NHL Global Series

  • 262 149
  • 1 180

Gemondo

Jäsen
Tästä olisi kiva kuulla.

Halvimmat, eli yläpääty katsomot, onko ok? Mikä rivi niistä olisi paras? Onko näköesteitä joillai yläkatsomoiden paikoilla? Onko ne kaarteet tosiaan 10e arvokkaampia?

Miltään paikalta ei ole mitään näköesteitä. Ainoa mikä saattaa yläkatsomossa häiritä on se lasi siinä katsomon alareunassa, mutta sekin on silmien ja kentän välissä vain 3-5 alimmalla rivillä.

Jokaisesta katsomosta olen lätkää Areenalla katsonut ja oma suosikkipaikkani löytyy katsomosta 316-317. Viime ajat olen tykästynyt seuraamaan pelit suunnilleen maaliviivan linjalta katsomosta 317, riveiltä 6-10. Näkee koko kentän todella hyvin vaikka ei keskellä hallia olekaan. Kuitenkin edelleen sivukatsomo, joten saa hyvän kokonaiskuvan pelistä, toisin kuin jos ihan päädystä ottelua katsoo.

Ainakin itse sijoitan mielelläni kympin lisää siitä hyvästä ettei tarvitse päädystä ottelua seurata.

E. Se piti vielä lisätä että vaikka paikat olisivat ihan ylimmältä penkkiriviltä, niin sieltäkin näkee ottelun ilman mitään ongelmaa.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Kiinnostais kovasti, mutta ehkä lippujen hintojen vuoksi on fiksumpaa säästää tuokin raha seuraavaan jenkkilä reissuun ja käydä siellä sitten katsomassa matseja.
 

Snagari

Jäsen
Tästä voisi olla järkevää tehdä joku äänestys, ettei pelkästä juupas eipäs väittelystä täyty koko ketju. Koska sitä ei vielä ole, niin liityn väittelyyn. Omasta mielestä nuo on täysin järkevän hintaisia lippuja. Olen 20-vuotta seurannut NHL:ää intohimolla, enkä ole vielä ikinä nähnyt änärin runkosarjapeliä paikan päällä. Sellainen tuodaan Suomeen ja pääsen sinne alle satasella niin en valita. Pelkäsin jotain 150 eurosta ylöspäin olevia lippuja, toki silti olisin paikalle mennyt.

Olen toki myös miettinyt reissuja jenkkeihin ja siinä samalla pari matsia, mutta sellaisen reissun kustannukset ovat vähintään 10x tuon Helsingin matsin verran, varsinkin jos haluaa nähdä pelin jossain muualla kuin Floridan tyhjässä hallissa. Ei mielestäni ihan verrattavissa olevia asioita.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Kuten yllä totesin, Sunrise ja Winnipeg ovat vähän hankalia matkakohteita penkkiurheiluturistille. Siksi nuo Hesan hinnat ovat mielestäni hyvin kilpailukykyisiä Sunriseen ja Winnipegiin verrattuna.

En ymmärrä mitä niin hankalaa Sunriseen pääsyssä on? Joo, et pääse metrolla pihaan. Eihän se ratikka vielä mansessakaan kulje?
 

Knap

Jäsen
Miltään paikalta ei ole mitään näköesteitä. Ainoa mikä saattaa yläkatsomossa häiritä on se lasi siinä katsomon alareunassa, mutta sekin on silmien ja kentän välissä vain 3-5 alimmalla rivillä.

Jokaisesta katsomosta olen lätkää Areenalla katsonut ja oma suosikkipaikkani löytyy katsomosta 316-317. Viime ajat olen tykästynyt seuraamaan pelit suunnilleen maaliviivan linjalta katsomosta 317, riveiltä 6-10. Näkee koko kentän todella hyvin vaikka ei keskellä hallia olekaan. Kuitenkin edelleen sivukatsomo, joten saa hyvän kokonaiskuvan pelistä, toisin kuin jos ihan päädystä ottelua katsoo.

Ainakin itse sijoitan mielelläni kympin lisää siitä hyvästä ettei tarvitse päädystä ottelua seurata.

E. Se piti vielä lisätä että vaikka paikat olisivat ihan ylimmältä penkkiriviltä, niin sieltäkin näkee ottelun ilman mitään ongelmaa.
Jes, kiitos!

Vielä sen verran kyselen, että jos otan vaikka nyt riviltä kuusi ne halvimmat paikat, niin näänkö edelleen yhtä hyvin, kun vaikka riviltä 1 (jos sitä lasia ei huomioida)?

Sehän ei ole sivulle ne toisiksi halvimmat paikat, vaan kaarteessa, onko edelleen kannattavaa laittaa 10e lisää?

Itse olen yhden pelin Hartwallilla nähnyt, Jokerit - Barys Astana. Istuin alakatsomossa aika keskellä. Eli siis erinomainen paikka. Koskaan en ole joutunut/päässyt katsomaan pelejä päädystä, joten hieman uusi kokemus luultavasti tulossa.
 

Gemondo

Jäsen
Jes, kiitos!

Vielä sen verran kyselen, että jos otan vaikka nyt riviltä kuusi ne halvimmat paikat, niin näänkö edelleen yhtä hyvin, kun vaikka riviltä 1 (jos sitä lasia ei huomioida)?

Näet.

Ja nyt muuten muistinkin että olihan siellä myös vittumaisia paikkoja joita kannattaa välttää. Nimittäin ensimmäiset paikat yläkatsomon sisäänkäyntien yläpuolella, sillä siinä edessä oleva kaide häiritsee ainakin minua.

Sehän ei ole sivulle ne toisiksi halvimmat paikat, vaan kaarteessa, onko edelleen kannattavaa laittaa 10e lisää?

Ainakin mun mielestä on.

Mutta makuasioitahan nuo lopulta ovat miten jääkiekkonsa tykkää nauttia. On siihen tosin syynsä miksi ottelut televisioidaankin keskeltä eikä päädystä.
 
Viimeksi muokattu:

alcoholic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Palstaveljille pieni vinkki, jos ei ollut ennestään tiedossa. Livenationilta voi ostaa jäsenyyden, jolla saa etuosto-oikeuden lippuihin. Maksaa 95 euroa/vuosi ja oikeuttaa 2.n lipun ostoon/tapahtuma ennen lippujen tuloa julkiseen myyntiin.

Onhan näiden NHL-pelien hinnat nyt maltillisempia kuin MM-kisojen lippujen hinnat. Itse odotin halvimman hintaluokan olevan muutaman kympin halvempia, mutta olin varautunut sen 100 euroa maksamaan. Pakko hieman verrata noita hintoja huippufutikseen. Viime EM-kisoihin toiseksi halvin kategoria maksoi 55 euroa ja kallein hintaryhmä oli 145 euroa. Näin tuohon 55 euron hintaan mm Italia-Espanja neljännesvälierän. Seurajoukkueista esim AC Milanin peliin pääsee 30 eurolla.
 
Sunriseen voit hurauttaa vuokra-autolla eli vielä parempaa!

Kun ulkomailla pääsee peliin, se on juhlapäivä. Silloin ei olla ajokunnossa. Ja vaikka Ilveksen peliin haluaisi joskus harvoin lähteä ryypiskelemään, sekään ei ole tavattoman haastavaa, kun halli ei sijaitse missään Mouhijärvellä julkisten pääsemättömissä. Hakametsästä ei taksikaan maksa paljoa keskustaan.
 

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Jotenkin vain outoa ajatella, että KHL:n areenana toimivaan halliin tuodaan pahin kilpakumppani NHL.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kaipa tuonne tulee mentyä, ei sitä NHL-kiekkoa usein livenä näe. En sinänsä pidä näitä kuitenkaan niin hienoina tapahtumina. Kotiyleisö luo kuitenkin aina kunkin hallin tunnelman, ja näissä se käytännössä puuttuu. Joku vähän vaisumpi pari, niin jäis menemättä. Florida ei sytytä kyllä yhtään, Barkovista huolimatta. Winnipeg vs. joku nimekäs huippujoukkue olis ollu ehkä paras.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Kyllähän tuonne parin kaverin kanssa täältä pohjoisesta päätettiin lähteä. Sellaista mietin että pienennetäänkö kaukalo änäri-kokoon vai mennäänkö isommalla askilla, joku jos tietää asiasta niin saa valaista?
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Kun ulkomailla pääsee peliin, se on juhlapäivä. Silloin ei olla ajokunnossa.

Tölkkijalippukädessäilmanpaitaamantalla.jpg

Kuinka sooseissa sun mielestä pitää olla, että voi katsoa NHL-kiekkoa paikan päällä? Tai vastaavasti, jos juo muutamassa tunnissa muutaman vetisen amerikkalaisen oluen, niin eikö edelleen ole ajokunnossa?

Itse luulin olevani kaikkia riskiryhmiä mitä tulee päihteiden käyttöön, mutta ilmeisesti en sitten kuitenkaan ole, kun omalla vuorolla ajokunnossa pysyminen ei ole ongelma eikä siitä tule paha mieli.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Tölkkijalippukädessäilmanpaitaamantalla.jpg

Kuinka sooseissa sun mielestä pitää olla, että voi katsoa NHL-kiekkoa paikan päällä? Tai vastaavasti, jos juo muutamassa tunnissa muutaman vetisen amerikkalaisen oluen, niin eikö edelleen ole ajokunnossa?

Itse luulin olevani kaikkia riskiryhmiä mitä tulee päihteiden käyttöön, mutta ilmeisesti en sitten kuitenkaan ole, kun omalla vuorolla ajokunnossa pysyminen ei ole ongelma eikä siitä tule paha mieli.
Juu ja varsinkin jos tätä käyttää jonain universaalina mittarina hallin vaikeasta saavutettavuudesta.

Asun kolmen minuutin kävelymatkan päässä rautatieasemasta. Se on silti ihan perkeleen vaikeasti saavutettavissa, kun junalla matkustaminen on aina sellainen juhlapäivä, etten pysty känniltäni kävelemään.
 

Ralph

Jäsen
Sellaista mietin että pienennetäänkö kaukalo änäri-kokoon vai mennäänkö isommalla askilla, joku jos tietää asiasta niin saa valaista?
Virallisessa NHL-ottelussa mennään virallisilla NHL-säännöillä.
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Ainakin tuohon jälkimmäiseen matsiin tulee mentyä. Tyyristä, mutta vertaankin lippujen hintoja NHL-hinnoitteluun. MSG:lle maksoin lipuista varmaan 150€/kpl, Prudentialiinkin puolet siitä. Silloin piti vielä maksaa lennot, hotellit ja muut. Nyt vain junalla lähes hallin viereen.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ainakin tuohon jälkimmäiseen matsiin tulee mentyä. Tyyristä, mutta vertaankin lippujen hintoja NHL-hinnoitteluun. MSG:lle maksoin lipuista varmaan 150€/kpl,
Floridan ja Winnipegin otteluihin pääsee sellaisella 7-8 eurolla, jos ei ole suuren yleisön mielestä vetovoimainen vastustaja.
 

Ciry

Jäsen
Suosikkijoukkue
le Club de hockey Canadien
Floridan ja Winnipegin otteluihin pääsee sellaisella 7-8 eurolla, jos ei ole suuren yleisön mielestä vetovoimainen vastustaja.
Täh? Milloin Winnipegin otteluihin pääsee 7-8 eurolla? Viime talvena siellä vierailessani kyllä pulitin hiukkasen enemmän... Semmonen 150€ meni per ottelu myös tietysti toinen peli oli Winnipeg vs Minnesota eli "paikalliskamppailu" mutta silti Winnipegillä oli jo tuolloin mennyt mahdollisuudet playoffeihin joten lippuja oli kyllä saatavilla hyvin. Olisihan sitä varmasti pelipäivänä saanut hitusen halvemmalla, mutta ei ihan tehnyt mieli lentää parin vaihdon kautta katselemaan vain kylmää ja tuulista preeriaa niin tuli ostettua liput hyvissä ajoin.

Kyllähän nuo liput hieman kalliilta vaikuttavat, mutta ovat mielestäni silti markkinoiden mukaiset eli ei tässä auta kuin kuvetta kaivaa ja yrittää saada liput ainakin toiseen otteluun.
 
Täh? Milloin Winnipegin otteluihin pääsee 7-8 eurolla? Viime talvena siellä vierailessani kyllä pulitin hiukkasen enemmän... Semmonen 150€ meni per ottelu myös tietysti toinen peli oli Winnipeg vs Minnesota eli "paikalliskamppailu" mutta silti Winnipegillä oli jo tuolloin mennyt mahdollisuudet playoffeihin joten lippuja oli kyllä saatavilla hyvin. Olisihan sitä varmasti pelipäivänä saanut hitusen halvemmalla, mutta ei ihan tehnyt mieli lentää parin vaihdon kautta katselemaan vain kylmää ja tuulista preeriaa niin tuli ostettua liput hyvissä ajoin.

Kyllähän nuo liput hieman kalliilta vaikuttavat, mutta ovat mielestäni silti markkinoiden mukaiset eli ei tässä auta kuin kuvetta kaivaa ja yrittää saada liput ainakin toiseen otteluun.

Juttelin eilen parin winnipegiläisen kanssa hinnoista ja he puhuivat halvimmillaan 45 dollarista (hieman alle 30 euroa). Tiedä sitten, miten totuus tuo on, mutta aika eri hintaluokka.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Itse Floridan peleissä käyneenä voin vahvistaa, että kyllä sinne ollaan sellaisella 10-20 dollarilla päästy. Winnipegin peleihin en kyllä usko että millään 10 taalalla pääsee. Kanada vähän eri asia kuin joku Etelä-Florida.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Floridan ja Winnipegin otteluihin pääsee sellaisella 7-8 eurolla, jos ei ole suuren yleisön mielestä vetovoimainen vastustaja.
No nyt ei pääse varsin ymmärrettävistä syistä kun sirkus raahataan mailman toiselle laidalle. Jos Suomen NHL-pelin liput olisivat tuon hintaisia, en usko että tapahtumaa saataisi ihan järjestettyä ja tällaisia ei tarvitsisi edes miettiä.

Liittymättä lainaamaani pätkään, minunkin mielestäni on helpompi ja halvempi rasti lähteä himasta alle puolen tunnin siirtymällä Hartwall arenalle, kuin esim. Winnipegiin tai Sunriseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös