Olen tässä tekemässä HUT:issa EVO mestari-settiä niin kertokaas, että kuka olisi teidän valinta sieltä. Pääasia olisi, että kortti olisi varma 99 kokonaisuus lopulta ja mielellään mahdollisimman pian.
Sorokin 78 ovrl - Ei nappaa. Maalivahdiksi aivan helvetin kallis.
Brodin 87 ovrl - Ei ole oikeassa elämässä hirveästi maaleja tehnyt.
Pionk 89 ovrl - Voisi olla kova. Nyt jo 89 ja +2 kokonaisuuteen jokaisesta maalista. Miten ois?
Kyrou 84 ovrl - Pelaa hyvää alkukautta. Mutta tekeekö vielä 16 maalia? Pelaa kuitenkin St. Louisin 3. kentässä.
Duchene 89 ovrl - Hurjassa vireessä ollut tällä kaudella. 11 maalia tällä kaudelle pitäisi olla paperia. Vai mitä?
Aho 75 ovrl - Pieni overall nyt, joten ei menisi edes joukkueeseen vielä. Toki aika takuuvarma 99 kortti lopulta, mutta aika pienikokoinen.
Käyn läpi kortit samalla tavalla HUT:a pidemmällä tähtäimellä ajatellen:
Sorokin - Ei ikinä. Veskariin ei kannata laittaa paljoa rahaa kiinni, kun joukkuesynergioita ei enää ole. Viime vuonna TOTY Vasilevski oli ainoa perusteltava poikkeus jumalaisten synergioidensa ansiosta, tänä vuonna ei kukaan.
Aho - Todennäköinen 99 kortti, jos aiempien kausien maalitahtia katsoo ja mies ehjänä pysyy. Ei silti kannata, koska kortista tulee käyttökelpoinen vasta keväällä n. 90+ ovr:ssä, kun se saavuttaa silloiset mestarikortit.
Kyrou - Muita vaihtoehtoja katsoessa ei kannata. Liian iso riski hyytyä maalitahdissa katsoen aiempaa menoa, kun 15 maalia matkaan 99:ään.
Pionk - Olen itse myös harkinnut Pionkin ostamista, koska hän on nyt jo kokonaisuudeltaan pelin paras rightin pakki hyvällä luistelulla varustettuna. Kehitystahti on vain suuri kysymysmerkki aiempia maalimääriä katsoen. Rakentaminen ei kannata, koska kortti on marketissa ainakin PS4:llä noin 600k.
Brodin - Jälleen kerran mietinnän paikka. Hyvät leftin pakit ovat vielä tässä vaiheessa harvassa. Viime kaudella teki 9 maalia, nyt alku on lupaava, kun tehnyt 13 peliin 2 maalia. Voi hyvinkin olla 99 ovr kortti kauden aikana tekemällä puuttuvat 6 malaia, mutta ehkä liikaa epävarmuutta kuin myös Pionkilla.
Duchene - Ainoa oikea valinta rakentamiseen. Luistelu ihan priimaa, toimii sentterinä ja laiturina. Vaikka nyt ei tekisi enää yhtään maalia, niin silti vielä tammi-helmikuussakin luistelunsa ansiosta käyttökelpoinen kortti. Taitaa olla ainoa kortti, joka on halvempi rakentaa kuin ostaa.