NHL 21 – yleinen keskustelu

  • 160 284
  • 889

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
HUT Rush kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Sitten tuo tekoäly paikkaa puolustuksessa, no se voi onnistuessaan olla ihan ok. Toisaalta pelottaa, että nyt puolustetaan vielä enemmän pelkällä tekoälyllä. Sinänsä syöttelyn lisääminen käy itselle, jos sitä oikeasti pystyisi harjoittamaan. Maalivahdeista nyt ei voi vetää mitään johtopäätöksiä, mutta hieman paremmin voisivat ottaa helpot vedot kiinni Voin jo kuvitella tuon ilmaveivin, läpiajosta maalin taakse ja mokke seisoo edelleen toisella kulmalla Eiköhän tuo liene niin vaikea näppäinyhdistelmä, ettei vanhan kädet enää taivu..
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Olin tulossa hehkuttamaan hienoa traileria, mutta täällä onkin peli otettu niin negatiivisesti vastaan, että en taida viitsiä. Tämän sukupolven suosikki änärit olivat joko NHL 16 tai NHL 17. Niissä pelattavuus oli mielestäni hauskimmillaan ja sen jälkeen tultu alaspäin siinä. NHL 20 oli oikeasti ensimmäinen änäri, joka teki mieli jättää ostamatta, mutta ostin vain siksi, että se on NHL.
Se on nimittäin aivan varmaa, että joko julkaisupäivänä, tai viimeistään julkaisupäivän viikonloppuna se oma ovikello pirisee ja sisään astelee porukkaa pelaamaan änäriä. Siinä ei paljon auta survoa jotain viimevuotista versiota sisään, kun kaverit avaavat kaljat ja ottavat ohjaimet käteen.
Muutenkaan ei ole mitään jakoa baariturnauksissa, jos et pääse opettelamaan uusia kikkoja.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EASHL saa sentään jotain, eli joukkueharjoitukset ja vapaaluistelu. Parempi kuin ei mitään, joten olen ihan tyytyväinen.

Katsotaan nyt, että tuleeko muuta merkille pantavaa EASHL:n näkökulmasta. Pari kikkaa ainakin, joka on toki jotain.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin kauan kun pelimoottoria ei ole rakennettu kokonaan uusiksi, ei uuden änärin hankkimiselle ole mitään syytä. Sama vanha peli sieltä taas tulee pelattavuudeltaan. Ei pysty enää innostumaan pelaamisesta, kun osaa ennakoida kentän tapahtumat jo 5 sekuntia etukäteen kun peliä on tullut pelattua niin paljon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin kauan kun pelimoottoria ei ole rakennettu kokonaan uusiksi, ei uuden änärin hankkimiselle ole mitään syytä. Sama vanha peli sieltä taas tulee pelattavuudeltaan. Ei pysty enää innostumaan pelaamisesta, kun osaa ennakoida kentän tapahtumat jo 5 sekuntia etukäteen kun peliä on tullut pelattua niin paljon.
Ei se pelimoottori tätä ole aiemminkaan ratkaisevasti muuttanut. Jos AI:ta vastaan pelaa, niin on vain hyväksyttävä se, että pystyy ennakoimaan tilanteet kerta toisensa jälkeen varsin hyvin.

Samaa mieltä toki olen ja juuri tästä syystä pelaan nykyään vain EASHL.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mahtaakohan uudessa änärissä 90% läpiajoista olevan noita no-dekejä ja muutenkin tuota ilmaveivin runkkaamista.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mahtaakohan uudessa änärissä 90% läpiajoista olevan noita no-dekejä ja muutenkin tuota ilmaveivin runkkaamista.
Sama se mitä läpiajoissa tehdään, kun aina sieltä löydetään ne 99% varmat kikat kuitenkin. Ilmaveiviä nyt tuskin läpiajoissa erityisesti nähdään. Ilmaveivi tuskin on kovin helppo kikka ja jos sitä jengi lähtee aktiivisesti hakemaan, niin sen pitäisi olla suhteellisen helppo puolustaa pois.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei se pelimoottori tätä ole aiemminkaan ratkaisevasti muuttanut. Jos AI:ta vastaan pelaa, niin on vain hyväksyttävä se, että pystyy ennakoimaan tilanteet kerta toisensa jälkeen varsin hyvin.

