NHL-joukkueet Eurooppaan (training camp)

  • 981
  • 4

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Tässä joku aika sitten oli lehdessä juttua Toronto Maple Leafsista ja siitä kuinka se tulee pitämään ensi syksynä harjoitusleiriä Ruotsiin ja samalla käyvät pelaamassa harjoitusottelun Jaffa-areenallakin. Kai tähän, että joukkue nähdään Suomessakin on osasyynä matkan rahoittaminen :) ja se, että Torontossa pelaa suomalaiset Lumppu Jykä ja Päri.

Eikö aikaisemmin (70-/80-luvulla) käynyt useamminkin näitä NHL-/WHA-joukkueita pelailemassa Suomessakin? Winnipeg ainakin. Mikä näissä touhuissa on ollut kuviona, että ne on tänne saatu ja muistuuko jatkoaikalaisille mieleen mitään legendaarista aikaisemmilta starojen visiiteiltä? Jonkun valopään hirmutaklaus Messieriin Gretzky-Starsin kiertueelta on jäänyt mieleen kuulopuheista ja varmasti vastaavia juttuja olisi lisääkin. Kertokaapa niitä tähän ketjuun.

Itse odottaisin, että Edmonton Oilers nähtäisiin Suomessa, ehkä jopa Oulussa. Niinimaa olisi kiva nähdä tositoimissa Brewerin kanssa. Ainakin joukkueessa eurooppalaisia piisaa ja Niinimäkikin on joukkueen ykkösvarauksia, joten euroopankiertue (harjoitusleiri) ei kuulostaisi täysin mahdottomalta caselta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
NY Rangers kävi -80 luvun alussa. Itse kävin katsomassa kun Rangers (muistaakseni) päihitti HIFK:n DDR-hallissa.

Nyt ei kyl tuu mieleen keitä ois pelannu Rangersissa silloin.

Päättyköhän se 4-1 tai 4-2? Ei muista. Paikanpäällä olin kyllä.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Rangersissa taisi tuolloin pelata ainakin Reijo Ruotsalainen. Rangersien 80-luvun alun valmentaja, Herb Brooks oli kovin ihastunut pohjois-eurooppalaiseen jääkiekkoon, ja mm. Reksan rookie-kauden aluksi joukkue kävi Tukholmassa pelaamassa paikallisia AIK:ta ja Djurgårdenia vastaan.

Winnipeg kävi täällä hirveän mediahypetyksen saattelemana elokuussa 1993, jolloin Teemu edellisellä kaudella tehnyt tulokasennätyksensä. Samalla Teemu pelasi DDR:ssä myös ensimmäisen ottelunsa NHL:ssä numerolla 8.

Itse turneesta en muista kuin Winnipeg-Tappara-ottelun, jonka kanukit veivät muistaakseni 8-1. Keith Tkachuk taisi tehdä ainakin pari maalia. Tapparalla oli maalissa Jari Halme. Toisessa välierässä pelasivat IFK ja Jokerit, ja Jalliksen kauhuksi IFK taisi jopa voittaa tuon ottelun..
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toivottavasti tuo Leafsin Suomen reissu toteutuu, olen aivan varmasti silloin paikalla. Hienoa nähdä Leafs livenä, sitä ei välttämättä tule taas sitten nähtyä pitkään aikaan, jos koskaan.

Toivoa sopii että joku Jokereista älyäisi soittaa suutaan Domin isosta päästä. Olisi kiva nähdä kun Tahir kilahtaa totaalisesti. Siinä olisi viihdettä kerrakseen...

edit.

Öh, Toronto Stars? Nyt vasta hyppäs silmään...

GO, Leafs, GO!
 
Viimeksi muokattu:

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti dude
.Winnipeg kävi täällä hirveän mediahypetyksen saattelemana elokuussa 1993, jolloin Teemu edellisellä kaudella tehnyt tulokasennätyksensä. Samalla Teemu pelasi DDR:ssä myös ensimmäisen ottelunsa NHL:ssä numerolla 8.

Anteeksi hiusten halkominen, mutta taisi olla syksy '94 tuo vierailu?! Tuli PTV:ltä matseja seurattua. Siihen viittaa myös Teukan numero.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös