Kai se on ripustettava NHL:n osalta hanskat naulaan... ainakin HUT:n osalta. Olen ollut ennen kyllä hyvä pelaaja, mutta nyt siis aivan paska. Toki 2 divarissa olen jengini kanssa, mutta peli-ilo totaalisen kateissa. Vs:n puolella kuitenkin olin top100 sijoilla joka kausi ja pystyin voittamaan silloin tällöin top20 pelaajia.
Mitä kovemmaksi joukkueeni saan, niin sitä vaikeammaksi pelaaminen menee. Mulla taitaa se 300 peliä olla nyt takana oman joukkueeni kanssa ja todella kova nippu. Ei ole kuin pari 85 alle 85ovr pelaajaa koko jengissä. Grindannut kaikki haasteet ja muut.
No miten pelit menee? Tällä hetkellä en voita oikeastaan ketään. En vaikka tulisi miten huono pelimies vastaan. Siis oikeasti sellaisia, jotka eivät osaa edes aloittaa. Mitä peleissä tapahtuu?
No lyhyesti sanottuna kaikki menee vituiksi mikä voi mennä. Pelottaa välillä jopa ampua onetineriä viivasta, kun vs saattaa ottaa 200km/h lähteneen onetimerin suoraan luistelusta haltuun ja karata läpi. Vastustajan laukaukset menevät kauhealla prosentilla (+50) sisään tai aiheuttavat jonkun pompun pompun, josta kiekko verkkoon. Taklaan tai poketan vastustajan irti kiekosta, niin silti se vs saa sen kiekon takaisin tai hänen AI nappaa sen. Oma AI ei oikein tee mitään, mutta vastustajan AI osaa tukkia ja katkoa syöttö linjoja. Myönnän sen, että oma pelikin sitten sekoaa, kun ei uskalla esim. antaa viivasta ampua yhtään. Omat AI pelaajat suorastaan väistävät syöttöjä.
Klassinen peli menee niin, että johdan 2-0 ja peli ihan hallussa. 3-0 roikkuu ilmassa ja vastustaja saa yhden vedon ja se on onetimer viivasta yleensä. Sen jälkeen muuttuu pelin luonne ihan täysin. Se täysin vastaan ottanut vs alkaa voittamaan joka kiekon. Ihan kun pelaisi täyttä momenttumia vastaan, vaikka mittari ei ole punaisella.
Sitten tulee myös sellaisia pelejä, että näkee aloituskiekon jäähän tippumisen jälkeen, että vastustajan 81ovr testopuput ovat kovassa iskussa. Tulee siis vastustajia, joilla on alle 50 peliä pelattuna. Osalla 10-20. Silti siellä on muutamia Panarin yms. kortteja. Yleensä nämä pelit ovat niitä pahimpia.
Kertokaa nyt typerälle, että onko tämä nyt oikeasti niin, että kannattaisi vaan kerätä yhdestä jengistä kolikot pois ja siirtää toiselle ne accolle ja aloittaa aika 50-100 pelin kohdalla alusta? Tässähän saa hirveän määrän kolikkoa siihen alkuun, kun graindaa haasteet yms. Tuntuu ainakin omana silmään, että aika moni toimii näin. Ei minusta mikään muu selitä sitä, että monella on noin vähän pelejä ja silti aika kovia nippuja. Ensi vuonna taidan ainakin toimia noin. Nyt olen kolikkoni jo käyttänyt suurimmaksi osaksi ja mitään hyötyä en ole kokenut kovasta jengistä saavani. Päinvastoin.
Niin mun Makar joka oli täysin vihreä kunnoltaan ei pysynyt läpiajossa vastustajan perässä vaikka sen pitäisi olla huomattavasti hitaampi.