Samaa mieltä toki olen ja juuri tästä syystä pelaan nykyään vain EASHL.
Kun se ennalta-arvattavuus ei koske pelkästään AI:ta. Ihmistä vastaankin pelatessa pystyy hyvin arvaamaan, mitä seuraavaksi tapahtuu tai mistä syntyy maali.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Parempi kuin ei mitään, joten olen ihan tyytyväinen.

Tässä kiteytyy hyvin EA:n menestys urheilupelien saralla. Tekevät tietyt asiat ns. riittävällä tasolla ja tuovat joka vuosi jonkun pienen koukun kovalla hypetyksellä peliin. Itse tuote ei juurikaan muutu, eikä fanikuntaa kismittäviä asioita korjata kovinkaan suurella painoarvolla. Silti porukka ostaa, koska "parempi kuin ei mitään".

Aina tekee mieli olla ostamatta vuosipäivitys ja siitä huolimatta se aina ilmestyy hyllyyn. Perkeleen EA.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä kiteytyy hyvin EA:n menestys urheilupelien saralla. Tekevät tietyt asiat ns. riittävällä tasolla ja tuovat joka vuosi jonkun pienen koukun kovalla hypetyksellä peliin. Itse tuote ei juurikaan muutu, eikä fanikuntaa kismittäviä asioita korjata kovinkaan suurella painoarvolla. Silti porukka ostaa, koska "parempi kuin ei mitään".

Aina tekee mieli olla ostamatta vuosipäivitys ja siitä huolimatta se aina ilmestyy hyllyyn. Perkeleen EA.
Nii-in, karu totuushan tuo on. Kilpaileva peli tekisi todella hyvää, mutta sen verran marginaalilajista puhutaan, että sellaisia ei kovin helposti kukaan lähde tekemään. 2k-sarja sai aikanaan pakotettua EA:n parantamaan NHL-pelien laatua selvästi, mutta sen jälkeen on taas ollut hiljaisempaa.

Toki olen itse lopulta varsin tyytyväinen nykyisten NHL-pelien pelattavuuteen. Monena vuonna on tullut tavallaan pieniä, mutta lopulta varsin suuria parannuksia pelaajien luisteluun ja muihin merkittäviin pelillisiin asioihin.

Kun käytännössä jokaista NHL-peliä on tullut pelattua NHL 94:stä lähtien, niin onhan siinä kehitystäkin matkan varrella tapahtunut. Nyky-NHL on kuitenkin ihan pätevä lätkäpeli, vaikka vuosipäivitysten vähäiset uudistukset harmittavatkin.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Tässä kiteytyy hyvin EA:n menestys urheilupelien saralla. Tekevät tietyt asiat ns. riittävällä tasolla ja tuovat joka vuosi jonkun pienen koukun kovalla hypetyksellä peliin. Itse tuote ei juurikaan muutu, eikä fanikuntaa kismittäviä asioita korjata kovinkaan suurella painoarvolla. Silti porukka ostaa, koska "parempi kuin ei mitään".

Aina tekee mieli olla ostamatta vuosipäivitys ja siitä huolimatta se aina ilmestyy hyllyyn. Perkeleen EA.
No kuka estää tekemästä kilpailevaa versiota, ei kukaan. Itse toivoin Old Time Hockey pelistä tätä, mutta toteutus oli täyttä paskaa. 2K sarja, no se oli hyvin toteutettu, mutta ei hauskaa. Jos piti valita kaverin kanssa tuon ja määrin välillä, niin änäri vei mennen tullen. Miksikö? Se oli hauskempi, eikä niin totinen.

Alan olla jopa sitä mieltä, että tuo Gamechanger porukka huononsi tämän pelisarjan. Aikoinaan tekijätiimi koostui osittain ammattilaisista, mutta sitten tuli Rammer. Peliä tulee kuitenkin pelattua edelleen se 1000 matsia vähintään. Kysehän on vain sopeutumisesta uuteen malliin. Ainakin itselle uusi änäri on aina vienyt voiton, paitsi poikkeus oli NHL 15.

Mielestäni videopeli pitäisi ajatella pelinä, eikä toisena touhuna. Aikoinaan änärissä oli parasta ylilyödyt taklaukset, äänet ja tunnelma. Missä nämä ovat nykyään? Tässä mennään liian paljon kohti realismia ja tämä tarkoittaa yleensä videopelissä tylsistymistä. EA sentään yrittää pitää pelin videopelinä juuri näillä ilmaveiveillä ja kikoilla. En minä jaksaisi pelata änäriä, jos se olisi hidasta ja tönkköä kiekon siirtelyä. Lisäksi jotkut pitää jollain masokistisella tavalla näistä taklausten säätämisestä tönimisen tasolle.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
No kuka estää tekemästä kilpailevaa versiota, ei kukaan

Aika väsynyt argumentti. Ei ehkä kukaan/mikään tietty taho estä, mutta tosielämän realiteetit kuten markkinapotentiaali, brändin rakentamisen vaikeus, itsetehty pelimoottori vs. lisenssillä ostettu, kiekkosarjojen lisensointioikeudet jne. Tuossa vain muutama seikka, mitkä heittävät kapuloita mahdollisen kilpailijan rattaisiin. En usko, että jääkiekon kokoisen urheilulajin ympärille saadaan koskaan todellista kilpailua pc-/konsolipelien puolella, mikä on todella harmillinen juttu.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Toki olen itse lopulta varsin tyytyväinen nykyisten NHL-pelien pelattavuuteen. Monena vuonna on tullut tavallaan pieniä, mutta lopulta varsin suuria parannuksia pelaajien luisteluun ja muihin merkittäviin pelillisiin asioihin.

Kun käytännössä jokaista NHL-peliä on tullut pelattua NHL 94:stä lähtien, niin onhan siinä kehitystäkin matkan varrella tapahtunut. Nyky-NHL on kuitenkin ihan pätevä lätkäpeli, vaikka vuosipäivitysten vähäiset uudistukset harmittavatkin.

Samaa mieltä tästä lainaamastani tekstistä omien kokemusteni mukaan millä voin arvioida asioita sekä vertaamalla kehitystä muiden pelien osalta. Esimerkiksi mielestäni jo pelkästään sinä aikana kun pelasin muutama vuosi sitten Pleikkarin hankittuani ensimmäisen kerran uuden sukupolven konsoleilla NHL:ä. Ensimmäisen kerran 90-luvun jälkeen kun silloin pelasin kaverilla joitakin 90-luvun puolivälin versioita sekä itselläni oli NHL93 (vai oliko 92 mutta jokatapauksessa joku vastaava) on pelattavuus tuosta ajasta mennyt Änärissä selvästi eteenpäin ja jopa verrattuna esimerkiksi NHL18 jonka epäkohdat osittain jopa latistivat omaa innostustani peliin ja pelasinkin sittemmin mieluummin FIFA18:a sekä FIFA19:a.

Kun palasin Änäriin vuosi sitten ladattuani NHL19:a EA Accessistä oli ero merkittävä pelattavuudessa verrattuna NHL18:a nähden puhumattakaan että erilaiset bugit olivat huomattavasti harvemmassa (ainakaan eivät häirinneet) sekä yhteydet serveriin pelasivat paremmin mitä NHL18:a. Myöskään "Syncro"-ongelmaa ollut mikä oli ärsyttävää NHL18:a jossa osa pelaajista hankki itselleen voitot jotenkin etänä katkaisemalla vastustajan yhteydet. Toki "Syncrot" eivät ole sinänsä pelin ongelma vaan tiettyjen sitä harrastaneiden pelaajien ongelma. NHL20 on ollut kaikessa pelattavuudessaan mielestäni valovuoden edellä NHL18:a ja eteenpäin meni myös NHL19:a nähden. Mielestäni FIFAssa esimerkiksi verrattuna FIFA18:a ja FIFA20:a ei ero ole kehityksessä näin suuri mitä NHL on mennyt eteenpäin. Jossain mielessä FIFA on jopa polkenut paikallaan tai jopa taantunut. Sen sijaan PESin edistyminen on ollut NHL:n tavoin huikeaa. Kokeilin ensimmäisen kerran PESiä 2017-versiossa ja ei innostanut pelaamaan. Sen sijaan PES2020 on aivan eri tasolla verrattuna PES2017 eli siellä on minusta menty eteenpäin samalla tavalla muutamassa vuodessa mitä NHL:ä.

Toki kokemukseni on monia täällä kirjoittavia konkareita suppeampi mutta siltä ajalta kun on kokemusta niin olen kyllä vaikuttunut miten Änäri on mennyt eteenpäin. Olen kokeillut lyhyesti myös PS3:a kavereilla vanhempia versioita sen jälkeen kun muutama vuosi sitten hankin PS4:n ja vaikka niissäkin oli hyvä juttuja niin ainakaan itse en pelaisi niitä NHL20:n sijasta. Paljon kehuttua GM Connectedia emme voineet pelata koska pelasimme paikallisesti samalla konsolilla. Pelien tunnelma kieltämättä oli erilainen verrattuna nykyisiin.

Kyllä minustakin Änäri on nykyään pätevä lätkäpeli mutta vertailukohtaa ei ole kuten futiksessa (FIFA vs PES) tai koriksessa (EA:n NBA vs 2K:n NBA). Itse siis pelaan mielelläni mutta silti en mielelläni automaattisesti siirtyisi joka vuosi uuteen versioon jota nytkin olen arponut. Vuosien mittaan saatan ajatella eri tavalla (kuten osa täällä) jos kypsyn peliin. Aktiivisempaa pelikokemusta NHL:ä onkin verrattaen vähän jos vertaa moniin muihin eli tietynlaiset lasit on ehkä päällä. NHL20 on ensimmäinen versio jota olen koko vuoden pelannut eli vertailupohja aiempiin mm. vuoden ajanjaksoilta on siksi melkoisen lyhyt. Mutta jotakin on tarttunut kyllä kun on verrannut nykyistä vanhempiin versioihin sekä myös siitä miten muut pelit ovat kehittyneet samalla ajanjaksolla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
En usko, että jääkiekon kokoisen urheilulajin ympärille saadaan koskaan todellista kilpailua pc-/konsolipelien puolella, mikä on todella harmillinen juttu.

Tästä olen samaa mieltä. Koris ja futis on ihan eri kokoluokan lajeja verrattuna lätkään. Toki joku indie-pelintekijähän voi suomalaiseen NHL-skeneen kehittää jonkun kilpailevan pelin joka jäänee sitten melko pienen piirin jutuksi (mukana voi olla jos peli olisi onnistunut pelaajia perinteisistä lätkämaista). Isoksi kaupalliseksi tuotteeksi en minäkään usko minkään muun jääkiekkopelin yltävän. Pitäisi olla joku ihan oma juttu tällä kilpailijalla kuten esimerkiksi PESillä se että keskittyy realismiin ja tinkii monesta muusta asiasta mm. lisensseistä ja TV-tunnelmasta ja muusta ja pelaajakunta on erilaista kun FIFAssa. Myös editointimahdollisuudet aikaansaavat sen että PESin pelaajakunta on erilaista joka tykkää värkätä joukkueita ja pelaa peliä erilaisilla odotuksilla. Tähän kilpailevaan jääkiekkopeliin tarvittaisiin joku samantapainen asetelma.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Aika väsynyt argumentti. Ei ehkä kukaan/mikään tietty taho estä, mutta tosielämän realiteetit kuten markkinapotentiaali, brändin rakentamisen vaikeus, itsetehty pelimoottori vs. lisenssillä ostettu, kiekkosarjojen lisensointioikeudet jne. Tuossa vain muutama seikka, mitkä heittävät kapuloita mahdollisen kilpailijan rattaisiin. En usko, että jääkiekon kokoisen urheilulajin ympärille saadaan koskaan todellista kilpailua pc-/konsolipelien puolella, mikä on todella harmillinen juttu.
Tähän taas vastaan, että miksi pitää sitten jauhaa kilpailevista versioista. Mikäli tämä ei ole järkevää, niin tyydytään tähän. Toinen mahdollisuus olisi, ettei mitään jääkiekkopeliä olisi markkinoilla. Kilpaileva peli voi olla ihan keksityillä liigoilla ja pelaajilla. Tässä vuosia sitten tuli joku salibandypeli, joka oli ostanut oikeudet "skill stickiin". Laji eri, mutta toteutus siihen nähden ihan ok. Ei tietenkään ole ikinä tulossa täysillä oikeuksilla kilpailevaa sarjaa, koska laji ei ole niin suosittu Euroopan ulkopuolella.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olin tulossa hehkuttamaan hienoa traileria, mutta täällä onkin peli otettu niin negatiivisesti vastaan, että en taida viitsiä. Tämän sukupolven suosikki änärit olivat joko NHL 16 tai NHL 17. Niissä pelattavuus oli mielestäni hauskimmillaan ja sen jälkeen tultu alaspäin siinä. NHL 20 oli oikeasti ensimmäinen änäri, joka teki mieli jättää ostamatta, mutta ostin vain siksi, että se on NHL.
Se on nimittäin aivan varmaa, että joko julkaisupäivänä, tai viimeistään julkaisupäivän viikonloppuna se oma ovikello pirisee ja sisään astelee porukkaa pelaamaan änäriä. Siinä ei paljon auta survoa jotain viimevuotista versiota sisään, kun kaverit avaavat kaljat ja ottavat ohjaimet käteen.
Muutenkaan ei ole mitään jakoa baariturnauksissa, jos et pääse opettelamaan uusia kikkoja.
Allekirjoitan tämän oikeastaan sanasta sanaan, paitsi että omassa kaveripiirissäni on änärin suosio laskenut myös valtavasti eikä vuoden kohokohta olekaan enää uuden änärin julkaisupäivä.

Omalta osaltani tämän vuoden versio on ensimmäinen sitten -04, joka jää hyllyyn. Oma pelaaminen on jäänyt käytännössä nolliin sen jälkeen kun serverit siirtyivät EA:n omille dedicated servereille. Peli on ollut yhtä lagaamista ja viivettä siitä lähtien. Nämäkin otettiin muistaakseni oikein ilolla vastaan että päästään desynccaajista eroon, mutta EA:n omien servujen tason FIFAn kautta muistaen ei ollut kovin vaikea arvata lopputulosta. Sata kertaa sadasta ottaisin 1/10 peleistä vastaan tulevan desynccaajan jos vaihtoehto on se että vähintään 9/10 peleistä on näppäinviiveen yms takia käytännössä mahdottomia tai vähintään helvetin turhauttavia pelata.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omalta osaltani tämän vuoden versio on ensimmäinen sitten -04, joka jää hyllyyn. Oma pelaaminen on jäänyt käytännössä nolliin sen jälkeen kun serverit siirtyivät EA:n omille dedicated servereille. Peli on ollut yhtä lagaamista ja viivettä siitä lähtien. Nämäkin otettiin muistaakseni oikein ilolla vastaan että päästään desynccaajista eroon, mutta EA:n omien servujen tason FIFAn kautta muistaen ei ollut kovin vaikea arvata lopputulosta. Sata kertaa sadasta ottaisin 1/10 peleistä vastaan tulevan desynccaajan jos vaihtoehto on se että vähintään 9/10 peleistä on näppäinviiveen yms takia käytännössä mahdottomia tai vähintään helvetin turhauttavia pelata.
Nähdäkseni menet tässä aika pahasti vihkoon. Kaikki NHL20:n moninpelimuodot eivät pyöri EA:n servuilla, vaan esimerkiksi vs-pelit pyörivät p2p. Eniten ongelmia on juurikin silloin, kun EA:n servereitä ei käytetä, koska silloin pelin pyörii huonoimman yhteyden tasolla, eli vaikka oma yhteys olisi kunnossa, niin vastapuolen yhteys voi tehdä pelistä pelikelvottoman.

Sen sijaan esimerkiksi EASHL pyörii aina EA:n omilla servereillä ja se toimii pääsääntöisesti todella hyvin. Omalla kohdalla yhteyden kanssa on hyvin harvoin ongelmia ja pingi pyörii siellä 15-20 tuntumassa, eikä ongelmia näin ollen ole, vaan homma toimii oikein sujuvasti. Samaan aikaan joukkuekavereilla voi olla ongelmia oman yhteyden kanssa, jolloin pelaaminen on tuskaista, mutta se ei vaikuta muihin pelaajiin mitenkään.

Kannattaa myös muistaa oman yhteyden osalta NAT-asetukset, sillä ainakin PS4:n kohdalla niillä voi olla suuri merkitys pelin toimivuuteen. Tiukin NAT, eli NAT 3 tuottaa usein ongelmia nettipelien kanssa ja NHL-peleissä tämä on ollut hyvin yleistä. Itsekin taistelin NHL19 julkaisun aikaan ongelmien kanssa, kunnes vaihdoin NAT 3 -> NAT 1 ja omaan yhteyteen liittyvät ongelmat katosivat kerrasta. NAT 3:n aiheuttama yleisin ongelma on korkea latency, joka aiheuttaa lagia ja tekee pelaamisesta hyvin epämiellyttävää.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Kää kyllä tämä ostamatta. Viimeksi mikä on jäönyt ostamatta NHL 12. Itse siirryn nyt kyllä kokonaan Fifa sarjaan. Sekin on tietysti EA-peli mutta career mode on niin paljon parempi kuin änärin vastaava. Siinä tulee tuntua tilanteen hallinnasta. Ja 21 saa päivtyksiä vaan lisää. Noh ehkä se änäri 22 Seattle uptadella voi olla ihan ok.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nähdäkseni menet tässä aika pahasti vihkoon. Kaikki NHL20:n moninpelimuodot eivät pyöri EA:n servuilla, vaan esimerkiksi vs-pelit pyörivät p2p. Eniten ongelmia on juurikin silloin, kun EA:n servereitä ei käytetä, koska silloin pelin pyörii huonoimman yhteyden tasolla, eli vaikka oma yhteys olisi kunnossa, niin vastapuolen yhteys voi tehdä pelistä pelikelvottoman.

Sen sijaan esimerkiksi EASHL pyörii aina EA:n omilla servereillä ja se toimii pääsääntöisesti todella hyvin. Omalla kohdalla yhteyden kanssa on hyvin harvoin ongelmia ja pingi pyörii siellä 15-20 tuntumassa, eikä ongelmia näin ollen ole, vaan homma toimii oikein sujuvasti. Samaan aikaan joukkuekavereilla voi olla ongelmia oman yhteyden kanssa, jolloin pelaaminen on tuskaista, mutta se ei vaikuta muihin pelaajiin mitenkään.

Kannattaa myös muistaa oman yhteyden osalta NAT-asetukset, sillä ainakin PS4:n kohdalla niillä voi olla suuri merkitys pelin toimivuuteen. Tiukin NAT, eli NAT 3 tuottaa usein ongelmia nettipelien kanssa ja NHL-peleissä tämä on ollut hyvin yleistä. Itsekin taistelin NHL19 julkaisun aikaan ongelmien kanssa, kunnes vaihdoin NAT 3 -> NAT 1 ja omaan yhteyteen liittyvät ongelmat katosivat kerrasta. NAT 3:n aiheuttama yleisin ongelma on korkea latency, joka aiheuttaa lagia ja tekee pelaamisesta hyvin epämiellyttävää.
Olen kyllä tietoinen näistä asioista, jäi sanomatta että tosiaan ainoastaan HUTia olen viimeiset vuodet pelannut eikä muut pelimuodot kiinnosta. HUTin gameplay meni ainakin täysin pilalle kun p2p vaihtui EA:n omiin.

Tuota NAT-tyypin vaihtoa pitää vielä kokeilla, kiitos vinkistä. Toki oma latency on tuon NAT 3:n kanssa huidellut siellä 20-30:ssa, jonka nyt luulisi olevan aivan riittävä edes siedettävään pelaamiseen.
 

Kymppitonni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Philadelphia Flyers
Olen kyllä tietoinen näistä asioista, jäi sanomatta että tosiaan ainoastaan HUTia olen viimeiset vuodet pelannut eikä muut pelimuodot kiinnosta. HUTin gameplay meni ainakin täysin pilalle kun p2p vaihtui EA:n omiin.

Tuota NAT-tyypin vaihtoa pitää vielä kokeilla, kiitos vinkistä. Toki oma latency on tuon NAT 3:n kanssa huidellut siellä 20-30:ssa, jonka nyt luulisi olevan aivan riittävä edes siedettävään pelaamiseen.

Syy on siis oma yhteys, ping heittelee jos yhteys ei ole langallinen. Jos pelaat onlinessa, pitäisi aina olla langallinen yhteys, mikäli haluaa parhaan pelikokemuksen. Mikäli ei ole mahdollista hankkia kiinteää yhteyttä, niin suosittelen olemaan operaattoriin yhteydessä ja sitä kautta vaihtamaan NAT2.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Syy on siis oma yhteys, ping heittelee jos yhteys ei ole langallinen. Jos pelaat onlinessa, pitäisi aina olla langallinen yhteys, mikäli haluaa parhaan pelikokemuksen. Mikäli ei ole mahdollista hankkia kiinteää yhteyttä, niin suosittelen olemaan operaattoriin yhteydessä ja sitä kautta vaihtamaan NAT2.
Niin siis oma yhteyshän on Elisan kiinteä 250 megan laajakaista ja pleikkari on yhdistettynä kaapelilla modeemiin, joten omasta yhteydestä ei pitäisi olla kiinni. Minkään muun pelin kanssa ei minkäänlaisia ongelmia. Lähtisin kuitenkin syyttämään noita servuja, varsinkin kun en ainoa ole joka näistä ongelmista kärsii ihan parin sekunnin googlettamisella.
 

Kymppitonni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Philadelphia Flyers
Niin siis oma yhteyshän on Elisan kiinteä 250 megan laajakaista ja pleikkari on yhdistettynä kaapelilla modeemiin, joten omasta yhteydestä ei pitäisi olla kiinni. Minkään muun pelin kanssa ei minkäänlaisia ongelmia. Lähtisin kuitenkin syyttämään noita servuja, varsinkin kun en ainoa ole joka näistä ongelmista kärsii ihan parin sekunnin googlettamisella.

Jotain vikaa sun yhteydessä silti on jos Nat tyyppi on 3.?

Itselläni ei kyllä ole muissa muodoissa valittamista, kuin versuksessa, mutta siinä ollaankin p2p.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
EASHL saa sentään jotain, eli joukkueharjoitukset ja vapaaluistelu. Parempi kuin ei mitään, joten olen ihan tyytyväinen.

Katsotaan nyt, että tuleeko muuta merkille pantavaa EASHL:n näkökulmasta. Pari kikkaa ainakin, joka on toki jotain.

Joukkueharjoitukset tekevät käytännössä paluun, sillä takavuosina tuollainen pelissä olikin. Vapaaluistelusta en ole ihan varma.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotain vikaa sun yhteydessä silti on jos Nat tyyppi on 3.?

Itselläni ei kyllä ole muissa muodoissa valittamista, kuin versuksessa, mutta siinä ollaankin p2p.
Kävin tuon nyt vielä tarkistamassa: ei se ollutkaan 3 vaan nimenomaan 2. Tuo kolmonen kuulosti jotenkin tutummalta, sori tämä sekoilu. Eli summa summarum:

-Yhteys on 250 megainen Elisan kiinteä laajakaista
-Yhteys tulee pleikkariin Ethernet-kaapelin kautta
-NAT tyyppi 2
-Kaikki muut pelit toimivat moitteetta
-Ongelmat ovat alkaneet silloin kun EA vaihtoi p2p:n omiin servuihin
-On ihan yleisesti tiedostettu ongelma, että EA:n serverit ovat pääpiirteittäin luokkaa hamsteri juoksupyörässä; ongelmia on helvetin monella muullakin kuin itselläni

En väitä että kaikilla on tämän asian kanssa ongelmia, mutta koska itselläni on kaikista näistä spekseistä huolimatta gameplay täyttä kuraa, ei juuri huvita enää kokeilla onnea seuraavan julkaisun kanssa. Toivon mukaan asiat paranee seuraavan sukupolven konsolien myötä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös