NHL ja homous

  • 152 412
  • 447

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
No ihan vaikka nyt hypoteettisena esimerkkinä Luke Prokopia (kun nyt on ainoa julkisuuteen tullut) käyttäen.. Entäs kun tulee se ensimmäinen ihastuminen joukkuekaveriin? Mä olen muissa (seka)lajeissa törmännyt usein kiusallisiin tilanteisiin moisissa asioissa, ja ihan heteroidenkin keskuudessa. Kyllähän siellä shakkikerhossakin voidaan ihastua siihen pelilaudan toisella puolella istuvaan nörttityttöön, miksei näin voisi tapahtua lätkäjengissäkin? Toki, asia ei välttämättä vaikuta, mutta voi toki vaikuttaakin.

Ja siis siellä shakkikerhossakin se tilanne voi aiheuttaa ongelmia, jos pelurit eivät ole samalla aaltopituudella. Niin nähdäkseni myös lätkäkopissa.
Jostain kuulin, että syy miksi (jotkut) miehet pelkäävät että homot ihastuvat/iskevät, on se että pelätään että ne homot osoittaisi sen ihastumisen samalla tavalla kuin miehet osoittavat sen naisille.

Niin, miksi esim. naisten jalkapallossa tuo ei tunnu olevan suuri ongelma, vaikka siellä taitaa noita julkilesboja olla? Tai naisten lajeissa ehkä enemmän muutenkin. Ja kyllähän ihmiset pystyvät olemaan samassa työpaikassakin, vaikka joku olisikin joskus ollut ihastunut - jos se aiheuttaa ongelmia niin siihen puututaan.
 

Wowee Zowee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts, Krakhouse-projekti
Niin, enpä mä usko että homoseksuaalit itsekään haluaa asiasta mitään numeroa tehdä. Ongelma vaan onkin siinä, että edelleenkin niin monelle homous tuntuu olevan merkittävä asia - jotain mikä heille on olennaista, toisen ihmisen arvoa arvioidessa.

Siksi tää on ison luokan uutinen. Mun mielipide tästä pelaajasta ei ole esimerkiksi muuttunut tippaakaan - olen vain ylpeä ja tyytyväinen hänen ulostulostaan, joka vaatii aivan helvetisti rohkeutta ja on varmasti painanut hänen mieltään paljon. Ei Luke Prokop todennäköisesti halua, että hänet muistetaan ekana avoimena homoseksuaalina änärissä; Luke Prokop haluaa olla oma itsensä ja pelata rakastamaansa lajia ammatikseen. Tämän ulostulon ansiosta se on hänelle mahdollista, ja se voi positiivisesti vaikuttaa moniin muihin urheilijoihin, jotka seksuaalivähemmistöjä edustaa.

Mä itse - kieltämättä naiivisti - toivoisin itse vielä todistavani sen päivän, kun tämä ihmiskunta vihdoinkin ymmärtää, ettei henkilön seksuaalisuudella kuuluisi olla mitään helvetin väliä. Se päivä, kun seksuaalivähemmistöön kuuluminen ei olisi ahdasmielisille olennaisempaa, kuin vaikkapa näiden henkilöiden luonne ja persoona. Matka sinne on erittäin pitkä vielä, mutta edistystä on ollut näkyvissä Ja toivottavasti se jatkuu.

Sori jos on hieman sekavaa tekstiä… kellonajan (ja aihealueen turhauttavuuden) piikkiin tällä kertaa.
 

agent082

Jäsen
Jostain kuulin, että syy miksi (jotkut) miehet pelkäävät että homot ihastuvat/iskevät, on se että pelätään että ne homot osoittaisi sen ihastumisen samalla tavalla kuin miehet osoittavat sen naisille.

Niin, miksi esim. naisten jalkapallossa tuo ei tunnu olevan suuri ongelma, vaikka siellä taitaa noita julkilesboja olla? Tai naisten lajeissa ehkä enemmän muutenkin. Ja kyllähän ihmiset pystyvät olemaan samassa työpaikassakin, vaikka joku olisikin joskus ollut ihastunut - jos se aiheuttaa ongelmia niin siihen puututaan.
En tiedä kuinka suuri ongelma se on verrattuna miesten ihastumiseen, mutta onhan niistäkin kerrottu.

Ex-maajoukkuejalkapalloilija: Nuoria tyttöjä painostettiin suhteisiin vanhempien pelaajien kanssa – "Se oli aika rajua toimintaa"

Linkki vie MTV:n uutiseen.
 

Carlos

Jäsen
Mites sitten, olisiko nämä kaikki kaikkien mielestä ok ja hienoa ja läpyläpy, jos joku seuraavista tulisi "ulos kaapista";

- Kenkäfetissin omaava kenkäkauppiaana
- Eläimiinsekaantuja lammasfarmarina
- Pedofiili lastentarhanhoitajana / vaatturina / parturina / pappina
- Saatananpalvoja töissä saattohoitokodissa
- Negrofiili töissä krematoriossa
- Seksiaddikti (heteromies) gynekologina
- Heteromies vanginvartijana naisten vankilassa
- Homomies teini-ikäisten poikien valmentajana
- Heteromies teini-ikäisten tyttöjen valmentajana?

Älkääkä tekopyhäilkö että ei voi verrata koska osa on laitonta ja homous ei ole. Ei ne seksuaaliset himot ole ikinä maailmanhistoriassa lakikirjaa noudattaneet.

EDIT: Niin, ja mites jos joku heteromies haluaa käyttää naisten suihkutilaa vaikka uimahallissa? Tai edelleen naisjoukkueen miesvalmentaja haluaa suihkuun joukkueensa pelaajien kanssa? Kai nämäkin on ihan ok, onhan? Mitä jos ne haluaa? Ja jos ne haluaa julistaa näitä halujaan maailmalle? Eihän niitä voi kieltää, eihän? TÄYSIN LUONNOLLISIA ASIOITA!
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mites sitten, olisiko nämä kaikki kaikkien mielestä ok ja hienoa ja läpyläpy, jos joku seuraavista tulisi "ulos kaapista";

- Kenkäfetissin omaava kenkäkauppiaana
- Eläimiinsekaantuja lammasfarmarina
- Pedofiili lastentarhanhoitajana / vaatturina / parturina / pappina
- Saatananpalvoja töissä saattohoitokodissa
- Negrofiili töissä krematoriossa
- Seksiaddikti (heteromies) gynekologina
- Heteromies vanginvartijana naisten vankilassa
- Homomies teini-ikäisten poikien valmentajana
- Heteromies teini-ikäisten tyttöjen valmentajana?

Älkääkä tekopyhäilkö että ei voi verrata koska osa on laitonta ja homous ei ole. Ei ne seksuaaliset himot ole ikinä maailmanhistoriassa lakikirjaa noudattaneet.

EDIT: Niin, ja mites jos joku heteromies haluaa käyttää naisten suihkutilaa vaikka uimahallissa? Tai edelleen naisjoukkueen miesvalmentaja haluaa suihkuun joukkueensa pelaajien kanssa? Kai nämäkin on ihan ok, onhan? Mitä jos ne haluaa? Ja jos ne haluaa julistaa näitä halujaan maailmalle? Eihän niitä voi kieltää, eihän? TÄYSIN LUONNOLLISIA ASIOITA!
@Carlos Miten nuo liittyvät ketjun NHL ja homous aiheeseen?
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mites sitten, olisiko nämä kaikki kaikkien mielestä ok ja hienoa ja läpyläpy, jos joku seuraavista tulisi "ulos kaapista";

- Heteromies teini-ikäisten tyttöjen valmentajana?
Ei kait tässä tapauksessa kauheasti kaapista ulos tulemista tarvita. Aika helvetisti löytyy kyllä heteromiehiä teini-ikäisten tyttöjen valmentajina.

Tosin NHL:stä ei löydy. Siis tyttöjen valmentajia. Heteromiehiä oletan löytyvän muuten valmentajista, vaikka asiasta minulla ei ole varmuutta.

-h-
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Hieno ulostulo Lukelta nuorena pelaajana. Nyt ainakin jonkinlainen esimaku tulee mitä seuraa tästä elämän ja kiekkouran kannalta. Mut jos tästä hänen kannaltaan jotain hyvää on sanottava niin tulipahan asia tehtyä ja sai tämän asian pois agendalta ja saa toivottavasti keskittyä olennaiseen eli lätkänpelasmiseen.

Itselläni on asiasta omaa kokemuspohjaa kaapista tulemisen suhteen joten helppo päätös se ei ole kenellekään.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mites sitten, olisiko nämä kaikki kaikkien mielestä ok ja hienoa ja läpyläpy, jos joku seuraavista tulisi "ulos kaapista";

- Kenkäfetissin omaava kenkäkauppiaana
- Eläimiinsekaantuja lammasfarmarina
- Pedofiili lastentarhanhoitajana / vaatturina / parturina / pappina
- Saatananpalvoja töissä saattohoitokodissa
- Negrofiili töissä krematoriossa
- Seksiaddikti (heteromies) gynekologina
- Heteromies vanginvartijana naisten vankilassa
- Homomies teini-ikäisten poikien valmentajana
- Heteromies teini-ikäisten tyttöjen valmentajana?

Älkääkä tekopyhäilkö että ei voi verrata koska osa on laitonta ja homous ei ole. Ei ne seksuaaliset himot ole ikinä maailmanhistoriassa lakikirjaa noudattaneet.

EDIT: Niin, ja mites jos joku heteromies haluaa käyttää naisten suihkutilaa vaikka uimahallissa? Tai edelleen naisjoukkueen miesvalmentaja haluaa suihkuun joukkueensa pelaajien kanssa? Kai nämäkin on ihan ok, onhan? Mitä jos ne haluaa? Ja jos ne haluaa julistaa näitä halujaan maailmalle? Eihän niitä voi kieltää, eihän? TÄYSIN LUONNOLLISIA ASIOITA!
Eiköhän näihin jokaiseen keksi vastauksen ihan maalaisjärjelläkin. Kannattaisi käyttää aikansa vaikka johonkin hyödylliseen ja käydä ottamassa esimerkiksi koronarokotus tälläisten asioiden syvemmän pohtimisen sijaan, koska siitä olisi enemmän hyötyäkin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Haluaisin nähdä vielä sen maailman, kun nämä asiat ovat niin neutraaleja, että niistä ei tarvitse tehdä mitään sen kummempia julistuksia. Ymmärrän NHL:n ja Bettmanin vahvan kannanoton ja näin ne ajat muuttuu.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Älkääkä tekopyhäilkö että ei voi verrata koska osa on laitonta ja homous ei ole. Ei ne seksuaaliset himot ole ikinä maailmanhistoriassa lakikirjaa noudattaneet.

Ehkäpä tässä tämä perusongelma sinun ajatteluusi tuleekin, kun haluamattasi tai tahallasi rinnastat homouden näihin. Onko se tuo sana seksuaalisuus, joka aiheuttaa tuon varsin yleisen mielen vinouman?

Mainitsemasi lista sisältää seksuaalisia poikkeamia, jotka eivät ole suurimmalle osalle millään tavalla hyväksyttäviä. Ylipäätään jos nyt mietit erilaisia fetissejä niin raja tulisi ainakin oman moraalisen käsityksen mukaan vetää jotenkin siihen, että jos joku kenkäkauppias rakastelee kenkiä yksikseen niin onko siitä ympäristölle ja muille haittaa? Tällä tavalla pedofilia on vähän rankempaa, kun seksuaalinen teko kohdistuu sellaiseen henkilöön, joka ei ole vielä kehityksessä aikuisen tasolla. Onhan noita katolisia pappeja myös ollut julkisuudessa, joiden intohimo kohdistuu a) poikiin b) lapsiin. Edelleen tuossa ongelma on se pedofilia, ei se mihin sukupuoleen intohimo kohdistuu. Ja on hyvin hassua, että 2021 osa ihmisistä kieltäytyy näkemästä näiden asioiden välillä eroa. Ylipäätään erilaisissa seksuaalisissa fantasioissa ja niiden toteuttamisen välillä on yleensä todella pitkä matka.

Mutta palataan nyt siihen homouteen. Kannattaisi varmaan oikeasti lopettaa seksuaalisuudesta puhuminen, kun homojen kohdalla osalla ihmisistä menee välittömästi puurot ja vellit sekaisin. Eiväthän heterotkaan himoitse jokaista vastakkaisen sukupuolen edustajaa. Olen törmännyt tähän hassuun ajatukseen usein, että homo on uhka jokaiselle eli pyrkii iskemään kiinni ja fantasioi aivan jokaisesta, joka vastaan tulee. Homot kunnioittavat suhteita ihan yhtä paljon kuin kaikki muutkin - eivätkä homot yritä yhtään heteroita enempää tunkeutua heterosuhteesi väliin. Kannattaa ymmärtää asiat asioina.

Tilanne on ihan samanlainen kuin heteroilla. Homot haluavat ihan samanlaisia tavallisia asioita, mutta intohimo nyt vain kohdistuu samaan sukupuoleen sen toisen sukupuolen sijaan. Se asettaa homoille haasteita, joita heidän on kunnioitettava. Ympäristö on kuitenkin heteronormatiivinen maailman tappiin saakka ja homon täytyy ensin tunnistaa se, että suurin osa ihmisistä ei tule koskaan olemaan sopivia kumppaneita, koska kumppanin täytyy tietysti tuntea samanlaista vetoa toiseen suuntaan. Tämä on yksinkertainen asia - ja se ei ole keneltäkään pois. Kun keskustelua seuraa niin tulee tunne, että tämän yksinkertaisen asian ymmärtäminen on yli-inhimillisen vaikeata.

Jos olet hetero ja sinulla on ystäväpiirissä homo tai homoja olet 100 % suojassa, koska eivät he sinua väkisin sänkyynsä kaada. He kunnioittavat edelleen sinunkin suuntautumista, joten kunnioita sinä myös heidän. Eli käyttäydy samoin kuin kenen tahansa tutun pariskunnan kohdalla.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Mites sitten, olisiko nämä kaikki kaikkien mielestä ok ja hienoa ja läpyläpy, jos joku seuraavista tulisi "ulos kaapista";

- Kenkäfetissin omaava kenkäkauppiaana
- Eläimiinsekaantuja lammasfarmarina
- Pedofiili lastentarhanhoitajana / vaatturina / parturina / pappina
- Saatananpalvoja töissä saattohoitokodissa
- Negrofiili töissä krematoriossa
- Seksiaddikti (heteromies) gynekologina
- Heteromies vanginvartijana naisten vankilassa
- Homomies teini-ikäisten poikien valmentajana
- Heteromies teini-ikäisten tyttöjen valmentajana?

Älkääkä tekopyhäilkö että ei voi verrata koska osa on laitonta ja homous ei ole. Ei ne seksuaaliset himot ole ikinä maailmanhistoriassa lakikirjaa noudattaneet.

EDIT: Niin, ja mites jos joku heteromies haluaa käyttää naisten suihkutilaa vaikka uimahallissa? Tai edelleen naisjoukkueen miesvalmentaja haluaa suihkuun joukkueensa pelaajien kanssa? Kai nämäkin on ihan ok, onhan? Mitä jos ne haluaa? Ja jos ne haluaa julistaa näitä halujaan maailmalle? Eihän niitä voi kieltää, eihän? TÄYSIN LUONNOLLISIA ASIOITA!

Tämä oli todennäköisesti typerin viesti mitä olen tällä foorumilla lukenut aika perkeleen pitkään aikaa, ja se on aika paljon sanottu se.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meillä on töissä yksi omo ja ihan hyvin ollaan pukkariin mahduttu. Ehkä jotain typerimpiä juttuja joutunut karsimaan, ettei niitä oteta vittuiluna.

Ollaan mukamas menossa aina "suikuttelemaan" pukkariin työpäivän jälkeen ja ollut tapana kehua aivan överisti ja estoitta näitä harvoja miespuolisia työkavereita (olemusta), kun naisilla on tapana aina kehua toisiaan jatkuvasti.

Saunailtaa järjestäessä joku mietti pyydetäänkö tätä miestä mukaan, mutta luultavasti hänellä Olisi parempaa tekemistä ja hauskempaa muualla. Hän on jossain määrin hieman stereotyyppinen kaveri ja "sivistyneempi" kuin me muut.

Yhdellä oli hieman ongelmia ajatuksen kanssa ja koki tilanteen kiusalliseksi. Ei hänelläkään ole mitään homoja vastaan, mutta nakuilun koki kiusallisena. Meitä on erilaisia ja ihmiset kokevat asiat eri lailla, enkä koe reiluna tuomita häntä sen takia.

Isossa joukkueessa on ihmisiä enemmän ja varmasti jotkut kokisivat samanlaisia tuntemuksia alkuunsa.

Ihan inhimillistä touhua.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jep, ja siis Pohjois-Amerikassa on kymmeniä miljoonia kristillisiä fundamentalisteja, jotka ihan aidosti uskovat, että tuosta jutusta palaa ikuisesti helvetin tulessa. Eivätkä yhtään ujostele tuoda tätä käsitystään esille. Meidän on tässä sangen sekulaarissa maassa vaikea sisäistää tuota mentaliteettia, mutta se on siellä paikoittain todellakin yleinen. Eikä Tennessee varmasti ole siitä vapaamielisimmästä päästä maassa.

Suomessa homoihin kohdistettu väkivalta myös harvinaisempaa kuin amerikoissa. Homojen kuoliaaksi hakkaaminen taitaa olla muutamissa Amerikan osavaltioissa ihan kansanhuvia.

Mä en vaan millään pysty käsittämään tuota homovihaa. Mä toivoisin, että kaikki muut maailman miehet olisivat homoja, niin mulle jäisi kaikki naiset.

Mutta itse asiasta. Hienoa, että Luke uskalsi tulla julkisuuteen asian suhteen. Vaatii käsittämättömän paljon rohkeutta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sama kuin jos pelaaja julkisesti tunnustaa olevansa alkoholisti jne. Ja nyt sitten ennen ensimmäistäkään vastakommenttia. En rinnasta homoutta alkoholismiin. Jälkimmäinen on sairaus, eka ei.
Molempiin liittyy kuitenkin iso määrä häpeää, joka puretaan juuri sitä kautta, että asia tunnustetaan itselle ja sitten myös ulos päin. Niin homoudessa, kuin alkoholismissakin ympäristöstä tuleva hyväksyvä palaute on todella tärkeää siinä, että tuo häpeä ikään kuin sulaa pois ihmisestä ja ihminen kykenee tuon asian itsessään hyväksymään.

Tai no... en ole homo, mutta aika rohkeasti uskaltaisin kuitenkin lähteä väittämään, että asia on näin.

Sitä en tarkoita, että kaikkien pitäisi tuo "kaapista ulos tuleminen" tehdä tällä tavalla julkisesti, mutta hienoa, että on heitäkin. Se kuitenkin nähdäkseni on iso apu heille, jotka vielä siellä kaapissa kolistelevat.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Mites sitten, olisiko nämä kaikki kaikkien mielestä ok ja hienoa ja läpyläpy, jos joku seuraavista tulisi "ulos kaapista";

- Kenkäfetissin omaava kenkäkauppiaana
- Eläimiinsekaantuja lammasfarmarina
- Pedofiili lastentarhanhoitajana / vaatturina / parturina / pappina
- Saatananpalvoja töissä saattohoitokodissa
- Negrofiili töissä krematoriossa
- Seksiaddikti (heteromies) gynekologina
- Heteromies vanginvartijana naisten vankilassa
- Homomies teini-ikäisten poikien valmentajana
- Heteromies teini-ikäisten tyttöjen valmentajana?

Tiedän monta heteromiestä, jotka ovat valmentaneet teini-ikäisiä tyttöjä ilman että ovat heitä käyttäneet hyväkseen. Hienosti keksit kyllä ammatteja, voin auttaa sinua vielä kahdella:
-heteromies naisasiakkan lääkärinä tai jopa gynekologina
-Naisasiakkaita hierova heteromies

Bi-seksuaaleilla elämä onkin jo sitten melko hankalaa- kaikkea pitäisi olla panemassa.
 

Carlos

Jäsen
Käyttäjä on saanut pelikiellon tästä ja tätä edeltävästä viestistään.
Tämä oli todennäköisesti typerin viesti mitä olen tällä foorumilla lukenut aika perkeleen pitkään aikaa, ja se on aika paljon sanottu se.

Ja minä puolestani olen entistä enemmän vakuuttunut siitä että maailma on järkyttävä kasa päivä päivältä pahemmalta haisevaa ulostetta, joka kyllä tulee aika pian saamaan sen mitä se ansaitsee. Mutta se ei taas ole tämän ketjun asia. Jatkakaa te muut sillä välin ihqua homostelua siellä sateenkaari-blm-änhooällässä, liput ylväästi liehuen - jos ne nyt kaiken korrektiuden keskellä muistaa edes pelata joskus kiekkoa. Varokaa ettei kukaan pahoita mieltään.

I'll get mi coat.
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Ja minä puolestani olen entistä enemmän vakuuttunut siitä että maailma on järkyttävä kasa päivä päivältä pahemmalta haisevaa ulostetta, joka kyllä tulee aika pian saamaan sen mitä se ansaitsee. Mutta se ei taas ole tämän ketjun asia. Jatkakaa te muut sillä välin ihqua homostelua siellä sateenkaari-blm-änhooällässä, liput ylväästi liehuen - jos ne nyt kaiken korrektiuden keskellä muistaa edes pelata joskus kiekkoa. Varokaa ettei kukaan pahoita mieltään.

I'll get mi coat.

Eli kaikki on hyvin, kun valkoinen heteromies on kaiken yläpuolella ja muilla ei sitten olekaan niin väliä.

Vahvaa argumentointia, kerta kaikkiaan.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Carlos olisi kiva, jos näin voimakasta kantaa tähän asiaan avaisit vähän laajemmin. Nyt ei oikein aukea se, mitä tarkalleen ottaen haet tällä. Olisi kiva tietää, mikä maailmasta tekee niin paljon *askemman kuin ennen.

En tiedä, teetkö tahallasi vai etkö ymmärrä tekeväsi, mutta olisi oikeasti hyvä erottaa nämä kaksi toisistaan:

- homouden ymmärtäminen ja homoudesta puhuminen ei tee henkilöstä "homoa" tai "ihqua homostelua kannattavaa"
- homona oleminen (henkilönä) ei ole valinta - yhtä vähän homo valitsee olla homo kuin sinä valitset tykätä vastakkaisesta sukupuolesta

Kun suhtaudut tällä intohimolla asiaan niin olisi meille "homostelun ystäville" oikeasti oppimisen arvoinen asia, mikä saa sinut ajattelemaan noin. En usko, että kantamme lähenevät millään lailla toisiaan, mutta keskinäinen ymmärrys on arvokasta jo sinänsä. Tällä hetkellä minulta puuttuu sinun kohdallasi kokonaan ymmärrys, miksi ajattelet tuon asian noin ja miksi listaat sen noin. Kai sille jokin syy on?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ja minä puolestani olen entistä enemmän vakuuttunut siitä että maailma on järkyttävä kasa päivä päivältä pahemmalta haisevaa ulostetta, joka kyllä tulee aika pian saamaan sen mitä se ansaitsee. Mutta se ei taas ole tämän ketjun asia. Jatkakaa te muut sillä välin ihqua homostelua siellä sateenkaari-blm-änhooällässä, liput ylväästi liehuen - jos ne nyt kaiken korrektiuden keskellä muistaa edes pelata joskus kiekkoa. Varokaa ettei kukaan pahoita mieltään.

I'll get mi coat.
Sinä kai tässä eniten olet mielesi pahoittanut, kun tuntuu noin koville ottavan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ja minä puolestani olen entistä enemmän vakuuttunut siitä että maailma on järkyttävä kasa päivä päivältä pahemmalta haisevaa ulostetta, joka kyllä tulee aika pian saamaan sen mitä se ansaitsee.
Ihan mielenkiinnosta, niin voitko tarkentaa yhtään, että mitä tarkoitat tällä?
 

MegaForce

Jäsen
Ja minä puolestani olen entistä enemmän vakuuttunut siitä että maailma on järkyttävä kasa päivä päivältä pahemmalta haisevaa ulostetta, joka kyllä tulee aika pian saamaan sen mitä se ansaitsee. Mutta se ei taas ole tämän ketjun asia. Jatkakaa te muut sillä välin ihqua homostelua siellä sateenkaari-blm-änhooällässä, liput ylväästi liehuen - jos ne nyt kaiken korrektiuden keskellä muistaa edes pelata joskus kiekkoa. Varokaa ettei kukaan pahoita mieltään.

I'll get mi coat.
Mahtavaa on se, kun kulttuuri, myös jääkiekkokulttuuri muuttuu. Mitä väliä pelaajan seksuaalisella suuntautumisella ja miten edes kehtaat puhua täällä toisten puolesta yleistäen, "ei ne seksuaaliset himot ennenkään ole lakikirjaa noudattaneet". Jonkun pelaajan homous ei ole millään tavalla uhka jääkiekolle lajina tai NHL:lle.
 

Carlos

Jäsen
- homona oleminen (henkilönä) ei ole valinta - yhtä vähän homo valitsee olla homo kuin sinä valitset tykätä vastakkaisesta sukupuolesta

Avaan sen verran ajatusmaailmaani, että ymmärrän tämän. Minulla ei ole myöskään yhtään mitään homoja vastaan, olen jopa sanonut omille lapsilleni että minulla ei ole mitään ongelmaa jos joku heistä kokisi vetoa omaan sukupuoleen - juurikin lainaamastani syystä johtuen.

Ongelma syntyy siinä kohtaa että homoutta juhlitaan oikein kuukausikaupalla ympäri maailmaa kuin se olisi joku isokin ongelma maailmassa. Mitä vittua se kenellekään kuuluu mitä kukin tekee makuuhuoneessaan, jonkun kanssa tai vaikka yksin? Pitääkö siitä tehdä isokin meteli? Heillä on useimmilla silti terveet kädet ja jalat ja aivot, työpaikat, asunnot, autot, elämät, kaikki mahdollisuudet mitä ihminen voi haluta jne.

Sen sijaan joku pikkulapsi jolla on Downin syndrooma tai joku muu vakavampi kehitysvamma saa monissa aikuisissa tänäkin päivänä aikaan inhoa pursuavan kavahtamisreaktion, "normaaleista" lapsista tietty puhumattakaan. Annas olla jos vaikka kehitysvammainen lapsi yrittää puhua jollekin "normaalille", niin voi vittu että siinä moni juoksee karkuun. ESIMERKIKSI semmoisiin asioihin voisi oikeasti pureutua, ja ihan oikeasti tuoda esille ja saada aito yhteiskunnan hyväksyntä. Kehitysvammalle kun ei myöskään lapsi tai aikuinen voi itse mitään, mutta he ja heidän vanhemmat kärsivät siitä koko elämänsä kehdosta hautaan - varsinkin muiden ihmisten nuivan suhtautumisen takia.

Tässä nyt vaikka tosiaan yksi esimerkki - maailma keskittyy mukaongelmien hoitoon ja tuntee ylemmyyttä - samalla kun oikeitakin olisi ja jää hoitamatta.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Carlos jos osaat avata asioita noin niin ihmettelen, miksi edes lähtökohtaisesti kirjoitit tuolla tavalla kuin kirjoitit ylempänä. Tämä auttaa ymmärtämään näkemyksesi.

Itse en ajattele noin, koska ihmiset eivät ole nollasummapelissä keskenään. Minusta yhden vähemmistön asioiden ajaminen ei ole pois muiden vähemmistöjen tarvittavasta huomiosta. Kehitysvammaisten syrjinnässä on varmasti ihan vinha perä - ja siihen liittyy samanlaista ymmärtämättömyyttä. Tuota ymmärrystä täytyy tietysti lisätä kanssa, mutta jokaisen yhteisön lähtökohdista.

Kuitenkin usein unohtuu se, että ei tämä "homoudesta" puhuminen ihan hirveän kauaa ole vielä jatkunut. Itse pidän itseäni vielä nuorena ja pelkästään sinä aikana, kun itse olen ollut ala-asteella niin ollaan tultu aikamoinen harppaus asenteissa sallivampaan ja ymmärtäväisempään suuntaan. Miten tuo on tapahtunut?

Vaikka pride yms. ärsyttää paljon niin kyllä tällä asian saamalla huomiolla on ollut valtava merkitys siihen, missä nyt olemme. Ihmiset eivät ole kovin erilaisia kuitenkaan lopulta ja ainoastaan hyvin pieni osa ihmisyyttä on seksuaalisuus. Uskoakseni tuo liittyy siihen voimakkaaseen kristilliseen arvopohjaan, jolle koko Eurooppa on kasvanut. Kristillisyys on joissakin asioissa hyvä, mutta toisaalta se on myös erittäin voimakas jarru monessa muutoksessa.

Keskustelun etenemisen huomaa hienosti siitä, että nykyään homojen perhesuhteita ei enää pidetä niin kummallisina vaan myös niille on löytynyt hyväksyntää. On myös paljon heteropareja, jotka eivät hanki koskaan lapsia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös