoon kuva itselläni ole kyllä yhtään parempi kuin noissa Sopcastin ja TVU:n lähetyksissä kun katsoo kuvaruudun kokoisessa kuvassa, mites muilla, katsotteko WMP:lla? Comcastin kuva taas on laadultaan loistavaa mutta kuva "nykii ja pysähtelee" koko ajan ainakin viime öisessä ottelussa, mites muilla?
Olisiko vinkkilöitä tuohon kuvanlaadun parantamisessa yahoolla ja nykimisen poistoon Comcastilla. Itse katson tietsikalta, onko samoja ongelmia (nykiminen, pysähtely ym.) kun katsoo tv:n ruudulta?
 

rivet

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canadiens, ManU
repe_joke kirjoitti:
No sitten tarvitsee vielä kaapelin kytkemisen jälkeen näytön asetuksia muokata siten, että sen kuva näkyy telkkarissa.
Eipä siinä mitään sen kummempaa.

Tosiaan kannattaa tarkistaa, että siinä näytönohjaimessa on se tv-out. Ja toinen erittäin kiva asia on telkkari, joka ymmärtää s-video singnaalin. Pelien katsominen väreissä on kuitenkin kivempaa, kun niiden töllääminen mustavalkoisena.


Jep, kuinkas vanha telkkarin tarvitsisi olla ettei se ymmärrä s-video signaalia? täytyy nyt toivoa että näyttiksestä löytyy Tv-out systeemit:D
 

Lyijy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Punalippu kirjoitti:
Ei tuo yahoon kuva itselläni ole kyllä yhtään parempi kuin noissa Sopcastin ja TVU:n lähetyksissä kun katsoo kuvaruudun kokoisessa kuvassa, mites muilla, katsotteko WMP:lla? Comcastin kuva taas on laadultaan loistavaa mutta kuva "nykii ja pysähtelee" koko ajan ainakin viime öisessä ottelussa, mites muilla?
Olisiko vinkkilöitä tuohon kuvanlaadun parantamisessa yahoolla ja nykimisen poistoon Comcastilla. Itse katson tietsikalta, onko samoja ongelmia (nykiminen, pysähtely ym.) kun katsoo tv:n ruudulta?
Yahoon stream on oletuksena 300 kb/s ja nopeuden pystyy vaihtamaan kun näpäyttää customize tekstiä siitä vasemmalta yläkulmasta ja vaihtaa sieltä nopeudeksi 700 kb/s (sama kuin Comcastilla).
Comcastin kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmia. Ehkä yhteytesi tahi käyttämäsi proxy on hidas. Itse käytin eilen tuota yläpuolella näkyvää proxya (129.24.17.69:3128) ja kuva oli oikein hyvä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
rivet kirjoitti:
Jep, kuinkas vanha telkkarin tarvitsisi olla ettei se ymmärrä s-video signaalia? täytyy nyt toivoa että näyttiksestä löytyy Tv-out systeemit:D

Jaa enpä osaa mitään faktatietoa tuohon sanoa, kun se on vielä tänäkin päivänä vähän mallista kiinni ymmärtääkö vaiko ei.
Kuitenkin jos löytyy suht uusi laajakuva tv, niin pitäisi ymmärtää.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Lyijy kirjoitti:
Yahoon stream on oletuksena 300 kb/s ja nopeuden pystyy vaihtamaan kun näpäyttää customize tekstiä siitä vasemmalta yläkulmasta ja vaihtaa sieltä nopeudeksi 700 kb/s (sama kuin Comcastilla).
Comcastin kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmia. Ehkä yhteytesi tahi käyttämäsi proxy on hidas. Itse käytin eilen tuota yläpuolella näkyvää proxya (129.24.17.69:3128) ja kuva oli oikein hyvä.

Sama proxy, yhteys on 1mb,eikös sen pitäis olla riittävä? Kuva tosiaan tökki ja pysähteli samalla lailla kuin yritin katsella jokunen yö sitten Versus-lähetystä, eli ei katsomisesta mitään tullut.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Punalippu kirjoitti:
Sama proxy, yhteys on 1mb,eikös sen pitäis olla riittävä? Kuva tosiaan tökki ja pysähteli samalla lailla kuin yritin katsella jokunen yö sitten Versus-lähetystä, eli ei katsomisesta mitään tullut.

Ei riitä tuo 1MB yhteys oikein yahoon streameihin. Pitäisi olla 3MB yhteys, jotta toimisi kunnolla.
 

Amphora

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Kärpät
repe_joke kirjoitti:
Ei riitä tuo 1MB yhteys oikein yahoon streameihin. Pitäisi olla 3MB yhteys, jotta toimisi kunnolla.
Minulla on vähän 850 kbps:n yhteys ja Yahoo on toiminut 300:lla erittäin hyvin mutta 700:lla pätkii hieman...

Mutta voiko joku nyt laittaa Comcastin ohjeet selvällä suomenkielellä, ettei varmasti mene hommat väärin. Olen mielestäni kokeillut kaikkea, eikä koskaan ole peli lähtenyt pyörimään. Käyttämäni selaimet, jolla olen yrittänyt on IE 6.0 ja uusin Firefox.

Ihme homma, että Yahoo toimii ja Comcast ei :()
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Amphora kirjoitti:
Minulla on vähän 850 kbps:n yhteys ja Yahoo on toiminut 300:lla erittäin hyvin mutta 700:lla pätkii hieman...

Mutta voiko joku nyt laittaa Comcastin ohjeet selvällä suomenkielellä, ettei varmasti mene hommat väärin. Olen mielestäni kokeillut kaikkea, eikä koskaan ole peli lähtenyt pyörimään. Käyttämäni selaimet, jolla olen yrittänyt on IE 6.0 ja uusin Firefox.

Ihme homma, että Yahoo toimii ja Comcast ei :()

Putsaa väliaikaiset tiedostot ym (kaikki), vaihda proxy (lyijyn mainitsema yahoollekkin kelpo proxy toimi ainakin eilen myös comcastilla)>mene comcastin sivulle ja sukkuloi itsesi sille sivulle jossa on hockeylive-ottelu ja linkki>napsaa linkkiä> joko starttaa tai luultavasti tulee se 3-virheen sivu jossa lukee päläpälä...nyt sitten painat nopeaan tahtiin refresh (F5:s näppäintä) ja odottelet josko starttaisi jos ei niin taas nopeassa tahdissa useita kertoja peräkkäin F5:sta, jos ei niin taas sama homma, kärsivällisyyttä se vaati.

Tuo meikäläisen 1mb se selittyykin tuohon kuvan pysähtelylle noissa Comcastin lähetyksissä, joskus vaan muistelin lukeneeni että se olisi riittävä mutta eipä olekkaan.
 

Amphora

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Kärpät
Punalippu kirjoitti:
Putsaa väliaikaiset tiedostot ym (kaikki), vaihda proxy (lyijyn mainitsema yahoollekkin kelpo proxy toimi ainakin eilen myös comcastilla)>mene comcastin sivulle ja sukkuloi itsesi sille sivulle jossa on hockeylive-ottelu ja linkki>napsaa linkkiä> joko starttaa tai luultavasti tulee se 3-virheen sivu jossa lukee päläpälä...nyt sitten painat nopeaan tahtiin refresh (F5:s näppäintä) ja odottelet josko starttaisi jos ei niin taas nopeassa tahdissa useita kertoja peräkkäin F5:sta, jos ei niin taas sama homma, kärsivällisyyttä se vaati.

Tuo meikäläisen 1mb se selittyykin tuohon kuvan pysähtelylle noissa Comcastin lähetyksissä, joskus vaan muistelin lukeneeni että se olisi riittävä mutta eipä olekkaan.
Kiitos, paitsi eipä tuosta taida 850 kbps:n yhteydellä sittenkään apua. En ole kokeillut tuota refreshing-systeemiä, niiin johan selittää kaiken (jos selittää) :D
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse en saa tuota Sopcastia purettua, vaikka uusimmat Winzipit löytyy. Osaako joku neuvoa mikä on vikana, ja saako niitä ilman zip-muotoa?

Edit. TVU sain nyt toimii. Silläkin ilmeisesti alkuun pääsee.
 
Viimeksi muokattu:

jeijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sharks
Tuzzi kirjoitti:
Itse en saa tuota Sopcastia purettua, vaikka uusimmat Winzipit löytyy. Osaako joku neuvoa mikä on vikana, ja saako niitä ilman zip-muotoa?

Edit. TVU sain nyt toimii. Silläkin ilmeisesti alkuun pääsee.
Lataa WinRAR niin sillä pitäisi pystyä purkamaan.
 

rivet

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canadiens, ManU
voi voi, aivan kujalla edelleenkin johdon kanssa. Tiedän kyllä mikä kuuluu tv:seen ja että valkoinen valkoiseen ja punainen punaiseen, mutta yksi johto ei täsmää oikein mihinkään. Ainut mihin tämä on lähellä sopia, ovat hiiren ja näppäimistön kytkentäpaikat. voisikos joku valaista? kiitos jo etukäteen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
rivet kirjoitti:
voi voi, aivan kujalla edelleenkin johdon kanssa. Tiedän kyllä mikä kuuluu tv:seen ja että valkoinen valkoiseen ja punainen punaiseen, mutta yksi johto ei täsmää oikein mihinkään. Ainut mihin tämä on lähellä sopia, ovat hiiren ja näppäimistön kytkentäpaikat. voisikos joku valaista? kiitos jo etukäteen.

Se viimeinen härpäke pitäisi mennä näytönohjaimeen. Elikkäs siihen viereen, johonka menee näytön kaapeli.
Jos siinä ei ole semmoista pyöreää kolosta, niin sitten sinulla ei ole tv-ulostuloa näytönohjaimessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös