NHL ja homous

  • 152 409
  • 447

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En kai se minä ole, joka tässä sen itkemisen aloitti, vai...?

Mä olen edelleenkin eri mieltä siitä, että tuosta asiasta ei saisi huumoria repiä. Jos se on huonoa huumoria sinun tai jonkun muun mielestä, ei se silti tarkoita, etteikö sellaista saisi/voisi kirjoittaa.

No kyllähän sä tossa valitit, että eikö tästä saa pientä läpyskää heittää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Et ymmärtänyt pointtia. Se, että koetaan hyväksyttäväksi vitsailla tuollaisilla lauseilla (vaikka itse ei vastustaisikaan vähemmistöjä) antaa kuvan siitä, että tuollainen kielenkäyttö ja sanallinen alentaminen on ok. Voit käyttäytyä homofobisesti ja edistää homofobista ajatusmallia, vaikket itse sellainen olisikaan.
Se on kyllä minun mielestäni erittäin iso osa sananvapautta, että voi käyttää huumoria, varsinkin jos tässä tapauksessa, heti seuraavassa kappaleessa tuodaan esille oma mielipiteensä asiasta ja osallistutaan rakentavaan keskusteluun.

Omasta mielestäni on hienoa, että Prokop tuli julkisesti esiin ja ehkä tästä seuraa se, että joku muukin uskaltaa tehdä saman.

NHL-pelaajien homoseksuaalisuus on ihan ok, kunhan ei minuun koske. (Oma osuuteni huumorista).
 

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Sinällään hyvä, mutta ei tehnyt ekaa kauttaan kovin helpoksi itselleen median valokeulassa. Toki sitten jos aloittaa kauden hyvin
niin voi olla , että seuraavilla on helpompaa. Toki voi aluksi tulla ylikovia taklauksia.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
No kyllähän sä tossa valitit, että eikö tästä saa pientä läpyskää heittää.

Eihän se ollut valittamista, vaan suoraan minua kritisoineelle nimimerkille suunnattu vastakommentti. Ihan samalla laillahan sinä nyt itket minun kirjoittamisistani tässä.. (?) Jos ei pää kestä lukea mitä muut tänne kirjoittaa, niin itkemisen sijaan kannattaa varmaan olla lukematta..? Näinkö tuo sinun näkökulmasi tulkittaisiin tässä yhteydessä?

Tässä keskustelussa kiteytyy helvetin hyvin se, mikä itseäni nykymaailmassa riepoo eniten. Milloin mitäkin porukkaa (naisista koostuva hallitus, homot, tummaihoiset..) ollaan nostamassa jalustalle. Ja auta armias, jos joku vähän heistä vitsaileekin, niin AUTOMAATTISESTI ollaan homofoobikkoja, naisvihaajia tai rasisteja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinällään hyvä, mutta ei tehnyt ekaa kauttaan kovin helpoksi itselleen median valokeulassa. Toki sitten jos aloittaa kauden hyvin
niin voi olla , että seuraavilla on helpompaa. Toki voi aluksi tulla ylikovia taklauksia.
Millä perusteella voisi tulla ylikovis taklauksia, kyllähän NHL organisaationa siis pelaajien osalta on pikemminkin tunnettu kunniottavasta asenteesta.
 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eihän se ollut valittamista, vaan suoraan minua kritisoineelle nimimerkille suunnattu vastakommentti. Ihan samalla laillahan sinä nyt itket minun kirjoittamisistani tässä.. (?) Jos ei pää kestä lukea mitä muut tänne kirjoittaa, niin itkemisen sijaan kannattaa varmaan olla lukematta..? Näinkö tuo sinun näkökulmasi tulkittaisiin tässä yhteydessä?

Tässä kiteytyy helvetin hyvin se, mikä itseäni nykymaailmassa riepoo eniten. Milloin mitäkin porukkaa (naisista koostuva hallitus, homot, tummaihoiset..) ollaan nostamassa jalustalle. Ja auta armias, jos joku vähän heistä itsaileekin, niin AUTOMAATTISESTI ollaan homofobiikkoja, naisvihaajia tai rasisteja.

Jos täällä foorumilla käytettäisiiin hymiöitä, niin nyt olis sellasen paikka. Tää viesti selitti itsensä niin monta kertaa, että parodiahorisonttiakaan ei enää näy.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sinällään hyvä, mutta ei tehnyt ekaa kauttaan kovin helpoksi itselleen median valokeulassa. Toki sitten jos aloittaa kauden hyvin
niin voi olla , että seuraavilla on helpompaa. Toki voi aluksi tulla ylikovia taklauksia.

No ei se ainoa homo siellä ole. Ihan jo tilastollisesti siellä olisi varmaan joukkueellinen homoseksuaaleja. Eiköhän vastaanotto ole ihan positiivinen ja rohkaiseva, eletään vuotta -21 eikä kasaria.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos täällä foorumilla käytettäisiiin hymiöitä, niin nyt olis sellasen paikka. Tää viesti selitti itsensä niin monta kertaa, että parodiahorisonttiakaan ei enää näy.

Niin, onko sun mielestä sitten parempi paikka sellainen keskustelupalsta, jossa yhdessä sovitaan etukäteen ketä saa kritisoida, kenestä saa heittää huumoria jne jne..? Nimenomaan, mua oikeasti ottaa päähän se, että mä en voi kertoa omaa mielipidettäni ilman, että mut tulkitaan noiksi edellämainituiksi asioiksi milloin missäkin yhteydessä. Mun mielestä se ei ole itkemistä, vaan ihan puhtaasti oman mielipiteen esiintuonti. Ihan niinkuin sullakin.
 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin, onko sun mielestä sitten parempi paikka sellainen keskustelupalsta, jossa yhdessä sovitaan etukäteen ketä saa kritisoida, kenestä saa heittää huumoria jne jne..? Nimenomaan, mua oikeasti ottaa päähän se, että mä en voi kertoa omaa mielipidettäni ilman, että mut tulkitaan noiksi edellämainituiksi asioiksi milloin missäkin yhteydessä. Mun mielestä se ei ole itkemistä, vaan ihan puhtaasti oman mielipiteen esiintuonti. Ihan niinkuin sullakin.

Voi nyt helvetti, eihän täällä kukaan oo sua kieltänyt ilmaisemasta sun mielipiteitä, vaan lähinnä kritisoitu, että tosiaan vaikket ite oiskaan homofoobikko tai rasisti, voit silti pitää yllä kulttuuria heittelemällä julkisesti sellasia läppiä. Nyt en kyllä jaksa tätä aihetta enää vääntää, joku muu toki saa rautalankaa kieputtaa jos jaksaa.

EDIT: Ja niin, jos sun mielipiteiden todetaan olevan paskoja, niin sitten ne varmaan on paskoja.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Voi nyt helvetti, eihän täällä kukaan oo sua kieltänyt ilmaisemasta sun mielipiteitä, vaan lähinnä kritisoitu, että tosiaan vaikket ite oiskaan homofoobikko tai rasisti, voit silti pitää yllä kulttuuria heittelemällä julkisesti sellasia läppiä.

Niin? Siinähän se ydinasia onkin. Miksi homoista ei saisi heittää läppää? Eikö homot (ja eritoten heidän asioitaan huutavat tahot) nimenomaan halua, että heitä kohdellaan tasavertaisina muiden kanssa? Onko se tasavertaista, että muista saa laskea leikkiä, mutta heistä ei? Ja kaikella kunnioituksella, mä uskon, että suurin osa tuon mun alkuperäisen viestini lukijoista ymmärtää sen huumoriksi/ironiaksi, jolloin se ei millään muotoa edistä mitään homofobista kulttuuria. Paitsi tietysti sitten, kun joku sen nostaa tikunnokkaan muka homofobisena viestinä.

Ja sitten tullaan taas mutkan kautta siihen, että halutaanko se homous pitää tabuna asiana, josta ei saa puhua, nauraa, väitellä tai vääntää. Vai halutaanko se asiaksi muiden joukossa, johon ei sen kummemmin kiinnitetä huomiota...

Nyt en kyllä jaksa tätä aihetta enää vääntää, joku muu toki saa rautalankaa kieputtaa jos jaksaa.

Ensimmäinen asia, josta olen samaa mieltä kanssasi.
 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itsehän toki olen sitä mieltä, että jos sulla on viis päätä ja kuus kättä, muttet pysty heittämään siitä läppää edes lähimpien ystävien kesken niin suosittelisin oman suhtautumisen tarkastelua. Mutta nyt vedän pulushakit ja poistun.
 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin, joidenkin mielestä paskoja, joidenkin mielestä hyviä.

Vähän niinkuin homous lätkäjengissä. Joidenkin mielestä hyvä asia, joidenkin mielestä huono. Eikä kukaan ole absoluuttisesti oikeassa.

Ihan pakko vielä: Eli jos joku on vannoutunut kansallissosialisti ja on sitä mieltä, että kaikki alempiarvoiset rodut pitää uunittaa, niin kun se on jonkun mielestä hyvä mielipide ja asia, niin sitten se pitää vaan hyväksyä ja todeta, että jaa okei, selvä, koska kukaan ei ole absoluuttisesti oikeassa. Tai sarjamurhaajat, eihän kukaan ole absoluuttisesti oikeassa niin jos uskoo ihmisten sarjamurhaamisen olevan ookoo, niin sitten se on.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
En kai se minä ole, joka tässä sen itkemisen aloitti, vai...?

Mä olen edelleenkin eri mieltä siitä, että tuosta asiasta ei saisi huumoria repiä. Jos se on huonoa huumoria sinun tai jonkun muun mielestä, ei se silti tarkoita, etteikö sellaista saisi/voisi kirjoittaa.

Joo mutta älä sitten nillitä kun jengi pitää sua idioottina kun sanot idiootteja asioita.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihan pakko vielä: Eli jos joku on vannoutunut kansallissosialisti ja on sitä mieltä, että kaikki alempiarvoiset rodut pitää uunittaa, niin kun se on jonkun mielestä hyvä mielipide ja asia, niin sitten se pitää vaan hyväksyä ja todeta, että jaa okei, selvä, koska kukaan ei ole absoluuttisesti oikeassa. Tai sarjamurhaajat, eihän kukaan ole absoluuttisesti oikeassa niin jos uskoo ihmisten sarjamurhaamisen olevan ookoo, niin sitten se on.

Siis mitä helvettiä? Mhin tämä nyt viittaa?

Korjaa nyt jos olen väärässä, mutta en minä ole missään vaiheessa kyseenalaistanut teidän muiden mielipiteitä mistään asiasta.

Jos nyt haluat tälle linjalle lähteä, niin on noissa sellainen perustavanlaatuinen ero, että homoudelle (tai oikeastaan homoudelle lätkäkopissa) naureskelu ei ole laitonta..
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vähän niinkuin homous lätkäjengissä. Joidenkin mielestä hyvä asia, joidenkin mielestä huono. Eikä kukaan ole absoluuttisesti oikeassa.

Pakko kyllä nyt kysyä, että mitä ihmettä? Miten sillä on lätkäjengille väliä minkälaisista aikuisista muut pelaajat tykkäävät? Vai onko sekin "joidenkin" mielestä huono asia lätkäjengille jos siellä tykätään punapäistä?
 
Tota. Kannattaisiko parin nimimerkin ottaa pieni tauko, kun viestien sisältö alkaa keskittyä johonkin ihan muuhun kuin itse aiheeseen?

Ketju avautuu muutaman minuutin kuluttua uudestaan.

Moderaattorit
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Jos ja kun pelaaja on itse kokenut ahdistuneisuutta tms. asian vuoksi niin hemmetin hienoa, että uskaltaa asian kanssa ulos tulla. Kuten tiedotteessa käy ilmi niin varmasti on nyt Luken helpompi hengittää, mikä on tässä tärkeintä.

Sama kuin jos pelaaja julkisesti tunnustaa olevansa alkoholisti jne. Ja nyt sitten ennen ensimmäistäkään vastakommenttia. En rinnasta homoutta alkoholismiin. Jälkimmäinen on sairaus, eka ei.

Pointti siis se, että jos jonkun asian esille tuominen helpottaa omaa oloa, ja sitä kautta suoriutumaan paremmin kaukalossa, elämässä... niin noin kannattaa toimia.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Laitetaas nyt vielä ihan oikeasti aiheesta, kun sediltä tuli jo noottiakin.

Mun mielestä on helvetin hyvä asia, että Luke Prokopilla riitti kanttia olla se ensimmäinen asian kanssa julkituleva henkilö. Monella muulla sitä ei ole ollut. Mä en usko, että Prokop on ihmisenä tai lätkänpelaajana millään lailla muita huonompi tai erilainen yksilö. Itseasiassa, mä olen aika varma, että lähiaikoina kuullaan lisää vastaavanlaisia paljastuksia, koska en tosiaan usko Prokopin olevan ainoa. Ja vaikka ei kuultaisikaan, hällä väli. Nyt peli on avattu yhden rohkean yksilön puolesta, on se kynnys taas asteen matalampi jatkossa seuraavalle pelurille.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, en usko tästä kopissa tulevan mitään suurta numeroa. On tosiaan aluksi varmasti outoa, mutta eiköhän se lätkäjengissä hoidu suuremmitta kivuitta tuokin sopeutuminen. Veikkaanpa että enemmän ihmetystä aiheuttaa sitten joskus se ensimmäinen tansanialainen NHL-joukkueessa. Kuitenkin, jos kaveri osaa kiekkoa pelata, niin mitäpä syytä sitä kellään olisi jengikaveriaan hyljeksiä.

Pakko kyllä nyt kysyä, että mitä ihmettä? Miten sillä on lätkäjengille väliä minkälaisista aikuisista muut pelaajat tykkäävät? Vai onko sekin "joidenkin" mielestä huono asia lätkäjengille jos siellä tykätään punapäistä?

Kommentoidaan tätä sen verran, kun liittyy kuitenkin ketjun aiheeseen..

En siis tarkoittanut tuota lainaamasi kommenttia niin, että lätkäkopissa ollaan eri mieltä. Tarkoitin siis sitä, että on meitä, jotka hyväksyvät homouden lätkämaailmassa, ja niitä jotka sitä eivät hyväksy. (Tai varmaan sieltä lätkäskenestäkin löytyy joku oman elämänsä anoturtiainen, joka sitä ei hyväksy...)
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Liitteet

  • lataus (2).jpeg
    lataus (2).jpeg
    10,8 KB · kertaa luettu: 426
Eiköhän siellä kopissa hihitellä ja läpsitä toisia pyyhkeellä perseelle hyvässä hengessä, nyt jos näitä alkaa pompahdella esiin luo se vain huonompaa ja ei niin rentoa ilmapiiriä koko koppiin ja joukkueeseen. Kaikki saa toki olla se kuka on mutta asiassa on myös toisia kulmia.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ihan pakko vielä: Eli jos joku on vannoutunut kansallissosialisti ja on sitä mieltä, että kaikki alempiarvoiset rodut pitää uunittaa, niin kun se on jonkun mielestä hyvä mielipide ja asia, niin sitten se pitää vaan hyväksyä ja todeta, että jaa okei, selvä, koska kukaan ei ole absoluuttisesti oikeassa. Tai sarjamurhaajat, eihän kukaan ole absoluuttisesti oikeassa niin jos uskoo ihmisten sarjamurhaamisen olevan ookoo, niin sitten se on.
Taitaa nyt vähän karata jo nuo uunitus- ja sarjamurhaajajutut.

Ihan hyvä, että jokainen voi olla mitä on, mutta ei siitä tarvitse mitään spektaakkelia tehdä julistamalla sitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös